Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. október 19. vasárnap, 10:34

Fiatalok által fejlesztett alkalmazás segítheti a tanárok munkáját


A tanárok munkáját segítő, de azt nem helyettesítő feladatlap készítő alkalmazást fejlesztett ki két fiatal informatikus. A Redmenta névre keresztelt internetes applikáció nemcsak a tudás ellenőrzését, hanem annak bővítését is lehetővé teszi, így egyszerre könnyíti meg a tanárok munkáját és teszi vonzóbbá, játékosabbá a tanulást és a dolgozatírást a diákoknak.

A legújabb kutatások szerint nem az ismétlés, hanem a tesztelés a tudás anyja – ebből indult ki Mérő Bálint (19) és Bordás Ádám (16), amikor kifejlesztették a Redmenta nevű internetes feladatszerkesztő alkalmazást. A munkát a csapat tavaly nyáron kezdte, idén szeptemberben pedig mindenki számára elérhetővé tették a feladatkészítő programot.

Az új fejlesztés ötletét egy korábbi oktatási segédszoftver adta, amellyel Bálint és Ádám tavaly harmadik díjat nyert az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen. Bálint egy másik projekten már korábban együtt dolgozott Király Dávid kommunikációs szakemberrel, ő mutatta be a fiatalokat Mizsányi Attila informatikusnak, aki korábban tanárként oktatta a szakterületet, s akitől a most megvalósult konkrét ötlet származik. Így állt össze a Redmenta négyfős csapata, amely 2013 júliusában kezdte meg a munkát.

A https://redmenta.com/ címen elérhető feladatlap készítő alkalmazás idén nyáron elkészült, a tesztelése ma is javában zajlik. Bár a jövőben a Redmenta újabb funkciókkal bővül majd, a program a jelenlegi formájában is tökéletesen használható, ezért döntött úgy a csapat, hogy az alkalmazást mindenki számára elérhetővé teszik. A felület a közeljövőben egyedi arculatot kap majd, de a program már ma is felhasználóbarát, könnyen kezelhető.

Noha tesztek összeállítását szolgáló alkalmazások korábban is léteztek, a csapat abból indult ki, hogy ezek túl kezdetlegesek vagy csak egy témakörre épülnek, sokuk használata pedig túlzottan komplikált. A Redmentával azonban a tanárok bármilyen témakörben könnyen és gyorsan összeállíthatják saját feladatsorukat, amelyet bármilyen közösséggel meg is oszthatnak. Emellett hamarosan választhatnak kész feladatsorok közül is, amelyeket saját igényüknek megfelelően módosíthatnak is.

„A Redmenta egy eszköz. Nem határozza meg a tesztek tartalmát, a tanárok keze tökéletesen szabad, ugyanolyan egyedi módon állíthatják össze a dolgozataikat, mint a hagyományos módszerrel. Mi arra törekedtünk, hogy ezt a munkát megkönnyítsük és felgyorsítsuk” – tették hozzá a fejlesztők, akik szerint az okostelefonon vagy táblagépen kitölthető „dolgozat” a diákok számára sem lesz olyan „mumus”, mint a füzetlapra körmölt témazárók.

A fejlesztő csapat tagjai mindeközben szakmai konferenciákon, workshopokon mutatják be az alkalmazást az érdeklődő tanároknak és a szakmai szervezeteknek. Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek, az alkalmazást megismerő és tesztelő pedagógusok újabb és újabb javaslatokkal látják el a csapat tagjait, akik számos ötletet be is építettek a Redmentába.

„Fontosnak találjuk, hogy a Redmenta használatának lehetőségét minél több intézményben biztosítsuk. Külön figyelmet fordítottunk arra is, hogy diákok a saját mobiltelefonjaikon is tudják használni a programunkat, így nem kell az intézményeknek további eszközöket beszerezniük” – hangsúlyozzák az alkalmazást fejlesztő informatikus diákok.

A csapat elsődleges célja, hogy a Redmentát minél szélesebb körben alkalmazzák a közoktatásban, de magánfenntartású oktatási intézményekben vagy nyelviskolákban ugyancsak hatékony segítség lehet a feladatlap-szerkesztő. Ez utóbbit megkönnyítendő a fejlesztők már dolgoznak az alkalmazás többnyelvűsítésén.

2 üzenet

  1. Noémi szerint:

    Nagyon jó kezdeményezés, de azért még elég gyerekcipőben jár. A felülete nagyon divatos, a tudása viszont még fényévekre jár a piacon lévő programoktól. Sok külföldi nagyon jó (és drága) program mellett van már magyar is (pl. testline.hu).

  2. OFOE szerint:

    Kedves Noémi! A programot készítő fiatalok biztosan örömmel fogadnak minden észrevételt, javaslatot, és nyilván tovább fejlesztik majd az alkalmazást, éppen a szerzett tapasztalatok birtokában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.20.
Varga Előd: Miért teljesen értelmetlen a munkád, ha irodalomtanár vagy?
A kudarcot négy fő okra vezetem vissza: a diákok lelkivilágától elszakadt elitista tananyagra; az értelmiségi lét totális félreértésére; az alkalmazott módszerek nyers nyomulósságára...
(Forrás: Azonnali)
--
2021.10.19.
Van olyan gimnázium, ahonnan a végzősök fele külföldre ment
Az egyik budapesti gimnáziumban a májusban érettségizettek közül minden második diák szeptemberben már valamelyik külföldi egyetemen kezdett, de a HVG most megjelent középiskolai rangsorá...
(Forrás: eduline)
--
2021.10.19.
Egy 18 éves magyar gimnazista nyerte az egyik legrangosabb oxfordi esszéversenyt
Egy 18 éves magyar diák szerezte meg az első helyet az egyik legismertebb és legnevesebb oxfordi esszéversenyen, ráadásul olyan témával, amely a tapasztalt bölcsészhallgatóknak is feladná...
(Forrás: eduline)
--
2021.10.16.
Lelki problémája van a gyereknek? Várhatja, hogy ellássák!
Jelenleg félelmetesen hosszú sorok kígyóznak a gyermekpszichológusokat foglalkoztató pedagógiai szakszolgálatok előtt, akárcsak a gyerekpszichiátriai ambulanciákon. Miközben az állami mellett...
(Forrás: index)
--
2021.10.16.
Mit tegyél, ha bántják és kiközösítik a gyerekedet?
Kevés szívfájdítóbb dolog létezik szülő számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a suliban bántják, kiközösítik a gyerekét. Az áldozat szégyenkezik, gyakran titkolja mindazt, amit...
(Forrás: családi net)
--
2021.10.16.
A pedagógusok szerint a kormány slendriánsága miatt fulladt kudarcba az első sztrájktárgyalásuk
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) felháborítónak tartja, hogy a közös sztrájkbizottságban nem volt nevesítve, csak a PDSZ. Így a levél Kisfaludy Lászlót csak a PDSZ-szel való tárgyalásra...
(Forrás: Mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep