Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
?>
2015. szeptember 22. kedd, 12:36

Digitális pedagógus konferencia 2015

Követjük vagy irányítjuk a változást?

Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-s szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.

A pedagógus szerepét az információs társadalomban újra kell értelmeznünk: a korábbi szerepfelfogások és elvárások mellett megjelennek újak, amelyekkel azelőtt nem szembesülhettünk. A tanár többé nem jelenhet meg az osztályban a tudás és az információk egyedüli és kizárólagos forrásaként, és nem csupán az iskola falain belül tanulhatnak a diákok.

A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:

  • Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban, melyek a hagyományosan megőrzendő, illetve a változások által megkívánt új elemei?
  • Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma, milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola?
  • Milyen ismeretekkel, képességekkel és attitűdökkel (kompetenciákkal) rendelkezzenek a pedagógusoknak ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos információfeldolgozói, -közvetítői, tanítói és nevelői legyenek, képesek legyenek érdemben hatni a digitális kor megváltozott, de semmiképpen sem homogénnek tekinthető nemzedékére?

A konferencia időpontja: 2015. október 17. A konferencia helyszíne: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.

Szervezőbizottság: Lévai Dóra, a bizottság elnöke (ELTE PPK Neveléstudományi Intézet), B.Tier Noémi (Tempus Közalapítvány), Hülber László (ELTE PPK Neveléstudományi Intézet)

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a konferencia portálján lehet.

Program

9:00-10:00: Regisztráció

10:00-10:15: Megnyitó, köszöntők

10:20-11:50: Plenáris előadások

10:20-10:50: Sallai Éva: Változik-e, aminek változnia kellene?
10:50-11:20: Rab Árpád: A diák dolga – kulturális forgatókönyvek
11:20-11:50: Király Sándor: Hatékonyabb oktatás digitális környezettel

11:50-12:10: Digitális Pedagógus Díj 2015 – A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadója

12:15-13:15: Ebédszünet, kiállítók bemutatkozása

13:15-14:45: I. szekciósáv

  • Gyarmathy Éva: Inklúzió alternatív médiával szekció I.
  • Jánk István: Lehet más a nyelvtanóra? – Kihívások a digitális nemzedék anyanyelvi nevelésében
    • Schirm Anita: Lehet más a pragmatika?
    • Szabó Veronika és Szanyi-Nagy Judit: A hangtanon innen és túl – digitális megoldások a nyelvtan tanításában
    • Hudáky Rita: Fülhegyezés és hangbarkácsolás Az akusztikus észlelés és emlékezet fejlesztése a nyelvi nevelésben
    • Schiller Mariann: Édes kütyünyelvünk
  • IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Digitális pedagógus díjazottak jó gyakorlat bemutatói)
  • Magyar IKT-s fejlesztések szekciója
    • Mizsányi Attila, Mérő Bálint: Spórolj időt a Redmentával!
    • Józsa Gabriella: zanza.tv
    • Timár Borbála: Médiatudatosságra nevelés online és offline
    • Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvonalak a gyakorlatban
    • Gacsályiné Békési Margit: Digitális Napközi a debreceni Nyári Napközis táborban – eDetektívekkel, kis Kreatívokkal…

15:00-16:30-ig: II. szekciósáv

  • Gyarmathy Éva: Inklúzió alternatív médiával szekció II. (workshop)
  • Prievara Tibor: KórházSuli projekt
  • Pálos Dóra: Idegenek a kertemben (workshop)
  • A tanulás jövője – Kreativitás és innováció az oktatásban. Felkért közreműködők: Prezi, Tanulizátor – Videotanár, Be-novative, Skool

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
--
2023.07.15.
A státusztörvény miatt elhagyja a tanári pályát Jocó bácsi, az ország kedvelt pedagógusa
Elhagyja a tanári pályát Balatoni József, vagy ahogy mindenki ismeri, Jocó bácsi. A közel százezer követővel bíró pedagógus úgy fogalmazott, „a lelkem egy darabja most kicsit belehal ebbe...
(Forrás: Index)
--
2023.07.09.
Kiválóan fejlesztő általános iskolák. Asztalos György írása
Egy intézmény akkor kerül fel a kiválóan teljesítők listájára, ha az elmúlt öt kompetenciamérésen legalább egyszer a „sárga pont” felette van a „kék vonalnak”. Vagyis a gyerekek...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.07.09.
Pedagógusoknak, rendőröknek ad havi 150 ezres albérlet-támogatást Terézváros
Három éven át havi bruttó 150 ezer forintos albérlet-támogatást nyújt 18 olyan munkavállalónak Terézváros, akik az állami szférában dolgoznak nehéz körülmények között, ezzel is pr...
(Forrás: Telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep