Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 5. csütörtök, 7:43

Álhírek elleni küzdelem az oktatásban

Kérdőív középiskolai tanároknak

Napjaink talán egyik legtöbbet tárgyalt témája az álhírek jelensége. Bár sok szó esik arról, hogyan vehetjük fel ez ellen a harcot, és ebben sokan központi szerepet szánnak az iskolának, szinte semmit nem tudunk arról, hogyan látják a kérdést maguk a tanárok.

A Social Development Institute és a Political Capital – a Heinrich Böll Alapítvánnyal együttműködésben – kutatást indít középiskolai tanárok körében, hogy ezt a hiányt pótolja. Célunk, hogy megismerjük véleményüket

  • a tudományos ismeretekkel és közéleti témákkal kapcsolatos álhírekről,
  • a dezinformáció okozta kihívás mértékéről,
  • az álhírekkel szembeni fellépés lehetséges módjairól és a megvalósításukhoz szükséges segítséggel kapcsolatos tanári igényekről.

A kutatás egy online kérdőívből és mélyinterjúkból áll, hogy minél teljesebb és összetettebb képet kapjunk a tanárok tapasztalatairól, véleményéről. Az eredményeket bemutatjuk majd a nyilvánosságnak, azt remélve, hogy hasznos segítséget nyújt majd mind az oktatáspolitikusok, mind az oktatáskutatók, mind az intézményvezetők, mind a tanárok, mind a szülők számára.

A kérdőív gyorsan kitölthető, többségében feleletválasztós kérdéseket tartalmaz, kitöltése kb. 10-15 percet vesz igénybe. A kérdőív ezen a linken érhető el.

A kitöltés alapértelmezetten anonim, de ha a kitöltő vállalja, hogy egy mélyinterjú keretében bővebben is megosztja velünk tapasztalatait, javaslatait, meg tudja adni az emailcímét.

Hogy minél átfogóbb képet kapjunk, szeretnénk kérdőívünket minél több iskolába és tanárhoz eljuttatni. Célunk, hogy iskolatípus, fenntartó típusa, régió/megye, településtípus, ellátott feladatok, valamint tanított tárgyak szempontjából is minél teljesebb képet alkothassunk.

Arra kérjük Önt, töltse ki a kérdőívünket szeptember 15-ig, és küldje tovább ezt a levelet a kérdőívvel olyan középiskolai tanár kollégáinak, akik találkozhatnak ezzel a jelenséggel, és érdekelheti őket a téma.

Köszönjük, ha rászánja az időt, és hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon először felmérjük a tanárok véleményét a témában.

Ha kérdése, észrevétele van, írjon nekünk bizalommal!

Üdvözlettel:
Szitás Katalin
operatív igazgató
Political Capital
1037 Budapest, Montevideo utca 2/c, II. lépcsőház, II. emelet
Mobil: +36 20 665-0384
Email: szitas[kukac]politicalcapital.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.14.
Már több mint 200 iskolai helyszínt érinthet a járvány miatti \"tanügyi intézkedés\"
Bár pontos számokat nem kaptunk, ha az Emmi által korábban említett mintegy 13 500 feladatellátási hellyel számolunk, az azt jelenti, hogy 270 körüli azoknak az iskolai helyszíneknek a szá...
(Forrás: Népszava)
--
2021.10.13.
Hiába feszültek a szülők, a szakértő azt kéri, minden \"tünetes\" gyerek maradjon otthon
„Nagyon sokféle vírus van most a levegőben” – fogalmazott az InfoRádiónak a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke. Havasi Katalin elmondása szerint míg tavaly a járványügyi inté...
(Forrás: Infostart)
--
2021.10.13.
Hogyan segítheti egymást a pedagógus és a szülő? – Szakmai nap az autizmusról és az ADHD-ról
Másodízben szenteltek szakmai napot a témának. Két évvel ezelőtt az autizmussal élő gyerekeket nevelő családokat hívták meg, most pedig hídépítés céllal mindazokat, akik érintettek...
(Forrás: Magyar Kurír)
--
2021.10.13.
Ilyen az oktatás Svájcban: 10 tény, ami téged is lenyűgöz majd
1. Az órák párosával zajlanak, egy tanóra másfél órát tart, 20 perces szünettel. A szüneteket a gyerekek a szabadban töltik, az időjárástól függetlenül. Minden osztályhoz tartozik ugyanis...
(Forrás: Kölöknet)
--
2021.10.13.
Átlátnak és nevetnek a diákok a homofób jogszabályon
A tilalom különösen a magyar és a drámatanárok oktatómunkáját korlátozza, hisz a szerelem és a testiség szerves része az irodalomnak, a színház- és a filmművészetnek. Öt pécsi magyar...
(Forrás: Népszava)
--
2021.10.13.
A több pénz ára az autonómia felszámolása – így zajlik az egyetemi modellváltás
A jó oktatás kulcsa a tanári gárda, ehhez képest Magyarországon egyre kontraszelektáltabb a pálya. Nincs elég jelentkező, így válogatni se nagyon lehet, s akik jelentkeznek, azok nagy része...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep