Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. február 21. vasárnap, 18:40

A csapatépítés nagykönyve1

Tréner- és tanácsadói szakkönyvek széles választékával kényezteti olvasóit a Z-Press Kiadó. A csapatépítés nagykönyve együttműködő csoportok vezetéséhez, támogatásához nyújt elméleti modellekkel alátámasztott, ugyanakkor nagyon gyakorlatias segítséget.

A német szerzők számos nyelvre lefordított, négy kiadást megélt kötete méltán népszerű a csapatépítés, csoport-tanácsadás szakértői körében, de hasznos segítség lehet a tudatos irányítás mellett elkötelezett vezetők számára is. Mindezeken felül pedig, izgalmas olvasmány mindazoknak, akik érteni és befolyásolni szeretnék a csoportfolyamatokat; legyen szó akár egy osztályról, akár egy munkahelyi vagy más célból szerveződött teamről.

A kötetet mindvégig az elméleti és gyakorlati megközelítés dinamikus, egymást támogató jelenléte jellemzi; a szerzők mind a csapatépítés, mind a csapatmunka irányítása, mind pedig a csoport-tanácsadás témájában jól érthető, az eredeti elméletre történő hivatkozással ellátott, ám nem titkoltan saját tapasztalataik alapján interpretált alapokon építkeznek, és konkrét gyakorlati eszközök bemutatásával teszik a bemutatott fogalmakat, folyamatokat kézzel foghatóvá.

Az elmélet és gyakorlat összjátékát segíti a kötet átgondolt és áttekinthető szerkezete: a gyakorlati elemeket négy, ikonokkal is jelölt kategóriába rendezik, és így fűzik be a témafeldolgozás megfelelő helyére. Ilyen a csekklista, a szerszámosláda, a javaslat az önértékeléshez és a résztvevői eszköz. A gyakorlati segédletek részben a szövegbe illesztve, részben a szövegben található hivatkozással a könyv végén találhatók, és a könnyebb felhasználhatóság érdekében valamennyi segédanyag kinyomtatható a kötet cd mellékletéből.

Ez a gazdag tartalom megérdemelt volna egy alaposabb nyelvi lektorálást, mert a kevésbé szerencsés „csekklista” vagy „csoportmeeting” kifejezés mellett olyan, egyáltalán nem magyarított szavak is maradtak a szövegben, mint „qualitatív”, „metapher”, „pinwand”. Ami ennél is nagyobb baj, hogy helyenként sajnos a gondolat megértését nehezítő fordítási ügyetlenségek zavarják meg a szöveg élvezetét. A csapatépítés nagykönyve ezzel együtt is inspiráló olvasmány, ami komoly muníciót és nem utolsósorban valóban használható gyakorlati segítséget jelent a csoportok működése iránt érdeklődő szakembereknek.

Földes Petra

1Manfred Gellert-Claus Nowak: A csapatépítés nagykönyve. Z-Press Kiadó, 2010.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep