Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. szeptember 25. péntek, 6:51

Az iskola szerepe a hátrányos helyzetű gyermekek gondozásában

Továbbképző Konferencia

Szervező: Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság

Időpont: 2015. október 5. hétfő, 9.00 órától 15 óráig

Helyszín: 1096 Budapest, Nagyvárad tér 2. Fodor terem

A hátrányos helyzetű gyermekek számára az iskolai színtéren elérhető segítségnyújtási lehetőségek hozzájárulnak az esélyegyenlőség biztosításához, a lemorzsolódás csökkentéséhez. Az eredményességhez széleskörű összefogásra van szükség a pedagógusok, szülők, iskola-egészségügyi szolgálat, iskolapszichológusok és a gyermekvédelem munkatársai között.

A továbbképzés témakörei:

  1. hátrányos helyzetű tanulók iskola-egészségügyi ellátása,
  2. elhanyagolás, bántalmazás,
  3. korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás,
  4. együttműködés a gyermekjóléti szolgálattal, háziorvosokkal, területi védőnővel, szülővel, iskolapszichológusokkal a veszélyeztetett gyermekek ellátásában

A konferencia orvosok és védőnők számára akkreditált.

Az alábbi orvosi szakképesítések esetén szakma szerinti pontszámként 10 pont számolható el, akkreditációs kódszáma SE-TK/2015.II/00146:

  1. csecsemő-gyermekgyógyászat
  2. háziorvostan
  3. iskolaegészségtan-ifjúságvédelem

Védőnőknek a konferencián való részvétel szabadon választott elméleti továbbképzés keretében 16 pontot jelent, a továbbképzés nyilvántartási száma: 10140/2015.

Jelentkezés:

  • online a www.fjit.hu oldalon 2015. szeptember 30-ig.
  • korlátozott számban a helyszínen

Kérjük az egyszerűbb és gyorsabb ügyintézés érdekében lehetőleg az online jelentkezést részesítsék előnyben! A terem korlátozott befogadóképessége miatt helyszíni jelentkezést csak korlátozott számban tudunk elfogadni. Megértésüket köszönjük!

Részvételi díjak

A FJIT tagok kedvezményes részvételi díjra jogosultak, amennyiben a 2015. évi tagdíjat befizették vagy a részvételi díjjal együtt fizetik. Az FJIT tagság feltételeiről a http://fjit.hu/tagfelvetel.php oldalon tájékozódhatnak, az éves tagsági díj 2000 Ft.

  • FJIT tagjai számára, befizetett 2015. évi tagdíj esetén 3000 Ft,
  • nem FJIT tagok számára 5000 Ft
  • meghívott vendégek/előadók számára díjtalan

Fizetési mód:

  • online jelentkezés esetén banki átutalással
  • helyszíni jelentkezés esetén készpénzzel

Banki átutalás esetén a részvételi díjat kérjük a Fodor József Iskolaegészségügyi Társaság alábbi számlaszámára utalni 2015.szeptember 30-ig:

OTP Bank Rt. 11709002-20010489

A közleményben kérjük, tüntesse fel a konferencia rövidített megnevezését és a résztvevő nevét az alábbi módon: FJIT 2015. okt. / résztvevő neve. Amennyiben egy átutalással több résztvevő részvételi díját egyenlítik ki, kérjük e-mailben jelezzék a fizető nevét, az átutalt összeget és a résztvevők nevét a csillandra@gmail.com e-mail címre.

Lemondási feltételek: 2015. október 2-ig történő, telefonon vagy e-mailben történő lemondás esetén a teljes részvételi díjat visszafizetjük, ezt követően a részvételi díj visszafizetésére nincsen mód, de a jelentkező más kollégát delegálhat maga helyett.

A számlát a rendezvény napján, a regisztráció során adjuk át.
További információ: dr. Andrásofszky Csilla, 30/ 262-3061; csillandra@gmail.com.

PROGRAM

9.00-10.00 Regisztráció

10.00 Megnyitó

10.00 – 10.30
A hátrányos helyzetű gyermekek egészségi állapota. A hátrányos helyzetű gyermekek egészségügyi ellátásának sajátos feladatai

Dr. Mészner Zsófia PhD, Med Habil OGYEI főigazgató, Fővárosi Szent László Kórház Oltási Szakambulancia védőoltási szaktanácsadó

10.30 – 11.00
A korai iskola elhagyás problémája, a megelőzés lehetőségei

Mihályi Krisztina QALL- Végzettséget mindenkinek! projektkoordinátor
Tempus Közalapítvány

11.00-11.30 Az osztályfőnökök szerepe a veszélyeztetett tanulók segítésében, együttműködés az iskola-egészségüggyel

Leiner Károly Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (OFOE) elnökségi tagja, gyógypedagógus, tanító, tanár

11.30 – 12.00 Szünet

12.00 – 12.30
Az iskolapszichológusok és az egészségügyi személyzet együttműködési lehetőségei a hátrányos helyzetű gyermekek gondozásában

Dr. N. Kollár Katalin tanszékvezető, PhD, habil. egyetemi docens
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Tanszék Iskolapszichológia Kar

12.30 – 13.00
Az egészségügyi ellátók feladatairól gyermekek bántalmazásának, elhanyagolásának gyanúja esetén – Szakmai irányelv

Dr. Kovács Zsuzsanna csecsemő-gyermekgyógyász, házi gyermekorvos

13.00 – 14.30
Kerekasztal megbeszélés – melyen részt vesznek a konferencia előadói
levezető: Dr. Mezei Éva főtitkár

Bemutatkozik a Kórházpedagógusok Egyesülete – Molnár Katalin elnök – 10 perc

Együttműködés a családsegítő, gyermekjóléti rendszerrel- Papp Krisztina, a Budapest II. Kerületi Családsegítő és Gyermekjóléti Központ vezetője- 10 perc

A kerekasztal megbeszélés témái:

  • Mit várnak az osztályfőnökök, iskolapszichológusok, gyermekjóléti szolgálat az iskolaegészségügytől, milyen együttműködési formák, jó gyakorlatok vannak?
  • A szülőkkel való együttműködés lehetőségei és mit tegyünk akkor, ha a szülő nem működik együtt?
  • Magántanulók helyzete és ellátása
  • A Kórházpedagógusok Egyesületének bemutatkozása. A kórház és az iskola együttműködése a beteg gyermekek iskolai életének segítésében
  • Fejlődési problémák észlelése, további teendők

14.30 A konferencia zárása

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.02.26.
Több hun, több Mátyás - Vizsgakövetelmények az új történelem érettségire
A középkor témakörében első helyre kerül az „iszlám világ”, ahol már középszinten is ismerni kell Mohamed tanításait és a Koránt, az iszlám terjeszkedésének és „feltartóztat...
(Forrás: Népszava)
--
2021.02.26.
öbb Alaptörvény-sértést talált az Ab a 2019-es köznevelési törvénymódosításban
A köznevelési törvény 2019-es módosítása miatt 56 ellenzéki képviselő fordult az Ab-hoz. Általában is kifogásolták, hogy a törvény rövid felkészülési időt adott és tele van szerint...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.02.26.
... informatikai oktatással kezdődik, nem hazafias neveléssel
A Szovjetunióból szabadult Észtország sok áldozat és megszorítás árán integrálódott, és lassan felzárkózik a Nyugathoz, a világ egyik legjobban digitalizált országává vált. Magyarorsz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.02.26.
Vajon lesz-e végre modern a magyar oktatás?
\"Belátva, hogy a középiskolásoknak egy teljes tanéve volt abnormális, esélyünk lenne arra, hogy változtassunk akár a számonkérések és értékelések rendszerén, akár a tananyagszervez...
(Forrás: Klubrádió)
--
2021.02.22.
Több általános iskolában teljesen online oktatásra állnak át a héten
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt közölte, hogy február 22-én összesen 159 óvodában van rendkívüli szünet, illetve 250 iskolában van elrendelt tantermen kívüli, digitális munkarend...
(Forrás: telex)
--
2021.02.22.
Wass Albert igen, a magyar nyelv finnugor származása nem kerülhet elő a magyar érettségi témái között
Az eddigi hat helyett már tíz szerző életműve lesz kötelező tétel a megújuló magyar nyelv és irodalom érettségin, az új nevek között szerepel a Horthy-korszak egyik legnépszerűbb ír...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep