Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. október 19. vasárnap, 10:34

Fiatalok által fejlesztett alkalmazás segítheti a tanárok munkáját


A tanárok munkáját segítő, de azt nem helyettesítő feladatlap készítő alkalmazást fejlesztett ki két fiatal informatikus. A Redmenta névre keresztelt internetes applikáció nemcsak a tudás ellenőrzését, hanem annak bővítését is lehetővé teszi, így egyszerre könnyíti meg a tanárok munkáját és teszi vonzóbbá, játékosabbá a tanulást és a dolgozatírást a diákoknak.

A legújabb kutatások szerint nem az ismétlés, hanem a tesztelés a tudás anyja – ebből indult ki Mérő Bálint (19) és Bordás Ádám (16), amikor kifejlesztették a Redmenta nevű internetes feladatszerkesztő alkalmazást. A munkát a csapat tavaly nyáron kezdte, idén szeptemberben pedig mindenki számára elérhetővé tették a feladatkészítő programot.

Az új fejlesztés ötletét egy korábbi oktatási segédszoftver adta, amellyel Bálint és Ádám tavaly harmadik díjat nyert az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen. Bálint egy másik projekten már korábban együtt dolgozott Király Dávid kommunikációs szakemberrel, ő mutatta be a fiatalokat Mizsányi Attila informatikusnak, aki korábban tanárként oktatta a szakterületet, s akitől a most megvalósult konkrét ötlet származik. Így állt össze a Redmenta négyfős csapata, amely 2013 júliusában kezdte meg a munkát.

A https://redmenta.com/ címen elérhető feladatlap készítő alkalmazás idén nyáron elkészült, a tesztelése ma is javában zajlik. Bár a jövőben a Redmenta újabb funkciókkal bővül majd, a program a jelenlegi formájában is tökéletesen használható, ezért döntött úgy a csapat, hogy az alkalmazást mindenki számára elérhetővé teszik. A felület a közeljövőben egyedi arculatot kap majd, de a program már ma is felhasználóbarát, könnyen kezelhető.

Noha tesztek összeállítását szolgáló alkalmazások korábban is léteztek, a csapat abból indult ki, hogy ezek túl kezdetlegesek vagy csak egy témakörre épülnek, sokuk használata pedig túlzottan komplikált. A Redmentával azonban a tanárok bármilyen témakörben könnyen és gyorsan összeállíthatják saját feladatsorukat, amelyet bármilyen közösséggel meg is oszthatnak. Emellett hamarosan választhatnak kész feladatsorok közül is, amelyeket saját igényüknek megfelelően módosíthatnak is.

„A Redmenta egy eszköz. Nem határozza meg a tesztek tartalmát, a tanárok keze tökéletesen szabad, ugyanolyan egyedi módon állíthatják össze a dolgozataikat, mint a hagyományos módszerrel. Mi arra törekedtünk, hogy ezt a munkát megkönnyítsük és felgyorsítsuk” – tették hozzá a fejlesztők, akik szerint az okostelefonon vagy táblagépen kitölthető „dolgozat” a diákok számára sem lesz olyan „mumus”, mint a füzetlapra körmölt témazárók.

A fejlesztő csapat tagjai mindeközben szakmai konferenciákon, workshopokon mutatják be az alkalmazást az érdeklődő tanároknak és a szakmai szervezeteknek. Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek, az alkalmazást megismerő és tesztelő pedagógusok újabb és újabb javaslatokkal látják el a csapat tagjait, akik számos ötletet be is építettek a Redmentába.

„Fontosnak találjuk, hogy a Redmenta használatának lehetőségét minél több intézményben biztosítsuk. Külön figyelmet fordítottunk arra is, hogy diákok a saját mobiltelefonjaikon is tudják használni a programunkat, így nem kell az intézményeknek további eszközöket beszerezniük” – hangsúlyozzák az alkalmazást fejlesztő informatikus diákok.

A csapat elsődleges célja, hogy a Redmentát minél szélesebb körben alkalmazzák a közoktatásban, de magánfenntartású oktatási intézményekben vagy nyelviskolákban ugyancsak hatékony segítség lehet a feladatlap-szerkesztő. Ez utóbbit megkönnyítendő a fejlesztők már dolgoznak az alkalmazás többnyelvűsítésén.

2 üzenet

  1. Noémi szerint:

    Nagyon jó kezdeményezés, de azért még elég gyerekcipőben jár. A felülete nagyon divatos, a tudása viszont még fényévekre jár a piacon lévő programoktól. Sok külföldi nagyon jó (és drága) program mellett van már magyar is (pl. testline.hu).

  2. OFOE szerint:

    Kedves Noémi! A programot készítő fiatalok biztosan örömmel fogadnak minden észrevételt, javaslatot, és nyilván tovább fejlesztik majd az alkalmazást, éppen a szerzett tapasztalatok birtokában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.07.
Nemzetközi normáknak sem felel meg a magyar tanárok sztrájkjogának csorbítása
A pedagógusok fizetése alacsony Magyarországon, ezt szinte mindenki tudja. De miért szerepel a tüntetések molinóin, hogy a sztrájk alapjog? Miért követelik vissza a sztrájklehetőségüket...
(Forrás: euronews)
--
2022.10.07.
A katolikus püspökök is tisztában vannak pedagógusaik „nehéz helyzetével”
„A katolikus egyházmegyei fenntartók minden esetben az Alaptörvénnyel, illetve a hatályos jogszabályokkal összhangban álló intézményi működés mellett elkötelezettek. A jelenlegi helyzetre...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.07.
Megelégelték a diákok, hogy velük zsarolják a tanáraikat Interjú a Diákok a Tanárokért mozgalom elnökségével
abár a teljes társadalmi szolidaritás vagy az általános sztrájk, sőt forradalom (?) még várat magára, és a tüntetés maga is inkább apolitikusnak tekinthető koncertezésbe fulladt, aki kint...
(Forrás: mérce)
--
2022.10.07.
A FINN CSODAISKOLÁKBAN SEMMI OLYAN NEM TÖRTÉNIK, AMIT NE LEHETNE BÁRHOL, AKÁR INGYEN IS MEGVALÓSÍTANI
Az iskola nyitott volt számunkra, amúgy is rendszeresen járnak oda a világ minden tájáról. Az első, ami feltűnt, a hihetetlen tisztaság. Sehol egy porszem, még a szekrények teteje is tükö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.10.07.
Tengernyi kockázatot hordoz, ha nem foglalkoznak eleget a médiaműveltséggel az iskolában
A digitális térrel kibővült valóság számos kockázatot hordoz a gyerekek egészséges személyiségfejlődésére. Az online térben túl könnyen férnek hozzá ártalmas tartalmakhoz (pl. pornogr...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.07.
A tanárok ma nyitott kapukat döngetnek
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter az elmúlt hónapokban többször is ismertette, hogy tervben van egy kiemelt pedagógus-bérfejlesztés. Azt a tényt viszont nem lehet mellőzni, hogy 2020-tól...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep