Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. október 7. szerda, 7:10

A KórházSuli projekt
(szekciófoglalkozás)

A program ötletgazdája és kezdeményezője Prievara Tibor, a Madách Imre Gimnázium angoltanára (és a Tanárblog egyik vezetője) Zahorszky Tamás befektetővel együtt alkotott meg egy olyan keretrendszert, amelyben viszonylag könnyen lehet digitális tananyagot feltölteni, rendszerezni. Hozzájuk csatlakozott Berczelédi Réka, az Eötvös József Gimnázium biológia szakos tanára, aki egyben az érettségi feltételeként a diákoknak előírt kötelező szociális munka koordinátora is. Ők hárman dolgozták ki a KórházSuli programot.

Ennek lényege, hogy a kórházba kerülő diák a kórházpedagógus segítségével kapcsolatba kerül egy középiskolai csapattal (szaktanár, diákok), akik kifejezetten az ő számára fejlesztenek online, interaktív tananyagot. A fejlesztett anyag az e-Studygroup nevű oldalon található interaktív, játékos applikációgyártó oldalon készül el. A diákok közösen dolgoznak tanárukkal, és valódi értéket hoznak létre, amely segít egy beteg gyereknek – és nem utolsósorban a kórházpedagógusnak – abban, hogy mindenki saját tempójában, játszva tudjon fejlődni. Minden betegnek van egy mentora, aki részben online, részben olykor a kórházban is segít neki a tanulásban.

A program legneuralgikusabb pontja a logisztika, mert bizonytalan, hogy mikor, kinek, milyen tananyagban van szüksége segítségre. Ezért van szükség sok emberre. De „a középiskolás korosztályban olyan eszméletlen energia, tehetség, tudás van, amit érdemes ilyen, társadalmilag hasznosuló célra kihasználni” (P.T.).

A program egyik leágazásának tekinthető a Fény-kiállítás az Eötvös Gimnáziumban,amelyben a fény témakörében alkottak és állítottak ki a Heim Pál Kórház onkológiáján fekvő gyerekek és az Eötvös Gimnázium diákjai. A megnyitót élőben nézhették a kórházban is a betegek, akik természetesen megkapták a katalógust is.

Az ez év májusában elindított programot a szekcióban Prievara Tibor diákjaival együtt mutatja be.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep