Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. szeptember 10. csütörtök, 19:57

Indul az Online Demokrácia Activity 3.0

A Barankovics István Alapítvány harmadjára hirdeti meg Online Demokrácia Activity címmel társadalomismereti vetélkedőjét, amelyre középiskolás fiatalok jelentkezését várja. Az O:DA 2013-2014-es előző két szériája eddig már több mint száz diáknak nyújtott lehetőséget arra, hogy játékos formában mélyítse el társadalmi ismereteit, gyakorolja a tudatos állampolgári magatartást.

Az Online Demokrácia Activity, rövid nevén O:DA, szürke tesztkitöltős feladatsorok helyett sokkal összetettebb és izgalmasabb kihívások elé állítja a résztvevőket. Aktív web 2-es jelenlétet, kreatív feladatmegoldásokat vár el, miközben a hétköznapok számára is értékes ismereteket nyújt.

A szervezők így jellemzik a játék szellemiségét: „a válaszokat az O:DA-ban játszó diákok nem kapják készen. Nem áll mögöttük tankönyv és elmélet, a feladatmegoldásokig vezető útnak nincs tuti sikert garantáló kézikönyve. Nincs ugyanis általános, minden problémára alkalmazható, egyetlen recept. A játékszervezők nem tesznek mást, csupán rámutatnak a közösségi együttélés egy-egy fontos részterületére, a maga válaszait azonban minden csapatnak, a saját útján végigküzdve kell megtalálnia.”

Az O:DA 3.0 jelmondata: „A föld gömbölyű, de a világ nem kerek.” Az online fordulókat követően decemberben az első hat helyezett csapat között egy face-to-face vetélkedőn alakul ki a végleges sorrend. Az első három csapat tagjai brüsszeli utazást nyernek 2016 tavaszára, ahol az Európai Parlament magyar képviselői mutatják majd be az Uniós döntéshozatal működését. Az 4., 5., és 6. csapat értékes nyereményben részesül.

A versenyre középiskolai diákokból álló csapatok (mind 3 – max 5 fő, + 1 mentor jelentkezését várják a szervezők. Egy iskolából akár több csapat is jelentkezhet!

Jelentkezési határidő: szeptember 21. 18 óra.

Minden további információ megtalálható a vetélkedő weboldalán, a www.teddoda.hu-n, és a facebook oldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.08.05.
A Klebelsbeg Központ elnöke szerint nem kell minden iskolába külön kémiatanár
Interjút adott a Magyar Nemzetnek Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke, aki többek között a tanárképzés átalakításának terveiről is beszélt. A Népszava arról írt korábban,...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.08.05.
Hajnal Gabriella: Nagyon bízom benne, hogy végre visszaáll a rend
2022-től sokkal gyakorlatiasabbá és vonzóbbá válik a tanárképzés, a hallgatók már a tanulmányaik kezdetétől fogva minden tanévben kötelezően a terepen lesznek, és alaposabban felkész...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.08.05.
Az igazság ügyének szentelve – Az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem alapító díszünnepsége
„Az egyetemek jövője valójában Magyarország jövője. A magyar felsőoktatás fejlesztése, megújítása nemzetstratégiai kérdés. Cél, hogy a fiatalok versenyképes tudásra tegyenek szert...
(Forrás: Magyar Kurír)
--
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep