Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. július 13. szombat, 18:13

Hogyan előzhető meg az erőszak?

Az OFOE részvétele egy nemzetközi projektben

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete 2019 és 2022 között részese egy Erasmus+ KA2-es projektnek, melynek témája az abúzus és a bullying jelenségeivel kapcsolatos érzékenyítés a fiatalok körében. A nemzetközi munkacsoport koordinátora a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft (FSZK), amelynek honlapján már most is találhatók információk a közös tevékenységről. Ezekhez el lehet jutni az OFOE oldalán is megtalálható PREVENT banneren keresztül.

Itt most csak egy rövid tájékoztatást adunk a munka elindításáról, amelyben a következő intézménynek vesznek részt:

  • Copenhagen City Youth School (Dánia)
  • E2C73 (Franciaország)
  • Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (Magyarország)
  • Second Chance School of Matosinhos (Portugália)
  • Universitatea Babes Bolyai (Románia)
  • Theatre „Tsvete” (Bulgária)
  • Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. (Magyarország)

Az abúzus és a bullying egyre nagyobb méreteket ölt és egyre súlyosabb probléma világszerte, így Európában is. A projekt fő célkitűzése a tanárok, oktatók, fiatalokkal foglalkozó szakemberek kompetenciáinak fejlesztése annak érdekében, hogy felkészültebben tudják segíteni a rájuk bízott fiatalokat az abúzushelyzetek felismerésében, elkerülésében, a megfelelő menekülési, illetve megoldási stratégiák elsajátításában. E cél megvalósítása közösen érdekében kifejlesztünk egy szimulációs társasjátékot, valamint egy ehhez kapcsolódó módszertani útmutatót.

A szimulációs társasjáték célja – a játék természetéből fakadó szórakoztatás mellett – a résztvevők szemléletének formálása, ismereteik gyarapítása, készségeik, képességeik fejlesztése annak érdekében, hogy felismerjék, lehetőleg megelőzzék, illetve hatékonyan kezeljék a különböző abúzushelyzeteket.

A játékban sérülékeny, részben fogyatékkal élő karakterek szerepelnek, mivel legfőbb törekvésünk, hogy a játék során szerzett élmények elfogadóbbá tegye a résztvevőket a valamilyen szempontból hátrányba szoruló embercsoportok iránt.

A munka jelenlegi fázisában a karakterek kidolgozása folyik, és elindult a tervezett játék fejlesztése is.

Tevékenységünkről folyamatosan beszámolunk majd a honlap olvasóinak, tapasztalatainkat Facebook oldalainkon is megosztjuk.

Gyulai Zsuzsa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep