Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. május 14. vasárnap, 15:11

Az édesapám, a barátom – a boldog fiúk titka

Könyvbemutató, közönségtalálkozó és dialógus

Arno Stern és André Stern könyvének magyarországi megjelenése alkalmából egész napos, előadással és beszélgetéssel egybekötött könyvbemutatót szervez a Gyermekkor Ökológiája.

Amikor André Stern 3 évvel ezelőtt először tartott Magyarországon előadást a szabad tanulásról, a bizalmon alapuló szülő-gyermek, tanár-diák viszonyról, a versengés helyett az együttműködésen alapuló társadalomról, a közönség soraiban sokan mélyen egyetértettek, de úgy gondolták, a gyermeknevelésben, az oktatási intézményekben felmerült problémákat ott lehet, sőt kell megoldani: rendszeren, „házon” belül. Azóta sok keserű tapasztalat gyűlt össze, és a mindenki által ismert tendenciák felerősödtek: egyre fokozódó tehetetlenség és kilátástalanság állapotába, az állóháborúvá merevedett kommunikációs csatába torkoltak. Ugyanakkor egyre nő az egyéni felelősséget vállaló szülők, pedagógusok, felnőtt korhoz közeledve pedig az olyan tizenévesek száma, akik felismerték: gyermekeik, illetve saját életidejük rövid és drága ahhoz, hogy rendszerszintű változásokra várjanak. Egyre többen keresnek és találnak egyéni utakat, a megállíthatatlanul kibontakozó paradigmaváltás az „egyéni forradalmak” összegéből rajzolódik ki.

Arnó és André Stern Az édesapám, a barátom című közös könyve egy szelíd, de határozott megerősítése az említett folyamatnak.

Apa és fia mesélnek arról, mit jelent apának, illetve mit jelent fiúnak lenni – négy generáció fiúgyermek élettörténetein keresztül nyerhetünk betekintést egy erős hagyományokkal, ám nehéz életúttal rendelkező család életébe. Történetük bizonyságtétel arról, hogy a bizalom és a mélyen gyökerező, kölcsönös tisztelet, az abból fakadó hozzáállás korántsem kivételezett családok kiváltsága. Nevelési, tanulási szokásaink, családi viselkedési normáink belső hozzáállásunk külső mintázatait jelzik. Igazi változást nehéz – szinte lehetetlen –a külső formákon végzett kísérletekkel, azaz a tanítási és terápiás módszerek, az intézményi formák, a jogszabályok váltogatásával elérni. Legyünk bátorságunk mélyebbre ásni!

„Ez a könyv mérföldkő egy jövőképes társadalom felé vezető úton. Megnyitja a teret a szeretetteljes, egymásra figyelő és egymást támogató apa-fiú kapcsolat előtt.” (Prof. Gerald Hüther agykutató, neurobiológus)

Tervezett program:

  • André Stern: Lelkesedésről és tanulásról, a bizalom és az együttműködés társadalmáról (francia nyelven, tolmácsolással)
  • Arno Stern: Gyermekművészet – a végzetes tévedés, avagy hogyan ne tekintsünk a gyermekrajzokra (német nyelven, tolmácsolással)
  • Kérdések és válaszok
  • Dedikálás, és beszélgetés a szerzőkkel
  • Külön teremben: magyar szabadon tanulók találkozója, beszélgetés, információ- és tapasztalatcsere

Részletes információk és jegyrendelés

A szerzőkről

Arno Stern 1924-ben született Kasselben. 1933-ban, mindössze 9 évesen emigrált szüleivel a Harmadik Birodalom elől Franciaországba, majd Svájcba, ahol ifjúkorának meghatározó részét munkatáborban töltötte. 1946 óta Párizsban él. A háborús árváknak fenntartott intézményben a gyermekekkel folytatott munkássága után megnyitotta a Festőhelyet, amely még ma is, 72 éve működik Párizsban. Az ott lehetővé tett festőjáték során fedezte fel a „formulációt”, a születést megelőző emlékek korábban sehol nem látott kifejeződését. Utazásai során kutatási munkáját kiterjesztette az őserdők, a szavannák és sivatagok lakóira is, és bebizonyította, hogy a formuláció minden ember sajátja. Mintegy 25 könyv és számos tanulmány szerzője.

André Stern 1971-ben született Párizsban. Házas, két gyermek édesapja. Zenész, zeneszerző, gitárkészítő, újságíró és író. Legnépszerűbb könyve az „…és sosem jártam iskolába” című bestseller, amelyet már 8 nyelvre fordítottak le. Keresett előadó, évente több mint 100 teltházas előadást tart. A szabad tanulás nagyköveteként nemzetközi szinten kapcsolódik a tanulással kapcsolatos kutatói és szakértői munkába. Az Erwin Wagenhofer, osztrák filmrendező által rendezett oktatáskritikus dokumentumfilm – Alphabet – egyik főszereplője, az azonos című könyv társszerzője. A 2016 nyarán megjelent Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj heteken keresztül vezette a német Amazon eladási listákat iskola / oktatás / nevelés kategóriákban. A Gyermekkor Ökológiája Mozgalom alapítója.

André Stern magyarul megjelent könyvei:
…és sosem jártam iskolába – Egy boldog gyermek története (2014)
Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj (2016)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.19.
73 ezer diákot várnak a szombati felvételire, sok középiskola szigorú Covid-szabályokkal készül
„Aki teheti, tartsa otthon a gyerekét a felvételit megelőző napokban, ezzel is csökkentve a fertőzésveszélyt” – ezt a tanácsot adta a középiskolai felvételire készülő diákok szü...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.18.
Ki fogja tanítani a gyerekeinket?
Két év alatt harmadára csökkent a kezdő pedagógusok száma. Szél Bernadett független országgyűlési képviselő adatigénylésére válaszolva, az Emmi nem könnyen árulta el a megdöbbentő...
(Forrás: hírklikk)
--
2022.01.18.
Százak mentek vissza Romániába, ezrek maradtak
Évről évre egyre több diák lépi át a határt Románia magyarlakta településein, hogy Magyarországon folytassa a középiskolát. Az agyelszívás nehezen érinti a partiumi magyar gimnáziumokat...
(Forrás: telex)
--
2022.01.18.
Meg kell teremteni a feltételeket a tudományra éhes diákoknak
Mindent megtett a Magyar Innovációs Szövetség, hogy az idén több diák jelentkezzen a tudományos tehetségkutató versenyre, ám valószínűleg a feltételek hiányossága miatt ezt nem sikerü...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.18.
„A Klebelsberg Központot és a tankerületi rendszert meg kell szüntetni”
Új Nemzeti alaptanterv és közoktatási törvény, a tankerületi rendszer felszámolása és a pedagógusbérek rendezése – többek között ezeket ígéri az egységes ellenzék oktatáspolitikai...
(Forrás: Népszava)
--
2022.01.18.
Szövegértés-szövegalkotás fejlesztése animációkkal
Egyre inkább szükségszerűvé válik a szóbeli kifejezőkészség formálása, mivel egyre nehezebben szólalunk meg, nehezebben fejezzük ki magunkat nagyobb közönség előtt. KÜLÖNÖSEN FONTOS...
(Forrás: Moderm Iskola)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep