Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. május 29. hétfő, 18:11

Kölöknet Klub: Mi bántja a gyerek lelkét az iskolában?

MEGHÍVÓ: Nem csak szülőknek!

A Kölöknet Klub keretében arra keresünk választ, hogy mi bántja annak a gyereknek a lelkét, aki reggelente hasfájással, fejfájással indul iskolába. Aki már hétvégén azért lobbizik, hogy hétfőn ne kelljen iskolába mennie. Aki alig várja, hogy érte jöjjön a szülő délután. Aki nem szeret tanulni. Aki arról mesél, hogy nem játszanak vele az osztálytársai. Akit bántanak. Aki bánt másokat.

Mik azok a tényezők, melyek közre játszhatnak abban, ha egy gyerek nem érzi jól magát az iskolában? Mik lehetnek szorongásának hátterében? Mi lehet viselkedési problémájának hátterében? Hogyan tudunk neki szülőként segíteni? Hogyan tudunk erről az osztályfőnökével, tanáraival beszélni? Mi a szerepe mindebben az osztálytársaknak?

Időpont: június 15. 18 óra

Helyszín: 1035. Budapest, Vihar u. 18.

Peer Krisztina klinikai gyermek szakpszichológus és szociálpedagógus. A pszichológusi praxisa mellett tréningeket, képzéseket tart elsősorban pedagógusoknak és szociális szakembereknek; tanít felnőttképzésben, és rendszeresen publikál szakmai orgánumokban. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének vezetőségi tagja, a Kölöknet és a Babanet pszichológus szakértője.

Évekig dolgozott egy kilencedik kerületi általános iskolában nehezen kezelhető fiatalokkal, családjaikkal és az őket tanító pedagógusokkal.

2015-ben jelent meg a Tea Kiadó gondozásában Mi bántja a gyerek lelkét? – 150 kérdés a gyermekkori pszichés megbetegedésekről c. könyve. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep