Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. április 19. szerda, 14:21

Az atipikus fejlődésű tanuló

Konferencia-sorozat!

Az atipikus fejlődés kezelése a közoktatásban nem megoldott. Hiányzik a pedagógusoknak az integrált tanulók ellátására való felkészítése, miközben a változó környezeti háttér idegrendszerre gyakorolt hatásai miatt a probléma egyre nő. Minderre felhívtuk az oktatásirányítás figyelmét, de a megoldás felé valódi lépések még nem történtek. A pedagógusoknak azonban szükségük van módszerekre ezeknek a különleges gyerekeknek a tanításához. Ezért indítjuk el mini-konferencia sorozatunkat (Gyarmathy Éva).

Atipikus fejlődésnek nevezzük az olyan, nem mindig nyilvánvaló és egzaktul azonosítható különlegességeket, amelyek gyakran együtt, illetve különböző kombinációkban jelennek meg, minthogy hasonló idegrendszeri folyamatok különböző eltérésein alapulnak. Ilyen

  • a neurológiai alapú teljesítményzavarok egy része:
    • a tanulási zavar, tanulási nehézség (diszlexia, diszkalkulia, diszgráfia),
    • a kontrollzavarok (figyelemzavar, hiperaktivitás zavar, impulzuskontroll zavar)
  • az autizmus spektrum zavarok egy része
  • a kiemelkedő és átütő fejlődésű tehetségek egy része
  • a fentiek kombinációi.

Az atipikus fejlődés a populációnak megközelítőleg 25%-át érinti, amiből a hivatalosan is látókörbe került tanulók csak a kisebb részt képviselik, de a diagnosztizáltak arány is 10% körüli. Tehát nagyjából 150 ezer tanulót és családot kimutatottan is érint a probléma.

További 15-20%-ra tehető azoknak az atipikus fejlődésű tanulóknak az aránya, akik rossz tanulmányi eredményekben (például matematika, szövegértés, nyelvtan, nyelvtanulás), vagy később a nyelvvizsga megszerzésének nehézségében és egyéb, a munkavállalásra való felkészülés szempontjából fontos tanulási sikertelenségben jelennek meg. Vagyis összességében nagyjából 400 ezer tanuló és család szenved az atipikus fejlődés okozta problémák miatt.

Az atipikus tanuló azonosítására elérhető értékelő lista itt olvasható.

Az első minikonferencián egy igen nagy populációt érintő területet vizsgálunk.

Atipikus nyelvtanulók

Időpont: május 6.
Helyszín: Zöld Kakas Líceum
További információk itt (pdf)

A kép forrása: http://www.bebikkicsikesnagyok.hu/13339/mediahasznalo-gyerekek-egy-hazai-felmeres-tanulsagai/

Egy üzenet

  1. Kovács Judit szerint:

    Sajnos lemaradtam a konferenciáról! Van-e lehetőség megnézni, vagy elolvasni valahol az elhangzottakat? Előre is köszönöm…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.15.
Atipikus tehetséggondozás. Braun József és Kerényi Mari írása
A Zöld Kakas Líceum 1997-ben olyan középiskolás diákok számára jött létre, akik kiszorultak a középiskolákból, miközben képességeik alapján az érettségire, továbbtanulásra predesztin...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.05.14.
A középiskolások államilag támogatott, kéthetes külföldi nyelvtanfolyamai idén sem indulnak el
Erre a programra Kásler Miklós szerint a kormány 90 milliárd forintos keretet alakított ki, ebből csaknem 140 ezer diák utaztatását és tanulását tervezték támogatni. Az angol nyelvű ké...
(Forrás: telex)
--
2021.05.14.
Érettségiző diák: sokan covidosan mentek vizsgázni, volt, aki ott kapta el
„Sokan úgy voltak vele, hogy inkább akkor covidosan is bemennek, amire nagyon sok példa volt. Hiszen a barátnőm, aki elkapta a covidot, az érettségik előtt három hétig direkt nem ment sehova...
(Forrás: ATV)
--
2021.05.14.
MATOLCSY BESOKALLT: AZ MNB KIVONULNI KÉSZÜL A CORVINUSON INDÍTOTT KÉPZÉSEK MÖGÜL
Értesüléseink szerint a hirtelen és drasztikus döntés hátterében Anthony Radevnek, a BCE elnökének (ő lényegében a kuratórium meghosszabbított keze az egyetemen) sokak által „összef...
(Forrás: Jelen)
--
2021.05.13.
Ónody-Molnár Dóra: Győzelmi jelentés, de a NER fennállásának egyik legtragikusabb mondata
Azt hittem, elég edzett vagyok már így, a NER 11. évében, de nem: az, amit a múlt héten Pölöskei Gáborné mondott, mélyen megrázott. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakké...
(Forrás: Jelen)
--
2021.05.13.
Inkább nem kérte a magyar kormány az egyetemeknek ígért 1200 milliárd forintot Brüsszelből
A magyar kormány szerdán beadta az Európai Bizottsághoz az EU-s helyreállítási alap magyar felhasználási tervét, eszerint csak a 2500 milliárd forintnyi vissza nem térítendő támogatásra...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep