Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 16. csütörtök, 11:25

Díjazzák a pedagógusok digitális módszertani ötleteit

Ön szerint is elengedhetetlen a 21. századi készségek fejlesztése az oktatásban? 


Fontosnak tartja az IKT-eszközök és web2-es alkalmazások pedagógiai célú használatát? 


Ön is megosztaná másokkal tudását, módszertani ötletét? 


Köznevelésben dolgozó pedagógusok oszthatják meg az IKT-eszközök kreatív használatával kapcsolatos ötleteiket a Digitális Módszertárban. A kiemelkedő ötletek feltöltői díjban részesülnek. 


A www.digitalismodszertar.tka.hu oldalon elérhető adatbázisban a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő módszertani ötletek tehetők közzé az IKT-eszközök tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával kapcsolatban. A Tempus Közalapítvány harmadik alkalommal hirdeti meg a lehetőséget, amelyre idén 2015. július 10. és augusztus 20. között lehet jelentkezni. 


A beérkezett ötleteket szakértők értékelik, akik ennek során kiemelt figyelmet fordítanak:

  • a széles körű adaptálhatóságra, a feltöltött ötletek tartalomfüggetlenségére; 

  • azokra az ötletekre, amelyeknek a dokumentációja is a más területen való 
felhasználhatóságot segíti; 

  • olyan mellékletek/dokumentáció feltöltésére, amely a tanulásszervezés folyamatát is 
bemutatja, adott esetben mások által is felhasználható sablonokkal; 

  • azokra a módszertani anyagokra, amelyek fókuszában a 21. századi képességek (együttműködés, kommunikáció, kreativitás, tanulási készségek, problémamegoldás) 
fejlesztése áll. 


A feltöltött ötletek közül azok, amelyek megfelelnek a felhívás szempontjainak, az értékelést követően bárki számára elérhetővé, publikussá válnak a Digitális Módszertárban. A szakértői értékelés alapján a legjobb ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak, a díjak átadására és a kiemelkedő módszertani ötletek bemutatására a 2015 őszén megrendezendő Digitális pedagógus konferencián kerül sor. A díjjal elismert pedagógusok az ötletük bemutatása, terjesztése és továbbfejlesztése céljából megbízási díjban is részesülnek. 


A jelentkezés feltételeit és az értékelés szempontjait is magában foglaló felhívás teljes szövege itt olvasható. Ugyanitt elérhetők a jelentkezésnek keretet adó online adatlap kitöltésével kapcsolatos hasznos információk is (elérési útvonal: www.digitalismodszertar.tka.hu – FELTÖLTÉSI ÚTMUTATÓ ÉS IRÁNYELVEK).

Az ötletek feltöltésének
ideje: 2015. július 10 – augusztus 20.
helye: www.digitalismodszertar.tka.hu – FELTÖLTÉS – DIGITÁLIS MÓDSZERTÁR

Ugyanitt elérhető a Digitális Módszertár korábbi felhívásaira beérkező, különböző szűrési lehetőségek alapján kereshető mintegy 120 ötlet, köztük a 2013-ban és 2014-ben díjjal elismert pedagógusok szakértői ajánlással megjelenített módszertani anyagai is. A Digitális Módszertárról szóló és a korábbi díjazott pedagógusokról szóló kisfilmek itt megtekinthetők.

További információ a modszertar{kukac}tpf{pont}hu vagy az info{kukac}tpf{pont}hu címen kérhető. 


Tempus Közalapítvány 

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000567/2014
1077
Budapest, Kéthly Anna tér 1.
Tel: +36 1 2371300 Fax: +36 1 2391329 

Kapcsolat: info{kukac}tpf{pont}hu
Honlap: www.tka.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.31.
Hibrid tanításra kell felkészülni szeptembertől az iskolákban
A műsorban felidézték, hogy Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár korábban azt mondta, remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
A család és a nemzet értékeire épít a tananyag
A család, a nemzet és a szülőföld fontosságáról tanulhatnak a diákok az új kerettantervhez igazodó kötelező olvasmányokon keresztül. Az ötödikesek számára előírt irodalmi művekben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
Újabb nemzetközi siker: most a kémia diákolimpián szereztek érmeket a magyar diákok
A koronavírus-járvány miatt idén online rendezték meg a versenyt, így elméletre szorítkozó dolgozat alapján hirdették ki a nyerteseket. A dolgozatot a diákok személyes tanári felügyelet...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.26.
A kormány elmagyarázza, miért nagyszerű hír, hogy 20 éve nem jelentkeztek ilyen kevesen egyetemre
A számok mögött súlyos tendencia van: mintegy 20 ezerrel kevesebben jelentkezett felsőoktatási intézménybe, ez 19 éve nem látott negatív rekord, ráadásul a felvettek száma is durván cs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.26.
Segítsen az állam a közös digitális oktatási platform kialakításában!
Azért kell közös platform, hogy minden tanár ugyanazzal dolgozzon – mondta Kunhalmi Ágnes, hozzátéve: „Legyen mindenhol eszköz, legyen mindenhol laptop, (…) ne a zsebből fizesse a pedag...
(Forrás: mszp.hu)
--
2020.07.26.
Kálmán László: Mi a fenét akarnak tőlünk az iskolában, amikor valamit elemezni kell?
Az irodalmi művekhez persze egészen másképpen kell közelítenünk, mint mondjuk természeti jelenségekhez (vegyük most ide a nyelvi mondatokat is) vagy a matematikai problémákhoz, ezért nyilv...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep