Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. október 1. szombat, 19:50
Címkék:

„Színes a világ!” – Színvilág Iskolai Program 2005

PLANET Alapítvány

A 2005/2006. tanévben is várjuk iskolák jelentkezését a Színvilág programra, amelynek keretében a diákok és a tanárok számára szeretnénk bemutatni fejlődő országbeli kultúrákat.

Az országok személyes és szubjektív bemutatása segíthet abban, hogy valójában több szempontból is megismerhetőek legyenek azok a kultúrák, problémák, emberek és szokások, amelyekről általában gyakran csak keveset és/vagy felszínesen tudunk. A programokat a PLANET Alapítvány önkéntesei tartják, akik személyes tapasztalataikból merítenek, hiszen ők távoli közösségek részeként, segítőkként dolgoztak. A programok nem feltétlenül tanórai keretek között, hanem tanórán kívüli tevékenységek, események (szakkör, iskolanap, erdei iskola, kulturális programok stb.) kapcsán is megszervezhetők. Az önkéntesek felkészítése a foglalkoztatások levezetésére fontos előzménye a programnak, amelyet a PLANET szakmai koordinátora végez.

A Színvilág program során szeretnénk nagy hangsúlyt fektetni a hátrányos helyzetű gyerekekkel való kapcsolat létesítésére is. A vidéki iskolák látogatása is megoldható.

A PLANET Alapítványról

Az idén ötéves PLANET Alapítvány célja, hogy egyéni tapasztalatszerzés által népszerűsítse hazánk és a világ kultúráit a társadalmi szerepvállaláson keresztül – egy olyan aktív, mozgósítható, tudásmegosztáson alapuló önkéntes hálózattal, amely munkájával hozzájárul egy széleskörű, környezettudatos szemléletmód kialakításához.

2005-ben már több sikeres előadáson is túl van a program: pl. önkénteseink április 22-én, a Föld Napján tartottak előadást 2 iskolában: Hódmezővásárhelyen a világ különböző kultúráiról és Budapesten a maláj tengeri cigányok életéről. Mindkét előadás részletesen taglalta a népcsoportok, közösségek problémáit is, és azokat az erőfeszítéseket, amelyeket helyi–országos–globális szinten tesznek az érintettek, szervezetek és politikai erők.

Megvalósítás

A PLANET Alapítványon keresztül egymásra találhatnak azok a leendő „színvilág előadók” és tanárok (szabadidő-szervezők, diákok, stb.), akik a foglalkozást közösen létre kívánják hozni. Az önkéntesek egyszeri napidíjat kapnak az Alapítványtól a foglalkoztatások megtartásáért, az esetleges támogatást, illetve az utazási költségek fedezését az iskola részéről szívesen fogadjuk. Amennyiben a program módszertani segítséget igényel, azt a PLANET Alapítvány oktatási projektekért felelős koordinátora és a felekkel egyeztetve kialakítja.

A PLANET Alapítványban működő PLANET Club önkéntesei a következő szektorokban dolgoztak/dolgoznak a fejlődő világban az elmúlt 5 évben: Béke, Demokrácia, Egészségügy, Emberi jogok, Erőszakmentesség, Fair trade (méltányos kereskedelem), Fenntartható fejlődés, Fogyasztóvédelem, Gazdaságfejlesztés, Gender (társadalmi nem), Globalizáció, Gyermekek és ifjúságvédelem, Kultúra / Életmód, Környezetvédelem, Közösségépítés, Menekültügyek, Mezőgazdaság, Migráció, Művészetek, Nők védelme, Nonprofit menedzsment, Oktatás, Otthonteremtés, Rassz és etnikai ügyek, Szegénység, Társadalmi alternatívák, Területfejlesztés.

Ennek eredményeként nagyon sok tantárgyi kiegészítő foglalkozás megtartására képesek önkénteseink a nemzetközi fejlesztési célokhoz igazodva (a teljesség igénye nélkül):

  • Természeti népek élete, a kultúrák változása – Afrika, Dél-Amerika, Aboriginálok
  • AIDS/HIV és más fertőző betegségek, országok egészségügyi problémái
  • Teknősvédelem Costa Ricán, természetvédelem Brazíliában
  • A méltányos kereskedelem működése, a fejlett és fejlődő országok gazdaságának összefonódása
  • Természeti katasztrófák, cunami-mentés és közösségépítés (pl. Ázsiában)
  • Gyermek- és családvédelem, iskoláztatás a fejlődő országokban

További információt a program szakmai koordinátorától lehet kérni:

Gazdag Rita

Nemzetközi projektkoordinátor

PLANET Alapítvány

Elérhetőség:

PLANET Alapítvány

1075 Budapest, Wesselényi utca 26.

Tel./Fax: (06-1) 268-9856, (06-30) 3104-054

http://www.planetclub.hu

E-mail: ritus[kukac]planetclub[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep