Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 18. szerda, 21:21

„Elmész helyettem?” – Az IKT ­korszak és az erőszakos örökség

Szekció a Digitális nemzedék konferencián

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni, hogy valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak. Kívülről és belülről szeretnék bemutatni a netgeneráció jelenét.

Veszprémi Attila magyar szakos tanár, az Új Pedagógiai Szemle állandó munkatársa. Tanári állásban nem volt, bent az iskolában annál többet. A kétezres évek eleje óta készít – sokszor drámai hangvételű vagy szürreális hatású – énekes, zenés mese- és verslemezeket, kisfilmeket, színpadi előadásokat kezdő vagy kicsit gyakorlottabb gyerekekkel, iskolai és tábori környezetben egyaránt. Írásai több pedagógiai folyóiratban megjelentek. Az alkotómunka során leginkább a létezés önértéke, a szerepektől való szabadulás, a szabadon alkotó ember öröme és az észre nem vett értékek felmutatása érdekli. Módszere saját bevallása szerint nincs. Menekülés és átélés az újmédia korában – ezzel a címmel beszél a jelenlegi nemzedékről. Meggyőződése, hogy a bizonytalan felnőtt gátolja a gyerekek fejlődését.

Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, tudományos főmunkatárs, egyetemi előadó, pszichoterapeuta, tréner, mentor, barát, anya, gyerek, társ, állatvédő, egyesületi tag, twitterező, … és mindez – mint ő maga állítja – egy hálózatot alkot. Bármit tesz, abba az összes szerepe, viselkedése és tudása belejátszik, bár egy-egy helyzetben adott készletet használ. Ezzel mindenki így van, és máris láthatjuk, hogy a web3.0 mit jelent. Előadásának címe: A Web3.0 viselkedés és a harmadik kultúra. Úgy véli, hogy az ember sikerének egyik titka a hatékony infokommunikáció: az a képesség, hogy a tudást átadjuk egymásnak térben és időben akár eltérő síkokban is. Most az infokommunikáció és a technika összeborult, és iszonyúan megnövelte az infokommunikációs sávot. Térben és időben rendkívül felgyorsult az „adatforgalom”. Ebben az extrém adatforgalomban keresik a gyerekek a válaszokat, és gyakran csak technikát találnak. Mivel az idősebbeknek nincsenek kész válaszaik, igencsak úgy tűnik, hogy az ún. net­generációt magukra hagyták az előző nemzedékek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep