Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. október 28. szerda, 8:40
Címkék:

A Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztalának programjai

A Barankovics István Alapítvány a modern kereszténydemokrácia értékeit képviselő szervezet. Tevékenységünkkel kifejezésre szeretnénk juttatni, hogy a társadalmi együttélésnek vannak közös értékei, melynek védelme, érvényesülésük elősegítése mindannyiunk érdeke. Az iskolákat stratégiai pontoknak tekintjük a közéleti és politikai kultúra formálása terén. Tanári kerekasztalunkat a pedagógusokkal és a fiatalokkal való párbeszéd fórumaként hoztuk létre e célok érdekében.

Pedagógusoknak szóló programjaink

A Tanári Kerekasztal szervezésében 2012 óta évente két alkalommal, tavasszal és ősszel rendezünk pedagógusok számára konferenciát, amelynek fókuszában a jó gyakorlatok megismertetése, továbbadása áll.

„Így tanítom…” címmel 2015. őszén immár negyedik alkalommal hirdettünk pályázatot általános- és középiskolai pedagógusok számára a fiatalok társadalmi szerepekre való felkészítésének témájában. A legjobb pályamunkákat konferencia keretében mutatják be szerzőik, illetve azokat digitális kötetben is megjelentetjük. (Második kötetünk szerkesztés alatt.)

Fiataloknak szóló programjaink

2013. tavaszán egy esszépályázattal indítottuk el fiataloknak szóló programsorozatunkat. A „When I’m 64 – Amikor 64 éves leszek” elnevezésű, 14-19 éves középiskolásoknak kiírt pályázatban azt kértük a fiataloktól, képzeljék el a 64. születésnapjukat, képzeljék el, milyen világban szeretnének élni. Felhívásunkra 137 fiatal nyújtott be pályamunkát. (A legjobb 10 pályamunka honlapunkon olvasható.)

2013. szeptemberétől fut az Alapítvány Tanári Kerekasztalának legnagyobb szabású projektje, az Online Demokrácia Activity. Az O:DA játékos vetélkedő, amelyet 3-5 fős csapatok, szériánként átlag 3 hónapig játszanak. A verseny technikailag a teddoda.hu honlapon zajlik, de a feladatmegoldások terepe az iskolai közösség, a helyi társadalom és a média világa, amelyekben az eligazodást a csapat mentorai – leggyakrabban tanárok – segítik. Így minden csapat számára olyan élvezetes és hasznos lesz a játék, amilyenné önmaguk és mentoraik teszik, mi csak a kereteket teremtjük meg az élmény alapú tanuláshoz.

Az O:DA versenyen eddig közel 400 diák, 79 csapat és mentor, 54 gimnázium és 25 szakközépiskola vett részt.

A verseny eddigi eseményeinek kronológiája:

2013. szeptember – december – O:DA verseny
2013. december 14. – O:DA díjkiosztó
2014. február – május – O:DA 2.0 verseny
2014. március 6-9. – I. O:DABuda demokrácia tábor
2014. május 18. – O:DA 2.0 díjkiosztó
2014. július 6-9. – II. O:DABuda demokrácia tábor
2014. július 19-23. – Az O:DA és az O:DA 2.0 nyerteseinek utazása Brüsszelbe
2015. szeptember – december – ODA 3.0.

Az eddigi O:DAfordulók témái:

  • O:DA vagyunk! – közösségalkotás (csapatbemutatkozó videók, csapatlogók, csapatalkotmány)
  • A csapat O:DAteszi magát – cselekvő állampolgárság (flashmob, önkéntesség, közösségi munka)
  • O:DASüss! – a mi hétköznapi hősünk (portréfilm és cselekvési terv)
  • Média és valóság – a média arcai (médiahack és a jó ügyek szolgálata, média-megjelenések generálása)
  • O:DAfigyelés – kiállás és szolidaritás (képregény és mémgyár)
  • Civil TanO:DA – a szubszidiaritás gyakorlása (szükségletfelmérés és stratégiai terv a fiatalok helyzetének javítására)
  • Mi mozgatja a világot? – videoesszé
  • Hallasd a hangod – környezetvédelem (klímavoksok gyűjtése, videóüzenet a világ vezetőinek)
  • Always online, azaz lógunk a neten – közösségi oldalak szervezése és működtetése
  • Vándorpóló mozgalom – a csapatok közéleti kapcsolatainak építése a helyi társadalomban

(A jelenleg is zajló verseny a teddoda.hu honlapon nyomon követhető, az archív oldalak között pedig az előző verseny feladatai és a csapatok megoldásai is megtalálhatóak.)

A verseny hivatalos weboldala: teddoda.hu
Facebook oldalunk


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.03.
Akiknek már idegen a tekenő – Zárszó a „Jókai-riadalomhoz”
Tanulhatunk-e valamit a Jókai-riadalomból? Talán annyit, hogy még sincs akkora baj. Nagyon is él a hagyomány, s bizony sokkal nagyobb a kötőereje, mint az előbb kifejtettem: éppen úgy feszü...
(Forrás: válasz online)
--
2021.03.03.
A teljes magyar felsőoktatásra új finanszírozási rendszert vezet be a kormány
A kormány tervei szerint az egész felsőoktatásra vonatkozóan bevezetnek egy „háromlábú” finanszírozási rendszert, amelyben külön támogatás vonatkozik az oktatás költségeire (tová...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.03.03.
PEDAGÓGUSMINŐSÍTÉSEK: KIS ÖRÖM AZ ÜRÖMBEN
A 65/2021. számú kormányrendelet, melyet szokás szerint az érintettek feje felett fogadott el a kormány, a sok rossz hír mellett tartalmaz egy pozitívumot is azok számára, akik még nem minő...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.03.03.
Riasztóak az iskolai járványadatok
Bár a szakmai és érdekvédelmi szervezetek szerint mérlegelésre már nem nagyon van idő, az Emberi Erőforrások Minisztériuma az atv.hu megkeresésére azzal próbálta nyugtatni a kedélyeket...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.02.
„HA MÉG EGYSZER LE KELL IDE ÜLNÖM… VÉGEM” – EGY ÉV ZOOM-TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
Rengeteget segített, megkönnyítette az amúgy egyáltalán nem könnyű digitális oktatást, digitális életet. A gyerekekkel közösen megértettük, hogyan kell némítani, képernyőt megosztani...
(Forrás: wmn.hu)
--
2021.03.02.
TÖBB TANULMÁNY IS ARRA UTAL, HOGY AZ ISKOLÁBA JÁRÁS KEVÉSBÉ VESZÉLYES, MINT EDDIG GONDOLTUK
A leírt kutatási eredmények utalnak rá, hogy nem miattuk terjed a fertőzés, ez pedig érv az iskolák óvatos nyitva tartása mellett. Minden eredményt a helyén kell kezelni - az idézett tanulm...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep