Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. október 1. szombat, 19:50
Címkék:

„Színes a világ!” – Színvilág Iskolai Program 2005

PLANET Alapítvány

A 2005/2006. tanévben is várjuk iskolák jelentkezését a Színvilág programra, amelynek keretében a diákok és a tanárok számára szeretnénk bemutatni fejlődő országbeli kultúrákat.

Az országok személyes és szubjektív bemutatása segíthet abban, hogy valójában több szempontból is megismerhetőek legyenek azok a kultúrák, problémák, emberek és szokások, amelyekről általában gyakran csak keveset és/vagy felszínesen tudunk. A programokat a PLANET Alapítvány önkéntesei tartják, akik személyes tapasztalataikból merítenek, hiszen ők távoli közösségek részeként, segítőkként dolgoztak. A programok nem feltétlenül tanórai keretek között, hanem tanórán kívüli tevékenységek, események (szakkör, iskolanap, erdei iskola, kulturális programok stb.) kapcsán is megszervezhetők. Az önkéntesek felkészítése a foglalkoztatások levezetésére fontos előzménye a programnak, amelyet a PLANET szakmai koordinátora végez.

A Színvilág program során szeretnénk nagy hangsúlyt fektetni a hátrányos helyzetű gyerekekkel való kapcsolat létesítésére is. A vidéki iskolák látogatása is megoldható.

A PLANET Alapítványról

Az idén ötéves PLANET Alapítvány célja, hogy egyéni tapasztalatszerzés által népszerűsítse hazánk és a világ kultúráit a társadalmi szerepvállaláson keresztül – egy olyan aktív, mozgósítható, tudásmegosztáson alapuló önkéntes hálózattal, amely munkájával hozzájárul egy széleskörű, környezettudatos szemléletmód kialakításához.

2005-ben már több sikeres előadáson is túl van a program: pl. önkénteseink április 22-én, a Föld Napján tartottak előadást 2 iskolában: Hódmezővásárhelyen a világ különböző kultúráiról és Budapesten a maláj tengeri cigányok életéről. Mindkét előadás részletesen taglalta a népcsoportok, közösségek problémáit is, és azokat az erőfeszítéseket, amelyeket helyi–országos–globális szinten tesznek az érintettek, szervezetek és politikai erők.

Megvalósítás

A PLANET Alapítványon keresztül egymásra találhatnak azok a leendő „színvilág előadók” és tanárok (szabadidő-szervezők, diákok, stb.), akik a foglalkozást közösen létre kívánják hozni. Az önkéntesek egyszeri napidíjat kapnak az Alapítványtól a foglalkoztatások megtartásáért, az esetleges támogatást, illetve az utazási költségek fedezését az iskola részéről szívesen fogadjuk. Amennyiben a program módszertani segítséget igényel, azt a PLANET Alapítvány oktatási projektekért felelős koordinátora és a felekkel egyeztetve kialakítja.

A PLANET Alapítványban működő PLANET Club önkéntesei a következő szektorokban dolgoztak/dolgoznak a fejlődő világban az elmúlt 5 évben: Béke, Demokrácia, Egészségügy, Emberi jogok, Erőszakmentesség, Fair trade (méltányos kereskedelem), Fenntartható fejlődés, Fogyasztóvédelem, Gazdaságfejlesztés, Gender (társadalmi nem), Globalizáció, Gyermekek és ifjúságvédelem, Kultúra / Életmód, Környezetvédelem, Közösségépítés, Menekültügyek, Mezőgazdaság, Migráció, Művészetek, Nők védelme, Nonprofit menedzsment, Oktatás, Otthonteremtés, Rassz és etnikai ügyek, Szegénység, Társadalmi alternatívák, Területfejlesztés.

Ennek eredményeként nagyon sok tantárgyi kiegészítő foglalkozás megtartására képesek önkénteseink a nemzetközi fejlesztési célokhoz igazodva (a teljesség igénye nélkül):

  • Természeti népek élete, a kultúrák változása – Afrika, Dél-Amerika, Aboriginálok
  • AIDS/HIV és más fertőző betegségek, országok egészségügyi problémái
  • Teknősvédelem Costa Ricán, természetvédelem Brazíliában
  • A méltányos kereskedelem működése, a fejlett és fejlődő országok gazdaságának összefonódása
  • Természeti katasztrófák, cunami-mentés és közösségépítés (pl. Ázsiában)
  • Gyermek- és családvédelem, iskoláztatás a fejlődő országokban

További információt a program szakmai koordinátorától lehet kérni:

Gazdag Rita

Nemzetközi projektkoordinátor

PLANET Alapítvány

Elérhetőség:

PLANET Alapítvány

1075 Budapest, Wesselényi utca 26.

Tel./Fax: (06-1) 268-9856, (06-30) 3104-054

http://www.planetclub.hu

E-mail: ritus[kukac]planetclub[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep