|
Sajtófigyelő
2021.02.22. Több általános iskolában teljesen online oktatásra állnak át a héten Az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt közölte, hogy február 22-én összesen 159 óvodában van rendkívüli szünet, illetve 250 iskolában van elrendelt tantermen kívüli, digitális munkarend... (Forrás: telex) --
2021.02.22. Wass Albert igen, a magyar nyelv finnugor származása nem kerülhet elő a magyar érettségi témái között Az eddigi hat helyett már tíz szerző életműve lesz kötelező tétel a megújuló magyar nyelv és irodalom érettségin, az új nevek között szerepel a Horthy-korszak egyik legnépszerűbb ír... (Forrás: Népszava) --
2021.02.21. Írók tartanak irodalomórát az alaptantervből száműzött kortársak nevében Czinki Ferenc: Tavaly a Szépírók Társasága szerb, belga és spanyol partnerekkel közösen nyert egy uniós pályázatot. A projekt lényege az, hogy hogyan lehet az irodalmat és általában a kult... (Forrás: Magyar Narancs) --
2021.02.21. Ha most nem változik az iskola, örökre a 19. században ragad (Nádori Gergely és Prievara Tibor írása) Ennek a helyzetnek volt nagyon sok pozitív hozadéka, sok tanár kifejezetten kreatívan oldotta meg a helyzetet, sokan vágtak bele új dolgokba, akár pedagógiai kísérletekbe is. Ugyan ez még csak... (Forrás: telex) --
2021.02.21. Tóth Krisztina kivenné a kötelező olvasmányok közül az Aranyembert és Bárány Boldizsárt is Melyik könyvet kellene mindenképp levenni a listáról? Jókai Aranyember című művét. Nem elsősorban azért, mert nehezen olvasható és kedvét szegi a diákoknak, hanem a nőalakok ábrázolá... (Forrás: Könyves Magazin) --
2021.02.21. Káoszba fulladt a digitális átállás: szünetet rendeltek el, majd visszakoztak Ismét emelkedésnek indult a vírusfertőzések száma az iskolákban, óvodákban. Múlt hét elején, február 8-án még 73 óvodában és 115 általános iskolában kellett rendkívüli szünetet... (Forrás: Népszava) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
internet
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Az aláírók közönséges politikai szolgalélek szerű nyilatkozatot tesznek, semmifeéle alapja nincsen az állításaiknak.
Nem kell félteni az iskolákat, a tanárokat, még kevésbé a gyerkeket az egyértelmű erkölcsi követelményektől.
Sőt, a liberális irányítás során erkölcseiben is megroppantott és fellazított nevelőtestületekre nagyon is ráfér egy konszenzuson alapuló etikai kódex. Mint amilyen ez a most kidolgozott.
Drága Péter! Esküszöm, már hiányzott. Végre egy tiszta hang!
Kedves Péter!
Ön legalább komolyan veszi a kódexet. Legalább is az egyik legröhejesebb passzusát: "A pedagógus kapcsolata a neveltekkel, diákokkal mester-tanítvány kapcsolat." (Ezen állítás korlátoltságáról érdemes lenne egy ÉRTELMES vitát folytatni – örülök, hogy a történelemtanári állásfoglalás is szóvá teszi.) Szóval Ön mesterként viselkedik sok-sok szervezet tagjaival, kimondja az igazat, és punktum!
(Legalább a konszenzus szót ne használta volna pont ennél a posztnál…)
Üdvözlettel: gy.
Ja, és még egy. Ezt írja: "erkölcseiben is megroppantott és fellazított nevelőtestületekre nagyon is ráfér" stb. Ki roppant kit? Ki lazít fel?
A héten egy idős kollégámnak volt a minősítése. A tantestületben napokig beszédtéma volt. És érdekes: aki maga is minősítő státuszban van, nagyon nem akarta megérteni azokat, akik a rendszer méltatlanságán háborogtak. Valaki a Zimbardo-féle kísérlettel vont párhuzamot: ahogy ott a börtönőrök és a rabok felveszik a rájuk sorsolt szerepeket, így előbb-utóbb itt is kialakul, hogy a minősítettek elkezdenek aggódni, bizonytalankodni, felvenni a fogoly szerepét. A minősítőkről nem beszélek, hátha meg tudnak maradni kezdeti emberségességüknél – de hát Zimbardo pont azt bizonyította, hogy a viselkedés alakulása a helyzetből adódik.
Úgyhogy ez a rendszer tökéletesen jellemezhető az Ön szavaival: erkölcseiben is megroppantja és fellazítja nevelőtestületeket.
A gyönytyúk álnéven kommentáló első bejegszéséhez:
Ezt a saját maga által leírt állítást korlátoltnak nevezi. "A pedagógus kapcsolata a neveltekkel, diákokkal mester-tanítvány kapcsolat." Bár a mondat nem tőlem származik, egyet kell értenem vele.
Elképesztő ismerethiány és inkompetencia jele ennek a megkérdőjelezése.
Aki kétségbe vonja a pedagógus "vezető" szerepét az intézményes nevelés folyamatában, mely kapcsolatban a "mester" segíti, tudásával, szakmai és pedagógiai felkészültségével, jó és követhető példájával, mintájával erősíti a tanítvány útját a fejlődésben, tehát aki ezt tagadja, az a nevelés alapjaival, és ezen belül a pedagógus hitavás lényegével nincsen tisztában.
Minden értéknek, műveltségnek, tárgyi tudásnak, értelmi, érzelmi és erkölcsi képességnek, közte a személyes példának a negligálása, a nevelői felelősség és példamutatás megkérdőjelezése, egy szélsőséges és társadalom- illetve nemzetellenes liberális ideológiának a sajátja. Reményeim szerint ez a szemlélet letűnőben van, és a jövőben meg tudjuk védeni ártalmaitól a felnövekvő nemzedékeket.
Szekszárdi Júlia véleményéhez:
Köszönöm a bátorító szavait. Higyje el, hosszas mérlegelést követően szántam rá magam, hogy ennek a honlapnak néhány közleményét kommentáljam.
Amitől tartani lehetett, az be is következett. Ennek ellenére egy bizonyos ponton túl már nem lehet tűrni és elhallgatni azt a káros folyamatot, gyakorlatot, ami az évtizedek során megrontott, ma még mindig jelentős mértékben liberálszocialista szellemű magyar közoktatást jellemzi. Ennek a trendnek egyik képviselője ez a honlap és azt működtető szervezet.
Helyesnek tartanám, ha mások is leküzdenék a félelmüket, tartózkodásukat, és véleményeznék az itt megjelenő írásokat.
Higgye el, Péter, végtelenül tisztelem azért, mert saját nevén ír, nem bújik el holmi álnevek mögé, így aztán pontosan beazonosítható…
Önnek szíve joga passzusban előíratni, hogy az Ön státusza a mesteré – lobogtassa is a gyerekek előtt, hátha… (vannak tanárok, akik papír nélkül is mesterek, talán épp ezért idegenkednek az előírástól…)
Viszont megismétlem: még ez az idétlen passzus is csak a gyerekek vonatkozásában fogalmazódik meg, így egyáltalán nincs joga ebből a felsőbbséges pozícióból beszélnie akár Szekszárdi Júliával, akár az egyesület tagjaival, akár a többi egyesület tagjaival, de még a gyönytyúk álnevű utolsó senkivel sem.
Zimbardóról elfelejtkezett…