Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 18. szerda, 21:21

„Elmész helyettem?” – Az IKT ­korszak és az erőszakos örökség

Szekció a Digitális nemzedék konferencián

A szekció vezetői: Gyarmathy Éva és Veszprémi Attila általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbálják megérteni és megértetni, hogy valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak. Kívülről és belülről szeretnék bemutatni a netgeneráció jelenét.

Veszprémi Attila magyar szakos tanár, az Új Pedagógiai Szemle állandó munkatársa. Tanári állásban nem volt, bent az iskolában annál többet. A kétezres évek eleje óta készít – sokszor drámai hangvételű vagy szürreális hatású – énekes, zenés mese- és verslemezeket, kisfilmeket, színpadi előadásokat kezdő vagy kicsit gyakorlottabb gyerekekkel, iskolai és tábori környezetben egyaránt. Írásai több pedagógiai folyóiratban megjelentek. Az alkotómunka során leginkább a létezés önértéke, a szerepektől való szabadulás, a szabadon alkotó ember öröme és az észre nem vett értékek felmutatása érdekli. Módszere saját bevallása szerint nincs. Menekülés és átélés az újmédia korában – ezzel a címmel beszél a jelenlegi nemzedékről. Meggyőződése, hogy a bizonytalan felnőtt gátolja a gyerekek fejlődését.

Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológus, tudományos főmunkatárs, egyetemi előadó, pszichoterapeuta, tréner, mentor, barát, anya, gyerek, társ, állatvédő, egyesületi tag, twitterező, … és mindez – mint ő maga állítja – egy hálózatot alkot. Bármit tesz, abba az összes szerepe, viselkedése és tudása belejátszik, bár egy-egy helyzetben adott készletet használ. Ezzel mindenki így van, és máris láthatjuk, hogy a web3.0 mit jelent. Előadásának címe: A Web3.0 viselkedés és a harmadik kultúra. Úgy véli, hogy az ember sikerének egyik titka a hatékony infokommunikáció: az a képesség, hogy a tudást átadjuk egymásnak térben és időben akár eltérő síkokban is. Most az infokommunikáció és a technika összeborult, és iszonyúan megnövelte az infokommunikációs sávot. Térben és időben rendkívül felgyorsult az „adatforgalom”. Ebben az extrém adatforgalomban keresik a gyerekek a válaszokat, és gyakran csak technikát találnak. Mivel az idősebbeknek nincsenek kész válaszaik, igencsak úgy tűnik, hogy az ún. net­generációt magukra hagyták az előző nemzedékek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.23.
Sok pedagógus dolgozik árufeltöltőként a nyári szünetben
Az alacsony fizetés miatt egyre több pedagógus kényszerül arra, hogy a vakáció alatt is munkát vállaljon – erről beszélt az Indexnek a Pedagógusok Szakszervezetének két vezetője. Szab...
(Forrás: index)
--
2022.06.23.
Elfogadták a gyermekvédelmi szabályozást Romániában
A román parlament kedden elfogadta a gyermekek szexuális felvilágosításáról – hivatalos megfogalmazásban: egészségügyi neveléséről – szóló törvényt, amelynek végleges formájár...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.06.23.
Pintér Sándor „racionalizálást” hirdetett, több száz iskola kezdhet félni
Tíz év alatt több mint másfélszeresére nőtt azoknak az általános iskolásoknak az aránya, akik száz főnél kisebb létszámú iskolákba járnak az állami oktatásban. Nem véletlen tehá...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.23.
Lista: ezekből a középiskolákból jutott be a legtöbb diák az irodalom és nyelvtan OKTV döntőjébe
A szolnoki Verseghy Ferenc Gimnáziumból jutott be a legtöbb diák az irodalom OKTV döntőjébe, míg a nyelvtanból szervezett versenyre a veszprémi Vetési Albert Gimnáziumból. Mutatjuk az Orsz...
(Forrás: Eduline)
--
2022.06.23.
Színes, szagos és illegális, de egyre több tini szívja
Viharos sebességgel terjed a tinédzserek, sőt már az általános iskolások között is „a dohányzás legújabb generációjaként” reklámozott, eldobható elektromos cigaretta, az Elf Bar,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.22.
„A rendőrséget lehet így hatékonyan szervezni, az oktatást viszont nem!”
A magyar oktatási rendszer aktuális teljesítményéről a minisztériumban sincs rendes visszajelzés, nem tudjuk, mi történik az iskolákban, és arról sincs konszenzus, mit várunk az iskolát...
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep