Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. március 18. péntek, 8:53

Műhelysorozat a korai iskolaelhagyásról

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítjuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az iskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

Háttér: Magyarországon évente több tízezer fiatal kerül ki középfokú végzettség nélkül az iskolából, és közülük sokan később sem szereznek szakmát vagy érettségit, ezáltal munkaerő-piaci esélyeik kirívóan alacsonyak lesznek. Az Európai Unió és hazánk is célként tűzte ki, hogy 2020-ra jelentősen csökkenti a korai iskolaelhagyók arányát. Kutatások és nemzetközi példák mutatják, hogy az iskola és környezete nagymértékben hozzájárulhat a lemorzsolódás megelőzéséhez.

Az első klubfoglalkozáson Leiner Károly: Az én gyerekeim könyvbemutatójára és az ebben található esettanulmányok közös feldolgozására kerül sor.

Időpont: 2016. március 31. csütörtök, 15.00-18.00

Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 50 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).

Jelentkezni itt lehet legkésőbb március 30-ig, illetve a helyek beteltéig.

A MŰHELYBESZÉLGETÉS PROGRAMJA

14:30 – 15:00 Érkezés, regisztráció
15:00 – 15:10 Köszöntő a TKA nevében
Szegedi Eszter, csoportvezető, Tudásmenedzsment csoport, TKA
15:10 – 15:25 Hangolás: interaktív játék formájában
Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, TKA
15:25 – 15:40 A TKA témához kapcsolódó projektjeinek eredményei valamint az Európai Uniós, illetve hazai keret bemutatása
Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, TKA
15:40 – 15:50 A kötetről a kiadó részéről
Földes Petra olvasószerkesztő és Dr. Szekszárdi Júlia a kiadó Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke
15.50 – 16:20 A könyv és a benne közölt történetek háttere a szerző szemszögéből
Leiner Károly, szerző, gyógypedagógus, a Zöld Béka Blog szerzője
16:20 – 16.30 Szünet
16:30 – 17:50 Esettanulmányok a kötetből
Kiscsoportos feldolgozás és az eredmények közös értelmezése vezetett beszélgetés során
17:50 – 18:00 Záró gondolatok

Az eseménnyel kapcsolatban Szabó Csilla projektvezetőnél érdeklődhet: csilla.szabo@tpf.hu

A műhelysorozat következő alkalmai és témái, melyekre előregisztrálni lehet az alábbi linkeken:

2016. április 28. csütörtök 15:00 – 18:00: Tervezett téma: zaklatás (bullying) az iskolában
2016. június 2. csütörtök 15:00 – 18:00: Tervezett téma: pályaorientáció

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep