Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

A hét gondolata

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 1.

Bernard Young: A legjobb barát

Képes a legjobb barátod
Elenni a csokidat
Kibeszélni a hátad mögött
Bulit rendezni és nem meghívni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Kérdezés nélkül elvinni a bringád
Fütyülni a születésnapodra
És nagy ívben kerülni téged?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Visszavinni a bringád
Hozni egy zacskóval a kedvenc csokidból
És a szemedbe nézni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod így szólni?
Bocs, hogy kibeszéltelek a hátad mögött
Bocs, hogy nem hívtalak meg a bulimra
Bocs, hogy fütyültem a születésnapodra
Azt hittem, dobtál engem…

Az enyém igen.

És képes egy jó barát így felelni?
Oké, felejtsük el.

Én igen.

(Tótfalusi István fordítása)

Feldolgozási, megbeszélési szempontok „A legjobb barát” című vershez
(12-14 éves tanulók számára)

A vershez kapcsolódóan:
1. Te kit tekintesz a legjobb barátodnak?
2. Elenné ő a csokidat? Miért?
3. Kibeszélne a hátad mögött? Miért?
4. Nem hívna meg az általa rendezett bulira? Miért?
5. Kérdezés nélkül elvinné a bringádat? Miért?
6. Fütyülne a születésnapodra, és nagy ívben kerülne téged? Miért tenne ilyet?
7. Tett a legjobb barátod valaha is ilyen dolgokat?
8. Szerinted, miért mondja a költő, hogy „oké, felejtsük el”?

A barátról, a barátságról:
1. Érzésed szerint hány barátod van?
2. Van legjobb barátod? Ő mitől a legjobb barátod?
3. Te is vagy valakinek a legjobb barátja? Honnan tudod?
4. Mi a különbség a barát és a legjobb barát között?
5. Lehetne barátok nélkül élni? Milyen lenne az?
6. Hogyan barátkozol össze valakivel? Hogyan leszel valakinek a legjobb barátja?
7. Előfordult már, hogy megbocsátottál valamelyik barátodnak? És ő neked?

Feladatok:
1. Gyűjtsétek össze a legjobb barát tulajdonságait! Pl.: „A legjobb barátom az, aki…”
2. Írjatok történetet, élménybeszámolót egy olyan esetről, amikor megbocsátottátok barátotoknak, amit tett.
3. Írjatok egy rövid színdarabot egy barátok közötti veszekedésről. Legyen benne az is, hogyan oldódott meg a nézeteltérés.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep