Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. december 11. csütörtök, 16:12

A Hívatlanul Hálózat közleménye a drogtesztről

A hálózathoz tartozó pedagógusok, szülők, támogatók – mint a társadalmat alkotó egyének – emberek: azaz sokfélék, esendők. Ezért, ha valamiről a nyilvánosság előtt véleményt akarnak formálni, szakértőket keresnek hozzá, és munkacsoportot hoznak létre.

Ezzel szemben Kocsis Máté, aki nem jó szándékú civil, hanem hivatalnok, a köz szolgája, megengedi magának, hogy javaslatot tegyen olyasvalamivel kapcsolatban, amihez nem ért. Sem JOGI végzettsége, sem a betöltött posztja nem jogosítja fel arra, hogy egy „gyermekjogi szempontból abszurd, a mindennapi élet szempontjából kivitelezhetetlen, a családok oldaláról végtelenül kockázatos és katasztrofális téveszmét” (Gyurkó Szilvia) törvényerőre akarjon emelni.

Micsoda ország az, amit hozzá nem értő emberek ilyen módon irányíthatnak?!

Milyen gyereknevelési stratégia az, amelybe – megelőzés helyett – kódoljuk a gyanakvást, a bizalmatlanságot, önbeteljesítő jóslatként a rosszat?

A Hívatlanul Hálózat mindenben egyetért Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő véleményével: „Azt akarjuk-e üzenni a gyerekeknek, hogy majd jól lebuktatunk titeket? (És nem azt, hogy segítünk, ha gondod van, vagy támogatunk, melletted állunk, ha szükséged van ránk.)”

Továbbá: „A gyermekjogi egyezmény kábítószerekkel kapcsolatos cikkelye azt emeli ki, hogy gyerekeket nem lehet drog előállításához, terjesztéséhez, kereskedelméhez felhasználni, és aki ezt teszi, azt jól meg kell büntetni. A fogyasztóvá vált gyerekek kapcsán nem beszél büntetésről. Sőt, kiemeli az oktatás, segítés, támogató rendszerek fontosságát.”

Ideje volna tudatosítani mindenkiben, hogy Magyarországon érvényben van a gyermek jogairól szóló, 1991. évi LXIV. törvény, melynek passzusait a végrehajtó hatalom szegheti meg legkevésbé!

Sem szülőként, sem tanárként nem nyomozni akarunk a gyerekeink után. Hanem mellettük állni, ha kellünk, beszélni velük, meghallgatni őket, segíteni, kísérni, bontakozni, gyógyulni hagyni – ha arra van szükség.

Kikérjük magunknak – a gyerekeink, a tanítványaink és a magunk nevében – a felelőtlenséget, a hozzá nem értést, a fölösleges szócséplést, az indulatok gerjesztését, mert ezek éppen a valódi megoldások lehetőségét veszik el.

Budapest, 2014. december 9.

Hívatlanul Hálózat
Hálózat a Tanszabadságért

Sajtószemle

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.02.08.
Megvolt a sztrájk (megint), hogyan tovább (újra)? (videóval)
Évek óta zajlik - hol nagyobb, hol kisebb intenzitással - az oktatási tiltakozás. Mit tanultunk az elmúlt évekből? Számtalan eszközzel igyekeztek pedagógusok, diákok és szülők is felhí...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.02.08.
Sokat \"gépezik\" a gyerek? Szülői kisokos készült
\"A biztonságosabb internet felé az első lépést a szülő teheti meg, ha beszélget gyermekével a témáról. Megtalálni a közös hangot, feltenni az első kérdést azonban nem könnyű feladat...
(Forrás: Infostart)
--
2023.02.08.
Majdnem minden második gyerek találkozott már 18+-os tartalommal az interneten
A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli megbízásából készült felmérés megerősítette, hogy már a 7–12 évesek is aktívan használják a közösségi médiát, pedig egyes platformok...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.02.07.
Intenzív szülősködés: a gyerekek nem lesznek boldogabbak tőle, az egyenlőtlenségeket viszont biztosan fenntartja
A gyereknevelés a 21. században nem magánügy, hanem képzett szakemberek felügyeletére bízott társadalmi tényező. És bár a gyereknevelés pszichologizálása már a 19. század végén elkezd...
(Forrás: Qubit)
--
2023.02.07.
Óriási érzelmi és anyagi terhet ró a családokra az intenzív gyereknevelés, de ha nem tesznek meg mindent a gyerekük jövőjéért, senki más nem fog
A gyerekközpontúsággal is összeköthető, hogy a gyerek jövője, sorsa ennyire fontos lett. A neoliberális szemléletben ez egyfajta befektetés is az államok részéről, hogy később minél...
(Forrás: Népszava)
--
2023.02.07.
Tiltakozások a közoktatásban: honnan jövünk, merre tartunk?
Ha még sokáig tiltakozunk, megoldhatjuk a közoktatás problémáit? Miért nem sikerült eddig elérni a céljainkat, és mit csinálhatnánk másképp? Sokan keressük a választ ezekre a kérdésekre...
(Forrás: Szülői Hang)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep