Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. március 31. kedd, 8:52

Ez történt a Digitális nemzedék konferencián

IKT-val támogatott projektoktatás a szakiskolában

Kábel a Seholvidékre – ezt az izgalmas címet viselte a Digitális nemzedék konferencia egyik szekciója, amely a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók infokommunikációs eszközökkel történő fejlesztésének jó gyakorlataiból adott ízelítőt. Nem véletlenül nevezi az itt szereplő szakembereket úttörőknek, pontosabban út-törőknek a Taní-tani portálon a műhelyről beszámoló Benedekné Fekete Hajnalka.

Az úttörők egyike Tóth Éva, a Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola tanára, „aki tanítványaival kicselezi a nincset, fittyet hány a semminek, és az eszköztelenség ellenére, az angol tanítás mellett digitális készségfejlesztést végez.”

***

Köztudott, hogy a szakiskola az az intézmény, ahol a diákoknak rendkívül nagy szükségük van arra, hogy az IKT eszközöket segítségével alapvető kulturális és szociális hiányosságaik pótolni tudják. Ha a tanár el tudja nyerni a bizalmukat, a tiszteletüket, érdeklődésüket és képes felkelteni együttműködési készségüket.

Ezek a fiatalok általában nem kapnak otthon semmiféle útmutatást arra vonatkozóan, hogy mi mindenre használható az internet (ha egyáltalán van), az okostelefon (ha van), ezért még inkább a pedagógusokra vár a feladat, hogy a munkaerőpiacon is használható készségekkel vértezzék fel őket. Ugyanakkor a szakiskolába kerülő diákok a legrosszabban teljesítők közül kerülnek ki, velük van a legtöbb magatartási gond, s így az őket tanító tanárok hajlamosak a leginkább arra, hogy lemondjanak róluk, és ne legyen más céljuk, mint a tanórák túlélése. Pedig a jól megválasztott és kidolgozott projektekkel, melyek kombinálják a közismeretet, a szakmai tantárgyakat és a gyakorlatot, elérhető, hogy a ezek a fiatalok is értékes embereknek, az adott közösség megbecsült tagjainak érezhessék magukat. Nekem ezzel kapcsolatban igen pozitív tapasztalatim vannak a tanítási órákon és azokon kívül is.


Találkozás a görög testvériskolával a Skype-on

Az IKT használatot szívesen kiviszem az iskola falain kívülre is, rendeztünk már Munzee vadászatot a városban, készítettünk interjút a helyi szépségcentrum vezetőjével vagy éppen énekeltünk karácsonyi dalokat a főtéren külföldi partnereink számára.

Munkámban nem csak azt tartom fontosnak, hogy a diákok hiányos alapismereteit pótoljam, hanem azt is, hogy megerősítsem az önbecsülésüket, érezzék saját értékeiket, és megtalálják azt a területet, amiben ők is kiemelkedőt tudnak nyújtani.

Minden tőlem telhetőt megteszek annak érdekében, hogy megváltozzon a szakiskolával kapcsolatos közvélemény, és hogy bebizonyítsuk: ebben az intézménytípusban is lehet minőségi munkát végezni. Ezzel a céllal hoztam létre, és azóta is folyamatosan szerkesztem iskolánk Facebook oldalát.


Tojáskeresés és tojásgurító verseny az angolórán

Tóth Éva

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep