Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. július 13. szombat, 18:13

Hogyan előzhető meg az erőszak?

Az OFOE részvétele egy nemzetközi projektben

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete 2019 és 2022 között részese egy Erasmus+ KA2-es projektnek, melynek témája az abúzus és a bullying jelenségeivel kapcsolatos érzékenyítés a fiatalok körében. A nemzetközi munkacsoport koordinátora a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft (FSZK), amelynek honlapján már most is találhatók információk a közös tevékenységről. Ezekhez el lehet jutni az OFOE oldalán is megtalálható PREVENT banneren keresztül.

Itt most csak egy rövid tájékoztatást adunk a munka elindításáról, amelyben a következő intézménynek vesznek részt:

  • Copenhagen City Youth School (Dánia)
  • E2C73 (Franciaország)
  • Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (Magyarország)
  • Second Chance School of Matosinhos (Portugália)
  • Universitatea Babes Bolyai (Románia)
  • Theatre „Tsvete” (Bulgária)
  • Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. (Magyarország)

Az abúzus és a bullying egyre nagyobb méreteket ölt és egyre súlyosabb probléma világszerte, így Európában is. A projekt fő célkitűzése a tanárok, oktatók, fiatalokkal foglalkozó szakemberek kompetenciáinak fejlesztése annak érdekében, hogy felkészültebben tudják segíteni a rájuk bízott fiatalokat az abúzushelyzetek felismerésében, elkerülésében, a megfelelő menekülési, illetve megoldási stratégiák elsajátításában. E cél megvalósítása közösen érdekében kifejlesztünk egy szimulációs társasjátékot, valamint egy ehhez kapcsolódó módszertani útmutatót.

A szimulációs társasjáték célja – a játék természetéből fakadó szórakoztatás mellett – a résztvevők szemléletének formálása, ismereteik gyarapítása, készségeik, képességeik fejlesztése annak érdekében, hogy felismerjék, lehetőleg megelőzzék, illetve hatékonyan kezeljék a különböző abúzushelyzeteket.

A játékban sérülékeny, részben fogyatékkal élő karakterek szerepelnek, mivel legfőbb törekvésünk, hogy a játék során szerzett élmények elfogadóbbá tegye a résztvevőket a valamilyen szempontból hátrányba szoruló embercsoportok iránt.

A munka jelenlegi fázisában a karakterek kidolgozása folyik, és elindult a tervezett játék fejlesztése is.

Tevékenységünkről folyamatosan beszámolunk majd a honlap olvasóinak, tapasztalatainkat Facebook oldalainkon is megosztjuk.

Gyulai Zsuzsa

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.14.
Belefáradt a harcba, lemondott a PDSZ elnöke
A mai napon, hosszas átgondolás után, bejelentettem lemondásomat a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének Országos Választmányi elnöki tisztségéről. Azok, akik ismernek engem, és akikkel...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.13.
A nyelviskolák 20-30 ezer diákot biztosan elveszítettek a járvány miatt
A járványhelyzet miatti korlátozások a nyelviskolák és vizsgaközpontok piacát is erősen érintette – mondta a Világgazdaságnak Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület elnöke. Bár...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.13.
L. Ritók Nóra: Beavatkozási pontok
Aztán az idén a tanoda bővült egy klubbal, a Szülői klubbal, ami megint újabb szállal erősíti meg azt a hálót, amit a gyerekek köré fonunk, és erősíti a tanuláshoz kötődést. Mert...
(Forrás: hvg.hu/Nyomor széle blog)
--
2020.07.13.
Maruzsa: remélhetőleg hagyományosan lehet elkezdeni az új tanévet
Korábban már beszámoltunk róla, hogy Maruzsa Zoltán szerint annak ellenére, hogy mások voltak a felkészülés körülményei, nem lettek \"sem rosszabbak, sem jobbak\" az érettségi eredmények...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep