Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 5. csütörtök, 7:43

Álhírek elleni küzdelem az oktatásban

Kérdőív középiskolai tanároknak

Napjaink talán egyik legtöbbet tárgyalt témája az álhírek jelensége. Bár sok szó esik arról, hogyan vehetjük fel ez ellen a harcot, és ebben sokan központi szerepet szánnak az iskolának, szinte semmit nem tudunk arról, hogyan látják a kérdést maguk a tanárok.

A Social Development Institute és a Political Capital – a Heinrich Böll Alapítvánnyal együttműködésben – kutatást indít középiskolai tanárok körében, hogy ezt a hiányt pótolja. Célunk, hogy megismerjük véleményüket

  • a tudományos ismeretekkel és közéleti témákkal kapcsolatos álhírekről,
  • a dezinformáció okozta kihívás mértékéről,
  • az álhírekkel szembeni fellépés lehetséges módjairól és a megvalósításukhoz szükséges segítséggel kapcsolatos tanári igényekről.

A kutatás egy online kérdőívből és mélyinterjúkból áll, hogy minél teljesebb és összetettebb képet kapjunk a tanárok tapasztalatairól, véleményéről. Az eredményeket bemutatjuk majd a nyilvánosságnak, azt remélve, hogy hasznos segítséget nyújt majd mind az oktatáspolitikusok, mind az oktatáskutatók, mind az intézményvezetők, mind a tanárok, mind a szülők számára.

A kérdőív gyorsan kitölthető, többségében feleletválasztós kérdéseket tartalmaz, kitöltése kb. 10-15 percet vesz igénybe. A kérdőív ezen a linken érhető el.

A kitöltés alapértelmezetten anonim, de ha a kitöltő vállalja, hogy egy mélyinterjú keretében bővebben is megosztja velünk tapasztalatait, javaslatait, meg tudja adni az emailcímét.

Hogy minél átfogóbb képet kapjunk, szeretnénk kérdőívünket minél több iskolába és tanárhoz eljuttatni. Célunk, hogy iskolatípus, fenntartó típusa, régió/megye, településtípus, ellátott feladatok, valamint tanított tárgyak szempontjából is minél teljesebb képet alkothassunk.

Arra kérjük Önt, töltse ki a kérdőívünket szeptember 15-ig, és küldje tovább ezt a levelet a kérdőívvel olyan középiskolai tanár kollégáinak, akik találkozhatnak ezzel a jelenséggel, és érdekelheti őket a téma.

Köszönjük, ha rászánja az időt, és hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon először felmérjük a tanárok véleményét a témában.

Ha kérdése, észrevétele van, írjon nekünk bizalommal!

Üdvözlettel:
Szitás Katalin
operatív igazgató
Political Capital
1037 Budapest, Montevideo utca 2/c, II. lépcsőház, II. emelet
Mobil: +36 20 665-0384
Email: szitas[kukac]politicalcapital.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.12.
Radó Péter Miért ilyen súlyos a pedagógushiány Magyarországon?
Bizonyos felmérések szerint 2018-ban már az általános iskolák hetven százalékában volt pedagógushiány, ami egyértelműen minőségromlást okoz. A növekvő pedagógushiánynak van néhány...
(Forrás: Portfolio)
--
2021.05.12.
Tankönyvrendelés \"kézi vezérléssel\": hiába a hivatalos jegyzék, közvetlen utasítás érkezett
A TANOSZ alelnöke, Romankovics András egy példát is említett a Népszavának: több tankerületben az első osztályosoknak szóló \"Játékház\" című olvasókönyvet cseréltették le egy ú...
(Forrás: Népszava)
--
2021.05.12.
Átírták a tankerületek egyes iskolák tankönyvrendeléseit
Több tankerület is átírta egyes iskolák tankönyvrendelését - írja a Népszava. Az iskoláknak május végéig kellett leadniuk ezeket a tankönyvellátónak, de a tankerületek is ellenőrizt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.05.12.
Eddig három személyt gyanúsítottak meg az Öveges-program csalási ügyében
Három embert gyanúsított meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-dunántúli Igazgatósága hét esztendeje folyó nyomozást követen abban az uniós pénzforrást is felhasználó Öveges-program...
(Forrás: index)
--
2021.05.11.
Sok szülőnek elfogyott az éves szabadsága, mi lesz így a nyáron?
A várhatóan jóval nagyobb arányú igénybevétel miatt milyen bérkompenzációban részesülnek majd az oktatási dolgozók? Milyen és mekkora források állnak rendelkezésre az egész nyá...
(Forrás: g7)
--
2021.05.11.
Totyik Tamás: Miért lesz teljes kudarcra ítélve az újranyitás a közoktatásban?
A közoktatási rendszer minden baját felszínre hozta az elmúlt egy év, amelyből tanulnunk kellene, és megkeresni a gyógyírt a problémákra. Az Európai Unió 750 milliárd eurós helyreállí...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep