Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. január 19. csütörtök, 16:34

Visszatekintés 2016-ra

Digitális pedagógusok a változó világ idegenvezetőiként

A Tempus Közalapítvány fontosnak tartja, hogy a Digitális Módszertár elindulását követően évente meghirdetésre kerülő felhívással és díjjal ösztönözze és elismerje a pedagógusok közötti tudásmegosztást. A 2015-ös felhívásra beérkezett, és a szakértői értékelést követően a Digitális Módszertár felületén publikált 59 ötlet közül 6 díjazott pedagógusnak gratulálhattunk! A B.Tier Noémi által szerkesztett sorozatban velük ismerkedhettünk meg.

Benedekné Fekete Hajnalka

A Turai Hevesy György Általános Iskola pedagógusa (nem utolsó sorban az OFOE honlapján is gyakran publikáló Terepmunkás) évek óta alkalmaz IKT eszközöket saját iskolájában, több képzésben is részt vett az esélyegyenlőség témájában, kollégáival közösen fejlesztett e-learning tananyagot. Jelenleg a felhő alapú, tanítás-tanulást segítő alkalmazások világa érdekli.

Csikó Szilvia

A Digitális Módszertár következő díjazottja: Csikó Szilvia magyart és történelmet tanít Sárospatakon. Több online közösség tagja. Úgy véli, hogy a pedagógusok számára az IKT óriási lehetőség többek között azért is, mert lehetőséget ad a "flow" élmény személyes megtapasztalására.

Dénesné Szak Andrea

Magyar-német szakos pedagógusként 22 éve van a pályán. Mindig fontosnak tartotta a folyamatos szakmai fejlődést. Olyan iskolában dolgozik, ahol az IKT eszközök tekintetében ideálisak a feltételek. Egy fiatal pedagógusokból álló csoport tagjaként dolgozik a gamifikáció tanórai használatának a fejlesztésén.

Filep Otília

Minden pedagógust arra bíztatok, hogy bátran próbálja ki az IKT-eszközök, illetve számos alkalmazás használatát bármely tantárgy keretében. A legtöbb felület használata egyszerű, nem igényel informatikai végzettséget, az eredmények a tanulás, tanítás terén viszont látványosak.

Nemes-Nagy Katalin Erika

Számos online tanári közösség elérhető az interneten, ahol sok hasonló cipőben járó kollégával ismerkedhetnek meg. Ezekben a közösségekben aktívan működik a tudásmegosztás is. Kérdezzenek bátran, a kollégák szívesen segítenek akár a problémák megoldásában, akár a megfelelő továbbképzés kiválasztásában.

Dr. Szárnyasné Tóth Teréz

Azt is gyakran halljuk, hogy napjainkban ne a „mit tanítsunk?” a kérdés, hanem a „hogyan tanítsuk meg a tananyagot?”. A módszertani sokszínűség fontos, ugyanakkor ne feledjük, hogy a kimeneti vizsgarendszerű iskolákban az egyéni teljesítmény a döntő. Tehát a klasszikus tantárgypedagógiai módszereket az IKT eszközök kiegészítik, de nem helyettesítik a mindennapi munkában.


Díjkiosztás a 2015-ös Digitális Pedagógus Konferencián

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.01.25.
23 év tanítás után felmondott a Karinthy Frigyes Gimnázium tanára, Berta Beáta
Mint írta, most már azt a példát tudja mutatni, amelyet a legfontosabbnak tart: ha valahol nem becsülnek meg, ha a véleményed nem számít, ha megaláznak, mert azt hiszik, megtehetik, akkor ne...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.01.25.
AZ ELIT MINDIG MEG FOGJA SZERVEZNI A SZÍNVONALAS OKTATÁST A GYEREKEINEK, A KORMÁNY PEDIG CSAK A SAJÁT ÉRTELMISÉGI RÉTEGÉNEK KINEVELÉSÉBEN ÉRDEKELT
Van-e egyáltalán válság a hazai oktatásban, lehet-e valódi krízisről beszélni? – lépett egy lépéssel hátrébb a kerekasztalt megnyitó kérdésével a korábban az MTA Molekuláris Farmakol...
(Forrás: Qubit)
--
2023.01.25.
A közszolgálati dolgozók a tanársztrájk mellett mozgósítanak
Boros Péterné, az MKKSZ vezetője tavaly tavasszal elmondta, új sztrájktörvényre is szükség van, mert a jelenlegi a közszférában alkalmazhatatlannak minősül. A pedagógusok pedig – az eln...
(Forrás: Mérce)
--
2023.01.25.
Gábor György–Sükösd Miklós: Egyetemi autonómia vagy pártállami alapítványok?
A fideszes alapítványok létét az Európai Bizottság és 25 európai uniós kormány összeegyeztethetetlennek látja az egyetemi autonómia (és az azon alapuló tudományos, oktatási és tanszabads...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.01.25.
Nem tolonganak a magyar egyetemisták, hogy az Erasmus programban külföldön tanuljanak
Vitás kérdés, hogy a nyelvvizsga előírása jó vagy rossz dolog. Az egyetemeknek gondoskodniuk kell arról, hogy a hallgatók minél magasabb szintű, értékes diplomával rendelkezzenek. Ugyanakkor...
(Forrás: Népszava)
--
2023.01.25.
Ezek a legelismertebb, legjobban fizető szakmák 2023-ban: még mindig kevesen vágnak bele?
Nincsenek most könnyű helyzetben a pályaválasztás előtt állók. Nehéz ugyanis olyan szakmát találni, amelyet megbecsülés övez, hasznos tevékenység a társadalom számára, és még jól...
(Forrás: Pénzcentrum)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep