Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. október 29. kedd, 7:42

Versenykiírás az energetikai szakkollégium által a 2019/20-as tanévben rendezett energetikai témájú tanulmányi versenyhez

Az Energetikai Szakkollégium tanulmányi versenyt szervez olyan középiskolásoknak, akik érdeklődnek az energetika tudományának valamely területe iránt. A verseny matematikai és fizikai tudásra alapozva ismerteti meg az energetikát a résztvevőkkel, célja, hogy a diákok figyelmét felhívja az iparágban rejlő lehetőségekre, ezen szakterület sokszínűségére és fontosságára.

A határon túli középiskolák számára is meghirdetett versenyre 3 fős középiskolás csapatok jelentkezését várjuk. A csapatok tagjainak nem szükséges ugyanazon oktatási intézmény diákjainak lenniük. A regisztráció elektronikus formában, az Energetikai Szakkollégium honlapján keresztül történik, ezt tekintjük hivatalos jelentkezésnek.

A verseny menetéről az alábbiakban nyújtunk pontos tájékoztatást:

A verseny három fordulós:

Az első fordulóban a csapatoknak online tesztsort kell kitölteniük, ahol feleletválasztós jellegű, illetve egyszerűbb számolásokat igénylő feladattal találkozhatnak, melyek az energetika és a határos területek ismereteit fogják felmérni. A tavalyi tanévhez hasonlóan ez 3 rövidebb, heti rendszerességgel kiküldött kérdéssorból áll, amit előre megadott időpontig kell beküldeniük a csapatoknak.

Az első fordulóból továbbjutott 20-25 csapat a második fordulóban problémamegoldó feladatot kap, amely megoldásának kidolgozására kb. 1 hónap áll majd rendelkezésre. A határidő lejártát követően eredményeiket a Szakkollégium tagságából felállt zsűri előtt kell prezentálni, videókonferencia jelleggel.

A legeredményesebben szereplő 10 csapat a helyszíni döntőn a 2. fordulóban előadott prezentációját kell, hogy továbbfejlessze a Szakkollégium kérdései és az új feladatrész figyelembevételével, majd előadni ezt egy szakmai zsűri előtt. Ezen felül interaktív, kreatív és gondolkodtató feladatok segítségével mérhetik össze tudásukat a legjobbak, és küzdhetnek meg a nyereményekért. Az első három helyen végzett csapat idén is értékes nyereményekre számíthat, továbbá jutalmazzuk azt az iskolát, amelyik a legtöbb második fordulóba jutott csapatot nevezte. Idén is rengeteg értékes ajándékkal készülünk a döntősöknek, és a legjobb iskolának is!

A verseny pontos menetrendje:

2019. szeptember 23. – október 15.: online regisztráció (meghosszabbítva, lásd a honlapon)
2019. november 4-ával kezdődő hét: 1. miniforduló (1. online forduló)
2019. november 11-ával kezdődő hét: 2. miniforduló (1. online forduló)
2019. november 18-ával kezdődő hét: 3. miniforduló (1. online forduló)
2019. november 30. – december 4.: kiértesítés a továbbjutott csapatok számára a 2. online forduló menetéről
2020. január első fele: 2. forduló feladatmegoldásának prezentálása videókonferencián
2020. február eleje: döntő

A verseny fordulóinak kiírását a felsőoktatási felvételi jelentkezés időpontjához igazítottuk.

Kérdés esetén forduljon bizalommal a verseny főszervezőjéhez:
Schlosser Ilona
E-mail: schlosser.ilona@eszk.org
A versenyről további információ található az Energetikai Szakkollégium honlapján és Facebook oldalán.

Budapest, 2019. szeptember 28.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep