Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. február 21. szombat, 17:01

A pozitív fegyelmezéstől a kreatív értekezletig

Új, tanulásközpontú pedagógiai módszereken alapuló továbbképzés indul márciusban a Tempus Közalapítványnál. A kurzus témái között szerepel többek között a fejlesztő értékelés, a tantestület, mint közösség támogatása és az IKT-eszközök tanórai használata is.

Az Alma a fán pedagógus továbbképzés célja, hogy a résztvevők:

  • ismerjék és tudják, hogy mely tanulási és tanítási módszerek segítik leginkább a diákok és tanárok fejlődését, tanulását;
  • képesek legyenek saját pedagógiai gyakorlatuk és meggyőződésük reflektív szemléletére, a tanulói teljesítmény javulásához szükséges önfejlesztésre.

Az összesen 60 órás képzési program egyes alkalmain a következő témákat dolgozzák fel a résztvevők:

Időpont Pedagógus közösségek megerősítése – Alma a fán képzés – 60 tanóra
2015. március 27-28. péntek du., szombat 1. blokk: Az iskola nyitott világa – Pedagógusok és diákok a tanulás új útjain; Változó pedagógus szerepek
2015. április 24-25. péntek du., szombat 2. blokk: Tanulási eredmények alapú tanóratervezés és vezetés; Pozitív fegyelmezés – kölcsönös tiszteleten alapuló pedagógus-diák kommunikáció
2015. május 22-23. péntek du., szombat 3. blokk: Fejlesztő értékelés: visszajelzés a gyerekeknek, munkatársaknak, szülőknek; Problémás hátterű tanulók kezelése
2015. október 2-3. péntek du., szombat 4. blokk: Tanulócsoportok vezetése, a csoportdinamika titkai; IKT-eszközök kreatív felhasználása a tanulási folyamatban
2015. november 13-14. péntek du., szombat 5. blokk: Kreatív értekezletvezetés és közösségi megbeszélő módszerek; A tantestület, mint közösség – a pedagógusok szakmai támogatásának gyakorlatias módszerei

Az Alma a fán képzés alapját az az azonos címet viselő műhelymunka sorozat adja, amelyet 2011 óta rendszeresen szervezett meg a Tempus Közalapítvány. Az ott megszerzett ismeretek és tapasztalatok felhasználásával fejlesztett képzés célja, hogy a tanulásközpontú pedagógiai módszerek és a szervezeti kultúraváltást támogató szemléletmód megismertetésével segítse a pedagógus közösségek megerősítését.

A képzést gyakorlati tudással rendelkező oktatási szakemberek és tapasztalt facilitátorok vezetik. Az oktatók között lesznek a Tempus Közalapítvány munkatársai is, akik már évek óta részvételi tanulási módszerekkel dolgoznak, mellettük találkozhatnak gyakorló pedagógusokkal és az oktatás különböző területein dolgozó szakértőkkel.

További részletek és jelentkezés a linken.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep