Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 27. hétfő, 7:03

Ez is a IV. Digitális Nemzedék Konferencián történt

HHH és IKT, avagy Kábel a Seholvidékre

Társadalmunk kötelessége, biztosítani az egyenlő oktatáshoz való hozzáférés jogát a felnövekvő generáció minden tagja számára – beleértve a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekeket is. Hazánk oktatásügye a normától eltérő tanuló számára szükséges oktatási feltételeket korlátozottan teremti meg, mely nem segíti kellő mértékben a teljes jogú, mások által elfogadott polgárrá válásának folyamatát.

A szekció fókuszában az információs és kommunikációs eszközök képességfejlesztésben, felzárkóztatásban, integrációban betöltött szerepének, jó gyakorlatokkal, eredményes eljárásokkal, eszközökkel igazolt hatékonysága állt.

Elsőként Benedekné Fekete Hajnalka, a turai Hevesy György Általános Iskola oktatója tartott előadást Csengő és falak nélkül – mobil iskola címmel. Prezentációját a XXI. századi készségként definiált digitális tudás, oktatásba történő integrálásának szükségességével kezdte. A tanítási-tanulási folyamat hatékonyságának növelése érdekében – melynek végső célja a társadalmi elvárásoknak megfelelő személy kiművelése –, a digitális oktatási segédeszközök rendszeres, adaptív alkalmazását javasolta. Benedekné Fekete Hajnalka elmondása alapján, a meglévő hátrányok felszámolásának sikerességéhez az oktató támogató attitűdje, a tanulás gyermeki igényekhez való igazítása, valamint a tanulók digitális tananyagkészítésbe történő bevonása elengedhetetlen.

A szekció következő előadói: Csatári Tamara és Kincses Eszter (az Online Tanoda Igazgyöngy Alapítvánnyal együttműködő önkéntesei) Online Tanoda címmel mutatták be prezentációjukat. Az előadás első felében a tárgyi és személyi feltételek mellett a tanulás formáiról, a Tanoda alapelveiről és működtetésének nehézségeiről esett szó. Az elhangzottak értelmében az önkéntes alapon szerveződő Toldi Tanoda online és offline tanulási környezetben, indirekt módszerek segítségével végez egyéni fejlesztést. Az előadás folytatásában Kincses Eszter, a Tanoda információs és kommunikációs technológia támogatásával megvalósuló projektoktatásának jellemzőiről beszélt. A tanulási rendszer, a digitális eszközök készségszintű használatára történő felkészítést szorgalmazva kívánja a tanulmányi és integrációs folyamatok eredményességét növelni.

A Kábel a Seholvidékre címet viselő szekció záró előadását, Tóth Éva – a Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola pedagógusa – IKT-val támogatott projektoktatás a szakiskolában címmel tartotta. Prezentációjában az oktatás világába szociokulturális hátrányokkal érkező gyermekek felzárkóztatásának céljából alkalmazott IKT eszközök hatékonyságáról beszélt. Előadásában, a szakiskolai tanítás-tanulás folyamatába illesztett digitális technológia személyiségfejlesztő, sikerélményt biztosító hatását példákkal szemléltetve igazolta. Tóth Éva, az információs és kommunikációs eszközök egyénre gyakorolt pozitívumai mellett, az angol nyelv oktatásának sikerességét is az alábbi eszközöknek, online programoknak tulajdonította.

Az előadások, túl a társadalmi felelősségvállalás jelentőségének megfogalmazásán, követendő, sikeres „jó gyakorlatokról” számoltak be. Az esélyegyelőség megteremtésének feltétele immár adott, a döntés a pedagógusok kezében van.

Salamon Szilvia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.27.
HOSSZÚRA NYÚLIK A KAMASZKOR: A 25 AZ ÚJ 18!
A társadalmi változások következményei közül nem is az a legfontosabb, hogy pontosan mikortól számít valaki felnőttnek, hanem az, hogy a kamaszkor és a felnőttkor manapság már teljesen...
(Forrás: Qubit)
--
2022.05.27.
. május. 27. 15:39 2022. május. 27. 15:52 ÉLET+STÍLUS Betámadták az ELTE Tanító- és Óvóképző Karát egy érzékenyítő kurzus miatt
Petíciót indított a szélsőségesen abortuszellenes CitizenGo nevű szervezet, illetve a kormánypárti propagandamédiához köthető Védett Társadalom Alapítvány az ELTE egyik szabadon választhat...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.27.
400 ezres kezdőfizetést lát ideálisnak a tanárok számára a Pedagógus Kar Nyugat.hu 2022. május 25. 14:19
Ha valaki ezt a pályát választja, akkor nagyon alapvető dolognak kellene lennie, hogy megkapja azt a fizetést, amely mellett nem kell egyéb állásokat vállalnia a létfenntartáshoz vagy mondjuk...
(Forrás: Nyugat.hu)
--
2022.05.27.
Tanárhiány miatt szűnik meg két képzés Füreden, a diákoknak Veszprémbe kell járniuk
Megszűnik szeptembertől a Balatonfüredi Szent Benedek Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium cukrász és szakács képzése, mert nincs elég szaktanár az iskolában – derül...
(Forrás: telex)
--
2022.05.27.
Komplex reáltárgyakról is beszélt a leendő miniszter, nem tervezi újabb egyetem modellváltását
„Komplex reáltárgyakról” is beszélt Csák János, a kulturális és innovációs miniszteri poszt jelöltje erről az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottságában, szerdán. A leend...
(Forrás: Eduline)
--
2022.05.27.
Azonnal 50 százalékkal emelné a tanárok bérét az LMP
Emlékeztetett: a Fidesz egyszer már megígérte, hogy az oktatói bérek vetítési alapja a minimálbér lesz, „csakhogy becsapták a pedagógusokat, és ezt az ígéretet tíz éve nem teljesítik...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep