Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 26. csütörtök, 8:11

3D-s tanulás nem a jövő, hanem a jelen

A 3D-s nyomtatás forradalmian megváltoztatja a tárgyakhoz való viszonyunkat, a vásárlást, a fogyasztást átalakítja, mert mindenki maga tervezheti és gyárthatja le majd a tárgyait, ruháit, stb. Már most fogakat és szívet is lehet nyomtatni. Persze ez utóbbiakat nem házilag.

Ma már elérhetők és megfizethetők a nagyon pontos nyomtatásra képes eszközök, és ezeknek mihamarabb az iskolában van a helyük. Jelentős lépéselőnyt szereznek azok a gyerekek, akiknek már most lehetőségük van az új technológia megismerésére. Emellett az iskolai szemléltetés a tanulás is hatékonyabb lehet, ha a diákok maguk készítette tapintható tananyagon gyakorolhatnak.

A 3D-s tervezés hamarosan mindenki számára olyan tudás lesz, mint az alap informatikai ismeretek vagy a 2D nyomtatás, de külön szakma is lesz a 3D tervezés, hiszen komoly programozási ismeretek kellenek ahhoz, hogy az elképzelt tárgyak nyomtathatóak legyenek.

Már most elérhetők azonban a 3D-s szkennerek, így ha van minta, akkor annak lemásolásával lehet replikát készíteni. Szeretnél telefontartót? A Lego robotodhoz kellene még alkatrész? Letöltesz egy sémát vagy beszkennelsz egy már meglévőt, és nyomtathatod is. Persze ha egyénit szeretnél alkotni, akkor a legjobb, ha magad tervezed. Akár szobrokat is nyomtathatsz. Például ha a kézi szkennerrel beszkenneled a kutyusodat, egy gyönyörű fát, virágot vagy akár önmagadat. Kiváló ajándékok gyárthatók ezekből.

Nagyon futurisztikusnak tűnik mindez? Nem, ezeket már ma megtehetjük, és ráadásul a 3D nyomtatás csak az egyik része a forradalomnak. Úgy tűnik, hogy az emberiség most kitörhet a papír, majd a képernyő adta kétdimenziós világból, amely már egyre inkább szűknek bizonyul. Bár a tanulás lehetőségét rendkívüli módon kiszélesítette a papír, a könyvnyomtatás, majd a képernyő, de a valódi világ három dimenziójából egyet elveszítve kellett tanulni. Sokak számára ez jelentős gondokat okozott. A 3D-s gyerekek – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia – különösen nehezen küzdenek meg a papír virtualitással. Tevékenységek, mozgás által sokkal könnyebben tanulnak, de ezt a lehetőséget az iskolában nagyon ritkán kapják meg. A 3D-s virtuális tanulás nekik, az egyre nagyobb arányban megjelenő atipikus fejlődésű tanulóknak jelenthet igazán nagy fejlődési lehetőséget, de mindenki számára lehetővé válik a hatékonyabb tanulás.

A 3D-s tanulás az e-learning iparág izgalmas, fejlődő területe. A technológia mára már elég éretté vált ahhoz, hogy bekerüljön a mindennapi képzési formák közé, sőt az iskolákba is. Rengeteg előnye lehet:

  • Valóságos helyzeteket szimulál, tehát saját élménnyel, saját mozgással vehet részt a diák a tanulási helyzetben, hibázhat, újrakezdhet, próbálgathat valódi következmények nélkül.
  • A virtuális térben együttműködhetnek a diákok, vagyis csapatmunkára is lehetőség van egy-egy valóságos, bár szimulált problémahelyzet megoldásában. Az otthoni tanulás is társas tanulássá lehet.
  • A játékosítás segít az egyébként unalmas gyakorló feladatok elvégzésében.
  • Biztosítja a tanuló figyelmét, motivációját, a tevékenységen keresztül a könnyebb megértést és a nagyobb mértékű megjegyzést.

A fentiek számos országban már természetessé váltak az iskolákban. Az újgenerációs gyerekekhez újgenerációs tanulási környezetet biztosítanak. A hagyományos iskola nem illik a képességeik és hiányaik tekintetében is nagyon sokféle gyermekhez, és csak sorra gyártja a zavarokkal küzdő diákokat. Kutyaharapást szőrivel. A 3D-s tanulásban újra tapinthatóvá válik a világ, és valódi tevékenységek által tanulhatnak a gyerekek.

Gyarmathy Éva

Most az RKSHungary 3D nyomtatót ingyenes használatra visz az iskoláknak, hogy a gyerekek megismerkedjenek a technológiával. Ha 20 diák bejelentkezik a tanfolyamra, akkor az iskola véglegesen is megkapja a nyomtatót.

A kapcsolat és további információ:
Bonyai Katalin (Mobil: +36 30 790 62 59)
Gyarmathy Évára kell hivatkozni a bejelentkezésnél.

A tanfolyam

A 3D nyomtatás és 3D modellezés képzése 7.500 Ft + ÁFA/hó. Ez az összeg tartalmaz egy 3D nyomtató otthoni használatát is, így nem csak oktatást biztosít a tanfolyam, de egy állandó otthoni fejlődési lehetőséget is. Az oktatás rendszerint Budapesten, valamint online érhetők el. A tanfolyamon a 3D-s virtuális térben való tanulással is megismerkednek a résztvevők.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.22.
Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián
2021-ben első alkalommal rendezték meg az Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, amelyen a négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimná...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
TE ÉSZREVENNÉD A GYEREKEDEN, HA SZEXUÁLIS ERŐSZAK ÁLDOZATÁVÁ VÁLT? VAN TANÁR, AKI IGEN!
Idén a 13 éves kalocsai fiú esetének kapcsán merült fel az iskola és a tanárok szerepe a családon belüli erőszak felfedezésében, az áldozat segítésében. Hogy mi történt? A kamasz tan...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
Nem akar fizetni a tankerület, elbukta a zeneiskola az épületet, amiről lemondott a Freeszfe
Az ügy miatt a Freeszfe-sek lemondtak az épület bérleti jogáról, amit egy új pályázat keretében már a zeneiskola fenntartója, a Belső-Pesti Tankerületi Központ nyert meg. Bár az önkorm...
(Forrás: telex)
--
2021.06.21.
Nem, a gyermek szexuális nevelése nem kizárólag a szülőre tartozik
Mert nem az az elsődleges, hogy mi volt a szülő elgondolása a gyermeke „helyes szexuális neveléséről”, hanem a rá bízott kiskorú fizikai és mentális jólléte. A magyar társadalom tö...
(Forrás: Mérce)
--
2021.06.21.
„Hát jöjjenek rám a rendőrök, ha én beszélgetek a tanítványaimmal arról, hogy szabad egymást szeretni”
A múlt kedden elfogadott törvény többek közt megtiltja, hogy a 18 év alattiak számára „népszerűsítsék” és megjelenítsék a homoszexualitást és a transzneműséget, és az iskolai szexu...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.21.
Ilyen körülmények között csak a legelszántabbak mennek kémiatanárnak
Fontos szót ejteni arról is, hogy a diploma kézhez kapása után a pályakezdő tanárok nagyon változatos körülmények között kezdik meg a munkát. Egy részük elitiskolákba, vagy legalábbis...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep