|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Az aláírók közönséges politikai szolgalélek szerű nyilatkozatot tesznek, semmifeéle alapja nincsen az állításaiknak.
Nem kell félteni az iskolákat, a tanárokat, még kevésbé a gyerkeket az egyértelmű erkölcsi követelményektől.
Sőt, a liberális irányítás során erkölcseiben is megroppantott és fellazított nevelőtestületekre nagyon is ráfér egy konszenzuson alapuló etikai kódex. Mint amilyen ez a most kidolgozott.
Drága Péter! Esküszöm, már hiányzott. Végre egy tiszta hang!
Kedves Péter!
Ön legalább komolyan veszi a kódexet. Legalább is az egyik legröhejesebb passzusát: "A pedagógus kapcsolata a neveltekkel, diákokkal mester-tanítvány kapcsolat." (Ezen állítás korlátoltságáról érdemes lenne egy ÉRTELMES vitát folytatni – örülök, hogy a történelemtanári állásfoglalás is szóvá teszi.) Szóval Ön mesterként viselkedik sok-sok szervezet tagjaival, kimondja az igazat, és punktum!
(Legalább a konszenzus szót ne használta volna pont ennél a posztnál…)
Üdvözlettel: gy.
Ja, és még egy. Ezt írja: "erkölcseiben is megroppantott és fellazított nevelőtestületekre nagyon is ráfér" stb. Ki roppant kit? Ki lazít fel?
A héten egy idős kollégámnak volt a minősítése. A tantestületben napokig beszédtéma volt. És érdekes: aki maga is minősítő státuszban van, nagyon nem akarta megérteni azokat, akik a rendszer méltatlanságán háborogtak. Valaki a Zimbardo-féle kísérlettel vont párhuzamot: ahogy ott a börtönőrök és a rabok felveszik a rájuk sorsolt szerepeket, így előbb-utóbb itt is kialakul, hogy a minősítettek elkezdenek aggódni, bizonytalankodni, felvenni a fogoly szerepét. A minősítőkről nem beszélek, hátha meg tudnak maradni kezdeti emberségességüknél – de hát Zimbardo pont azt bizonyította, hogy a viselkedés alakulása a helyzetből adódik.
Úgyhogy ez a rendszer tökéletesen jellemezhető az Ön szavaival: erkölcseiben is megroppantja és fellazítja nevelőtestületeket.
A gyönytyúk álnéven kommentáló első bejegszéséhez:
Ezt a saját maga által leírt állítást korlátoltnak nevezi. "A pedagógus kapcsolata a neveltekkel, diákokkal mester-tanítvány kapcsolat." Bár a mondat nem tőlem származik, egyet kell értenem vele.
Elképesztő ismerethiány és inkompetencia jele ennek a megkérdőjelezése.
Aki kétségbe vonja a pedagógus "vezető" szerepét az intézményes nevelés folyamatában, mely kapcsolatban a "mester" segíti, tudásával, szakmai és pedagógiai felkészültségével, jó és követhető példájával, mintájával erősíti a tanítvány útját a fejlődésben, tehát aki ezt tagadja, az a nevelés alapjaival, és ezen belül a pedagógus hitavás lényegével nincsen tisztában.
Minden értéknek, műveltségnek, tárgyi tudásnak, értelmi, érzelmi és erkölcsi képességnek, közte a személyes példának a negligálása, a nevelői felelősség és példamutatás megkérdőjelezése, egy szélsőséges és társadalom- illetve nemzetellenes liberális ideológiának a sajátja. Reményeim szerint ez a szemlélet letűnőben van, és a jövőben meg tudjuk védeni ártalmaitól a felnövekvő nemzedékeket.
Szekszárdi Júlia véleményéhez:
Köszönöm a bátorító szavait. Higyje el, hosszas mérlegelést követően szántam rá magam, hogy ennek a honlapnak néhány közleményét kommentáljam.
Amitől tartani lehetett, az be is következett. Ennek ellenére egy bizonyos ponton túl már nem lehet tűrni és elhallgatni azt a káros folyamatot, gyakorlatot, ami az évtizedek során megrontott, ma még mindig jelentős mértékben liberálszocialista szellemű magyar közoktatást jellemzi. Ennek a trendnek egyik képviselője ez a honlap és azt működtető szervezet.
Helyesnek tartanám, ha mások is leküzdenék a félelmüket, tartózkodásukat, és véleményeznék az itt megjelenő írásokat.
Higgye el, Péter, végtelenül tisztelem azért, mert saját nevén ír, nem bújik el holmi álnevek mögé, így aztán pontosan beazonosítható…
Önnek szíve joga passzusban előíratni, hogy az Ön státusza a mesteré – lobogtassa is a gyerekek előtt, hátha… (vannak tanárok, akik papír nélkül is mesterek, talán épp ezért idegenkednek az előírástól…)
Viszont megismétlem: még ez az idétlen passzus is csak a gyerekek vonatkozásában fogalmazódik meg, így egyáltalán nincs joga ebből a felsőbbséges pozícióból beszélnie akár Szekszárdi Júliával, akár az egyesület tagjaival, akár a többi egyesület tagjaival, de még a gyönytyúk álnevű utolsó senkivel sem.
Zimbardóról elfelejtkezett…