Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. március 18. péntek, 8:53

Műhelysorozat a korai iskolaelhagyásról

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítjuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az iskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

Háttér: Magyarországon évente több tízezer fiatal kerül ki középfokú végzettség nélkül az iskolából, és közülük sokan később sem szereznek szakmát vagy érettségit, ezáltal munkaerő-piaci esélyeik kirívóan alacsonyak lesznek. Az Európai Unió és hazánk is célként tűzte ki, hogy 2020-ra jelentősen csökkenti a korai iskolaelhagyók arányát. Kutatások és nemzetközi példák mutatják, hogy az iskola és környezete nagymértékben hozzájárulhat a lemorzsolódás megelőzéséhez.

Az első klubfoglalkozáson Leiner Károly: Az én gyerekeim könyvbemutatójára és az ebben található esettanulmányok közös feldolgozására kerül sor.

Időpont: 2016. március 31. csütörtök, 15.00-18.00

Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 50 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).

Jelentkezni itt lehet legkésőbb március 30-ig, illetve a helyek beteltéig.

A MŰHELYBESZÉLGETÉS PROGRAMJA

14:30 – 15:00 Érkezés, regisztráció
15:00 – 15:10 Köszöntő a TKA nevében
Szegedi Eszter, csoportvezető, Tudásmenedzsment csoport, TKA
15:10 – 15:25 Hangolás: interaktív játék formájában
Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, TKA
15:25 – 15:40 A TKA témához kapcsolódó projektjeinek eredményei valamint az Európai Uniós, illetve hazai keret bemutatása
Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, TKA
15:40 – 15:50 A kötetről a kiadó részéről
Földes Petra olvasószerkesztő és Dr. Szekszárdi Júlia a kiadó Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke
15.50 – 16:20 A könyv és a benne közölt történetek háttere a szerző szemszögéből
Leiner Károly, szerző, gyógypedagógus, a Zöld Béka Blog szerzője
16:20 – 16.30 Szünet
16:30 – 17:50 Esettanulmányok a kötetből
Kiscsoportos feldolgozás és az eredmények közös értelmezése vezetett beszélgetés során
17:50 – 18:00 Záró gondolatok

Az eseménnyel kapcsolatban Szabó Csilla projektvezetőnél érdeklődhet: csilla.szabo@tpf.hu

A műhelysorozat következő alkalmai és témái, melyekre előregisztrálni lehet az alábbi linkeken:

2016. április 28. csütörtök 15:00 – 18:00: Tervezett téma: zaklatás (bullying) az iskolában
2016. június 2. csütörtök 15:00 – 18:00: Tervezett téma: pályaorientáció

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep