Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 24. kedd, 7:21

„Majdnem olyan…”

érzékenyítő kisfilm

Gömbös Olivért 11 éves korában ismerhettük meg mint egy közösségi érzékenyítést szolgáló kisfilm, a Sorsfordító ihletőjét. Mi is írtunk róla, az édesanyjáról és az említett filmről a honlapunkon- Érdemes visszaidézni azt az időszakot.

Azóta eltelt négy év, Olivér középiskolás, és kamaszként egyre jobban foglalkoztatják autizmusával járó szociális és kommunikációs nehézségek. Igyekszik saját válaszokat találni problémái okára, hogy kortársaihoz hasonlóan, barátokkal körülvéve indulhasson el a felnőtté válás kihívásokkal teli útján. Ma már maga is csinál érzékenyítő kisfilmeket. Vizuális segítséggel nemcsak számára válik érthetőbbé a korábban idegen és kiszámíthatatlan világ, de a kisfilmes történetmeséléssel, vizuálisan megjelenített hasonlatokkal ő is fontos segítséget nyújt, hogy érzései és gondolatai mindannyiunknak átélhetővé és megérthetővé váljanak.

Olivér sikeres fejlődése főként édesanyjának, Gömbösné Hideg Viktóriának köszönhető, aki hihetetlen mennyiségű energiát áldozott arra, hogy kompenzálja fia állapotából adódó hátrányait, és esélyt adjon neki a jövőre. Reméljük, az ő sikereikből erőt merítenek a hasonló problémával küzdő családok.

Viki szavait idézem:

„Az oktatási rendszer és intézményei falainak bontogatása továbbra is komoly erőfeszítést igénylő alapfeladatommá vált. Egyre többen vagyunk kénytelenek, az országos érdekvédelem és szakmai szervezetek konkrét és hatásos támogatása nélkül, szülőként magunkra hagyva, szinte kamikázeként belezuhanni az oktatási rendszer visszásságaiba, hogy a gyerekünk jövőjét megmenthessük. Skizofrén állapot. Azért egy agyrém, ha nem tehetném meg, hogy itthon maradjak és a fiam jövőjével, tanításával, esélyegyenlőségével fogalkozzam a napi családellátási teendőim mellett, akkor Olivér szegregálva vagy magántanulóként itthon, a világtól elzárva, felnőttként szociális hálóra ítélve várná a jövőbeli vegetációt.

Hányan tehetik ezt meg a gyerekükért ebben az országban? Szerintem nagyon kevesen… Olivér példája és saját, kortársérzékenyítő tevékenysége talán egyre több, érintett kisgyereknek is segítséget jelenthet egy elfogadó közösség megtalálásához és az önálló felnőtté váláshoz.”


 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep