Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 15. vasárnap, 22:27

Gamification szekciók

Szekció a Digitális nemzedék konferencián

A gamifikációban rejlő motivációs lehetőségeket az oktatás világa is elkezdte felfedezni. A 2014-es oktatási trendekkel foglalkozó Horizon jelentés kiemelt fontosságot tulajdonít a játék alapú oktatásnak és szorgalmazza annak mielőbbi adaptációját (NMC, 2014).


Trendek, technológiák és kihívások az oktatás következő 5 évében (NMC, 2014)

Konferenciánk keretében – három programot is kínálva – exponált szerepet szánunk a témának. Egy prezentációkkal színesített kerek-asztal beszélgetést, két párhuzamosan futó workshop követ, így a kedves érdeklődök a gamifikáció elméletével és gyakorlati alkalmazásával is megismerkedhetnek.

Az első részben szereplő prezentációk során neves gyakorló pedagógusok és szakértők mutatják be röviden saját módszertani tapasztalataikat, ötleteiket. Az azt követő kerek-asztal beszélgetés a közönség interaktív bevonásával teremt lehetőséget a szakmai diskurzusra.

A beszélgetést a téma egyik hazai oszlopos szakértője Fromann Richárd moderálja. Az általa vezetett JátékosLét Kutatóközpont számos színvonalas, tudományosan megalapozott programmal segíti elő a gamifikációs jelenség valódi értékeinek disszeminációját.

A két workshopunk közül az egyik a JátékosLét Kutatóközpont munkatársai által koordinált. A program során „a résztvevők betekintést nyernek a tanulói motivációk megkonstruálásának menetébe, majd a megszerzett tudás birtokában létrehoznak olyan kreatív megoldásokat, melyek hatékonynak bizonyulhatnak a kívánt szemléletformálás kialakításában”.

Másik workshopunkat Barbarics Márta Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola angol-matematika tanára tartja. Munkájában a gamification módszerét gyakran alkalmazó pedagógus, közös gondolkodásra hívja a résztvevőket. Szeretettel vár minden gyakorló pedagógust egy interaktív, játékos műhelymunkára, amelynek keretében közösen tesznek fel kérdéseket és keresik a válaszokat a 21. század kihívásaira a gamification segítségével.

Résztvevők:

  • Fromann Richárd – JátékosLét Kutatóközpont, vezető
  • Barbarics Márta – Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola, angol-matematika tanár
  • Damsa Andrei – JátékosLét Kutatóközpont, szakmai vezető
  • Mirkné Haba Anikó – Versike.hu, tanár
  • Tóth Norbert – Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola, tanító
  • Újhelyiné Szeverényi Irma – gyógypedagógus
  • Vendler Balázs – Games for Business/MarkCon, ügyvezető
  • Zakariás Péter – JátékosLét Kutatóközpont, oktatási koordinátor

Hülber László

A JátékosLét Kutatóközpont bemutatkozik a Parlamentben:


A JátékosLét Kutatóközpont 1 éves évfordulóján tartott rendezvény:


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.19.
Az alsósok szülei is bemehetnek gyerekükkel a lázmérésre
Az érdekképviselet vezetője megkésettnek látja a hőmérőzést. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke, Szabó Zsuzsa nemrég azt nyilatkozta lapunknak, nemhogy iskolaorvosokból, még...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.19.
ásler: Kizárt, hogy minden osztályban megjelenjen a koronavírus
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője hozzátette, számoltak azzal, hogy a vírus megjelenik az iskolákban, azt azonban kizárta, hogy mindegyik osztályban feltűnik a koronavírus....
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.19.
Több helyen az iskolaőrök lettek a maszkfelelősök, portások
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy pozitívan fogadták a tanárok és a diákok a szeptember elsején munkába állt iskolaőröket, igaz, a jelenlétük nem mindenkinek tetszik – tudta meg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.18.
A tanári elköteleződésről. Fontos-e, és mitől függ? Gönczöl Enikő írása
Aki ismeri az iskolák világát, az tudja, hogy az oktatásban semmilyen külső szándék nem válik valóra az ott dolgozók elköteleződése nélkül. Ezt akár szerencsének is tekinthetjük, amikor...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.09.18.
„Bőgtem az első tanítási napon” – Halácsy Péter az Indexnek
A gyerekeit szerette volna egy újragondolt iskolai struktúrában taníttatni Halácsy Péter, a Prezi társalapítója, de miután nem találta a neki legjobban tetsző iskolát, a barátaival sajá...
(Forrás: index)
--
2020.09.18.
Nem fizet az állam Iványiéknak, de a tartozást azért behajtaná
Iványi Gábor, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség vezető lelkésze lapunknak elmondta, hogy a MÁV-telepi iskolájukból a Nemzeti Közművek emberei már elvitték a gázórát, és...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep