Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. szeptember 29. kedd, 6:43

Magyar IKT-s fejlesztések

Szekció foglalkozás

Józsa Gabriella: Zanza Tv

A zanza.tv ingyenes, videós oktatási portál középiskolásoknak. Az egy éve indult honlap a kötelező érettségi tantárgyak négy évfolyamnyi anyagát dolgozza fel oktatóvideókkal és kapcsolódó feladatokkal.
Az előadás bemutatja, hogy a portál kialakítását hogyan határozták meg a mai középiskolások tanulási szokásai, valamint a fejlesztés során miként érvényesült a megalkotott pedagógiai koncepció. Végül, de nem utolsósorban képet ad az eddigi felhasználási tapasztalatokról és a látogatói visszajelzésekről.

Mizsányi Attila, Mérő Bálint: Spórolj időt a Redmentával!

A Redmenta egy intelligens oktatási asszisztens, amely megkönnyíti és meggyorsítja a tanárok és a diákok munkáját. Az alkalmazás segítségével több feladattípusból állíthatjuk össze a feladatlapokat, melyek kezelése és a Redmenta automatikus kiértékelő rendszere segítségével több száz órányi dolgozatjavítási időt csökkenthetünk a töredékére. A Redmentán létrehozott feladatlapokat a tanárok egymással is megoszthatják, és másokét testre szabhatják, így a legjobb feladatlapok is könnyedén továbbfejleszthetők. A magyar diákok által fejlesztett alkalmazás használata kényelmes, percek alatt elsajátítható.

Timár Borbála: Médiatudatosságra nevelés online és offline

A Televele Médiapedagógiai Műhely Egyesület célja az óvodás és iskolás korosztály tudatos médiahasználatra nevelésének elősegítése, és ebben a témában a szülők, pedagógusok kompetenciájának fejlesztése. Módszerünk élmény- és tevékenységközpontú, foglalkozáscsomagjainkhoz szakmai-módszertani háttéranyagok is tartoznak.

Online elérhető tananyagaink, online és offline (társas-, szimulációs) játékaink lehetőséget nyújtanak a tudatos, kritikus, kreatív médiahasználat fejlesztésére.

Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvonalak a gyakorlatban

A BeeTheBest egy tanárok által kifejlesztett, játékosításon alapuló, pozitív motivációra épülő rendszer, melyben a diákok jegyek helyett pontokat kapnak különböző (tanuláshoz kapcsolódó) tevékenységek elvégzéséért. A megszerzett pontokkal szinteket léphetnek, akár egy videojátékban, a szintek végén pedig a pontok osztályzatra válthatók, így a BeeTheBest tökéletesen beilleszthető a magyar oktatási rendszerbe.

Web-alkalmazásunk lényege, hogy a diákok teljesítményüket egy erre kifejlesztett, dinamikus felületen követhetik nyomon. Ezen a platformon minél több pontot gyűjtenek, annál feljebb kerülnek. Ráadásul jelvényeket is kaphatnak teljesítményük, magaviseletük alapján, melyek erősítik a motivációt, és ezáltal fokozzák a tanulás hatékonyságát.

Gacsályiné Békési Margit: Digitális Napközi a debreceni Nyári Napközis táborban – eDetektívekkel, kis Kreatívokkal…

A rendezvénysorozat a Magyar Telekom Okosdigitális Program önkéntesei segítségével jött létre. Célul tűzte ki az érzékenyítést a biztonságos, tudatos internet- és okostelefon- használatra, valamint a motiválást a szabadidő hasznos eltöltésére.

A szekcióban bemutatjuk a Digitális Napközi során alkalmazott IKT eszközöket, kreatív módszereket.:kütyüsimogató – kötetlen beszélgetésekkel, eDetektív vetélkedők, kifestő – kiterjesztett valóság élménnyel, papírrepülő bajnokság – (motiváló video, modell kutatás a weben, kivitelezés, teszt; bajnokság).

Az előadás arra is kitér, hogy a bemutatott eszközök miként támogatják a sajátos napközis tevékenységeket, a gyerekek tudásához, érdeklődéséhez illeszkedő és a csoportok dinamikáját is figyelembe vevő rugalmas programalakítást.

4 üzenet

  1. Rigóczki Csaba szerint:

    A negyedikre rákattintottam, de hiába:

    "Székely Dániel: BeeTheBest – Gamifikáció és egyéni tanulási útvanalak a gyakorlatban"

  2. OFOE szerint:

    Kedves Rigóczki Csaba, a http://beethebest.eu/#/ linkre rákattintva kiderül, hogy a honlap még készülőben van. Kérik az e-mail címet, hogy jelezni tudják az indulást. Az alcímre hiába kattint, alatta az első sorban van az említett link. A szekcióban nyilván többet meg lehet majd tudni a kapcsolattartás módjairól, de mi is igyekszünk időben tájékoztatást adni. A konferencia napján már lesz fenn a digitalispedagogus.hu honlapon online konferenciakötet, onnan is lehet majd informálódni. Bármi kérdése adódna, keressen minket itt, vagy rendezvény portálján, illetve Facebook oldalán.

  3. Székely Dániel szerint:

    Kedves OFOE!

    A honlap kész, várjuk a kedves érdeklődőket a http://www.beethebest.org oldalon. A fenti link tehát hibás, kérem legyenek szívesek javítani.

    Köszönettel,
    Székely Dániel

  4. OFOE szerint:

    Kedves Dániel! Köszönjük a tájékoztatást, és természetesen korrigáljuk a linket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.13.
A nyelviskolák 20-30 ezer diákot biztosan elveszítettek a járvány miatt
A járványhelyzet miatti korlátozások a nyelviskolák és vizsgaközpontok piacát is erősen érintette – mondta a Világgazdaságnak Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület elnöke. Bár...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.13.
L. Ritók Nóra: Beavatkozási pontok
Aztán az idén a tanoda bővült egy klubbal, a Szülői klubbal, ami megint újabb szállal erősíti meg azt a hálót, amit a gyerekek köré fonunk, és erősíti a tanuláshoz kötődést. Mert...
(Forrás: hvg.hu/Nyomor széle blog)
--
2020.07.13.
Maruzsa: remélhetőleg hagyományosan lehet elkezdeni az új tanévet
Korábban már beszámoltunk róla, hogy Maruzsa Zoltán szerint annak ellenére, hogy mások voltak a felkészülés körülményei, nem lettek \"sem rosszabbak, sem jobbak\" az érettségi eredmények...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep