Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. szeptember 10. csütörtök, 19:57

Indul az Online Demokrácia Activity 3.0

A Barankovics István Alapítvány harmadjára hirdeti meg Online Demokrácia Activity címmel társadalomismereti vetélkedőjét, amelyre középiskolás fiatalok jelentkezését várja. Az O:DA 2013-2014-es előző két szériája eddig már több mint száz diáknak nyújtott lehetőséget arra, hogy játékos formában mélyítse el társadalmi ismereteit, gyakorolja a tudatos állampolgári magatartást.

Az Online Demokrácia Activity, rövid nevén O:DA, szürke tesztkitöltős feladatsorok helyett sokkal összetettebb és izgalmasabb kihívások elé állítja a résztvevőket. Aktív web 2-es jelenlétet, kreatív feladatmegoldásokat vár el, miközben a hétköznapok számára is értékes ismereteket nyújt.

A szervezők így jellemzik a játék szellemiségét: „a válaszokat az O:DA-ban játszó diákok nem kapják készen. Nem áll mögöttük tankönyv és elmélet, a feladatmegoldásokig vezető útnak nincs tuti sikert garantáló kézikönyve. Nincs ugyanis általános, minden problémára alkalmazható, egyetlen recept. A játékszervezők nem tesznek mást, csupán rámutatnak a közösségi együttélés egy-egy fontos részterületére, a maga válaszait azonban minden csapatnak, a saját útján végigküzdve kell megtalálnia.”

Az O:DA 3.0 jelmondata: „A föld gömbölyű, de a világ nem kerek.” Az online fordulókat követően decemberben az első hat helyezett csapat között egy face-to-face vetélkedőn alakul ki a végleges sorrend. Az első három csapat tagjai brüsszeli utazást nyernek 2016 tavaszára, ahol az Európai Parlament magyar képviselői mutatják majd be az Uniós döntéshozatal működését. Az 4., 5., és 6. csapat értékes nyereményben részesül.

A versenyre középiskolai diákokból álló csapatok (mind 3 – max 5 fő, + 1 mentor jelentkezését várják a szervezők. Egy iskolából akár több csapat is jelentkezhet!

Jelentkezési határidő: szeptember 21. 18 óra.

Minden további információ megtalálható a vetélkedő weboldalán, a www.teddoda.hu-n, és a facebook oldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.15.
Tízezrek dilemmája: Menjen-e iskolába a gyerek, ha kötelező, de nem biztonságos?
Mert nagyot mondani Orbán Viktor, amikor arra hivatkozott, hogy a magyarok többsége a nemzeti konzultáción azt kérte, nyissák ki az iskolákat: a témakört firtató kérdés ugyanis nem szerepelt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Ha nagyon rosszul sikerül az írásbeli érettségi, lehet javítani szóbelin
Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár az operatív törzs pénteki tájékoztatóján beszélt az iskolákat érintő járványügyi intézkedések változásairól. Elmondta, az óvod...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Nem lesz kötelező a gyerekeket visszavinni az óvodába és az iskolába
Az államtitkár elmondta, hogy az óvodák és az alsó tagozatok megnyitása mellett az is szólt, hogy e két csoportban alacsonyabb volt a fertőzöttek aránya. Hozzátette, hogy az alsó tagozaton...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.14.
Biztonságos-e az iskolák jövő heti újranyitása Magyarországon?
Hétfőn újranyitnak az általános iskolák a kormány döntése alapján, ezért megvizsgáltuk, hogy járványügyi szempontból indokolható-e az újranyitás. Amikor a kabinet március végén d...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.13.
Koronavírus és iskolanyitás: a diákoknak könnyebb, a tanároknak nehezebb lesz otthon maradni
Egyfelől tehát valós igény, hogy újrainduljon a jelenléti oktatás, másfelől valós járványügyi veszély is a nyitás. Mint a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke lapunknak elmondta, hozzájuk is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.13.
Oroszi Beatrix: Amíg nem telik el két hét a tanárok második oltása után, maszkban kellene tanítani
Az esetszámokat tekintve túl vagyunk a harmadik hullám csúcsán, de továbbra sem dőlhetünk hátra, mondta Oroszi Beatrix epidemiológus, a kormánynak tanácsokat adó minisztériumi elemzőcsapat...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep