Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Címkék:

Osztályfőnöki óra – iskolakezdés előtt

Negyedórás osztályfőnöki órák a Gádor Iskolában

A naponkénti negyedórás osztályfőnöki foglalkozás ötlete egy XV. kerületi intézményé, ahol már próbálkoztak ezzel. (Kossuth Nevelési – Oktatási Központ). Tudomásom szerint most is létezik náluk ez a forma, de 10 perces változatban. Mi az ő ötletük alapján dolgoztuk ki a saját rendszerünket.

Örülök, ha tapasztalataink másoknak is ötletként szolgálnak.

Maróthy Miklósné
igazgató

Az osztályfőnöki negyedórák célja és tartalma

  • A mindennapos iskolakezdésben legyen alkalom az osztályfőnök és tanítványai között a kapcsolatfelvételre, beszélgetésre, az osztály aktuális problémáinak megtárgyalására vagy személyi problémáknak egyéni megbeszélésére, az alapvető adminisztrációs feladatok ellátására (hiányzók, igazolások).
  • Ekkor szoktak hetente 1 alkalommal az Iskolarádió és 2 hetente a Környezetvédelmi Híradó hírei is elhangozni.
  • Az osztályfőnökök döntési jogköre, hogy az egyes feladatokra milyen arányát használják fel a rendelkezésre álló időnek.
  • Az osztályfőnöki 1 órák minden reggel 3/8-8 ig tartanak, ezután 5 perc szünet áll a tanárok rendelkezésére, hogy a szakórára eljussanak. Így a tanítás mindössze 5 perccel nyúlik meg.

Előnyök

  • Az osztályfőnök már reggel naprakész információval rendelkezik az osztályáról.
  • Az egyéni problémákat is el tudják mondani a gyerekek.
  • Összeszedettebben kezdik a gyerekek a munkát
  • Javult a napló adminisztrációja, az osztályzatoknak az osztályfőnök által történt követése.
  • Nevelési szempontból jól kihasználható időszak, mert az alsó tagozaton nincs is, a felső tagozaton pedig kevés az 1 osztályfőnöki óra hetenként.

Problémák

  • Nem okozott osztatlan örömet, hogy az osztályfőnökök minden reggel 3 8-kor kezdenek, de elfogadták.
  • Előfordulnak késések a tanulók részéről, a szülőt is meg kell még győzni, hogy a „tanítás” 3/4 8-kor kezdődik.

A problémák megelőzésének, megoldásának lehetséges módjai

  • Az osztályfőnökök órarendjének készítésekor a korábbi kezdést figyelembe vesszük.
  • A többletfeladatot az állami minőségi és többletmunkáért kapott normatívából díjazzuk.
  • A késéseket a portán egy füzetben regisztráljuk és a szülők havonta illetve félévenként szükség esetén visszajelzést kapnak.
Gádor Általános Iskola
1222 Bp., Gádor u.101-105.
Telefon: 424-76-13 Fax: 424-76-14
gadorisk@freemail.hu, gadorig@mail.datanet.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.18.
A tankerületek akkor sem hajlandók bezárni az iskolát, ha egy pedagógus meghal
Egy általános iskola iskolapszichológusa megrendülten mesélt a 444-nek arról, hogyan veszítették el az egyik szeretett tanítójukat koronavírusban, aki az iskolában fertőződött meg több...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.18.
Gondolatok a tanárképzési reformról. A szükséges és a lehetséges. Gortva János hozzászólása Falus Iván írásához
Az életpályamodell ma nem ismeri el az egyéni teljesítményt, például az innovációt és a tudományos fokozat megszerzését, nem teszi lehetővé az egyes fokozatok közötti várakozási idő...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.01.17.
Van olyan óvoda, ahova közmunkások mennek be a gyerekekre vigyázni
Az egyébként sem rózsás helyzetet pedig még két kormányrendelet is nehezíti, amiknek súlyos következményei lehetnek a gyerekekre nézve. Az egyik, hogy a gyerekek a 6 éves kort elérve automatikusan...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.17.
A Z generáció is jócskán megsínyli a járványt
Az említett generáció – életkorából fakadóan – egészségügyi szempontból kevésbé kitett a koronavírusnak, mint az idősebb korosztályok, hiszen hordozóként vannak leginkább számon...
(Forrás: Infostart)
--
2021.01.17.
Mit tegyünk, ha túl sok időt tölt a gyerek internetezéssel?
Lehet őket félteni, sőt kell is, de egyvalamit nem tehetünk: nem zárhatjuk ki az internetet a gyerekeink életéből, hiszen ma már a neten keresztül tanulnak, szórakoznak, tartják a kapcsolatot...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.17.
„A kormány mindannyiunkat megrövidít” – Tiltakozik az egyetemek alapítványba szervezése ellen a PDSZ
Úgy vélik, a szakképzésben dolgozók kálváriája, majd az SZFE szétverése annak az előképe volt, ami a magyar egyetemekre vár most. „Az egyetemek alapítványba történő átszervezése...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep