Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 15. vasárnap, 22:27

Gamification szekciók

Szekció a Digitális nemzedék konferencián

A gamifikációban rejlő motivációs lehetőségeket az oktatás világa is elkezdte felfedezni. A 2014-es oktatási trendekkel foglalkozó Horizon jelentés kiemelt fontosságot tulajdonít a játék alapú oktatásnak és szorgalmazza annak mielőbbi adaptációját (NMC, 2014).


Trendek, technológiák és kihívások az oktatás következő 5 évében (NMC, 2014)

Konferenciánk keretében – három programot is kínálva – exponált szerepet szánunk a témának. Egy prezentációkkal színesített kerek-asztal beszélgetést, két párhuzamosan futó workshop követ, így a kedves érdeklődök a gamifikáció elméletével és gyakorlati alkalmazásával is megismerkedhetnek.

Az első részben szereplő prezentációk során neves gyakorló pedagógusok és szakértők mutatják be röviden saját módszertani tapasztalataikat, ötleteiket. Az azt követő kerek-asztal beszélgetés a közönség interaktív bevonásával teremt lehetőséget a szakmai diskurzusra.

A beszélgetést a téma egyik hazai oszlopos szakértője Fromann Richárd moderálja. Az általa vezetett JátékosLét Kutatóközpont számos színvonalas, tudományosan megalapozott programmal segíti elő a gamifikációs jelenség valódi értékeinek disszeminációját.

A két workshopunk közül az egyik a JátékosLét Kutatóközpont munkatársai által koordinált. A program során „a résztvevők betekintést nyernek a tanulói motivációk megkonstruálásának menetébe, majd a megszerzett tudás birtokában létrehoznak olyan kreatív megoldásokat, melyek hatékonynak bizonyulhatnak a kívánt szemléletformálás kialakításában”.

Másik workshopunkat Barbarics Márta Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola angol-matematika tanára tartja. Munkájában a gamification módszerét gyakran alkalmazó pedagógus, közös gondolkodásra hívja a résztvevőket. Szeretettel vár minden gyakorló pedagógust egy interaktív, játékos műhelymunkára, amelynek keretében közösen tesznek fel kérdéseket és keresik a válaszokat a 21. század kihívásaira a gamification segítségével.

Résztvevők:

  • Fromann Richárd – JátékosLét Kutatóközpont, vezető
  • Barbarics Márta – Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola, angol-matematika tanár
  • Damsa Andrei – JátékosLét Kutatóközpont, szakmai vezető
  • Mirkné Haba Anikó – Versike.hu, tanár
  • Tóth Norbert – Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola, tanító
  • Újhelyiné Szeverényi Irma – gyógypedagógus
  • Vendler Balázs – Games for Business/MarkCon, ügyvezető
  • Zakariás Péter – JátékosLét Kutatóközpont, oktatási koordinátor

Hülber László

A JátékosLét Kutatóközpont bemutatkozik a Parlamentben:


A JátékosLét Kutatóközpont 1 éves évfordulóján tartott rendezvény:


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.28.
Takáts Előd, a Corvinus rektora: \"A legtehetségesebb diákok elvándorlása egy csendes nemzeti katasztrófa”
A végzősök nyelvvizsga-kötelezettségének eltörlése differenciálni fogja a diplomák értékét – értenek egyet azok az egyetemi rektorok, akiket egyebek között arról kérdeztünk, milyen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.28.
Mától a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium 28 tanára is \"gördülő\" sztrájkba kezd
A 28 aláíró tanár november 28-tól vesz részt a más iskolákban is meghirdetett gördülő sztrájkban. Hozzáteszik, amint a 9 követelésük végrehajtását megkezdik, azonnal felfüggesztik...
(Forrás: Eduline)
--
2022.11.28.
Vera Jourová magyar tanárokat és hallgatókat fogad Brüsszelben holnap
Az Európai Bizottság értékekért felelős alelnöke egy nappal azelőtt folytat eszmecserét a magyar pedagógusok és hallgatók képviselőivel, hogy az Ursula von der Leyen vezette testület á...
(Forrás: ATV)
--
2022.11.28.
L. Ritók Nóra: A gyermekvédelmi és a szociális törvény miatt rosszabb a helyzet, mint a 80-as években
Mert ha mindent megoldunk az állam helyett adományokból, akkor az állam hátra dől és nem is fordít erőforrásokat a megoldásra, hiszen nélküle is rendeződik minden. Lehet azt is mondani,...
(Forrás: Népszava)
--
2022.11.28.
Fóti Péter: Képzés a kiképzésen túl
A kiképzés (tréning) mindig valamilyen előre ismert cél elérésére törekszik. A kiképzendő, mintegy bemenete egy olyan gyártási folyamatnak, aminek végén egy ismert, és már sokszor elé...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep