Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. november 8. szombat, 20:15

Valahol, Európában? (Mese felnőtteknek)

– Mondd, mit akarsz tőlem, ne sugdolózz!

– Én? Nem sugdolózom. Mérek. Pont egy arasz.

– Mi az az arasz?

– Egy szájtátásnyi távolság. Ha reccsen az állkapcsom, nagyarasz, ha nem, akkor kisarasz.

– Mi pont egy arasz?

– A szarvad, antilop. Megmértem. Nem reccsent, kisarasz.

– Ezt a vízilóságot. Hogy jutott ilyen eszedbe?

– Nekem sehogy. Járt itt egy ember. Arasznyi emberke. Azt mondta, fizet, ha dolgozom neki.

– Mit dolgozol? Mit fizet?

– Meg kell mérnem mindent. Ő majd számításokat végez az adatokkal. Minden érdekli, ami hosszabb egy arasznál, és még nem az övé. A fizetségről pedig azt mondta, jól megfizet majd engem. Vagy nekem. Erre nem emlékszem pontosan.

– Erre te megmérted neki az antilop szarvát, hátha hosszabb egy arasznál, hátha érdekli, hátha kell neki? – kérdezte a majom a fáról.

– Igen. Mert majd fizet a munkámért.

– Mi van a világon, víziló, ami neked nincs, de fizetségért lehetne?

– Még nem tudom.

– Nem tudod. De dolgozol neki. Megméred az én szarvamat. Hm… – merengett az antilop.

– A tudásért nem akar fizetni ez a te arasznyi emberkéd? – kérdezte a majom okosan csillogó szemmel egy ágon kuporogva.

– Szólnék én isz néhány szót – emelte fel a fejét a fűből egy kicsi zöld kígyó.

– Hallgatunk – mondták.

– Miért adnád el a tudászod, majom?

– Mert a tudás jó. A tudás hasznos. A tudást megfizetik.

– A tudász jó. Hasznosz isz. Szőt, hasznoszítható. Amíg a tiéd, azt teszel vele, amit akarsz. Gyarapíthatod, megoszthatod, továbbadhatod. Ha eladtad, mászok fogják használni. Már nem lesz hatalmad fölötte, hogy mire. Eladható, de megfizethetetlen.

– Az érzéseket el lehetne adni? – kérdezte a víziló.

– Eladni? Az érzelmeket? Az örömöt, amit ti iszmertek, én csak hallottam róla, amit megéltek, amikor jelez a folytatász, a tesztetekben éledő élet? A fájdalmat, antilop, amit megéltél, mikor a kicsi apjának nyakán tátongó lyukból már nem csorgott, de torkából a zihálásszal haboszan tört fel a vér? Vagy te majom, akinek a már futkározó fia egy reggel nem tudott lábra állni a levélfészekben, s hiába hoztad óvatoszan karodon a földre, esztére már karját szem tudta emelni. A rettegészt, amely a szeméből a szívedbe költözött, ahogy fogtad ernyedt hűvösz ujjait, mikor bénultan búcsúzott az élettől? Te víziló, a mámort, amikor Hugóval először úsztatok közöszen a nád mentén?

– Akkor hát? – nézett kérdőn a kígyóra a három állat.

– A tudászt, a fájdalmat, az örömöt megosztani kell, azokkal, akik méltók rá. Ha általuk megiszmeritek egymást, magatokat ész a világot, jöhetnek arasznyi emberkék, ígérhetnek mérészért, számítászból bármit, tudni fogjátok, nincs szükszégetek mászra, csak egymászra.

Moszt pedig megyek, mert az utolszó vedlész óta hosszabb lettem egy arasznál, sz ki tudja, nem venne-e kígyóbőrt valaki, sz ti nem árulnátok-e…

(El.)

Szabó Anna

2 üzenet

  1. put szerint:

    A tudás hasznos, a tehetség még nagyobb…Sajna sokszor nem elég, kell valaki aki támogat minket, segíti az utunkat. Én rengeteget köszönhetek a tanáromnak, úgy örülök, hogy jelölhetem Tehetséggondozásért Díjra. Jelöld te is a tanárod, ha sokat köszönhetsz Neki.

  2. Admin szerint:

    Kedves Put!
    Az első gondolattal nagyon egyetértek, viszont, mivel weboldalunkon az ilyen jellegű figyelemfelhívásnak más a módja és a helye, a kommentben levő linket töröltem. Üdv,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.18.
A tankerületek akkor sem hajlandók bezárni az iskolát, ha egy pedagógus meghal
Egy általános iskola iskolapszichológusa megrendülten mesélt a 444-nek arról, hogyan veszítették el az egyik szeretett tanítójukat koronavírusban, aki az iskolában fertőződött meg több...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.18.
Gondolatok a tanárképzési reformról. A szükséges és a lehetséges. Gortva János hozzászólása Falus Iván írásához
Az életpályamodell ma nem ismeri el az egyéni teljesítményt, például az innovációt és a tudományos fokozat megszerzését, nem teszi lehetővé az egyes fokozatok közötti várakozási idő...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.01.17.
Van olyan óvoda, ahova közmunkások mennek be a gyerekekre vigyázni
Az egyébként sem rózsás helyzetet pedig még két kormányrendelet is nehezíti, amiknek súlyos következményei lehetnek a gyerekekre nézve. Az egyik, hogy a gyerekek a 6 éves kort elérve automatikusan...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.17.
A Z generáció is jócskán megsínyli a járványt
Az említett generáció – életkorából fakadóan – egészségügyi szempontból kevésbé kitett a koronavírusnak, mint az idősebb korosztályok, hiszen hordozóként vannak leginkább számon...
(Forrás: Infostart)
--
2021.01.17.
Mit tegyünk, ha túl sok időt tölt a gyerek internetezéssel?
Lehet őket félteni, sőt kell is, de egyvalamit nem tehetünk: nem zárhatjuk ki az internetet a gyerekeink életéből, hiszen ma már a neten keresztül tanulnak, szórakoznak, tartják a kapcsolatot...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.17.
„A kormány mindannyiunkat megrövidít” – Tiltakozik az egyetemek alapítványba szervezése ellen a PDSZ
Úgy vélik, a szakképzésben dolgozók kálváriája, majd az SZFE szétverése annak az előképe volt, ami a magyar egyetemekre vár most. „Az egyetemek alapítványba történő átszervezése...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep