Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59

A hét gondolata

Az osztályfőnöki órák beszélgetéseihez 1.

Bernard Young: A legjobb barát

Képes a legjobb barátod
Elenni a csokidat
Kibeszélni a hátad mögött
Bulit rendezni és nem meghívni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Kérdezés nélkül elvinni a bringád
Fütyülni a születésnapodra
És nagy ívben kerülni téged?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod
Visszavinni a bringád
Hozni egy zacskóval a kedvenc csokidból
És a szemedbe nézni?

Az enyém igen.

Képes a legjobb barátod így szólni?
Bocs, hogy kibeszéltelek a hátad mögött
Bocs, hogy nem hívtalak meg a bulimra
Bocs, hogy fütyültem a születésnapodra
Azt hittem, dobtál engem…

Az enyém igen.

És képes egy jó barát így felelni?
Oké, felejtsük el.

Én igen.

(Tótfalusi István fordítása)

Feldolgozási, megbeszélési szempontok „A legjobb barát” című vershez
(12-14 éves tanulók számára)

A vershez kapcsolódóan:
1. Te kit tekintesz a legjobb barátodnak?
2. Elenné ő a csokidat? Miért?
3. Kibeszélne a hátad mögött? Miért?
4. Nem hívna meg az általa rendezett bulira? Miért?
5. Kérdezés nélkül elvinné a bringádat? Miért?
6. Fütyülne a születésnapodra, és nagy ívben kerülne téged? Miért tenne ilyet?
7. Tett a legjobb barátod valaha is ilyen dolgokat?
8. Szerinted, miért mondja a költő, hogy „oké, felejtsük el”?

A barátról, a barátságról:
1. Érzésed szerint hány barátod van?
2. Van legjobb barátod? Ő mitől a legjobb barátod?
3. Te is vagy valakinek a legjobb barátja? Honnan tudod?
4. Mi a különbség a barát és a legjobb barát között?
5. Lehetne barátok nélkül élni? Milyen lenne az?
6. Hogyan barátkozol össze valakivel? Hogyan leszel valakinek a legjobb barátja?
7. Előfordult már, hogy megbocsátottál valamelyik barátodnak? És ő neked?

Feladatok:
1. Gyűjtsétek össze a legjobb barát tulajdonságait! Pl.: „A legjobb barátom az, aki…”
2. Írjatok történetet, élménybeszámolót egy olyan esetről, amikor megbocsátottátok barátotoknak, amit tett.
3. Írjatok egy rövid színdarabot egy barátok közötti veszekedésről. Legyen benne az is, hogyan oldódott meg a nézeteltérés.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.12.01.
Rossz álom és józan ész – „A puszta hatalmi őrjöngésen kívül semmilyen alapja nincs a félév érvénytelenítésének”
Az egészségügyi helyzet miatt kihirdetett statárium árnyékában, sunyi módon meghozott \"lex SZFE\" pontosan illeszkedik a hatalom durva és folyamatos támadásainak sorába, 155 éves egyetem...
(Forrás: Népszava)
--
2020.12.01.
“Nem mondjuk ki hangosan: ég a ház!” – egy diák véleménye az oktatásról
A tanár választhat: vagy a kerettantervben foglaltakat tanítja meg, vagy az életre készít fel. Ez a választás, ahogy sok minden más kimeríti őt: amikor a fő tantárgyat tanító pedagógus...
(Forrás: Adom diákmozgalom)
--
2020.12.01.
Az iskolát be kell záratni, annyi fertőzött tanár volt- mutatjuk a tanárszűrés tapaszlatait
A lap megkereste a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ) a tesztelés kapcsán, Gosztonyi Gábor alelnök szerint vegyes a kép: sok helyen akadtak olyan tanárok, akik nem vállalták az önkéntes tesztel...
(Forrás: Hírhugó)
--
2020.12.01.
Hajnal Gabriella: Büszke vagyok a pedagógusaink helytállására
Az utóbbi időben számottevően javult az iskolák informatikai felszereltsége, az eszközpark több tíz milliárd forintos támogatásból bővülhetett – mondta lapunknak Hajnal Gabriella. A Klebelsberg...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.12.01.
Fullajtár Andrea egy különös SZFE-s tárgyalásról: „Azóta is hányingerem van”
A Színház- és Filmművészeti Egyetem tanárai szerint fenyegető trükkel érték el az új vezetők, hogy tárgyalóasztalhoz üljenek velük az oktatók: azokat rendelték be elbeszélgetésre,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.12.01.
\"Miközben ellenállunk, adjunk is valamit\" – az SZFE-sek tévéjével elviselhetőbb a bezártság
Az ellenállás és a sztrájk egyik formája lett az online nézhető Sztrájktévé, amelyen hazai filmes nagyágyúk, esztéták, újságírók szabad egyetemi előadásait nézhetjük meg. Ha már...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep