Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
?>
2015. május 8. péntek, 10:44

Újabb magyar siker: sorban állnak a pedagógusok a GEOMATECH-ért

Magyar módszerrel fejlesztik a matematika oktatását

Hamarosan mindenki számára elérhető lesz, és az iskolákban is bevezetésre kerülhet a magyar GEOMATECH oktatási rendszer. A program az általános iskolától az érettségiig interaktívan, digitális eszközök segítségével oktatja a matematikát. A projektben eddig több mint 681 intézményből 1550-nél is több pedagógus vett részt, vizsgázott le és teszteli, használja a digitális módszertant.

Sikerélmény a matekban!

A projekt elsődleges célja, hogy a diákok megszeressék a matematikát, és az órákon aktívabbak, a tanulás során pedig motiváltabbak, kreatívabbak legyenek. Ennek érdekében 2015. szeptemberig – a GEOMATECH közoktatási projektjének keretében – országosan 2400 általános és középiskolai, matematikát és természettudományokat oktató pedagógust ingyenesen képeznek ki az új módszer használatára.

„A GEOMATECH egyik legfőbb újdonsága az aktív, felfedező tanulás támogatás, a törvényszerűségek tapasztalatra épülő, interaktív felfedeztetése, a matematikai és természettudományos problémamegoldás gyakorlati támogatása.” – méltatta a projektet Csépe Valéria akadémikus, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke.

Digitális matek!

A diákok körében már most is népszerű, GEOMATECH digitális tananyagok segítségével játszva tanulhatnak a diákok. A virtuális tankönyv egyesíti a geometriát, algebrát, táblázatkezelést, grafikus ábrázolást, statisztikát és az analízist. Interneten keresztül asztali gépen, tableten és a diákok legnagyobb örömére hamarosan telefonon is elérhetőek lesznek a feladatok, így akár hazafelé menet is elkészülhet a házi feladat. Eszköztárában a GEOMATECH a felhasználók kreativitására épít, ezért előnye, hogy bárki könnyedén készíthet új, egyedi feladatokat, feladatmegoldásokat is. A projektben készült tananyagok a http://tananyag.geomatech.hu/ felületen folyamatosan növekvő számban elérhetőek.

„A legfiatalabb nemzedéket ma már nehéz a hagyományos, statikus eszközökkel megfogni. Európai Uniós forrásból, 2,3 milliárd forintból az Új Széchenyi Terv keretében összesen 1800 digitális tananyag készül a GEOMATECH projekt keretében. A módszert hihetetlen érdeklődés kíséri, számos külföldi vendéget fogadtunk már Kínából, Izraelből, Nagy-Britanniából, akik most ismerkednek a projekttel, és közülük több érdeklődővel együttműködésre is léptünk.”– hangsúlyozta Mészáros László, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnöke, a projekt menedzsere.

A projekt iránt érdeklődő tanárok ingyenes továbbképzéseken vehetnek részt, ahol megtanulják, hogyan alakíthatják tanítási gyakorlatukhoz vagy a diákok tanulási igényeihez a tananyagokat. Emellett lehetőségük lesz saját digitális tartalmaik megosztására, népszerűsítésére is. A szoftver segítségével a tanulási folyamatba a szülők is bekapcsolódhatnak, hiszen a programot otthon is elérhetik majd, így játékosan gyakorolhatnak gyermekükkel.

A GEOMATECH Projekt a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. együttműködésében valósul meg.

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében (TÁMOP 3.1.12-12/1-2013-0001) valósul meg.

Egy üzenet

  1. Rétiné Végh Katalin szerint:

    Részt vettem egy tanfolyamon, le is vizsgáztam.
    Annak ellenére, hogy június végén volt 6*10 órában, borzasztóan fellelkesedtünk már az első nap végére. Nagyon örülök annak hogy belevágtam. Jó és érdekes a program. Szerintem nagyszerűen alkalmazható az oktatásban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
--
2023.07.15.
A státusztörvény miatt elhagyja a tanári pályát Jocó bácsi, az ország kedvelt pedagógusa
Elhagyja a tanári pályát Balatoni József, vagy ahogy mindenki ismeri, Jocó bácsi. A közel százezer követővel bíró pedagógus úgy fogalmazott, „a lelkem egy darabja most kicsit belehal ebbe...
(Forrás: Index)
--
2023.07.09.
Kiválóan fejlesztő általános iskolák. Asztalos György írása
Egy intézmény akkor kerül fel a kiválóan teljesítők listájára, ha az elmúlt öt kompetenciamérésen legalább egyszer a „sárga pont” felette van a „kék vonalnak”. Vagyis a gyerekek...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.07.09.
Pedagógusoknak, rendőröknek ad havi 150 ezres albérlet-támogatást Terézváros
Három éven át havi bruttó 150 ezer forintos albérlet-támogatást nyújt 18 olyan munkavállalónak Terézváros, akik az állami szférában dolgoznak nehéz körülmények között, ezzel is pr...
(Forrás: Telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep