Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 18. szerda, 21:21

„Elmész helyettem?” – Az IKT ­korszak és az erőszakos örökség

Szekció a Digitális nemzedék konferencián

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni, hogy valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak. Kívülről és belülről szeretnék bemutatni a netgeneráció jelenét.

Veszprémi Attila magyar szakos tanár, az Új Pedagógiai Szemle állandó munkatársa. Tanári állásban nem volt, bent az iskolában annál többet. A kétezres évek eleje óta készít – sokszor drámai hangvételű vagy szürreális hatású – énekes, zenés mese- és verslemezeket, kisfilmeket, színpadi előadásokat kezdő vagy kicsit gyakorlottabb gyerekekkel, iskolai és tábori környezetben egyaránt. Írásai több pedagógiai folyóiratban megjelentek. Az alkotómunka során leginkább a létezés önértéke, a szerepektől való szabadulás, a szabadon alkotó ember öröme és az észre nem vett értékek felmutatása érdekli. Módszere saját bevallása szerint nincs. Menekülés és átélés az újmédia korában – ezzel a címmel beszél a jelenlegi nemzedékről. Meggyőződése, hogy a bizonytalan felnőtt gátolja a gyerekek fejlődését.

Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, tudományos főmunkatárs, egyetemi előadó, pszichoterapeuta, tréner, mentor, barát, anya, gyerek, társ, állatvédő, egyesületi tag, twitterező, … és mindez – mint ő maga állítja – egy hálózatot alkot. Bármit tesz, abba az összes szerepe, viselkedése és tudása belejátszik, bár egy-egy helyzetben adott készletet használ. Ezzel mindenki így van, és máris láthatjuk, hogy a web3.0 mit jelent. Előadásának címe: A Web3.0 viselkedés és a harmadik kultúra. Úgy véli, hogy az ember sikerének egyik titka a hatékony infokommunikáció: az a képesség, hogy a tudást átadjuk egymásnak térben és időben akár eltérő síkokban is. Most az infokommunikáció és a technika összeborult, és iszonyúan megnövelte az infokommunikációs sávot. Térben és időben rendkívül felgyorsult az „adatforgalom”. Ebben az extrém adatforgalomban keresik a gyerekek a válaszokat, és gyakran csak technikát találnak. Mivel az idősebbeknek nincsenek kész válaszaik, igencsak úgy tűnik, hogy az ún. net­generációt magukra hagyták az előző nemzedékek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.06.06.
Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé
Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.06.06.
Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen
Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.06.06.
A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl
A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb...
(Forrás: g7)
--
2023.06.05.
Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról
Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2023.06.04.
Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat
A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért...
(Forrás: Index)
--
2023.06.03.
A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi
Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm...
(Forrás: Hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep