Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. július 13. szombat, 18:13

Hogyan előzhető meg az erőszak?

Az OFOE részvétele egy nemzetközi projektben

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete 2019 és 2022 között részese egy Erasmus+ KA2-es projektnek, melynek témája az abúzus és a bullying jelenségeivel kapcsolatos érzékenyítés a fiatalok körében. A nemzetközi munkacsoport koordinátora a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft (FSZK), amelynek honlapján már most is találhatók információk a közös tevékenységről. Ezekhez el lehet jutni az OFOE oldalán is megtalálható PREVENT banneren keresztül.

Itt most csak egy rövid tájékoztatást adunk a munka elindításáról, amelyben a következő intézménynek vesznek részt:

  • Copenhagen City Youth School (Dánia)
  • E2C73 (Franciaország)
  • Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (Magyarország)
  • Second Chance School of Matosinhos (Portugália)
  • Universitatea Babes Bolyai (Románia)
  • Theatre „Tsvete” (Bulgária)
  • Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. (Magyarország)

Az abúzus és a bullying egyre nagyobb méreteket ölt és egyre súlyosabb probléma világszerte, így Európában is. A projekt fő célkitűzése a tanárok, oktatók, fiatalokkal foglalkozó szakemberek kompetenciáinak fejlesztése annak érdekében, hogy felkészültebben tudják segíteni a rájuk bízott fiatalokat az abúzushelyzetek felismerésében, elkerülésében, a megfelelő menekülési, illetve megoldási stratégiák elsajátításában. E cél megvalósítása közösen érdekében kifejlesztünk egy szimulációs társasjátékot, valamint egy ehhez kapcsolódó módszertani útmutatót.

A szimulációs társasjáték célja – a játék természetéből fakadó szórakoztatás mellett – a résztvevők szemléletének formálása, ismereteik gyarapítása, készségeik, képességeik fejlesztése annak érdekében, hogy felismerjék, lehetőleg megelőzzék, illetve hatékonyan kezeljék a különböző abúzushelyzeteket.

A játékban sérülékeny, részben fogyatékkal élő karakterek szerepelnek, mivel legfőbb törekvésünk, hogy a játék során szerzett élmények elfogadóbbá tegye a résztvevőket a valamilyen szempontból hátrányba szoruló embercsoportok iránt.

A munka jelenlegi fázisában a karakterek kidolgozása folyik, és elindult a tervezett játék fejlesztése is.

Tevékenységünkről folyamatosan beszámolunk majd a honlap olvasóinak, tapasztalatainkat Facebook oldalainkon is megosztjuk.

Gyulai Zsuzsa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.07.06.
„Sokan még nem látják, milyen katasztrófa felé rohanunk” – a szülők nélkül nem lehet megmenteni a közoktatást
Bár a Fővárosi Ítélőtábla korábban jogellenesnek ítélte a pedagógus-szakszervezet által meghirdetett januári, kétórás figyelmeztető sztrájkot, a Kúria hétfőn megállapította: a munkabesz...
(Forrás: válasz online)
--
2022.07.06.
Az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt?
A belügyminiszter terveire az az egyik lehetséges magyarázat, hogy az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt. Ha nem kell a falusi kisiskolákba szaktanárt szerezni, nem lesz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.07.06.
Az Orbán-kormány célja, hogy az összes iskolában az állami egyentankönyveket használják, akkor is, ha azok nem a legjobbak
Jelentősen lecsökkent a magánkiadós tankönyvek elérhetősége az iskolák számára: míg 2020-ban a tankönyvrendelések 14 százalékát tették ki a magánkiadók kötetei, 2021-re 12 százal...
(Forrás: Népszava)
--
2022.07.06.
Rétvári Bence: Újfajta továbbképzéseket kínál a pedagógusoknak a Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete
Újszerű, a pedagógusok igényeire szabott, ingyenes továbbképzéseket kínál ősztől a Makovecz Campus Alapítvány (MCA) Képzési Intézete - jelentette be a Belügyminisztérium (BM) parlamenti...
(Forrás: vasarnap.hu)
--
2022.07.06.
3 OK, AMIÉRT NEM ÍRUNK AZ ERDÉLYI VISSZAÉLÉSEKRŐL
Amennyiben olyan értesülés kerülne a birtokunkba, amit helyesnek tartanánk megosztani a nyilvánossággal, meg fogjuk tenni, de jelenleg mindent elmondtak, leírtak, megkérdeztek, felvetettek sz...
(Forrás: Szemlélek)
--
2022.07.06.
A közoktatás racionalizálása a NER-ben
Először is szögezzük le: a jelenlegi szisztémában nem lehet jól racionalizálni. Ehhez szükséges volna az iskolák és az igazgatók jogköreinek visszaszolgáltatása, a KK szolgálató, seg...
(Forrás: Azonnali)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep