Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 21. vasárnap, 18:40

A csapatépítés nagykönyve1

Tréner- és tanácsadói szakkönyvek széles választékával kényezteti olvasóit a Z-Press Kiadó. A csapatépítés nagykönyve együttműködő csoportok vezetéséhez, támogatásához nyújt elméleti modellekkel alátámasztott, ugyanakkor nagyon gyakorlatias segítséget.

A német szerzők számos nyelvre lefordított, négy kiadást megélt kötete méltán népszerű a csapatépítés, csoport-tanácsadás szakértői körében, de hasznos segítség lehet a tudatos irányítás mellett elkötelezett vezetők számára is. Mindezeken felül pedig, izgalmas olvasmány mindazoknak, akik érteni és befolyásolni szeretnék a csoportfolyamatokat; legyen szó akár egy osztályról, akár egy munkahelyi vagy más célból szerveződött teamről.

A kötetet mindvégig az elméleti és gyakorlati megközelítés dinamikus, egymást támogató jelenléte jellemzi; a szerzők mind a csapatépítés, mind a csapatmunka irányítása, mind pedig a csoport-tanácsadás témájában jól érthető, az eredeti elméletre történő hivatkozással ellátott, ám nem titkoltan saját tapasztalataik alapján interpretált alapokon építkeznek, és konkrét gyakorlati eszközök bemutatásával teszik a bemutatott fogalmakat, folyamatokat kézzel foghatóvá.

Az elmélet és gyakorlat összjátékát segíti a kötet átgondolt és áttekinthető szerkezete: a gyakorlati elemeket négy, ikonokkal is jelölt kategóriába rendezik, és így fűzik be a témafeldolgozás megfelelő helyére. Ilyen a csekklista, a szerszámosláda, a javaslat az önértékeléshez és a résztvevői eszköz. A gyakorlati segédletek részben a szövegbe illesztve, részben a szövegben található hivatkozással a könyv végén találhatók, és a könnyebb felhasználhatóság érdekében valamennyi segédanyag kinyomtatható a kötet cd mellékletéből.

Ez a gazdag tartalom megérdemelt volna egy alaposabb nyelvi lektorálást, mert a kevésbé szerencsés „csekklista” vagy „csoportmeeting” kifejezés mellett olyan, egyáltalán nem magyarított szavak is maradtak a szövegben, mint „qualitatív”, „metapher”, „pinwand”. Ami ennél is nagyobb baj, hogy helyenként sajnos a gondolat megértését nehezítő fordítási ügyetlenségek zavarják meg a szöveg élvezetét. A csapatépítés nagykönyve ezzel együtt is inspiráló olvasmány, ami komoly muníciót és nem utolsósorban valóban használható gyakorlati segítséget jelent a csoportok működése iránt érdeklődő szakembereknek.

Földes Petra

1Manfred Gellert-Claus Nowak: A csapatépítés nagykönyve. Z-Press Kiadó, 2010.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep