Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Címkék:

Osztályfőnöki óra – iskolakezdés előtt

Negyedórás osztályfőnöki órák a Gádor Iskolában

A naponkénti negyedórás osztályfőnöki foglalkozás ötlete egy XV. kerületi intézményé, ahol már próbálkoztak ezzel. (Kossuth Nevelési – Oktatási Központ). Tudomásom szerint most is létezik náluk ez a forma, de 10 perces változatban. Mi az ő ötletük alapján dolgoztuk ki a saját rendszerünket.

Örülök, ha tapasztalataink másoknak is ötletként szolgálnak.

Maróthy Miklósné
igazgató

Az osztályfőnöki negyedórák célja és tartalma

  • A mindennapos iskolakezdésben legyen alkalom az osztályfőnök és tanítványai között a kapcsolatfelvételre, beszélgetésre, az osztály aktuális problémáinak megtárgyalására vagy személyi problémáknak egyéni megbeszélésére, az alapvető adminisztrációs feladatok ellátására (hiányzók, igazolások).
  • Ekkor szoktak hetente 1 alkalommal az Iskolarádió és 2 hetente a Környezetvédelmi Híradó hírei is elhangozni.
  • Az osztályfőnökök döntési jogköre, hogy az egyes feladatokra milyen arányát használják fel a rendelkezésre álló időnek.
  • Az osztályfőnöki 1 órák minden reggel 3/8-8 ig tartanak, ezután 5 perc szünet áll a tanárok rendelkezésére, hogy a szakórára eljussanak. Így a tanítás mindössze 5 perccel nyúlik meg.

Előnyök

  • Az osztályfőnök már reggel naprakész információval rendelkezik az osztályáról.
  • Az egyéni problémákat is el tudják mondani a gyerekek.
  • Összeszedettebben kezdik a gyerekek a munkát
  • Javult a napló adminisztrációja, az osztályzatoknak az osztályfőnök által történt követése.
  • Nevelési szempontból jól kihasználható időszak, mert az alsó tagozaton nincs is, a felső tagozaton pedig kevés az 1 osztályfőnöki óra hetenként.

Problémák

  • Nem okozott osztatlan örömet, hogy az osztályfőnökök minden reggel 3 8-kor kezdenek, de elfogadták.
  • Előfordulnak késések a tanulók részéről, a szülőt is meg kell még győzni, hogy a „tanítás” 3/4 8-kor kezdődik.

A problémák megelőzésének, megoldásának lehetséges módjai

  • Az osztályfőnökök órarendjének készítésekor a korábbi kezdést figyelembe vesszük.
  • A többletfeladatot az állami minőségi és többletmunkáért kapott normatívából díjazzuk.
  • A késéseket a portán egy füzetben regisztráljuk és a szülők havonta illetve félévenként szükség esetén visszajelzést kapnak.
Gádor Általános Iskola
1222 Bp., Gádor u.101-105.
Telefon: 424-76-13 Fax: 424-76-14
gadorisk@freemail.hu, gadorig@mail.datanet.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.17.
Az egyik legdrágább brit elitiskola csapatát is legyőzte két magyar diák az oxfordi vitaversenyen
Magyar gimnazisták nyerték meg a legnevesebb nemzetközi vitaverseny döntőjét – a tizedikes diákok „újonc” kategóriában indultak az oxfordi versenyen, és az egyik legrégebbi brit magá...
(Forrás: eduline)
--
2021.04.17.
Életveszély miatt nem engedik iskolába vezető orvosok és egészségügyi dolgozók a gyerekeiket
Egyre több egészségügyi dolgozó, orvos jelzi, hogy nem engedi iskolába a gyerekeit a jelenlegi járványügyi helyzetben – értesült a Portfolio. Döntésüket a vírus gyors terjedésével magyar...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.17.
Balla István: Tényleg belefér egy-egy pofon a nevelési folyamatba?
Szerencsére elmúlt a 18., a 19. század, azt is gondolhatnánk, hogy a 21. században már az ütéske, a legyintéske, továbbá a vessző nem épp a nevelési fősodorhoz tartozik. Ám időnként...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.17.
„Nincsenek külön szülők és külön munkavállalók” – öt nagy szakszervezet állt ki az iskolanyitás ellen
Közös nyilatkozatban állt ki öt nagy szakszervezeti konföderáció az iskolák hétfői nyitása ellen, miután múlt pénteken kiderült: bár a kormány visszakozott, így a középiskolásokat...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.17.
Palkovics László felel a Diákvárosért a Fudan Egyetem campusáért
A kabinet fenntartja szándékát a Budapest Diákváros megvalósítására, egyetért azzal, hogy a Budapest Diákváros mellett a Fudan Hungary Egyetem budapesti oktatási-kutatási és adminisztrat...
(Forrás: Infostart)
--
2021.04.17.
Orbán Viktor sincs meggyőződve arról, hogy kell-e iskolanyitás, szerinte a kormány a WHO javaslatát követi
A miniszterelnök saját elmondása alapján sincsen meggyőződve az iskolanyitás időszerűségéről. Szerinte a kormány a WHO (Egészségügyi Világszervezet) protokollja szerint jár el a kérd...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep