Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. szeptember 26. csütörtök, 8:11

3D-s tanulás nem a jövő, hanem a jelen

A 3D-s nyomtatás forradalmian megváltoztatja a tárgyakhoz való viszonyunkat, a vásárlást, a fogyasztást átalakítja, mert mindenki maga tervezheti és gyárthatja le majd a tárgyait, ruháit, stb. Már most fogakat és szívet is lehet nyomtatni. Persze ez utóbbiakat nem házilag.

Ma már elérhetők és megfizethetők a nagyon pontos nyomtatásra képes eszközök, és ezeknek mihamarabb az iskolában van a helyük. Jelentős lépéselőnyt szereznek azok a gyerekek, akiknek már most lehetőségük van az új technológia megismerésére. Emellett az iskolai szemléltetés a tanulás is hatékonyabb lehet, ha a diákok maguk készítette tapintható tananyagon gyakorolhatnak.

A 3D-s tervezés hamarosan mindenki számára olyan tudás lesz, mint az alap informatikai ismeretek vagy a 2D nyomtatás, de külön szakma is lesz a 3D tervezés, hiszen komoly programozási ismeretek kellenek ahhoz, hogy az elképzelt tárgyak nyomtathatóak legyenek.

Már most elérhetők azonban a 3D-s szkennerek, így ha van minta, akkor annak lemásolásával lehet replikát készíteni. Szeretnél telefontartót? A Lego robotodhoz kellene még alkatrész? Letöltesz egy sémát vagy beszkennelsz egy már meglévőt, és nyomtathatod is. Persze ha egyénit szeretnél alkotni, akkor a legjobb, ha magad tervezed. Akár szobrokat is nyomtathatsz. Például ha a kézi szkennerrel beszkenneled a kutyusodat, egy gyönyörű fát, virágot vagy akár önmagadat. Kiváló ajándékok gyárthatók ezekből.

Nagyon futurisztikusnak tűnik mindez? Nem, ezeket már ma megtehetjük, és ráadásul a 3D nyomtatás csak az egyik része a forradalomnak. Úgy tűnik, hogy az emberiség most kitörhet a papír, majd a képernyő adta kétdimenziós világból, amely már egyre inkább szűknek bizonyul. Bár a tanulás lehetőségét rendkívüli módon kiszélesítette a papír, a könyvnyomtatás, majd a képernyő, de a valódi világ három dimenziójából egyet elveszítve kellett tanulni. Sokak számára ez jelentős gondokat okozott. A 3D-s gyerekek – diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia – különösen nehezen küzdenek meg a papír virtualitással. Tevékenységek, mozgás által sokkal könnyebben tanulnak, de ezt a lehetőséget az iskolában nagyon ritkán kapják meg. A 3D-s virtuális tanulás nekik, az egyre nagyobb arányban megjelenő atipikus fejlődésű tanulóknak jelenthet igazán nagy fejlődési lehetőséget, de mindenki számára lehetővé válik a hatékonyabb tanulás.

A 3D-s tanulás az e-learning iparág izgalmas, fejlődő területe. A technológia mára már elég éretté vált ahhoz, hogy bekerüljön a mindennapi képzési formák közé, sőt az iskolákba is. Rengeteg előnye lehet:

  • Valóságos helyzeteket szimulál, tehát saját élménnyel, saját mozgással vehet részt a diák a tanulási helyzetben, hibázhat, újrakezdhet, próbálgathat valódi következmények nélkül.
  • A virtuális térben együttműködhetnek a diákok, vagyis csapatmunkára is lehetőség van egy-egy valóságos, bár szimulált problémahelyzet megoldásában. Az otthoni tanulás is társas tanulássá lehet.
  • A játékosítás segít az egyébként unalmas gyakorló feladatok elvégzésében.
  • Biztosítja a tanuló figyelmét, motivációját, a tevékenységen keresztül a könnyebb megértést és a nagyobb mértékű megjegyzést.

A fentiek számos országban már természetessé váltak az iskolákban. Az újgenerációs gyerekekhez újgenerációs tanulási környezetet biztosítanak. A hagyományos iskola nem illik a képességeik és hiányaik tekintetében is nagyon sokféle gyermekhez, és csak sorra gyártja a zavarokkal küzdő diákokat. Kutyaharapást szőrivel. A 3D-s tanulásban újra tapinthatóvá válik a világ, és valódi tevékenységek által tanulhatnak a gyerekek.

Gyarmathy Éva

Most az RKSHungary 3D nyomtatót ingyenes használatra visz az iskoláknak, hogy a gyerekek megismerkedjenek a technológiával. Ha 20 diák bejelentkezik a tanfolyamra, akkor az iskola véglegesen is megkapja a nyomtatót.

A kapcsolat és további információ:
Bonyai Katalin (Mobil: +36 30 790 62 59)
Gyarmathy Évára kell hivatkozni a bejelentkezésnél.

A tanfolyam

A 3D nyomtatás és 3D modellezés képzése 7.500 Ft + ÁFA/hó. Ez az összeg tartalmaz egy 3D nyomtató otthoni használatát is, így nem csak oktatást biztosít a tanfolyam, de egy állandó otthoni fejlődési lehetőséget is. Az oktatás rendszerint Budapesten, valamint online érhetők el. A tanfolyamon a 3D-s virtuális térben való tanulással is megismerkednek a résztvevők.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep