Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. április 22. szerda, 9:35

Konfliktuskezelés az iskolában

Manapság már senki sem tagadja, hogy pedagógusként, szülőként egyre gyakrabban él át konfliktusokat, és ezek nagy részével nem boldogul. Rengeteg a feszültség a pedagógusok és a szülők között, sokszor kerülnek szembe egymással a tantestület tagjai, és egyre gyakrabban hallani, hogy milyen sok a gond a digitális világban szocializálódó diáksággal. Nagyon fontos, hogy a pedagógus képes legyen kezelni a sokasodó konfliktusokat, elérje, hogy ezek ne rombolják a kollégáikkal, tanítványaikkal és a szülőkkel alakuló kapcsolatot, sőt: tanulságuk birtokában javuljon e kapcsolatok minősége.

Az ehhez szükséges képességek, készségek és attitűdök fejlesztését tűzi ki célul az az akkreditált1 tanfolyam, amelyre szeretettel várja Önt és érdeklődő kollégáit a Dinasztia Tankönyvkiadó. A következő tanfolyam időpontja: 2015 május 8-9.

A tanfolyam tematikája2

  • Kapcsolatok és konfliktusok a tanulókkal, tanulócsoportokkal, pedagógusokkal, iskolavezetőkkel, szülőkkel, más szakmák képviselőivel – saját élmények, tapasztalatok tanulságai
  • A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciák fejlesztése (pozitív énkép, kongruencia, asszertivitás, kommunikáció, kooperáció, kreativitás, reflektivitás)
  • Értékkonfliktusok, erkölcsi dilemmák
  • Konfliktuskezelő stratégiák (versengő. alkalmazkodó, elkerülő, kompromisszumkereső, problémamegoldó)
  • A konfliktuskezelés néhány bevált modellje

Tájékoztató a tanfolyamról:

Időpont: 2015. május 8-9.

Helyszín: Patrona Hungariae Általános Iskola 1096 Budapest, Knézich u. 3-13.

A tanfolyam értéke: 30 kreditpont (a tanfolyam elvégzéséről tanúsítványt adunk)

A tanfolyam időbeosztása: pénteken 10 – 18 óráig, szombaton 8 – 17 óráig

Jelentkezés: a kiadó honlapján keresztül.

Jelentkezési határidő: 2015. május 4.

A jelentkezéseket beérkezési sorrendben fogadjuk.

Részvételi díj: 30 000 Ft/fő (Dinasztia Klubtagoknak3 20.000 Ft)

.

1Az alapítási engedély száma: 957/177/2013

2A tanfolyam tematikáját az OFOE munkatársai állították össze.

3A klubtaggá válás feltételeiről a kiadó honlapján olvashatnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.06.06.
Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé
Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.06.06.
Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen
Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.06.06.
A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl
A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb...
(Forrás: g7)
--
2023.06.05.
Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról
Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2023.06.04.
Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat
A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért...
(Forrás: Index)
--
2023.06.03.
A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi
Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm...
(Forrás: Hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep