Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

A hét gondolata

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 1.

Bernard Young: A legjobb barát

Képes a legjobb barátod
Elenni a csokidat
Kibeszélni a hátad mögött
Bulit rendezni és nem meghívni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Kérdezés nélkül elvinni a bringád
Fütyülni a születésnapodra
És nagy ívben kerülni téged?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Visszavinni a bringád
Hozni egy zacskóval a kedvenc csokidból
És a szemedbe nézni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod így szólni?
Bocs, hogy kibeszéltelek a hátad mögött
Bocs, hogy nem hívtalak meg a bulimra
Bocs, hogy fütyültem a születésnapodra
Azt hittem, dobtál engem…

Az enyém igen.

És képes egy jó barát így felelni?
Oké, felejtsük el.

Én igen.

(Tótfalusi István fordítása)

Feldolgozási, megbeszélési szempontok „A legjobb barát” című vershez
(12-14 éves tanulók számára)

A vershez kapcsolódóan:
1. Te kit tekintesz a legjobb barátodnak?
2. Elenné ő a csokidat? Miért?
3. Kibeszélne a hátad mögött? Miért?
4. Nem hívna meg az általa rendezett bulira? Miért?
5. Kérdezés nélkül elvinné a bringádat? Miért?
6. Fütyülne a születésnapodra, és nagy ívben kerülne téged? Miért tenne ilyet?
7. Tett a legjobb barátod valaha is ilyen dolgokat?
8. Szerinted, miért mondja a költő, hogy „oké, felejtsük el”?

A barátról, a barátságról:
1. Érzésed szerint hány barátod van?
2. Van legjobb barátod? Ő mitől a legjobb barátod?
3. Te is vagy valakinek a legjobb barátja? Honnan tudod?
4. Mi a különbség a barát és a legjobb barát között?
5. Lehetne barátok nélkül élni? Milyen lenne az?
6. Hogyan barátkozol össze valakivel? Hogyan leszel valakinek a legjobb barátja?
7. Előfordult már, hogy megbocsátottál valamelyik barátodnak? És ő neked?

Feladatok:
1. Gyűjtsétek össze a legjobb barát tulajdonságait! Pl.: „A legjobb barátom az, aki…”
2. Írjatok történetet, élménybeszámolót egy olyan esetről, amikor megbocsátottátok barátotoknak, amit tett.
3. Írjatok egy rövid színdarabot egy barátok közötti veszekedésről. Legyen benne az is, hogyan oldódott meg a nézeteltérés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep