Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 27. hétfő, 7:03

Ez is a IV. Digitális Nemzedék Konferencián történt

HHH és IKT, avagy Kábel a Seholvidékre

Társadalmunk kötelessége, biztosítani az egyenlő oktatáshoz való hozzáférés jogát a felnövekvő generáció minden tagja számára – beleértve a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekeket is. Hazánk oktatásügye a normától eltérő tanuló számára szükséges oktatási feltételeket korlátozottan teremti meg, mely nem segíti kellő mértékben a teljes jogú, mások által elfogadott polgárrá válásának folyamatát.

A szekció fókuszában az információs és kommunikációs eszközök képességfejlesztésben, felzárkóztatásban, integrációban betöltött szerepének, jó gyakorlatokkal, eredményes eljárásokkal, eszközökkel igazolt hatékonysága állt.

Elsőként Benedekné Fekete Hajnalka, a turai Hevesy György Általános Iskola oktatója tartott előadást Csengő és falak nélkül – mobil iskola címmel. Prezentációját a XXI. századi készségként definiált digitális tudás, oktatásba történő integrálásának szükségességével kezdte. A tanítási-tanulási folyamat hatékonyságának növelése érdekében – melynek végső célja a társadalmi elvárásoknak megfelelő személy kiművelése –, a digitális oktatási segédeszközök rendszeres, adaptív alkalmazását javasolta. Benedekné Fekete Hajnalka elmondása alapján, a meglévő hátrányok felszámolásának sikerességéhez az oktató támogató attitűdje, a tanulás gyermeki igényekhez való igazítása, valamint a tanulók digitális tananyagkészítésbe történő bevonása elengedhetetlen.

A szekció következő előadói: Csatári Tamara és Kincses Eszter (az Online Tanoda Igazgyöngy Alapítvánnyal együttműködő önkéntesei) Online Tanoda címmel mutatták be prezentációjukat. Az előadás első felében a tárgyi és személyi feltételek mellett a tanulás formáiról, a Tanoda alapelveiről és működtetésének nehézségeiről esett szó. Az elhangzottak értelmében az önkéntes alapon szerveződő Toldi Tanoda online és offline tanulási környezetben, indirekt módszerek segítségével végez egyéni fejlesztést. Az előadás folytatásában Kincses Eszter, a Tanoda információs és kommunikációs technológia támogatásával megvalósuló projektoktatásának jellemzőiről beszélt. A tanulási rendszer, a digitális eszközök készségszintű használatára történő felkészítést szorgalmazva kívánja a tanulmányi és integrációs folyamatok eredményességét növelni.

A Kábel a Seholvidékre címet viselő szekció záró előadását, Tóth Éva – a Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola pedagógusa – IKT-val támogatott projektoktatás a szakiskolában címmel tartotta. Prezentációjában az oktatás világába szociokulturális hátrányokkal érkező gyermekek felzárkóztatásának céljából alkalmazott IKT eszközök hatékonyságáról beszélt. Előadásában, a szakiskolai tanítás-tanulás folyamatába illesztett digitális technológia személyiségfejlesztő, sikerélményt biztosító hatását példákkal szemléltetve igazolta. Tóth Éva, az információs és kommunikációs eszközök egyénre gyakorolt pozitívumai mellett, az angol nyelv oktatásának sikerességét is az alábbi eszközöknek, online programoknak tulajdonította.

Az előadások, túl a társadalmi felelősségvállalás jelentőségének megfogalmazásán, követendő, sikeres „jó gyakorlatokról” számoltak be. Az esélyegyelőség megteremtésének feltétele immár adott, a döntés a pedagógusok kezében van.

Salamon Szilvia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep