Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 27. hétfő, 7:03

Ez is a IV. Digitális Nemzedék Konferencián történt

HHH és IKT, avagy Kábel a Seholvidékre

Társadalmunk kötelessége, biztosítani az egyenlő oktatáshoz való hozzáférés jogát a felnövekvő generáció minden tagja számára – beleértve a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekeket is. Hazánk oktatásügye a normától eltérő tanuló számára szükséges oktatási feltételeket korlátozottan teremti meg, mely nem segíti kellő mértékben a teljes jogú, mások által elfogadott polgárrá válásának folyamatát.

A szekció fókuszában az információs és kommunikációs eszközök képességfejlesztésben, felzárkóztatásban, integrációban betöltött szerepének, jó gyakorlatokkal, eredményes eljárásokkal, eszközökkel igazolt hatékonysága állt.

Elsőként Benedekné Fekete Hajnalka, a turai Hevesy György Általános Iskola oktatója tartott előadást Csengő és falak nélkül – mobil iskola címmel. Prezentációját a XXI. századi készségként definiált digitális tudás, oktatásba történő integrálásának szükségességével kezdte. A tanítási-tanulási folyamat hatékonyságának növelése érdekében – melynek végső célja a társadalmi elvárásoknak megfelelő személy kiművelése –, a digitális oktatási segédeszközök rendszeres, adaptív alkalmazását javasolta. Benedekné Fekete Hajnalka elmondása alapján, a meglévő hátrányok felszámolásának sikerességéhez az oktató támogató attitűdje, a tanulás gyermeki igényekhez való igazítása, valamint a tanulók digitális tananyagkészítésbe történő bevonása elengedhetetlen.

A szekció következő előadói: Csatári Tamara és Kincses Eszter (az Online Tanoda Igazgyöngy Alapítvánnyal együttműködő önkéntesei) Online Tanoda címmel mutatták be prezentációjukat. Az előadás első felében a tárgyi és személyi feltételek mellett a tanulás formáiról, a Tanoda alapelveiről és működtetésének nehézségeiről esett szó. Az elhangzottak értelmében az önkéntes alapon szerveződő Toldi Tanoda online és offline tanulási környezetben, indirekt módszerek segítségével végez egyéni fejlesztést. Az előadás folytatásában Kincses Eszter, a Tanoda információs és kommunikációs technológia támogatásával megvalósuló projektoktatásának jellemzőiről beszélt. A tanulási rendszer, a digitális eszközök készségszintű használatára történő felkészítést szorgalmazva kívánja a tanulmányi és integrációs folyamatok eredményességét növelni.

A Kábel a Seholvidékre címet viselő szekció záró előadását, Tóth Éva – a Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola pedagógusa – IKT-val támogatott projektoktatás a szakiskolában címmel tartotta. Prezentációjában az oktatás világába szociokulturális hátrányokkal érkező gyermekek felzárkóztatásának céljából alkalmazott IKT eszközök hatékonyságáról beszélt. Előadásában, a szakiskolai tanítás-tanulás folyamatába illesztett digitális technológia személyiségfejlesztő, sikerélményt biztosító hatását példákkal szemléltetve igazolta. Tóth Éva, az információs és kommunikációs eszközök egyénre gyakorolt pozitívumai mellett, az angol nyelv oktatásának sikerességét is az alábbi eszközöknek, online programoknak tulajdonította.

Az előadások, túl a társadalmi felelősségvállalás jelentőségének megfogalmazásán, követendő, sikeres „jó gyakorlatokról” számoltak be. Az esélyegyelőség megteremtésének feltétele immár adott, a döntés a pedagógusok kezében van.

Salamon Szilvia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.07.
Nemzetközi normáknak sem felel meg a magyar tanárok sztrájkjogának csorbítása
A pedagógusok fizetése alacsony Magyarországon, ezt szinte mindenki tudja. De miért szerepel a tüntetések molinóin, hogy a sztrájk alapjog? Miért követelik vissza a sztrájklehetőségüket...
(Forrás: euronews)
--
2022.10.07.
A katolikus püspökök is tisztában vannak pedagógusaik „nehéz helyzetével”
„A katolikus egyházmegyei fenntartók minden esetben az Alaptörvénnyel, illetve a hatályos jogszabályokkal összhangban álló intézményi működés mellett elkötelezettek. A jelenlegi helyzetre...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.07.
Megelégelték a diákok, hogy velük zsarolják a tanáraikat Interjú a Diákok a Tanárokért mozgalom elnökségével
abár a teljes társadalmi szolidaritás vagy az általános sztrájk, sőt forradalom (?) még várat magára, és a tüntetés maga is inkább apolitikusnak tekinthető koncertezésbe fulladt, aki kint...
(Forrás: mérce)
--
2022.10.07.
A FINN CSODAISKOLÁKBAN SEMMI OLYAN NEM TÖRTÉNIK, AMIT NE LEHETNE BÁRHOL, AKÁR INGYEN IS MEGVALÓSÍTANI
Az iskola nyitott volt számunkra, amúgy is rendszeresen járnak oda a világ minden tájáról. Az első, ami feltűnt, a hihetetlen tisztaság. Sehol egy porszem, még a szekrények teteje is tükö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.10.07.
Tengernyi kockázatot hordoz, ha nem foglalkoznak eleget a médiaműveltséggel az iskolában
A digitális térrel kibővült valóság számos kockázatot hordoz a gyerekek egészséges személyiségfejlődésére. Az online térben túl könnyen férnek hozzá ártalmas tartalmakhoz (pl. pornogr...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.07.
A tanárok ma nyitott kapukat döngetnek
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter az elmúlt hónapokban többször is ismertette, hogy tervben van egy kiemelt pedagógus-bérfejlesztés. Azt a tényt viszont nem lehet mellőzni, hogy 2020-tól...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep