Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. május 14. vasárnap, 15:11

Az édesapám, a barátom – a boldog fiúk titka

Könyvbemutató, közönségtalálkozó és dialógus

Arno Stern és André Stern könyvének magyarországi megjelenése alkalmából egész napos, előadással és beszélgetéssel egybekötött könyvbemutatót szervez a Gyermekkor Ökológiája.

Amikor André Stern 3 évvel ezelőtt először tartott Magyarországon előadást a szabad tanulásról, a bizalmon alapuló szülő-gyermek, tanár-diák viszonyról, a versengés helyett az együttműködésen alapuló társadalomról, a közönség soraiban sokan mélyen egyetértettek, de úgy gondolták, a gyermeknevelésben, az oktatási intézményekben felmerült problémákat ott lehet, sőt kell megoldani: rendszeren, „házon” belül. Azóta sok keserű tapasztalat gyűlt össze, és a mindenki által ismert tendenciák felerősödtek: egyre fokozódó tehetetlenség és kilátástalanság állapotába, az állóháborúvá merevedett kommunikációs csatába torkoltak. Ugyanakkor egyre nő az egyéni felelősséget vállaló szülők, pedagógusok, felnőtt korhoz közeledve pedig az olyan tizenévesek száma, akik felismerték: gyermekeik, illetve saját életidejük rövid és drága ahhoz, hogy rendszerszintű változásokra várjanak. Egyre többen keresnek és találnak egyéni utakat, a megállíthatatlanul kibontakozó paradigmaváltás az „egyéni forradalmak” összegéből rajzolódik ki.

Arnó és André Stern Az édesapám, a barátom című közös könyve egy szelíd, de határozott megerősítése az említett folyamatnak.

Apa és fia mesélnek arról, mit jelent apának, illetve mit jelent fiúnak lenni – négy generáció fiúgyermek élettörténetein keresztül nyerhetünk betekintést egy erős hagyományokkal, ám nehéz életúttal rendelkező család életébe. Történetük bizonyságtétel arról, hogy a bizalom és a mélyen gyökerező, kölcsönös tisztelet, az abból fakadó hozzáállás korántsem kivételezett családok kiváltsága. Nevelési, tanulási szokásaink, családi viselkedési normáink belső hozzáállásunk külső mintázatait jelzik. Igazi változást nehéz – szinte lehetetlen –a külső formákon végzett kísérletekkel, azaz a tanítási és terápiás módszerek, az intézményi formák, a jogszabályok váltogatásával elérni. Legyünk bátorságunk mélyebbre ásni!

„Ez a könyv mérföldkő egy jövőképes társadalom felé vezető úton. Megnyitja a teret a szeretetteljes, egymásra figyelő és egymást támogató apa-fiú kapcsolat előtt.” (Prof. Gerald Hüther agykutató, neurobiológus)

Tervezett program:

  • André Stern: Lelkesedésről és tanulásról, a bizalom és az együttműködés társadalmáról (francia nyelven, tolmácsolással)
  • Arno Stern: Gyermekművészet – a végzetes tévedés, avagy hogyan ne tekintsünk a gyermekrajzokra (német nyelven, tolmácsolással)
  • Kérdések és válaszok
  • Dedikálás, és beszélgetés a szerzőkkel
  • Külön teremben: magyar szabadon tanulók találkozója, beszélgetés, információ- és tapasztalatcsere

Részletes információk és jegyrendelés

A szerzőkről

Arno Stern 1924-ben született Kasselben. 1933-ban, mindössze 9 évesen emigrált szüleivel a Harmadik Birodalom elől Franciaországba, majd Svájcba, ahol ifjúkorának meghatározó részét munkatáborban töltötte. 1946 óta Párizsban él. A háborús árváknak fenntartott intézményben a gyermekekkel folytatott munkássága után megnyitotta a Festőhelyet, amely még ma is, 72 éve működik Párizsban. Az ott lehetővé tett festőjáték során fedezte fel a „formulációt”, a születést megelőző emlékek korábban sehol nem látott kifejeződését. Utazásai során kutatási munkáját kiterjesztette az őserdők, a szavannák és sivatagok lakóira is, és bebizonyította, hogy a formuláció minden ember sajátja. Mintegy 25 könyv és számos tanulmány szerzője.

André Stern 1971-ben született Párizsban. Házas, két gyermek édesapja. Zenész, zeneszerző, gitárkészítő, újságíró és író. Legnépszerűbb könyve az „…és sosem jártam iskolába” című bestseller, amelyet már 8 nyelvre fordítottak le. Keresett előadó, évente több mint 100 teltházas előadást tart. A szabad tanulás nagyköveteként nemzetközi szinten kapcsolódik a tanulással kapcsolatos kutatói és szakértői munkába. Az Erwin Wagenhofer, osztrák filmrendező által rendezett oktatáskritikus dokumentumfilm – Alphabet – egyik főszereplője, az azonos című könyv társszerzője. A 2016 nyarán megjelent Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj heteken keresztül vezette a német Amazon eladási listákat iskola / oktatás / nevelés kategóriákban. A Gyermekkor Ökológiája Mozgalom alapítója.

André Stern magyarul megjelent könyvei:
…és sosem jártam iskolába – Egy boldog gyermek története (2014)
Játssz, hogy érezz, hogy tanulj, hogy élj (2016)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep