Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. december 6. kedd, 17:32
Címkék:

Dr. H. Nagy Annára emlékezünk

Elhunyt H. Nagy Anna, az ELTE docense. A halálhír váratlanul ért bennünket, sokan mély megrendüléssel gyászoljuk. Többünk életében jelentett biztos pontot az ELTÉ-n. Nagyon nyitott volt mindenre, ami a szakmában történik, segítségére, támogatására mindig számíthattunk. Hiányozni fog. Az alábbiakban Gyarmathy Éva nekrológját adjuk közre.

Vannak biztos pontok az életemben. Anna halálával most eggyel kevesebb van.

Bármikor bementem a Kazinczy utca 23-27. 1. emelet 106-os szobájába, Anna ott volt, Anna tudta a megoldást, Annának volt újabb fejlesztési ötlete, és már azt is tudta, hogyan lehet megvalósítani. Szellemi édesanyámnak tekintettem őt.

Mindig mindenről tudott, pedig mindig ott volt a 106-osban. Vagy nem tudom, de amikor kerestem, ott volt. Aztán már nem volt ott, és akkor már én sem akartam ott lenni.

Az ELTE PPK Pedagógus Továbbképzése Annával vált fogalommá. Mint egy zsonglőr, úgy tudta a képzéseket szervezni, átszervezni, mindig az újabb igényeket szem előtt tartva. Össze tudta egyeztetni a sok zizegő tanár óráit, és a tanácstalan diákok ezer gondjára is voltak megoldásai.

Sokan szerették. Szakmai tudása, ismeretei, emberi tartása, rendkívüli intelligenciája hatalmas gépezetet működtetett. Nem engedett semmilyen, a szakmaiságot és az emberséget sértő eljárásnak, akármekkora nyomásnak volt is kitéve. Sokan nem szerették.

A méltóság belső erő, amitől az alamusziság a legjobban fél. Ha valahol lehetetlenné tették Annának, hogy tudásának megfelelően járhasson el, inkább továbbállt. Többször volt, hogy ő nálam hamarabb érzett rá az erjedésre. Míg én még javában hittem, hogy tudok tenni, ő már kiszállt. Később követtem én is, mert beláttam, van olyan sötétség, ami a fényt pusztítja.

Most teljesen kiszállt Anna. Fájdalmas űr van a helyén, de mégis, már mosolygok. Eszembe jut, hogy Anna a legnagyobb bajokban bölcsen mosolygott. A legcsúnyább támadásra is azt mondta:

„Ezeknek sem tudásuk, sem képzelőerejük nincsen. Hamarosan úgyis azt fogják csinálni, amit mi kitaláltunk.”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep