Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

A hét gondolata

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 1.

Bernard Young: A legjobb barát

Képes a legjobb barátod
Elenni a csokidat
Kibeszélni a hátad mögött
Bulit rendezni és nem meghívni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Kérdezés nélkül elvinni a bringád
Fütyülni a születésnapodra
És nagy ívben kerülni téged?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Visszavinni a bringád
Hozni egy zacskóval a kedvenc csokidból
És a szemedbe nézni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod így szólni?
Bocs, hogy kibeszéltelek a hátad mögött
Bocs, hogy nem hívtalak meg a bulimra
Bocs, hogy fütyültem a születésnapodra
Azt hittem, dobtál engem…

Az enyém igen.

És képes egy jó barát így felelni?
Oké, felejtsük el.

Én igen.

(Tótfalusi István fordítása)

Feldolgozási, megbeszélési szempontok „A legjobb barát” című vershez
(12-14 éves tanulók számára)

A vershez kapcsolódóan:
1. Te kit tekintesz a legjobb barátodnak?
2. Elenné ő a csokidat? Miért?
3. Kibeszélne a hátad mögött? Miért?
4. Nem hívna meg az általa rendezett bulira? Miért?
5. Kérdezés nélkül elvinné a bringádat? Miért?
6. Fütyülne a születésnapodra, és nagy ívben kerülne téged? Miért tenne ilyet?
7. Tett a legjobb barátod valaha is ilyen dolgokat?
8. Szerinted, miért mondja a költő, hogy „oké, felejtsük el”?

A barátról, a barátságról:
1. Érzésed szerint hány barátod van?
2. Van legjobb barátod? Ő mitől a legjobb barátod?
3. Te is vagy valakinek a legjobb barátja? Honnan tudod?
4. Mi a különbség a barát és a legjobb barát között?
5. Lehetne barátok nélkül élni? Milyen lenne az?
6. Hogyan barátkozol össze valakivel? Hogyan leszel valakinek a legjobb barátja?
7. Előfordult már, hogy megbocsátottál valamelyik barátodnak? És ő neked?

Feladatok:
1. Gyűjtsétek össze a legjobb barát tulajdonságait! Pl.: „A legjobb barátom az, aki…”
2. Írjatok történetet, élménybeszámolót egy olyan esetről, amikor megbocsátottátok barátotoknak, amit tett.
3. Írjatok egy rövid színdarabot egy barátok közötti veszekedésről. Legyen benne az is, hogyan oldódott meg a nézeteltérés.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.11.
OKOS MAGYARORSZÁG
Az ország és polgárai sikereinek kulcsa ma is a mindenki számára elérhető, jó minőségű tanulási lehetőség, amely kreativitásra, közös tevékenységre, a modern technológia felhaszná...
(Forrás: Közös Alap)
--
2021.06.11.
Senki nem akar iskolaigazgató lenni, ezért gyorstalpalón próbálják kiképezni az új generációt
A probléma megoldására a Távoktatási és Továbbképzési Intézet olyan képzést indít, ahol egy átlagos pedagógus havi fizetésének másfélszeresét befizetve tanévenként, rekord rövids...
(Forrás: b1.hvgblog)
--
2021.06.10.
Tényleg népszerűbb lett a szakképzés, de a számokkal azért baj van
A tavalyi év nagy változása, hogy 2020. július 1-jén a szakképzés és a köznevelés szervezetileg és szabályozásilag teljesen különvált. Ez többek között azzal jár, hogy annak, aki a...
(Forrás: G7)
--
2021.06.09.
Ónody-Molnár Dóra: MÁRIUSZ VALLOMÁSA
Révész Máriusz a minap elment a Partizánhoz, ahol az oktatás állapotáról is beszélt. A fideszes képviselő, aki 1998 óta ül a Parlamentben és a negyedik Orbán-kormányt szolgálja ki, olyanokat...
(Forrás: Jelen)
--
2021.06.09.
Tovább szűkítik a tankönyvpiacot
A jövőben már nemcsak az állami tulajdonú Könyvtárellátó Nonprofit Kft.-vel (Kello), hanem egy külső gazdasági társaságot is bevonva látná el a kormány a tankönyvek előállításával...
(Forrás: Népszava)
--
2021.06.08.
PEDAGÓGUSNAP 2021: FRÁZISOK ÉS DÜHÖDT VAGDALKOZÁS
Pedagógusnapi postánk tartalmából két üzenetet bontunk ki most együtt: Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár és Orbán Viktor miniszterelnök nekünk intézett sorait. Idén...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep