Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. május 8. péntek, 10:44

Újabb magyar siker: sorban állnak a pedagógusok a GEOMATECH-ért

Magyar módszerrel fejlesztik a matematika oktatását

Hamarosan mindenki számára elérhető lesz, és az iskolákban is bevezetésre kerülhet a magyar GEOMATECH oktatási rendszer. A program az általános iskolától az érettségiig interaktívan, digitális eszközök segítségével oktatja a matematikát. A projektben eddig több mint 681 intézményből 1550-nél is több pedagógus vett részt, vizsgázott le és teszteli, használja a digitális módszertant.

Sikerélmény a matekban!

A projekt elsődleges célja, hogy a diákok megszeressék a matematikát, és az órákon aktívabbak, a tanulás során pedig motiváltabbak, kreatívabbak legyenek. Ennek érdekében 2015. szeptemberig – a GEOMATECH közoktatási projektjének keretében – országosan 2400 általános és középiskolai, matematikát és természettudományokat oktató pedagógust ingyenesen képeznek ki az új módszer használatára.

„A GEOMATECH egyik legfőbb újdonsága az aktív, felfedező tanulás támogatás, a törvényszerűségek tapasztalatra épülő, interaktív felfedeztetése, a matematikai és természettudományos problémamegoldás gyakorlati támogatása.” – méltatta a projektet Csépe Valéria akadémikus, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke.

Digitális matek!

A diákok körében már most is népszerű, GEOMATECH digitális tananyagok segítségével játszva tanulhatnak a diákok. A virtuális tankönyv egyesíti a geometriát, algebrát, táblázatkezelést, grafikus ábrázolást, statisztikát és az analízist. Interneten keresztül asztali gépen, tableten és a diákok legnagyobb örömére hamarosan telefonon is elérhetőek lesznek a feladatok, így akár hazafelé menet is elkészülhet a házi feladat. Eszköztárában a GEOMATECH a felhasználók kreativitására épít, ezért előnye, hogy bárki könnyedén készíthet új, egyedi feladatokat, feladatmegoldásokat is. A projektben készült tananyagok a http://tananyag.geomatech.hu/ felületen folyamatosan növekvő számban elérhetőek.

„A legfiatalabb nemzedéket ma már nehéz a hagyományos, statikus eszközökkel megfogni. Európai Uniós forrásból, 2,3 milliárd forintból az Új Széchenyi Terv keretében összesen 1800 digitális tananyag készül a GEOMATECH projekt keretében. A módszert hihetetlen érdeklődés kíséri, számos külföldi vendéget fogadtunk már Kínából, Izraelből, Nagy-Britanniából, akik most ismerkednek a projekttel, és közülük több érdeklődővel együttműködésre is léptünk.”– hangsúlyozta Mészáros László, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnöke, a projekt menedzsere.

A projekt iránt érdeklődő tanárok ingyenes továbbképzéseken vehetnek részt, ahol megtanulják, hogyan alakíthatják tanítási gyakorlatukhoz vagy a diákok tanulási igényeihez a tananyagokat. Emellett lehetőségük lesz saját digitális tartalmaik megosztására, népszerűsítésére is. A szoftver segítségével a tanulási folyamatba a szülők is bekapcsolódhatnak, hiszen a programot otthon is elérhetik majd, így játékosan gyakorolhatnak gyermekükkel.

A GEOMATECH Projekt a BKF Kommunikációs Alapítvány, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a GeoGebra Nonprofit Kft. együttműködésében valósul meg.

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében (TÁMOP 3.1.12-12/1-2013-0001) valósul meg.

Egy üzenet

  1. Rétiné Végh Katalin szerint:

    Részt vettem egy tanfolyamon, le is vizsgáztam.
    Annak ellenére, hogy június végén volt 6*10 órában, borzasztóan fellelkesedtünk már az első nap végére. Nagyon örülök annak hogy belevágtam. Jó és érdekes a program. Szerintem nagyszerűen alkalmazható az oktatásban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep