Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. október 16. vasárnap, 17:50

Digitális pedagógus és nemzedék konferencia 2016

„Digitális lábnyomok – Digitális mérföldkövek”

2016-ban már az ötödik évét ünnepeljük annak, hogy a pedagógusok és a diákok támogatásának érdekében szakmai összefogás indult az ELTE PPK, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és a Tempus Közalapítvány közreműködésével.

Idén a Digitális nemzedék konferenciasorozat és a Digitális pedagógus konferenciasorozat is jubileumi évfordulóhoz érkezik, s épp ezért – mindkét konferencia ötödik alkalmának apropójából – szeretnénk erre a közösen bejárt útra a szakma képviselőivel és a pedagógusokkal együtt egy összevont, ünnepélyes rendezvényen visszatekinteni.

A fenti célokon túl, a két rendezvénysorozat közös napja ebben az évben is lehetőséget teremt a párbeszédre a pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok között, melynek keretében nemcsak az általunk tanított és nevelt digitális generációra igaz jelenségeket azonosítjuk, de jó gyakorlatokkal és bemutatókkal is igyekszünk hozzájárulni a modern pedagógiai szemlélet és módszertani kultúra előmozdításához.

Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-s szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.

Az idei rendezvény a 2016-os Magyar Tudomány Ünnepe társszervezőinek programjai között is szerepel.

A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:

  • Melyek az elmúlt öt év legfontosabb digitális mérföldkövei?
  • Milyen digitális lábnyomokat hagytunk magunk után az elmúlt időszakban?
  • Merre tovább? – Hová vezet ez az út?
  • Melyek a helyes irányok, jó megoldások, gyakorlatok?
  • Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban, melyek a hagyományosan megőrzendő, illetve a változások által megkívánt új elemei?
  • Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma, milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola?
  • Milyen ismeretekkel, képességekkel és attitűdökkel (kompetenciákkal) rendelkezzenek a pedagógusoknak ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos információfeldolgozói, -közvetítői, tanítói és nevelői legyenek, képesek legyenek érdemben hatni a digitális kor megváltozott, de semmiképpen sem homogénnek tekinthető nemzedékére?

A konferencia időpontja: 2016. november 26.

A konferencia helyszíne: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.

Programbizottság:

Lévai Dóra (a programbizottság elnöke, ELTE Neveléstudományi Intézet)
B. Tier Noémi (Tempus Közalapítvány)
Fehérvári Anikó (ELTE Neveléstudományi Intézet)
Szekszárdi Júlia (Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete)

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A részletes program és regisztrációs felület elérhető a rendezvény honlapján.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.10.
Maruzsa: Sikeres volt az idei tanév, hatalmasat csökkent a bukások száma
Sikeresnek értékelte a koronavírus-járvány miatt tantermen kívüli, digitális munkarendben befejezett elmúlt tanév lezárását a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön sajtó...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.09.
SZAKKÉPZÉS – TE MÁR MEGKAPTAD A VÉGKIELÉGÍTÉSEDET?
Mivel a továbbfoglalkoztatást nem vállaló közalkalmazottak jogviszonya 2020. július 1. napjával, automatikusan megszűnik, így a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.09.
Klebelsberg Központ: álhír, hogy fejenként 1000 forintos jutalmat kaptak a pedagógusok, mert az intézmények 1000/fő pluszjuttatást kaptak
Fejenként kerek ezer forinttal honorálta pedagógusai egy jelentősebb csoportját a veszprémi tankerület pedagógusnap alkalmából, szemléztük mi is tegnap a magyarnarancs.hu cikkét. Bár a Narancs...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep