Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 4. szerda, 8:54

Átjárható utak – párbeszéd és tanulás a digitális kultúrában

Az elmúlt években számos szakmai diskurzus indult a digitális generációk oktatásának és nevelésének témaköréhez kapcsolódóan. A ”Digitális nemzedék konferencia„ egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, amely párbeszéd keretében azonosítjuk azokat a jelenségeket, amelyek az általunk tanított és nevelt digitális generációra igazak.

Idei konferenciánk célja, hogy megismerjük, megértsük tanulóinkat és önmagunkat is a digitális világban. Változik-e a szerepe a családnak, a pedagógusoknak az információs társadalomban? Hogyan modernizálható a tudásátadás, melyek a 21. század motivációs stratégiái? Mi érdekli a legfiatalabbakat és milyen kultúrát építenek maguk köré? – tesszük fel a kérdéseket. Hisszük, hogy utat találhatunk minden fiatal felé, ha megfelelően közelítünk, kellő tudással és nyitottsággal.

A Digitális nemzedék konferencia 2015 kiemelt témakörei:

  • Az ismeretszerzés és ismeretátadás új formái az információs társadalomban
  • A modern kommunikációs eszközök alkalmazásának pszichológiai hatásai
  • Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) és tabletek az iskolában
  • Az IKT-eszközökkel támogatott tanulást, tanítást segítő módszerek a gyakorlatban

A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a konferencia honlapján lehet.

A konferencia időpontja: 2015. március 21.
helyszíne: ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.
törzsközönsége: 250-300 fő pedagógus

Szervezők:

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Neveléstudományi Intézet Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (osztalyfonok.hu)
Szakmai partner: Tempus Közalapítvány

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Fenyő D. György: Nagyságrendekkel kevesebb tananyagot kellene megtanítani az iskolában
Amikor 2006-ban az Európai Unió – a tagállamok jogkörében hagyva az oktatást – megfogalmazta az egész életen át tartó tanulás követelményét, egyúttal meghatározta, melyek azok a kulcskompetenci...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Egy gödöllői elitgimnázium diákjai nem akarnak iskolába járni a tarthatatlan állapotok miatt
A gimnáziumban július óta felújítások zajlanak, amelyek csak az év végére fejeződhetnek be, így a tanítás úgy kezdődött el, hogy közben dolgoznak az intézményben. Korábban több sz...
(Forrás: 24.hu)
--
2022.09.29.
Berendelték a tankerülethez a gödöllői igazgatót, az iskola előtt tüntetnek a szülők, diákok
A tankerületvezető nem ment el az általa összehívott szülői fórumra, ehelyett berendelte a tető nélküli gimnázium igazgatóját. Az iskola előtt szülők, gyerekek tüntetnek, és várjá...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep