Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. február 21. szombat, 17:01

A pozitív fegyelmezéstől a kreatív értekezletig

Új, tanulásközpontú pedagógiai módszereken alapuló továbbképzés indul márciusban a Tempus Közalapítványnál. A kurzus témái között szerepel többek között a fejlesztő értékelés, a tantestület, mint közösség támogatása és az IKT-eszközök tanórai használata is.

Az Alma a fán pedagógus továbbképzés célja, hogy a résztvevők:

  • ismerjék és tudják, hogy mely tanulási és tanítási módszerek segítik leginkább a diákok és tanárok fejlődését, tanulását;
  • képesek legyenek saját pedagógiai gyakorlatuk és meggyőződésük reflektív szemléletére, a tanulói teljesítmény javulásához szükséges önfejlesztésre.

Az összesen 60 órás képzési program egyes alkalmain a következő témákat dolgozzák fel a résztvevők:

Időpont Pedagógus közösségek megerősítése – Alma a fán képzés – 60 tanóra
2015. március 27-28. péntek du., szombat 1. blokk: Az iskola nyitott világa – Pedagógusok és diákok a tanulás új útjain; Változó pedagógus szerepek
2015. április 24-25. péntek du., szombat 2. blokk: Tanulási eredmények alapú tanóratervezés és vezetés; Pozitív fegyelmezés – kölcsönös tiszteleten alapuló pedagógus-diák kommunikáció
2015. május 22-23. péntek du., szombat 3. blokk: Fejlesztő értékelés: visszajelzés a gyerekeknek, munkatársaknak, szülőknek; Problémás hátterű tanulók kezelése
2015. október 2-3. péntek du., szombat 4. blokk: Tanulócsoportok vezetése, a csoportdinamika titkai; IKT-eszközök kreatív felhasználása a tanulási folyamatban
2015. november 13-14. péntek du., szombat 5. blokk: Kreatív értekezletvezetés és közösségi megbeszélő módszerek; A tantestület, mint közösség – a pedagógusok szakmai támogatásának gyakorlatias módszerei

Az Alma a fán képzés alapját az az azonos címet viselő műhelymunka sorozat adja, amelyet 2011 óta rendszeresen szervezett meg a Tempus Közalapítvány. Az ott megszerzett ismeretek és tapasztalatok felhasználásával fejlesztett képzés célja, hogy a tanulásközpontú pedagógiai módszerek és a szervezeti kultúraváltást támogató szemléletmód megismertetésével segítse a pedagógus közösségek megerősítését.

A képzést gyakorlati tudással rendelkező oktatási szakemberek és tapasztalt facilitátorok vezetik. Az oktatók között lesznek a Tempus Közalapítvány munkatársai is, akik már évek óta részvételi tanulási módszerekkel dolgoznak, mellettük találkozhatnak gyakorló pedagógusokkal és az oktatás különböző területein dolgozó szakértőkkel.

További részletek és jelentkezés a linken.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.28.
Kimondta a bíróság: Jogszerű a tanárok hétfői sztrájkja
A pedagógusok délelőtt nyolc és tíz óra között tarthatnak figyelmeztető akciót a nem jogerős ítélet szerint. A szaktárca úgy látja, mégsem lesz sztrájk. A bíróság jogszerűnek tal...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.01.28.
Évi 7,2 milliárd forintot szán a kormány a kisgyerekek úszásoktatására
2020 őszén indították el ezt a programot próbaként Budapest XXII. kerületében, Debrecenben, Móron és Tokajban. A mostani döntés szerint „első alkalommal 2022. február 1. és 2028. június...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.01.28.
NE HAGYJÁTOK MAGATOKAT! SZERVEZZÉTEK TOVÁBB A SZTRÁJKOT!
A mai napon, azaz január 28-án, péntek reggel 9 óráig kellett benyújtanunk a kormány bíróságnak beadott ellenajánlatára a reakaciónkat, amelyet megtettünk. A kormány beadványa egyéb abszurd...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2022.01.28.
„Az egész felnőtt-társadalom szégyene, hogy a pedagógusok kezdő alapbére a szakmunkás minimálbérnek felel meg”
Kisokost készített a SzülőiHang a pedagógussztrájk apropóján, amelyben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre igyekeznek válaszolni. A Pedagógusok Szakszervezete és a Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.01.28.
„Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani”
Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.01.28.
Miért tanárellenes a magyar?
A Nagy Feró számon szocializálódott kommentproletárok serege a 8 óra munkát, 8 óra pihenést, 8 óra szórakozást hajtaná be a tanárokon. Mert a gyár akkor termel jól, ha minél többet dolgoznak...
(Forrás: Librarius)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep