Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. július 13. szombat, 18:13

Hogyan előzhető meg az erőszak?

Az OFOE részvétele egy nemzetközi projektben

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete 2019 és 2022 között részese egy Erasmus+ KA2-es projektnek, melynek témája az abúzus és a bullying jelenségeivel kapcsolatos érzékenyítés a fiatalok körében. A nemzetközi munkacsoport koordinátora a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft (FSZK), amelynek honlapján már most is találhatók információk a közös tevékenységről. Ezekhez el lehet jutni az OFOE oldalán is megtalálható PREVENT banneren keresztül.

Itt most csak egy rövid tájékoztatást adunk a munka elindításáról, amelyben a következő intézménynek vesznek részt:

  • Copenhagen City Youth School (Dánia)
  • E2C73 (Franciaország)
  • Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (Magyarország)
  • Second Chance School of Matosinhos (Portugália)
  • Universitatea Babes Bolyai (Románia)
  • Theatre „Tsvete” (Bulgária)
  • Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. (Magyarország)

Az abúzus és a bullying egyre nagyobb méreteket ölt és egyre súlyosabb probléma világszerte, így Európában is. A projekt fő célkitűzése a tanárok, oktatók, fiatalokkal foglalkozó szakemberek kompetenciáinak fejlesztése annak érdekében, hogy felkészültebben tudják segíteni a rájuk bízott fiatalokat az abúzushelyzetek felismerésében, elkerülésében, a megfelelő menekülési, illetve megoldási stratégiák elsajátításában. E cél megvalósítása közösen érdekében kifejlesztünk egy szimulációs társasjátékot, valamint egy ehhez kapcsolódó módszertani útmutatót.

A szimulációs társasjáték célja – a játék természetéből fakadó szórakoztatás mellett – a résztvevők szemléletének formálása, ismereteik gyarapítása, készségeik, képességeik fejlesztése annak érdekében, hogy felismerjék, lehetőleg megelőzzék, illetve hatékonyan kezeljék a különböző abúzushelyzeteket.

A játékban sérülékeny, részben fogyatékkal élő karakterek szerepelnek, mivel legfőbb törekvésünk, hogy a játék során szerzett élmények elfogadóbbá tegye a résztvevőket a valamilyen szempontból hátrányba szoruló embercsoportok iránt.

A munka jelenlegi fázisában a karakterek kidolgozása folyik, és elindult a tervezett játék fejlesztése is.

Tevékenységünkről folyamatosan beszámolunk majd a honlap olvasóinak, tapasztalatainkat Facebook oldalainkon is megosztjuk.

Gyulai Zsuzsa

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.22.
Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián
2021-ben első alkalommal rendezték meg az Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, amelyen a négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimná...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
TE ÉSZREVENNÉD A GYEREKEDEN, HA SZEXUÁLIS ERŐSZAK ÁLDOZATÁVÁ VÁLT? VAN TANÁR, AKI IGEN!
Idén a 13 éves kalocsai fiú esetének kapcsán merült fel az iskola és a tanárok szerepe a családon belüli erőszak felfedezésében, az áldozat segítésében. Hogy mi történt? A kamasz tan...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
Nem akar fizetni a tankerület, elbukta a zeneiskola az épületet, amiről lemondott a Freeszfe
Az ügy miatt a Freeszfe-sek lemondtak az épület bérleti jogáról, amit egy új pályázat keretében már a zeneiskola fenntartója, a Belső-Pesti Tankerületi Központ nyert meg. Bár az önkorm...
(Forrás: telex)
--
2021.06.21.
Nem, a gyermek szexuális nevelése nem kizárólag a szülőre tartozik
Mert nem az az elsődleges, hogy mi volt a szülő elgondolása a gyermeke „helyes szexuális neveléséről”, hanem a rá bízott kiskorú fizikai és mentális jólléte. A magyar társadalom tö...
(Forrás: Mérce)
--
2021.06.21.
„Hát jöjjenek rám a rendőrök, ha én beszélgetek a tanítványaimmal arról, hogy szabad egymást szeretni”
A múlt kedden elfogadott törvény többek közt megtiltja, hogy a 18 év alattiak számára „népszerűsítsék” és megjelenítsék a homoszexualitást és a transzneműséget, és az iskolai szexu...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.21.
Ilyen körülmények között csak a legelszántabbak mennek kémiatanárnak
Fontos szót ejteni arról is, hogy a diploma kézhez kapása után a pályakezdő tanárok nagyon változatos körülmények között kezdik meg a munkát. Egy részük elitiskolákba, vagy legalábbis...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep