Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. szeptember 22. kedd, 12:36

Digitális pedagógus konferencia 2015

Követjük vagy irányítjuk a változást?

Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-s szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.

A pedagógus szerepét az információs társadalomban újra kell értelmeznünk: a korábbi szerepfelfogások és elvárások mellett megjelennek újak, amelyekkel azelőtt nem szembesülhettünk. A tanár többé nem jelenhet meg az osztályban a tudás és az információk egyedüli és kizárólagos forrásaként, és nem csupán az iskola falain belül tanulhatnak a diákok.

A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:

  • Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban, melyek a hagyományosan megőrzendő, illetve a változások által megkívánt új elemei?
  • Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma, milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola?
  • Milyen ismeretekkel, képességekkel és attitűdökkel (kompetenciákkal) rendelkezzenek a pedagógusoknak ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos információfeldolgozói, -közvetítői, tanítói és nevelői legyenek, képesek legyenek érdemben hatni a digitális kor megváltozott, de semmiképpen sem homogénnek tekinthető nemzedékére?

A konferencia időpontja: 2015. október 17. A konferencia helyszíne: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.

Szervezőbizottság: Lévai Dóra, a bizottság elnöke (ELTE PPK Neveléstudományi Intézet), B.Tier Noémi (Tempus Közalapítvány), Hülber László (ELTE PPK Neveléstudományi Intézet)

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a konferencia portálján lehet.

Program

9:00-10:00: Regisztráció

10:00-10:15: Megnyitó, köszöntők

10:20-11:50: Plenáris előadások

10:20-10:50: Sallai Éva: Változik-e, aminek változnia kellene?
10:50-11:20: Rab Árpád: A diák dolga – kulturális forgatókönyvek
11:20-11:50: Király Sándor: Hatékonyabb oktatás digitális környezettel

11:50-12:10: Digitális Pedagógus Díj 2015 – A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadója

12:15-13:15: Ebédszünet, kiállítók bemutatkozása

13:15-14:45: I. szekciósáv

  • Gyarmathy Éva: Inklúzió alternatív médiával szekció I.
  • Jánk István: Lehet más a nyelvtanóra? – Kihívások a digitális nemzedék anyanyelvi nevelésében
    • Schirm Anita: Lehet más a pragmatika?
    • Szabó Veronika és Szanyi-Nagy Judit: A hangtanon innen és túl – digitális megoldások a nyelvtan tanításában
    • Hudáky Rita: Fülhegyezés és hangbarkácsolás Az akusztikus észlelés és emlékezet fejlesztése a nyelvi nevelésben
    • Schiller Mariann: Édes kütyünyelvünk
  • IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Digitális pedagógus díjazottak jó gyakorlat bemutatói)
  • Magyar IKT-s fejlesztések szekciója
    • Mizsányi Attila, Mérő Bálint: Spórolj időt a Redmentával!
    • Józsa Gabriella: zanza.tv
    • Timár Borbála: Médiatudatosságra nevelés online és offline
    • Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvonalak a gyakorlatban
    • Gacsályiné Békési Margit: Digitális Napközi a debreceni Nyári Napközis táborban – eDetektívekkel, kis Kreatívokkal…

15:00-16:30-ig: II. szekciósáv

  • Gyarmathy Éva: Inklúzió alternatív médiával szekció II. (workshop)
  • Prievara Tibor: KórházSuli projekt
  • Pálos Dóra: Idegenek a kertemben (workshop)
  • A tanulás jövője – Kreativitás és innováció az oktatásban. Felkért közreműködők: Prezi, Tanulizátor – Videotanár, Be-novative, Skool

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep