Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. október 1. szombat, 19:50
Címkék:

„Színes a világ!” – Színvilág Iskolai Program 2005

PLANET Alapítvány

A 2005/2006. tanévben is várjuk iskolák jelentkezését a Színvilág programra, amelynek keretében a diákok és a tanárok számára szeretnénk bemutatni fejlődő országbeli kultúrákat.

Az országok személyes és szubjektív bemutatása segíthet abban, hogy valójában több szempontból is megismerhetőek legyenek azok a kultúrák, problémák, emberek és szokások, amelyekről általában gyakran csak keveset és/vagy felszínesen tudunk. A programokat a PLANET Alapítvány önkéntesei tartják, akik személyes tapasztalataikból merítenek, hiszen ők távoli közösségek részeként, segítőkként dolgoztak. A programok nem feltétlenül tanórai keretek között, hanem tanórán kívüli tevékenységek, események (szakkör, iskolanap, erdei iskola, kulturális programok stb.) kapcsán is megszervezhetők. Az önkéntesek felkészítése a foglalkoztatások levezetésére fontos előzménye a programnak, amelyet a PLANET szakmai koordinátora végez.

A Színvilág program során szeretnénk nagy hangsúlyt fektetni a hátrányos helyzetű gyerekekkel való kapcsolat létesítésére is. A vidéki iskolák látogatása is megoldható.

A PLANET Alapítványról

Az idén ötéves PLANET Alapítvány célja, hogy egyéni tapasztalatszerzés által népszerűsítse hazánk és a világ kultúráit a társadalmi szerepvállaláson keresztül – egy olyan aktív, mozgósítható, tudásmegosztáson alapuló önkéntes hálózattal, amely munkájával hozzájárul egy széleskörű, környezettudatos szemléletmód kialakításához.

2005-ben már több sikeres előadáson is túl van a program: pl. önkénteseink április 22-én, a Föld Napján tartottak előadást 2 iskolában: Hódmezővásárhelyen a világ különböző kultúráiról és Budapesten a maláj tengeri cigányok életéről. Mindkét előadás részletesen taglalta a népcsoportok, közösségek problémáit is, és azokat az erőfeszítéseket, amelyeket helyi–országos–globális szinten tesznek az érintettek, szervezetek és politikai erők.

Megvalósítás

A PLANET Alapítványon keresztül egymásra találhatnak azok a leendő „színvilág előadók” és tanárok (szabadidő-szervezők, diákok, stb.), akik a foglalkozást közösen létre kívánják hozni. Az önkéntesek egyszeri napidíjat kapnak az Alapítványtól a foglalkoztatások megtartásáért, az esetleges támogatást, illetve az utazási költségek fedezését az iskola részéről szívesen fogadjuk. Amennyiben a program módszertani segítséget igényel, azt a PLANET Alapítvány oktatási projektekért felelős koordinátora és a felekkel egyeztetve kialakítja.

A PLANET Alapítványban működő PLANET Club önkéntesei a következő szektorokban dolgoztak/dolgoznak a fejlődő világban az elmúlt 5 évben: Béke, Demokrácia, Egészségügy, Emberi jogok, Erőszakmentesség, Fair trade (méltányos kereskedelem), Fenntartható fejlődés, Fogyasztóvédelem, Gazdaságfejlesztés, Gender (társadalmi nem), Globalizáció, Gyermekek és ifjúságvédelem, Kultúra / Életmód, Környezetvédelem, Közösségépítés, Menekültügyek, Mezőgazdaság, Migráció, Művészetek, Nők védelme, Nonprofit menedzsment, Oktatás, Otthonteremtés, Rassz és etnikai ügyek, Szegénység, Társadalmi alternatívák, Területfejlesztés.

Ennek eredményeként nagyon sok tantárgyi kiegészítő foglalkozás megtartására képesek önkénteseink a nemzetközi fejlesztési célokhoz igazodva (a teljesség igénye nélkül):

  • Természeti népek élete, a kultúrák változása – Afrika, Dél-Amerika, Aboriginálok
  • AIDS/HIV és más fertőző betegségek, országok egészségügyi problémái
  • Teknősvédelem Costa Ricán, természetvédelem Brazíliában
  • A méltányos kereskedelem működése, a fejlett és fejlődő országok gazdaságának összefonódása
  • Természeti katasztrófák, cunami-mentés és közösségépítés (pl. Ázsiában)
  • Gyermek- és családvédelem, iskoláztatás a fejlődő országokban

További információt a program szakmai koordinátorától lehet kérni:

Gazdag Rita

Nemzetközi projektkoordinátor

PLANET Alapítvány

Elérhetőség:

PLANET Alapítvány

1075 Budapest, Wesselényi utca 26.

Tel./Fax: (06-1) 268-9856, (06-30) 3104-054

http://www.planetclub.hu

E-mail: ritus[kukac]planetclub[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.24.
Felmondott a pedagógus, akinek kiállása elindította a polgári engedetlenségi mozgalmat
„A feleségem is pedagógus, tehát időről időre beszélgetünk arról, hogy elsősorban a pénzügyi okok miatt előbb-utóbb valamelyikünknek olyan állás után kell néznie, ahol azért anyagilag...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.24.
PDSZ: Tíz év múlva a tanárok fele eltűnhet a rendszerből – az iskola már gyerekmegőrzésre sem lesz alkalmas
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete az elmúlt hetekben készített online felmérést az oktatásban tapasztalható szakemberhiányról. „Ideális esetben arra a kérdésünkre, hogy a válaszad...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.24.
Pintér Sándor annyit beszél a rendről, hogy a pedagógusok elkezdtek aggódni
Semmilyen szakmai indoka nincs annak, hogy a köznevelés a BM fennhatósága alá kerüljön – hangsúlyozza Radó Péter oktatáskutató is. Ő úgy véli, nem az történik, hogy a kormányzat el...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.22.
Centenáriumi falujárás Kodály népdalgyűjtő útjainak emlékezetére. Dinyés Soma, Körber Katalin és Walter Judit írása
Éppen száz esztendeje, hogy Kodály Zoltán emlékezetes népdalgyűjtő útjaira sor került. A modern magyar zeneélet, nem kevésbé a XX. századi énektanítás meghatározó műveit jegyezhette...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.05.22.
Totyik Tamás: meddig lehet a hivatástudatra hivatkozni, meddig lehet azzal visszaélni?
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt tartotta volna fontosnak, hogy az oktatás egésze egységes rendszerben, egy tárcánál legyen. Ebből a szempontból másodlagos kérdés, hogy a minisztert...
(Forrás: hírklikk)
--
2022.05.22.
\"A kormány oktatáspolitikai célja első pillanattól a tanítás kontrollja volt\" – interjú Radó Péterrel
Ez az oktatási rendszer nem feltétlenül arra van kitalálva, hogy a szülőket sakkban tartsa; nem annyira az alul lévők politikai magatartásának a stabilizálását szolgálja, mint inkább a...
(Forrás: Magyar Narancs)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep