Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 9. csütörtök, 17:07

Megszüljelek vagy…

Egy osztályfőnök levele

Honlapunkon nemrégiben középiskolás lányok ajánlották az osztályfőnökök figyelmébe Novák-Kovács Ágnes „Megszüljelek vagy megöljelek” című könyvét azzal a szándékkal, hogy a kötetről minél több középiskolában essen szó, lehetőleg osztályfőnöki óra keretében. A diáklányok írására Sulyokné Éva osztályfőnök reagált.

Kedves Lányok!

Teljesen egyet tudok Veletek érteni, hogy erről a könyvről valóban nem ártana az iskolában beszélgetnünk.

Nőként és tanárként, na meg anyaként is fontosnak tartom az általatok említett könyv megtárgyalását az iskolában, leginkább az osztályfőnöki órák keretében.
A saját diákjaim is mutatták már nekem ezt a könyvet, amiről azóta sok helyen olvastam.
Sajnos a realitás az, hogy sok dologban még a mi véleményünket (a pedagógusok véleményét) sem tudjuk kifejezésre juttatni, pedig sok kezdeményezésünk lenne nekünk is.

Ezt a könyvet valóban hasznos kiadványnak tartom én is, hiszen minden lányt és nőt érintenek/érinthetnek a benne szereplő dolgok. Bent az iskolában (középiskolában tanítok) röviden beszélgettünk róla néhány tanítványommal. Igazuk van, amikor azt mondták nekem, hogy miért nem órán beszélünk erről, és miért nem máshol is, vagyis a többi iskolában is?
Sok ötletet megfogadtam már, amit tanítványaimtól kaptam, és ebben most ismételten egyet értek velük.

Mi lenne a módja annak, hogy bekerüljön az iskolákba? – költői kérdés, de talán valahonnan érkezik rá válasz, addig azonban mást nem tehetünk, mint saját ismeretségi körünkben terjesztjük a hírét, hogy minél több lány és nő halljon róla. A szerzőnő fontosnak tartja az összefogást, sok-sok szakma képviselőjével. Ez a téma: vagyis a felvilágosítás témája sok esetben elvész sok bába között, sajnos ezt tapasztalom nap mint nap.

A könyvben szerepel két honlapcím:
http://www.nokosatkiado.ini.hu, http://www.eselyt.hu.

Hátha ezek az elérhetőségek előrébb viszik az oktatás hatékonyságát – ezen a területen.

Üdvözletemet küldöm:

Sulyokné, Éva
Egy nyitott pedagógus

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.20.
A PDSZ ÁLLÁSPONTJA AZ ÉRETTSÉGIVEL KAPCSOLATBAN
A PDSZ álláspontja az, hogy az érettségire történő felkészülés, felkészítés egyáltalán nem annyira zökkenőmentes és ideális, mint ahogy azt az államtitkár és más kormányzati szerepl...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.01.20.
A rektoroknak a minisztériumban mondták meg, mi legyen a kérelmükben
Január első napjaiban behívták az Innovációs Minisztériumba (ITM) a szegedi, a pécsi és a debreceni egyetemek rektorait, ahol Palkovics László ismertette velük a minisztériumi forgatókö...
(Forrás: telex)
--
2021.01.20.
PSZ Ifjúsági Tagozat: A kormány a dolgozók leszalámizására készül az SZTE privatizációja során
Közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) Ifjúsági Tagozata, ebben kifejtik, hogy a kormány a Szegedi Tudományegyetemet (is) érintő alapítványi á...
(Forrás: mérce)
--
2021.01.20.
„Megint rabszolgák lettünk” – ezt teszi az iskolákkal a növekvő pedagógushiány
Tulajdonképpen egyfolytában helyettesítünk – mondta Neubauer Tamás informatikatanár, a Pedagógusok Szakszervezete Győr-Moson-Sopron megyei elnöke a 24.hu-nak azzal kapcsolatban, mit jelent...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.01.20.
Nehéz lesz a számítógépek mellől visszatérni az iskolába
Keith Humphreys, a Stanford Egyetem pszichológia tanszékének függőségekre szakosodott professzora szerint „epikus„ elvonási tünetekre lehet számítani a gyerekek egy táboránál: nem tudnak...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.20.
„Mostantól inkább hagyjanak élni minket!”
Fél év telt el azóta, hogy a gyöngyöspatai iskola egykori roma diákjai közül hatvanan kártérítést kaptak a magyar államtól az évekig elszenvedett szegregáció miatt. A helyszínen járva...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep