Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 24. kedd, 7:21

„Majdnem olyan…”

érzékenyítő kisfilm

Gömbös Olivért 11 éves korában ismerhettük meg mint egy közösségi érzékenyítést szolgáló kisfilm, a Sorsfordító ihletőjét. Mi is írtunk róla, az édesanyjáról és az említett filmről a honlapunkon- Érdemes visszaidézni azt az időszakot.

Azóta eltelt négy év, Olivér középiskolás, és kamaszként egyre jobban foglalkoztatják autizmusával járó szociális és kommunikációs nehézségek. Igyekszik saját válaszokat találni problémái okára, hogy kortársaihoz hasonlóan, barátokkal körülvéve indulhasson el a felnőtté válás kihívásokkal teli útján. Ma már maga is csinál érzékenyítő kisfilmeket. Vizuális segítséggel nemcsak számára válik érthetőbbé a korábban idegen és kiszámíthatatlan világ, de a kisfilmes történetmeséléssel, vizuálisan megjelenített hasonlatokkal ő is fontos segítséget nyújt, hogy érzései és gondolatai mindannyiunknak átélhetővé és megérthetővé váljanak.

Olivér sikeres fejlődése főként édesanyjának, Gömbösné Hideg Viktóriának köszönhető, aki hihetetlen mennyiségű energiát áldozott arra, hogy kompenzálja fia állapotából adódó hátrányait, és esélyt adjon neki a jövőre. Reméljük, az ő sikereikből erőt merítenek a hasonló problémával küzdő családok.

Viki szavait idézem:

„Az oktatási rendszer és intézményei falainak bontogatása továbbra is komoly erőfeszítést igénylő alapfeladatommá vált. Egyre többen vagyunk kénytelenek, az országos érdekvédelem és szakmai szervezetek konkrét és hatásos támogatása nélkül, szülőként magunkra hagyva, szinte kamikázeként belezuhanni az oktatási rendszer visszásságaiba, hogy a gyerekünk jövőjét megmenthessük. Skizofrén állapot. Azért egy agyrém, ha nem tehetném meg, hogy itthon maradjak és a fiam jövőjével, tanításával, esélyegyenlőségével fogalkozzam a napi családellátási teendőim mellett, akkor Olivér szegregálva vagy magántanulóként itthon, a világtól elzárva, felnőttként szociális hálóra ítélve várná a jövőbeli vegetációt.

Hányan tehetik ezt meg a gyerekükért ebben az országban? Szerintem nagyon kevesen… Olivér példája és saját, kortársérzékenyítő tevékenysége talán egyre több, érintett kisgyereknek is segítséget jelenthet egy elfogadó közösség megtalálásához és az önálló felnőtté váláshoz.”


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep