Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. május 29. hétfő, 18:11

Kölöknet Klub: Mi bántja a gyerek lelkét az iskolában?

MEGHÍVÓ: Nem csak szülőknek!

A Kölöknet Klub keretében arra keresünk választ, hogy mi bántja annak a gyereknek a lelkét, aki reggelente hasfájással, fejfájással indul iskolába. Aki már hétvégén azért lobbizik, hogy hétfőn ne kelljen iskolába mennie. Aki alig várja, hogy érte jöjjön a szülő délután. Aki nem szeret tanulni. Aki arról mesél, hogy nem játszanak vele az osztálytársai. Akit bántanak. Aki bánt másokat.

Mik azok a tényezők, melyek közre játszhatnak abban, ha egy gyerek nem érzi jól magát az iskolában? Mik lehetnek szorongásának hátterében? Mi lehet viselkedési problémájának hátterében? Hogyan tudunk neki szülőként segíteni? Hogyan tudunk erről az osztályfőnökével, tanáraival beszélni? Mi a szerepe mindebben az osztálytársaknak?

Időpont: június 15. 18 óra

Helyszín: 1035. Budapest, Vihar u. 18.

Peer Krisztina klinikai gyermek szakpszichológus és szociálpedagógus. A pszichológusi praxisa mellett tréningeket, képzéseket tart elsősorban pedagógusoknak és szociális szakembereknek; tanít felnőttképzésben, és rendszeresen publikál szakmai orgánumokban. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének vezetőségi tagja, a Kölöknet és a Babanet pszichológus szakértője.

Évekig dolgozott egy kilencedik kerületi általános iskolában nehezen kezelhető fiatalokkal, családjaikkal és az őket tanító pedagógusokkal.

2015-ben jelent meg a Tea Kiadó gondozásában Mi bántja a gyerek lelkét? – 150 kérdés a gyermekkori pszichés megbetegedésekről c. könyve. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.31.
Hibrid tanításra kell felkészülni szeptembertől az iskolákban
A műsorban felidézték, hogy Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár korábban azt mondta, remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
A család és a nemzet értékeire épít a tananyag
A család, a nemzet és a szülőföld fontosságáról tanulhatnak a diákok az új kerettantervhez igazodó kötelező olvasmányokon keresztül. Az ötödikesek számára előírt irodalmi művekben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
Újabb nemzetközi siker: most a kémia diákolimpián szereztek érmeket a magyar diákok
A koronavírus-járvány miatt idén online rendezték meg a versenyt, így elméletre szorítkozó dolgozat alapján hirdették ki a nyerteseket. A dolgozatot a diákok személyes tanári felügyelet...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.26.
A kormány elmagyarázza, miért nagyszerű hír, hogy 20 éve nem jelentkeztek ilyen kevesen egyetemre
A számok mögött súlyos tendencia van: mintegy 20 ezerrel kevesebben jelentkezett felsőoktatási intézménybe, ez 19 éve nem látott negatív rekord, ráadásul a felvettek száma is durván cs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.26.
Segítsen az állam a közös digitális oktatási platform kialakításában!
Azért kell közös platform, hogy minden tanár ugyanazzal dolgozzon – mondta Kunhalmi Ágnes, hozzátéve: „Legyen mindenhol eszköz, legyen mindenhol laptop, (…) ne a zsebből fizesse a pedag...
(Forrás: mszp.hu)
--
2020.07.26.
Kálmán László: Mi a fenét akarnak tőlünk az iskolában, amikor valamit elemezni kell?
Az irodalmi művekhez persze egészen másképpen kell közelítenünk, mint mondjuk természeti jelenségekhez (vegyük most ide a nyelvi mondatokat is) vagy a matematikai problémákhoz, ezért nyilv...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep