Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. február 21. szombat, 17:01

A pozitív fegyelmezéstől a kreatív értekezletig

Új, tanulásközpontú pedagógiai módszereken alapuló továbbképzés indul márciusban a Tempus Közalapítványnál. A kurzus témái között szerepel többek között a fejlesztő értékelés, a tantestület, mint közösség támogatása és az IKT-eszközök tanórai használata is.

Az Alma a fán pedagógus továbbképzés célja, hogy a résztvevők:

  • ismerjék és tudják, hogy mely tanulási és tanítási módszerek segítik leginkább a diákok és tanárok fejlődését, tanulását;
  • képesek legyenek saját pedagógiai gyakorlatuk és meggyőződésük reflektív szemléletére, a tanulói teljesítmény javulásához szükséges önfejlesztésre.

Az összesen 60 órás képzési program egyes alkalmain a következő témákat dolgozzák fel a résztvevők:

Időpont Pedagógus közösségek megerősítése – Alma a fán képzés – 60 tanóra
2015. március 27-28. péntek du., szombat 1. blokk: Az iskola nyitott világa – Pedagógusok és diákok a tanulás új útjain; Változó pedagógus szerepek
2015. április 24-25. péntek du., szombat 2. blokk: Tanulási eredmények alapú tanóratervezés és vezetés; Pozitív fegyelmezés – kölcsönös tiszteleten alapuló pedagógus-diák kommunikáció
2015. május 22-23. péntek du., szombat 3. blokk: Fejlesztő értékelés: visszajelzés a gyerekeknek, munkatársaknak, szülőknek; Problémás hátterű tanulók kezelése
2015. október 2-3. péntek du., szombat 4. blokk: Tanulócsoportok vezetése, a csoportdinamika titkai; IKT-eszközök kreatív felhasználása a tanulási folyamatban
2015. november 13-14. péntek du., szombat 5. blokk: Kreatív értekezletvezetés és közösségi megbeszélő módszerek; A tantestület, mint közösség – a pedagógusok szakmai támogatásának gyakorlatias módszerei

Az Alma a fán képzés alapját az az azonos címet viselő műhelymunka sorozat adja, amelyet 2011 óta rendszeresen szervezett meg a Tempus Közalapítvány. Az ott megszerzett ismeretek és tapasztalatok felhasználásával fejlesztett képzés célja, hogy a tanulásközpontú pedagógiai módszerek és a szervezeti kultúraváltást támogató szemléletmód megismertetésével segítse a pedagógus közösségek megerősítését.

A képzést gyakorlati tudással rendelkező oktatási szakemberek és tapasztalt facilitátorok vezetik. Az oktatók között lesznek a Tempus Közalapítvány munkatársai is, akik már évek óta részvételi tanulási módszerekkel dolgoznak, mellettük találkozhatnak gyakorló pedagógusokkal és az oktatás különböző területein dolgozó szakértőkkel.

További részletek és jelentkezés a linken.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep