Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. december 5. hétfő, 14:38
Címkék:

Sors mint döntés: Az érzelmek felfedezése és felszabadítása

„Mérsékelhető a sorskönyv uralma az autonómia javára? Van esélyünk önmagunkat felszabadítani?
Ehhez kínál Eric Berne szellemében eszközöket a Játszmák nélkül – tranzakcióanalízis a gyakorlatban című kötet folytatása” – olvasható a Sors mint döntés: Az érzelmek felfedezése és felszabadítása című, most megjelent, kétrészes tanulmánygyűjtemény borítóján.

A szerzők a gyakorlat különböző területein a tranzakcióanalízis (TA) szellemében dolgozó és oktató pszichológusok. A Játszmák nélkül kötethez hasonlóan ez a gyűjtemény is fontos emberi és társadalmi problémákat, valamint izgalmas szakmai kérdéseket tár az érdeklődő közönség elé. A tanulmányok elsődlegesen a szerzők tanácsadói, szakértői, szervezetfejlesztői, terápiás gyakorlatában felhalmozódott tapasztalatait foglalják össze, konkrét esetek elemezését tartalmazzák, de bemutatják a PhD-keretben született eredeti kutatási eredményeiket is.

A jelen gyűjtemény készítésekor Eric Berne-nek az életművét betetőző Sorskönyv című munkája kulcsfogalmai – a sorskönyv, az újradöntés, valamint az autonómia – kaptak irányadó szerepet, továbbá olyan eljárások, amelyek révén napjaink itt élő emberének életminősége, küzdelmei, testi és lelki egészsége a személyes döntések perspektívájából vizsgálható. A széles ívű, gyakorlati gyökerű tematika sokféle különböző érdeklődésű olvasót céloz meg, szakmabelieket épp úgy, mint szakmán kívülieket.

A kötetet a Tranzakcióanalízis az ezredfordulón című áttekintő tanulmány vezeti be (Járó Katalin és Nábrády Mária), a többi munka a bennük érintett szakterület szerint négy fejezetet alkot, melyeket szintén egy-egy elméleti bevezető indít azzal a céllal, hogy összekösse a tranzakcióanalízis szellemében fogant gyakorlatot az adott területen napjainkban aktuális kérdéseikkel.

1. Iránytű az érzelmek dzsungelében • Az érzelmek különböző megközelítései a pszichológiában. A tranzakcióanalízis álláspontja (Nábrády Mária)

2. Sorsformáló helyzetek és döntések • Pszichológiai tanácsadás – út a jövő felé (Ács Éva)

3. Társas-kulturális erőtér: Ütközések a felszínen és a mélyben • Szervezetek a századfordulón. A változás szelleme és démonai (Váry Annamária)

4. A szenvedés forrásvidékei és az újraépítkezés útjai • A pszichoterápia kihívásai és a TA (Juhász Erzsébet és Járó Katalin)

A Függelék tartalmaz egy eredeti TA fogalmi szótárat (Juhász Erzsébet és Kiss Miklós), valamint tájékoztatót a TA nemzetközi és hazai szervezeteiről és a szerzőkről, a kötet végén található egy korszerű TA szakbibliográfia, valamint egy orientáló tárgymutató.

Sors mint döntés: Az érzelmek felfedezése és felszabadítása

Kötetszerkesztő: Járó Katalin, szakmai lektor: dr. Buda Béla
Szerzők: Ács Éva, Dávídné H. Julianna, F. Várkonyi Zsuzsa, Járó Katalin, Józsa Zsuzsanna, Juhász Erzsébet, dr. Kiss Miklós, Magyar Judit, Mezei Júlia, Nábrády Mária, Szamosi Judit, Szatmáriné B. Mária, Valkai Zsuzsa, Váry Annamária
Helikon Kiadó, 2005
Terjedelem: 919 oldal

Ár: 6490 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.20.
A PSZ közleménye
Az EMMI az elmúlt időszakban több alkalommal is tévesen interpretálta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) álláspontját, amelyet a tárgyalásokon képviselt. A PSZ nem üdvözölte az iskol...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2021.04.19.
Ercse Kriszta: A magyar iskolákból a nyitással könnyen orosz rulett lehet
A jelenlegi körülmények között, pandémia idején, egy tragédiákkal teli év után még inkább kontrasztos a kormányzat valódi képtelensége a jelenségek helyes értelmezésére. El lehet...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.04.19.
Juhász Ágnes: Segíteni akarsz? Meg ne próbáld! JUHÁSZ ÁGNES
A lelkiismeretes igazgatók, tanítók a szülőkkel egyeztetve végiggondolták, mit lehet tenni, hogy a legkevesebb kárt szenvedjenek azok, akik otthon maradnak. Sokan még azt a pluszmunkát is vá...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Hiába nyitják az iskolákat, a TASZ szerint bizonyos esetekben a pedagógus is jogszerűen maradhat otthon, és a szülő is otthon tarthatja a gyereket
A Társaság a Szabadságjogokért szerint az iskolák nyitásáról szóló döntésben nem csak a fertőzésveszély mértékét kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy az egyes döntések milyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.04.19.
A pedagógusok 87%-a nem pártolja a mai iskolanyitást
A szervezetek azonban aggodalmukat is kifejezték az óvodák és az általános iskolák tervezett jelenléti oktatásának megkezdésével kapcsolatban. Öt nagy szakszervezet közös nyilatkozatban...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Ellentmondásos döntések az iskolanyitás körül
Lapunkhoz több szülői jelzés érkezett arról is, hogy az iskolaigazgatóktól azt a tájékoztatást kapták: ha egy osztályból mindenki hiányzik, annak az osztálynak rendkívüli szünetet kell...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep