Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 5. csütörtök, 7:43

Álhírek elleni küzdelem az oktatásban

Kérdőív középiskolai tanároknak

Napjaink talán egyik legtöbbet tárgyalt témája az álhírek jelensége. Bár sok szó esik arról, hogyan vehetjük fel ez ellen a harcot, és ebben sokan központi szerepet szánnak az iskolának, szinte semmit nem tudunk arról, hogyan látják a kérdést maguk a tanárok.

A Social Development Institute és a Political Capital – a Heinrich Böll Alapítvánnyal együttműködésben – kutatást indít középiskolai tanárok körében, hogy ezt a hiányt pótolja. Célunk, hogy megismerjük véleményüket

  • a tudományos ismeretekkel és közéleti témákkal kapcsolatos álhírekről,
  • a dezinformáció okozta kihívás mértékéről,
  • az álhírekkel szembeni fellépés lehetséges módjairól és a megvalósításukhoz szükséges segítséggel kapcsolatos tanári igényekről.

A kutatás egy online kérdőívből és mélyinterjúkból áll, hogy minél teljesebb és összetettebb képet kapjunk a tanárok tapasztalatairól, véleményéről. Az eredményeket bemutatjuk majd a nyilvánosságnak, azt remélve, hogy hasznos segítséget nyújt majd mind az oktatáspolitikusok, mind az oktatáskutatók, mind az intézményvezetők, mind a tanárok, mind a szülők számára.

A kérdőív gyorsan kitölthető, többségében feleletválasztós kérdéseket tartalmaz, kitöltése kb. 10-15 percet vesz igénybe. A kérdőív ezen a linken érhető el.

A kitöltés alapértelmezetten anonim, de ha a kitöltő vállalja, hogy egy mélyinterjú keretében bővebben is megosztja velünk tapasztalatait, javaslatait, meg tudja adni az emailcímét.

Hogy minél átfogóbb képet kapjunk, szeretnénk kérdőívünket minél több iskolába és tanárhoz eljuttatni. Célunk, hogy iskolatípus, fenntartó típusa, régió/megye, településtípus, ellátott feladatok, valamint tanított tárgyak szempontjából is minél teljesebb képet alkothassunk.

Arra kérjük Önt, töltse ki a kérdőívünket szeptember 15-ig, és küldje tovább ezt a levelet a kérdőívvel olyan középiskolai tanár kollégáinak, akik találkozhatnak ezzel a jelenséggel, és érdekelheti őket a téma.

Köszönjük, ha rászánja az időt, és hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon először felmérjük a tanárok véleményét a témában.

Ha kérdése, észrevétele van, írjon nekünk bizalommal!

Üdvözlettel:
Szitás Katalin
operatív igazgató
Political Capital
1037 Budapest, Montevideo utca 2/c, II. lépcsőház, II. emelet
Mobil: +36 20 665-0384
Email: szitas[kukac]politicalcapital.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep