Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. szeptember 29. kedd, 6:43

Magyar IKT-s fejlesztések

Szekció foglalkozás

Józsa Gabriella: Zanza Tv

A zanza.tv ingyenes, videós oktatási portál középiskolásoknak. Az egy éve indult honlap a kötelező érettségi tantárgyak négy évfolyamnyi anyagát dolgozza fel oktatóvideókkal és kapcsolódó feladatokkal.
Az előadás bemutatja, hogy a portál kialakítását hogyan határozták meg a mai középiskolások tanulási szokásai, valamint a fejlesztés során miként érvényesült a megalkotott pedagógiai koncepció. Végül, de nem utolsósorban képet ad az eddigi felhasználási tapasztalatokról és a látogatói visszajelzésekről.

Mizsányi Attila, Mérő Bálint: Spórolj időt a Redmentával!

A Redmenta egy intelligens oktatási asszisztens, amely megkönnyíti és meggyorsítja a tanárok és a diákok munkáját. Az alkalmazás segítségével több feladattípusból állíthatjuk össze a feladatlapokat, melyek kezelése és a Redmenta automatikus kiértékelő rendszere segítségével több száz órányi dolgozatjavítási időt csökkenthetünk a töredékére. A Redmentán létrehozott feladatlapokat a tanárok egymással is megoszthatják, és másokét testre szabhatják, így a legjobb feladatlapok is könnyedén továbbfejleszthetők. A magyar diákok által fejlesztett alkalmazás használata kényelmes, percek alatt elsajátítható.

Timár Borbála: Médiatudatosságra nevelés online és offline

A Televele Médiapedagógiai Műhely Egyesület célja az óvodás és iskolás korosztály tudatos médiahasználatra nevelésének elősegítése, és ebben a témában a szülők, pedagógusok kompetenciájának fejlesztése. Módszerünk élmény- és tevékenységközpontú, foglalkozáscsomagjainkhoz szakmai-módszertani háttéranyagok is tartoznak.

Online elérhető tananyagaink, online és offline (társas-, szimulációs) játékaink lehetőséget nyújtanak a tudatos, kritikus, kreatív médiahasználat fejlesztésére.

Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvonalak a gyakorlatban

A BeeTheBest egy tanárok által kifejlesztett, játékosításon alapuló, pozitív motivációra épülő rendszer, melyben a diákok jegyek helyett pontokat kapnak különböző (tanuláshoz kapcsolódó) tevékenységek elvégzéséért. A megszerzett pontokkal szinteket léphetnek, akár egy videojátékban, a szintek végén pedig a pontok osztályzatra válthatók, így a BeeTheBest tökéletesen beilleszthető a magyar oktatási rendszerbe.

Web-alkalmazásunk lényege, hogy a diákok teljesítményüket egy erre kifejlesztett, dinamikus felületen követhetik nyomon. Ezen a platformon minél több pontot gyűjtenek, annál feljebb kerülnek. Ráadásul jelvényeket is kaphatnak teljesítményük, magaviseletük alapján, melyek erősítik a motivációt, és ezáltal fokozzák a tanulás hatékonyságát.

Gacsályiné Békési Margit: Digitális Napközi a debreceni Nyári Napközis táborban – eDetektívekkel, kis Kreatívokkal…

A rendezvénysorozat a Magyar Telekom Okosdigitális Program önkéntesei segítségével jött létre. Célul tűzte ki az érzékenyítést a biztonságos, tudatos internet- és okostelefon- használatra, valamint a motiválást a szabadidő hasznos eltöltésére.

A szekcióban bemutatjuk a Digitális Napközi során alkalmazott IKT eszközöket, kreatív módszereket.:kütyüsimogató – kötetlen beszélgetésekkel, eDetektív vetélkedők, kifestő – kiterjesztett valóság élménnyel, papírrepülő bajnokság – (motiváló video, modell kutatás a weben, kivitelezés, teszt; bajnokság).

Az előadás arra is kitér, hogy a bemutatott eszközök miként támogatják a sajátos napközis tevékenységeket, a gyerekek tudásához, érdeklődéséhez illeszkedő és a csoportok dinamikáját is figyelembe vevő rugalmas programalakítást.

4 üzenet

  1. Rigóczki Csaba szerint:

    A negyedikre rákattintottam, de hiába:

    "Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvanalak a gyakorlatban"

  2. OFOE szerint:

    Kedves Rigóczki Csaba, a http://beethebest.eu/#/ linkre rákattintva kiderül, hogy a honlap még készülőben van. Kérik az e-mail címet, hogy jelezni tudják az indulást. Az alcímre hiába kattint, alatta az első sorban van az említett link. A szekcióban nyilván többet meg lehet majd tudni a kapcsolattartás módjairól, de mi is igyekszünk időben tájékoztatást adni. A konferencia napján már lesz fenn a digitalispedagogus.hu honlapon online konferenciakötet, onnan is lehet majd informálódni. Bármi kérdése adódna, keressen minket itt, vagy rendezvény portálján, illetve Facebook oldalán.

  3. Székely Dániel szerint:

    Kedves OFOE!

    A honlap kész, várjuk a kedves érdeklődőket a http://www.beethebest.org oldalon. A fenti link tehát hibás, kérem legyenek szívesek javítani.

    Köszönettel,
    Székely Dániel

  4. OFOE szerint:

    Kedves Dániel! Köszönjük a tájékoztatást, és természetesen korrigáljuk a linket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep