Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Címkék:

Osztályfőnöki óra – iskolakezdés előtt

Negyedórás osztályfőnöki órák a Gádor Iskolában

A naponkénti negyedórás osztályfőnöki foglalkozás ötlete egy XV. kerületi intézményé, ahol már próbálkoztak ezzel. (Kossuth Nevelési – Oktatási Központ). Tudomásom szerint most is létezik náluk ez a forma, de 10 perces változatban. Mi az ő ötletük alapján dolgoztuk ki a saját rendszerünket.

Örülök, ha tapasztalataink másoknak is ötletként szolgálnak.

Maróthy Miklósné
igazgató

Az osztályfőnöki negyedórák célja és tartalma

  • A mindennapos iskolakezdésben legyen alkalom az osztályfőnök és tanítványai között a kapcsolatfelvételre, beszélgetésre, az osztály aktuális problémáinak megtárgyalására vagy személyi problémáknak egyéni megbeszélésére, az alapvető adminisztrációs feladatok ellátására (hiányzók, igazolások).
  • Ekkor szoktak hetente 1 alkalommal az Iskolarádió és 2 hetente a Környezetvédelmi Híradó hírei is elhangozni.
  • Az osztályfőnökök döntési jogköre, hogy az egyes feladatokra milyen arányát használják fel a rendelkezésre álló időnek.
  • Az osztályfőnöki 1 órák minden reggel 3/8-8 ig tartanak, ezután 5 perc szünet áll a tanárok rendelkezésére, hogy a szakórára eljussanak. Így a tanítás mindössze 5 perccel nyúlik meg.

Előnyök

  • Az osztályfőnök már reggel naprakész információval rendelkezik az osztályáról.
  • Az egyéni problémákat is el tudják mondani a gyerekek.
  • Összeszedettebben kezdik a gyerekek a munkát
  • Javult a napló adminisztrációja, az osztályzatoknak az osztályfőnök által történt követése.
  • Nevelési szempontból jól kihasználható időszak, mert az alsó tagozaton nincs is, a felső tagozaton pedig kevés az 1 osztályfőnöki óra hetenként.

Problémák

  • Nem okozott osztatlan örömet, hogy az osztályfőnökök minden reggel 3 8-kor kezdenek, de elfogadták.
  • Előfordulnak késések a tanulók részéről, a szülőt is meg kell még győzni, hogy a „tanítás” 3/4 8-kor kezdődik.

A problémák megelőzésének, megoldásának lehetséges módjai

  • Az osztályfőnökök órarendjének készítésekor a korábbi kezdést figyelembe vesszük.
  • A többletfeladatot az állami minőségi és többletmunkáért kapott normatívából díjazzuk.
  • A késéseket a portán egy füzetben regisztráljuk és a szülők havonta illetve félévenként szükség esetén visszajelzést kapnak.
Gádor Általános Iskola
1222 Bp., Gádor u.101-105.
Telefon: 424-76-13 Fax: 424-76-14
gadorisk@freemail.hu, gadorig@mail.datanet.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep