Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. október 28. szerda, 8:40
Címkék:

A Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztalának programjai

A Barankovics István Alapítvány a modern kereszténydemokrácia értékeit képviselő szervezet. Tevékenységünkkel kifejezésre szeretnénk juttatni, hogy a társadalmi együttélésnek vannak közös értékei, melynek védelme, érvényesülésük elősegítése mindannyiunk érdeke. Az iskolákat stratégiai pontoknak tekintjük a közéleti és politikai kultúra formálása terén. Tanári kerekasztalunkat a pedagógusokkal és a fiatalokkal való párbeszéd fórumaként hoztuk létre e célok érdekében.

Pedagógusoknak szóló programjaink

A Tanári Kerekasztal szervezésében 2012 óta évente két alkalommal, tavasszal és ősszel rendezünk pedagógusok számára konferenciát, amelynek fókuszában a jó gyakorlatok megismertetése, továbbadása áll.

„Így tanítom…” címmel 2015. őszén immár negyedik alkalommal hirdettünk pályázatot általános- és középiskolai pedagógusok számára a fiatalok társadalmi szerepekre való felkészítésének témájában. A legjobb pályamunkákat konferencia keretében mutatják be szerzőik, illetve azokat digitális kötetben is megjelentetjük. (Második kötetünk szerkesztés alatt.)

Fiataloknak szóló programjaink

2013. tavaszán egy esszépályázattal indítottuk el fiataloknak szóló programsorozatunkat. A „When I’m 64 – Amikor 64 éves leszek” elnevezésű, 14-19 éves középiskolásoknak kiírt pályázatban azt kértük a fiataloktól, képzeljék el a 64. születésnapjukat, képzeljék el, milyen világban szeretnének élni. Felhívásunkra 137 fiatal nyújtott be pályamunkát. (A legjobb 10 pályamunka honlapunkon olvasható.)

2013. szeptemberétől fut az Alapítvány Tanári Kerekasztalának legnagyobb szabású projektje, az Online Demokrácia Activity. Az O:DA játékos vetélkedő, amelyet 3-5 fős csapatok, szériánként átlag 3 hónapig játszanak. A verseny technikailag a teddoda.hu honlapon zajlik, de a feladatmegoldások terepe az iskolai közösség, a helyi társadalom és a média világa, amelyekben az eligazodást a csapat mentorai – leggyakrabban tanárok – segítik. Így minden csapat számára olyan élvezetes és hasznos lesz a játék, amilyenné önmaguk és mentoraik teszik, mi csak a kereteket teremtjük meg az élmény alapú tanuláshoz.

Az O:DA versenyen eddig közel 400 diák, 79 csapat és mentor, 54 gimnázium és 25 szakközépiskola vett részt.

A verseny eddigi eseményeinek kronológiája:

2013. szeptember – december – O:DA verseny
2013. december 14. – O:DA díjkiosztó
2014. február – május – O:DA 2.0 verseny
2014. március 6-9. – I. O:DABuda demokrácia tábor
2014. május 18. – O:DA 2.0 díjkiosztó
2014. július 6-9. – II. O:DABuda demokrácia tábor
2014. július 19-23. – Az O:DA és az O:DA 2.0 nyerteseinek utazása Brüsszelbe
2015. szeptember – december – ODA 3.0.

Az eddigi O:DAfordulók témái:

  • O:DA vagyunk! – közösségalkotás (csapatbemutatkozó videók, csapatlogók, csapatalkotmány)
  • A csapat O:DAteszi magát – cselekvő állampolgárság (flashmob, önkéntesség, közösségi munka)
  • O:DASüss! – a mi hétköznapi hősünk (portréfilm és cselekvési terv)
  • Média és valóság – a média arcai (médiahack és a jó ügyek szolgálata, média-megjelenések generálása)
  • O:DAfigyelés – kiállás és szolidaritás (képregény és mémgyár)
  • Civil TanO:DA – a szubszidiaritás gyakorlása (szükségletfelmérés és stratégiai terv a fiatalok helyzetének javítására)
  • Mi mozgatja a világot? – videoesszé
  • Hallasd a hangod – környezetvédelem (klímavoksok gyűjtése, videóüzenet a világ vezetőinek)
  • Always online, azaz lógunk a neten – közösségi oldalak szervezése és működtetése
  • Vándorpóló mozgalom – a csapatok közéleti kapcsolatainak építése a helyi társadalomban

(A jelenleg is zajló verseny a teddoda.hu honlapon nyomon követhető, az archív oldalak között pedig az előző verseny feladatai és a csapatok megoldásai is megtalálhatóak.)

A verseny hivatalos weboldala: teddoda.hu
Facebook oldalunk


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.30.
DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét
A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet...
(Forrás: Index)
--
2023.03.30.
Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei
Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33...
(Forrás: g7.hu)
--
2023.03.29.
Musk, Harari és Wozniak is kéri, hogy álljanak le minden nagyobb mesterséges intelligencia kísérlettel
A Future of Life non-profit kutatóintézet petíciójában azt írják, hatékony mesterséges intelligencia rendszereket csak akkor szabad kifejleszteni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a hatásaik...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.03.27.
Asperger: a névadó mint szindróma. A náci örökség és a gyógypedagógia emlékezete. Ugrai János írása
Különös módon alakul az Asperger-szindrómának mint elnevezésnek a sorsa. És az elnevezés körüli fordulatok mögött egy jóval súlyosabb dráma húzódik meg. Talán nem árt mindkét aspektusra...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep