Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 11.

Siv Widerberg: Barátság

„Á, te vagy az”
mondta Lena, elém jött,
átkarolta a vállam,
és a titkairól sugdosott.

„Á, te vagy az”
mondta Lena,
sarkon fordult és ment.

„Á, te vagy az”
mondta Lena,
mutatott valamit, amit nemrég kapott,
és három percig játszhattam vele.

„Á, te vagy az”
mondta Lena,
felhívott valakit
telefonon,
és kérdezte, náluk lehet-e egész nap.

„Á, te vagy az”,
mondta Lena,
csokoládét adott
és narancslevet.

„Á, te vagy az”,
mondta Lena.
„Hát nem tudod, hogy már Ingriddel vagyok?
Hogy köztünk vége mindennek,
mindennek, érted?
Észre se vetted, te hülye?”

Több hónapba telt,
hogy Lenát ne szeressem
és ne gyűlöljem többé.

Feldolgozási, megbeszélési szempontok (általános iskolások számára)

Bibliográfiai adatok: Ami a szívedet nyomja. Mai svéd gyermekversek, Móra Kiadó, 1975. Fordította: Tótfalusi István.

Javaslatok a történet feldolgozásához

Az osztályfőnöki órákhoz ajánlott beszélgetésekhez korábban ajánlottuk Bernard Young A legjobb barát című versét. Érdemes a két szöveget összehasonlítani és szembesíteni a saját élményekkel.

Ajánlott kérdések a megbeszéléshez

Soroljátok fel, mi mindent élt át az a gyerek, akivel mindez megtörtént!

Történt-e veletek hasonló méltánytalanság? Mit éreztetek, amikor barátotok cserbenhagyott, lerázott? Hogyan alakult a kapcsolatotok?

Ti már viselkedtetek-e valakivel Lenához hasonlóan? Ha igen, miért?

Mi lett abból a baráti kapcsolatból?

Volt-e lelkiismeret-furdalásotok magatartásotok miatt? Megbántátok-e viselkedéseteket? Próbáltátok-e helyrehozni, s ha igen, hogyan a barátságotokat?

Létezik-e szerintetek „örök barátság”? És „örök harag”?

Hány igaz barátja lehet egy embernek?

Mi a különbség „barát” és „haver” között?

Szerintetek a versben szereplő gyerek és Lena igaz barátok voltak? Indokoljátok meg válaszotokat?

Milyen okai lehetnek egy barátság megromlásának?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep