Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

A hét gondolata

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 1.

Bernard Young: A legjobb barát

Képes a legjobb barátod
Elenni a csokidat
Kibeszélni a hátad mögött
Bulit rendezni és nem meghívni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Kérdezés nélkül elvinni a bringád
Fütyülni a születésnapodra
És nagy ívben kerülni téged?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Visszavinni a bringád
Hozni egy zacskóval a kedvenc csokidból
És a szemedbe nézni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod így szólni?
Bocs, hogy kibeszéltelek a hátad mögött
Bocs, hogy nem hívtalak meg a bulimra
Bocs, hogy fütyültem a születésnapodra
Azt hittem, dobtál engem…

Az enyém igen.

És képes egy jó barát így felelni?
Oké, felejtsük el.

Én igen.

(Tótfalusi István fordítása)

Feldolgozási, megbeszélési szempontok „A legjobb barát” című vershez
(12-14 éves tanulók számára)

A vershez kapcsolódóan:
1. Te kit tekintesz a legjobb barátodnak?
2. Elenné ő a csokidat? Miért?
3. Kibeszélne a hátad mögött? Miért?
4. Nem hívna meg az általa rendezett bulira? Miért?
5. Kérdezés nélkül elvinné a bringádat? Miért?
6. Fütyülne a születésnapodra, és nagy ívben kerülne téged? Miért tenne ilyet?
7. Tett a legjobb barátod valaha is ilyen dolgokat?
8. Szerinted, miért mondja a költő, hogy „oké, felejtsük el”?

A barátról, a barátságról:
1. Érzésed szerint hány barátod van?
2. Van legjobb barátod? Ő mitől a legjobb barátod?
3. Te is vagy valakinek a legjobb barátja? Honnan tudod?
4. Mi a különbség a barát és a legjobb barát között?
5. Lehetne barátok nélkül élni? Milyen lenne az?
6. Hogyan barátkozol össze valakivel? Hogyan leszel valakinek a legjobb barátja?
7. Előfordult már, hogy megbocsátottál valamelyik barátodnak? És ő neked?

Feladatok:
1. Gyűjtsétek össze a legjobb barát tulajdonságait! Pl.: „A legjobb barátom az, aki…”
2. Írjatok történetet, élménybeszámolót egy olyan esetről, amikor megbocsátottátok barátotoknak, amit tett.
3. Írjatok egy rövid színdarabot egy barátok közötti veszekedésről. Legyen benne az is, hogyan oldódott meg a nézeteltérés.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.23.
Kásler múlt héten teljes táppénzt ígért a tanároknak, nem lett belőle semmi
A miniszter szavaival szemben a valóság az, hogy csak abban az esetben kapják meg a tanárok a teljes összeget, ha a tankerület vagy intézményvezető is úgy akarja. A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Teljesen megbénítja a házi gyermekorvosok munkáját az iskolákban bevezetett járványügyi szabályozás
Két egyszerű mondat a köznevelési intézményekre vonatkozó járványügyi eljárásrendből, aminek következményeként lehetetlen helyzet alakult ki a háziorvosi rendszerben. A nevelési-oktat...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Tanítás nélküli munkanapok is lehetnek az őszi érettségi idején
A szokásosnál több lesz az emelt szintű érettségi, és most vizsgáznak azok is, akik előre hozott érettségit akartak tenni tavasszal, de akkor nem lehetett azokat megtartani. A nagy vizsgáz...
(Forrás: Infostart)
--
2020.09.23.
Az iskolai menzákon is változik a gyakorlat a járvány miatt MTI
A menza az iskola egyik legnagyobb közösségi tere, ahol fennáll a osztályok keveredésének és a vírus továbbadásának veszélye – mutatott rá a KDNP alelnöke. Hozzátette: az iskoláknak...
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.09.23.
Kockázatosnak minősítették a fogmosást a pécsi óvodákban
Szeptembertől felfüggesztették a fogmosást a pécsi óvodákban. Az óvodai vezetők közösen döntöttek így, azt gondolván, hogy az egymás mellett fogat mosó gyerekek fröcskölése, a fogkef...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.23.
77 szegedi egyetemi tanár írta alá a Színművészetit támogató nyilatkozatot
A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának 77 oktatója írta alá azt a dokumentumot, ami támogatásáról biztosítja a Színház- és Filmművészeti Egyetemet...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep