Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 26. csütörtök, 8:11

3D-s tanulás nem a jövő, hanem a jelen

A 3D-s nyomtatás forradalmian megváltoztatja a tárgyakhoz való viszonyunkat, a vásárlást, a fogyasztást átalakítja, mert mindenki maga tervezheti és gyárthatja le majd a tárgyait, ruháit, stb. Már most fogakat és szívet is lehet nyomtatni. Persze ez utóbbiakat nem házilag.

Ma már elérhetők és megfizethetők a nagyon pontos nyomtatásra képes eszközök, és ezeknek mihamarabb az iskolában van a helyük. Jelentős lépéselőnyt szereznek azok a gyerekek, akiknek már most lehetőségük van az új technológia megismerésére. Emellett az iskolai szemléltetés a tanulás is hatékonyabb lehet, ha a diákok maguk készítette tapintható tananyagon gyakorolhatnak.

A 3D-s tervezés hamarosan mindenki számára olyan tudás lesz, mint az alap informatikai ismeretek vagy a 2D nyomtatás, de külön szakma is lesz a 3D tervezés, hiszen komoly programozási ismeretek kellenek ahhoz, hogy az elképzelt tárgyak nyomtathatóak legyenek.

Már most elérhetők azonban a 3D-s szkennerek, így ha van minta, akkor annak lemásolásával lehet replikát készíteni. Szeretnél telefontartót? A Lego robotodhoz kellene még alkatrész? Letöltesz egy sémát vagy beszkennelsz egy már meglévőt, és nyomtathatod is. Persze ha egyénit szeretnél alkotni, akkor a legjobb, ha magad tervezed. Akár szobrokat is nyomtathatsz. Például ha a kézi szkennerrel beszkenneled a kutyusodat, egy gyönyörű fát, virágot vagy akár önmagadat. Kiváló ajándékok gyárthatók ezekből.

Nagyon futurisztikusnak tűnik mindez? Nem, ezeket már ma megtehetjük, és ráadásul a 3D nyomtatás csak az egyik része a forradalomnak. Úgy tűnik, hogy az emberiség most kitörhet a papír, majd a képernyő adta kétdimenziós világból, amely már egyre inkább szűknek bizonyul. Bár a tanulás lehetőségét rendkívüli módon kiszélesítette a papír, a könyvnyomtatás, majd a képernyő, de a valódi világ három dimenziójából egyet elveszítve kellett tanulni. Sokak számára ez jelentős gondokat okozott. A 3D-s gyerekek – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia – különösen nehezen küzdenek meg a papír virtualitással. Tevékenységek, mozgás által sokkal könnyebben tanulnak, de ezt a lehetőséget az iskolában nagyon ritkán kapják meg. A 3D-s virtuális tanulás nekik, az egyre nagyobb arányban megjelenő atipikus fejlődésű tanulóknak jelenthet igazán nagy fejlődési lehetőséget, de mindenki számára lehetővé válik a hatékonyabb tanulás.

A 3D-s tanulás az e-learning iparág izgalmas, fejlődő területe. A technológia mára már elég éretté vált ahhoz, hogy bekerüljön a mindennapi képzési formák közé, sőt az iskolákba is. Rengeteg előnye lehet:

  • Valóságos helyzeteket szimulál, tehát saját élménnyel, saját mozgással vehet részt a diák a tanulási helyzetben, hibázhat, újrakezdhet, próbálgathat valódi következmények nélkül.
  • A virtuális térben együttműködhetnek a diákok, vagyis csapatmunkára is lehetőség van egy-egy valóságos, bár szimulált problémahelyzet megoldásában. Az otthoni tanulás is társas tanulássá lehet.
  • A játékosítás segít az egyébként unalmas gyakorló feladatok elvégzésében.
  • Biztosítja a tanuló figyelmét, motivációját, a tevékenységen keresztül a könnyebb megértést és a nagyobb mértékű megjegyzést.

A fentiek számos országban már természetessé váltak az iskolákban. Az újgenerációs gyerekekhez újgenerációs tanulási környezetet biztosítanak. A hagyományos iskola nem illik a képességeik és hiányaik tekintetében is nagyon sokféle gyermekhez, és csak sorra gyártja a zavarokkal küzdő diákokat. Kutyaharapást szőrivel. A 3D-s tanulásban újra tapinthatóvá válik a világ, és valódi tevékenységek által tanulhatnak a gyerekek.

Gyarmathy Éva

Most az RKSHungary 3D nyomtatót ingyenes használatra visz az iskoláknak, hogy a gyerekek megismerkedjenek a technológiával. Ha 20 diák bejelentkezik a tanfolyamra, akkor az iskola véglegesen is megkapja a nyomtatót.

A kapcsolat és további információ:
Bonyai Katalin (Mobil: +36 30 790 62 59)
Gyarmathy Évára kell hivatkozni a bejelentkezésnél.

A tanfolyam

A 3D nyomtatás és 3D modellezés képzése 7.500 Ft + ÁFA/hó. Ez az összeg tartalmaz egy 3D nyomtató otthoni használatát is, így nem csak oktatást biztosít a tanfolyam, de egy állandó otthoni fejlődési lehetőséget is. Az oktatás rendszerint Budapesten, valamint online érhetők el. A tanfolyamon a 3D-s virtuális térben való tanulással is megismerkednek a résztvevők.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
--
2023.03.23.
Elliot Aronson szociálpszichológus: Kötelezővé tenném a kritikus gondolkodás oktatását – a HVG exkluzív interjúja
Egy vezetőnek a politikai ellenfelei közül kellene válogatnia a munkatársait, hogy elkerülje az önbecsapás csapdáját – állítja Elliot Aronson, A társas lény című szociálpszichológiai...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.03.22.
Ez a szakadék széle – új pályára kényszerült a Trefort vezetőtanára
Sikeres szakember, népszerű tanár volt, aki rengeteget dolgozott a természettudományos pedagógushiány felszámolásáért. Szakmány Csaba, a Trefort vezetőtanára, akit a kémiaoktatás fejleszt...
(Forrás: válasz online)
--
2023.03.21.
Ne játssz a pénzzel! Vagy mégis?
Tizenötödik éve zászlóshajója a pénzügyi tudatosság oktatásának a Magyar Nemzeti Bank, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség által közösen létrehozott Pénziránytű Alapí...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.03.21.
Aligha kerülnek a gimnáziumok alapítványi egyetemi fenntartásba
Felröppent a hír, hogy „modellváltás” kezdődhet a közoktatásban, miután a Szinyei Merse Pál Gimnázium az alapítványi működésű Óbudai Egyetem fenntartásába kerülhet. Oktatáskutat...
(Forrás: hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep