Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 5. csütörtök, 7:43

Álhírek elleni küzdelem az oktatásban

Kérdőív középiskolai tanároknak

Napjaink talán egyik legtöbbet tárgyalt témája az álhírek jelensége. Bár sok szó esik arról, hogyan vehetjük fel ez ellen a harcot, és ebben sokan központi szerepet szánnak az iskolának, szinte semmit nem tudunk arról, hogyan látják a kérdést maguk a tanárok.

A Social Development Institute és a Political Capital – a Heinrich Böll Alapítvánnyal együttműködésben – kutatást indít középiskolai tanárok körében, hogy ezt a hiányt pótolja. Célunk, hogy megismerjük véleményüket

  • a tudományos ismeretekkel és közéleti témákkal kapcsolatos álhírekről,
  • a dezinformáció okozta kihívás mértékéről,
  • az álhírekkel szembeni fellépés lehetséges módjairól és a megvalósításukhoz szükséges segítséggel kapcsolatos tanári igényekről.

A kutatás egy online kérdőívből és mélyinterjúkból áll, hogy minél teljesebb és összetettebb képet kapjunk a tanárok tapasztalatairól, véleményéről. Az eredményeket bemutatjuk majd a nyilvánosságnak, azt remélve, hogy hasznos segítséget nyújt majd mind az oktatáspolitikusok, mind az oktatáskutatók, mind az intézményvezetők, mind a tanárok, mind a szülők számára.

A kérdőív gyorsan kitölthető, többségében feleletválasztós kérdéseket tartalmaz, kitöltése kb. 10-15 percet vesz igénybe. A kérdőív ezen a linken érhető el.

A kitöltés alapértelmezetten anonim, de ha a kitöltő vállalja, hogy egy mélyinterjú keretében bővebben is megosztja velünk tapasztalatait, javaslatait, meg tudja adni az emailcímét.

Hogy minél átfogóbb képet kapjunk, szeretnénk kérdőívünket minél több iskolába és tanárhoz eljuttatni. Célunk, hogy iskolatípus, fenntartó típusa, régió/megye, településtípus, ellátott feladatok, valamint tanított tárgyak szempontjából is minél teljesebb képet alkothassunk.

Arra kérjük Önt, töltse ki a kérdőívünket szeptember 15-ig, és küldje tovább ezt a levelet a kérdőívvel olyan középiskolai tanár kollégáinak, akik találkozhatnak ezzel a jelenséggel, és érdekelheti őket a téma.

Köszönjük, ha rászánja az időt, és hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon először felmérjük a tanárok véleményét a témában.

Ha kérdése, észrevétele van, írjon nekünk bizalommal!

Üdvözlettel:
Szitás Katalin
operatív igazgató
Political Capital
1037 Budapest, Montevideo utca 2/c, II. lépcsőház, II. emelet
Mobil: +36 20 665-0384
Email: szitas[kukac]politicalcapital.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.02.22.
Több általános iskolában teljesen online oktatásra állnak át a héten
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt közölte, hogy február 22-én összesen 159 óvodában van rendkívüli szünet, illetve 250 iskolában van elrendelt tantermen kívüli, digitális munkarend...
(Forrás: telex)
--
2021.02.22.
Wass Albert igen, a magyar nyelv finnugor származása nem kerülhet elő a magyar érettségi témái között
Az eddigi hat helyett már tíz szerző életműve lesz kötelező tétel a megújuló magyar nyelv és irodalom érettségin, az új nevek között szerepel a Horthy-korszak egyik legnépszerűbb ír...
(Forrás: Népszava)
--
2021.02.21.
Írók tartanak irodalomórát az alaptantervből száműzött kortársak nevében
Czinki Ferenc: Tavaly a Szépírók Társasága szerb, belga és spanyol partnerekkel közösen nyert egy uniós pályázatot. A projekt lényege az, hogy hogyan lehet az irodalmat és általában a kult...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2021.02.21.
Ha most nem változik az iskola, örökre a 19. században ragad (Nádori Gergely és Prievara Tibor írása)
Ennek a helyzetnek volt nagyon sok pozitív hozadéka, sok tanár kifejezetten kreatívan oldotta meg a helyzetet, sokan vágtak bele új dolgokba, akár pedagógiai kísérletekbe is. Ugyan ez még csak...
(Forrás: telex)
--
2021.02.21.
Tóth Krisztina kivenné a kötelező olvasmányok közül az Aranyembert és Bárány Boldizsárt is
Melyik könyvet kellene mindenképp levenni a listáról? Jókai Aranyember című művét. Nem elsősorban azért, mert nehezen olvasható és kedvét szegi a diákoknak, hanem a nőalakok ábrázolá...
(Forrás: Könyves Magazin)
--
2021.02.21.
Káoszba fulladt a digitális átállás: szünetet rendeltek el, majd visszakoztak
Ismét emelkedésnek indult a vírusfertőzések száma az iskolákban, óvodákban. Múlt hét elején, február 8-án még 73 óvodában és 115 általános iskolában kellett rendkívüli szünetet...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep