Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 31. kedd, 8:52

Ez történt a Digitális nemzedék konferencián

IKT-val támogatott projektoktatás a szakiskolában

Kábel a Seholvidékre – ezt az izgalmas címet viselte a Digitális nemzedék konferencia egyik szekciója, amely a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók infokommunikációs eszközökkel történő fejlesztésének jó gyakorlataiból adott ízelítőt. Nem véletlenül nevezi az itt szereplő szakembereket úttörőknek, pontosabban út-törőknek a Taní-tani portálon a műhelyről beszámoló Benedekné Fekete Hajnalka.

Az úttörők egyike Tóth Éva, a Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola tanára, „aki tanítványaival kicselezi a nincset, fittyet hány a semminek, és az eszköztelenség ellenére, az angol tanítás mellett digitális készségfejlesztést végez.”

***

Köztudott, hogy a szakiskola az az intézmény, ahol a diákoknak rendkívül nagy szükségük van arra, hogy az IKT eszközöket segítségével alapvető kulturális és szociális hiányosságaik pótolni tudják. Ha a tanár el tudja nyerni a bizalmukat, a tiszteletüket, érdeklődésüket és képes felkelteni együttműködési készségüket.

Ezek a fiatalok általában nem kapnak otthon semmiféle útmutatást arra vonatkozóan, hogy mi mindenre használható az internet (ha egyáltalán van), az okostelefon (ha van), ezért még inkább a pedagógusokra vár a feladat, hogy a munkaerőpiacon is használható készségekkel vértezzék fel őket. Ugyanakkor a szakiskolába kerülő diákok a legrosszabban teljesítők közül kerülnek ki, velük van a legtöbb magatartási gond, s így az őket tanító tanárok hajlamosak a leginkább arra, hogy lemondjanak róluk, és ne legyen más céljuk, mint a tanórák túlélése. Pedig a jól megválasztott és kidolgozott projektekkel, melyek kombinálják a közismeretet, a szakmai tantárgyakat és a gyakorlatot, elérhető, hogy a ezek a fiatalok is értékes embereknek, az adott közösség megbecsült tagjainak érezhessék magukat. Nekem ezzel kapcsolatban igen pozitív tapasztalatim vannak a tanítási órákon és azokon kívül is.


Találkozás a görög testvériskolával a Skype-on

Az IKT használatot szívesen kiviszem az iskola falain kívülre is, rendeztünk már Munzee vadászatot a városban, készítettünk interjút a helyi szépségcentrum vezetőjével vagy éppen énekeltünk karácsonyi dalokat a főtéren külföldi partnereink számára.

Munkámban nem csak azt tartom fontosnak, hogy a diákok hiányos alapismereteit pótoljam, hanem azt is, hogy megerősítsem az önbecsülésüket, érezzék saját értékeiket, és megtalálják azt a területet, amiben ők is kiemelkedőt tudnak nyújtani.

Minden tőlem telhetőt megteszek annak érdekében, hogy megváltozzon a szakiskolával kapcsolatos közvélemény, és hogy bebizonyítsuk: ebben az intézménytípusban is lehet minőségi munkát végezni. Ezzel a céllal hoztam létre, és azóta is folyamatosan szerkesztem iskolánk Facebook oldalát.


Tojáskeresés és tojásgurító verseny az angolórán

Tóth Éva

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep