Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 16. csütörtök, 11:25

Díjazzák a pedagógusok digitális módszertani ötleteit

Ön szerint is elengedhetetlen a 21. századi készségek fejlesztése az oktatásban? 


Fontosnak tartja az IKT-eszközök és web2-es alkalmazások pedagógiai célú használatát? 


Ön is megosztaná másokkal tudását, módszertani ötletét? 


Köznevelésben dolgozó pedagógusok oszthatják meg az IKT-eszközök kreatív használatával kapcsolatos ötleteiket a Digitális Módszertárban. A kiemelkedő ötletek feltöltői díjban részesülnek. 


A www.digitalismodszertar.tka.hu oldalon elérhető adatbázisban a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő módszertani ötletek tehetők közzé az IKT-eszközök tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával kapcsolatban. A Tempus Közalapítvány harmadik alkalommal hirdeti meg a lehetőséget, amelyre idén 2015. július 10. és augusztus 20. között lehet jelentkezni. 


A beérkezett ötleteket szakértők értékelik, akik ennek során kiemelt figyelmet fordítanak:

  • a széles körű adaptálhatóságra, a feltöltött ötletek tartalomfüggetlenségére; 

  • azokra az ötletekre, amelyeknek a dokumentációja is a más területen való 
felhasználhatóságot segíti; 

  • olyan mellékletek/dokumentáció feltöltésére, amely a tanulásszervezés folyamatát is 
bemutatja, adott esetben mások által is felhasználható sablonokkal; 

  • azokra a módszertani anyagokra, amelyek fókuszában a 21. századi képességek (együttműködés, kommunikáció, kreativitás, tanulási készségek, problémamegoldás) 
fejlesztése áll. 


A feltöltött ötletek közül azok, amelyek megfelelnek a felhívás szempontjainak, az értékelést követően bárki számára elérhetővé, publikussá válnak a Digitális Módszertárban. A szakértői értékelés alapján a legjobb ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak, a díjak átadására és a kiemelkedő módszertani ötletek bemutatására a 2015 őszén megrendezendő Digitális pedagógus konferencián kerül sor. A díjjal elismert pedagógusok az ötletük bemutatása, terjesztése és továbbfejlesztése céljából megbízási díjban is részesülnek. 


A jelentkezés feltételeit és az értékelés szempontjait is magában foglaló felhívás teljes szövege itt olvasható. Ugyanitt elérhetők a jelentkezésnek keretet adó online adatlap kitöltésével kapcsolatos hasznos információk is (elérési útvonal: www.digitalismodszertar.tka.hu – FELTÖLTÉSI ÚTMUTATÓ ÉS IRÁNYELVEK).

Az ötletek feltöltésének
ideje: 2015. július 10 – augusztus 20.
helye: www.digitalismodszertar.tka.hu – FELTÖLTÉS – DIGITÁLIS MÓDSZERTÁR

Ugyanitt elérhető a Digitális Módszertár korábbi felhívásaira beérkező, különböző szűrési lehetőségek alapján kereshető mintegy 120 ötlet, köztük a 2013-ban és 2014-ben díjjal elismert pedagógusok szakértői ajánlással megjelenített módszertani anyagai is. A Digitális Módszertárról szóló és a korábbi díjazott pedagógusokról szóló kisfilmek itt megtekinthetők.

További információ a modszertar{kukac}tpf{pont}hu vagy az info{kukac}tpf{pont}hu címen kérhető. 


Tempus Közalapítvány 

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000567/2014
1077
Budapest, Kéthly Anna tér 1.
Tel: +36 1 2371300 Fax: +36 1 2391329 

Kapcsolat: info{kukac}tpf{pont}hu
Honlap: www.tka.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep