Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 11.

Siv Widerberg: Barátság

„Á, te vagy az”
mondta Lena, elém jött,
átkarolta a vállam,
és a titkairól sugdosott.

„Á, te vagy az”
mondta Lena,
sarkon fordult és ment.

„Á, te vagy az”
mondta Lena,
mutatott valamit, amit nemrég kapott,
és három percig játszhattam vele.

„Á, te vagy az”
mondta Lena,
felhívott valakit
telefonon,
és kérdezte, náluk lehet-e egész nap.

„Á, te vagy az”,
mondta Lena,
csokoládét adott
és narancslevet.

„Á, te vagy az”,
mondta Lena.
„Hát nem tudod, hogy már Ingriddel vagyok?
Hogy köztünk vége mindennek,
mindennek, érted?
Észre se vetted, te hülye?”

Több hónapba telt,
hogy Lenát ne szeressem
és ne gyűlöljem többé.

Feldolgozási, megbeszélési szempontok (általános iskolások számára)

Bibliográfiai adatok: Ami a szívedet nyomja. Mai svéd gyermekversek, Móra Kiadó, 1975. Fordította: Tótfalusi István.

Javaslatok a történet feldolgozásához

Az osztályfőnöki órákhoz ajánlott beszélgetésekhez korábban ajánlottuk Bernard Young A legjobb barát című versét. Érdemes a két szöveget összehasonlítani és szembesíteni a saját élményekkel.

Ajánlott kérdések a megbeszéléshez

Soroljátok fel, mi mindent élt át az a gyerek, akivel mindez megtörtént!

Történt-e veletek hasonló méltánytalanság? Mit éreztetek, amikor barátotok cserbenhagyott, lerázott? Hogyan alakult a kapcsolatotok?

Ti már viselkedtetek-e valakivel Lenához hasonlóan? Ha igen, miért?

Mi lett abból a baráti kapcsolatból?

Volt-e lelkiismeret-furdalásotok magatartásotok miatt? Megbántátok-e viselkedéseteket? Próbáltátok-e helyrehozni, s ha igen, hogyan a barátságotokat?

Létezik-e szerintetek „örök barátság”? És „örök harag”?

Hány igaz barátja lehet egy embernek?

Mi a különbség „barát” és „haver” között?

Szerintetek a versben szereplő gyerek és Lena igaz barátok voltak? Indokoljátok meg válaszotokat?

Milyen okai lehetnek egy barátság megromlásának?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep