Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. július 13. szombat, 18:13

Hogyan előzhető meg az erőszak?

Az OFOE részvétele egy nemzetközi projektben

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete 2019 és 2022 között részese egy Erasmus+ KA2-es projektnek, melynek témája az abúzus és a bullying jelenségeivel kapcsolatos érzékenyítés a fiatalok körében. A nemzetközi munkacsoport koordinátora a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft (FSZK), amelynek honlapján már most is találhatók információk a közös tevékenységről. Ezekhez el lehet jutni az OFOE oldalán is megtalálható PREVENT banneren keresztül.

Itt most csak egy rövid tájékoztatást adunk a munka elindításáról, amelyben a következő intézménynek vesznek részt:

  • Copenhagen City Youth School (Dánia)
  • E2C73 (Franciaország)
  • Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (Magyarország)
  • Second Chance School of Matosinhos (Portugália)
  • Universitatea Babes Bolyai (Románia)
  • Theatre „Tsvete” (Bulgária)
  • Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. (Magyarország)

Az abúzus és a bullying egyre nagyobb méreteket ölt és egyre súlyosabb probléma világszerte, így Európában is. A projekt fő célkitűzése a tanárok, oktatók, fiatalokkal foglalkozó szakemberek kompetenciáinak fejlesztése annak érdekében, hogy felkészültebben tudják segíteni a rájuk bízott fiatalokat az abúzushelyzetek felismerésében, elkerülésében, a megfelelő menekülési, illetve megoldási stratégiák elsajátításában. E cél megvalósítása közösen érdekében kifejlesztünk egy szimulációs társasjátékot, valamint egy ehhez kapcsolódó módszertani útmutatót.

A szimulációs társasjáték célja – a játék természetéből fakadó szórakoztatás mellett – a résztvevők szemléletének formálása, ismereteik gyarapítása, készségeik, képességeik fejlesztése annak érdekében, hogy felismerjék, lehetőleg megelőzzék, illetve hatékonyan kezeljék a különböző abúzushelyzeteket.

A játékban sérülékeny, részben fogyatékkal élő karakterek szerepelnek, mivel legfőbb törekvésünk, hogy a játék során szerzett élmények elfogadóbbá tegye a résztvevőket a valamilyen szempontból hátrányba szoruló embercsoportok iránt.

A munka jelenlegi fázisában a karakterek kidolgozása folyik, és elindult a tervezett játék fejlesztése is.

Tevékenységünkről folyamatosan beszámolunk majd a honlap olvasóinak, tapasztalatainkat Facebook oldalainkon is megosztjuk.

Gyulai Zsuzsa

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep