Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. december 11. csütörtök, 16:12

A Hívatlanul Hálózat közleménye a drogtesztről

A hálózathoz tartozó pedagógusok, szülők, támogatók – mint a társadalmat alkotó egyének – emberek: azaz sokfélék, esendők. Ezért, ha valamiről a nyilvánosság előtt véleményt akarnak formálni, szakértőket keresnek hozzá, és munkacsoportot hoznak létre.

Ezzel szemben Kocsis Máté, aki nem jó szándékú civil, hanem hivatalnok, a köz szolgája, megengedi magának, hogy javaslatot tegyen olyasvalamivel kapcsolatban, amihez nem ért. Sem JOGI végzettsége, sem a betöltött posztja nem jogosítja fel arra, hogy egy „gyermekjogi szempontból abszurd, a mindennapi élet szempontjából kivitelezhetetlen, a családok oldaláról végtelenül kockázatos és katasztrofális téveszmét” (Gyurkó Szilvia) törvényerőre akarjon emelni.

Micsoda ország az, amit hozzá nem értő emberek ilyen módon irányíthatnak?!

Milyen gyereknevelési stratégia az, amelybe – megelőzés helyett – kódoljuk a gyanakvást, a bizalmatlanságot, önbeteljesítő jóslatként a rosszat?

A Hívatlanul Hálózat mindenben egyetért Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő véleményével: „Azt akarjuk-e üzenni a gyerekeknek, hogy majd jól lebuktatunk titeket? (És nem azt, hogy segítünk, ha gondod van, vagy támogatunk, melletted állunk, ha szükséged van ránk.)”

Továbbá: „A gyermekjogi egyezmény kábítószerekkel kapcsolatos cikkelye azt emeli ki, hogy gyerekeket nem lehet drog előállításához, terjesztéséhez, kereskedelméhez felhasználni, és aki ezt teszi, azt jól meg kell büntetni. A fogyasztóvá vált gyerekek kapcsán nem beszél büntetésről. Sőt, kiemeli az oktatás, segítés, támogató rendszerek fontosságát.”

Ideje volna tudatosítani mindenkiben, hogy Magyarországon érvényben van a gyermek jogairól szóló, 1991. évi LXIV. törvény, melynek passzusait a végrehajtó hatalom szegheti meg legkevésbé!

Sem szülőként, sem tanárként nem nyomozni akarunk a gyerekeink után. Hanem mellettük állni, ha kellünk, beszélni velük, meghallgatni őket, segíteni, kísérni, bontakozni, gyógyulni hagyni – ha arra van szükség.

Kikérjük magunknak – a gyerekeink, a tanítványaink és a magunk nevében – a felelőtlenséget, a hozzá nem értést, a fölösleges szócséplést, az indulatok gerjesztését, mert ezek éppen a valódi megoldások lehetőségét veszik el.

Budapest, 2014. december 9.

Hívatlanul Hálózat
Hálózat a Tanszabadságért

Sajtószemle

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.09.23.
Lannert Judit: A gyerekeink jövőjének ne a saját múltunkat képzeljük el
Recseg-ropog a világ tartószerkezete, nem ok nélkül gondolják sokan, hogy a klímaválság, a koronavírus-járvány és az új európai háború az új hét csapás, és ki tudja, milyen nehézs...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.23.
Rétvári: A Nemzeti alaptantervben jelentősen csökkentettük a tanulói terheket
„Nem nemzeti, mert ekkora mennyiségű tananyag az adott korosztály legalább kétharmada számára nem elsajátítható, őket a nemzetből mintegy kirekeszti. Nem alaptanterv, mert a tanítást teljes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.09.23.
Minőségi kulturális élmény elsőtől nyolcadik osztályig
Októbertől lehet pályázni az európai viszonylatban is egyedülálló Lázár Ervin-programra, amelynek célja, hogy szociális helyzettől függetlenül évente legalább egyszer minden 1–8. é...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.09.23.
Geszti: „Tanári diplomám most dörömböl a fiókban, és emlékeztet rá, hogy szolidaritást kell vállalni velük”
„Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ISKOLA, ahol becsülték a tudást, a tehetséget, a szorgalmat, a jellemet – és becsülték a tanárokat is. Ebben az ISKOLÁBAN tanított a regényb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.09.22.
SZTRÁJK: MIÉRT KELL FOLYTATNI? MIT ÉRTÜNK EL EDDIG?
A kormány csak arra vár, hogy kifáradjunk, lelombozódjunk, elveszítsük a lendületet. Ezt nem szabad megengedni!De van egy sokkal jobb érvünk. Bár érdemtelenül keveset beszélünk róla, de...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2022.09.21.
Óvodapedagógus-hiány: Minden nyolcadik állás betöltetlen Budapesten
A G7 készített egy részletes összeállítást a fővárosi önkormányzatok válaszaiból. A gazdasági portál az óvodapedagógusok helyzetéről érdeklődött, az óvodák – a bölcsődékkel...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep