Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 9. csütörtök, 17:07

Megszüljelek vagy…

Egy osztályfőnök levele

Honlapunkon nemrégiben középiskolás lányok ajánlották az osztályfőnökök figyelmébe Novák-Kovács Ágnes „Megszüljelek vagy megöljelek” című könyvét azzal a szándékkal, hogy a kötetről minél több középiskolában essen szó, lehetőleg osztályfőnöki óra keretében. A diáklányok írására Sulyokné Éva osztályfőnök reagált.

Kedves Lányok!

Teljesen egyet tudok Veletek érteni, hogy erről a könyvről valóban nem ártana az iskolában beszélgetnünk.

Nőként és tanárként, na meg anyaként is fontosnak tartom az általatok említett könyv megtárgyalását az iskolában, leginkább az osztályfőnöki órák keretében.
A saját diákjaim is mutatták már nekem ezt a könyvet, amiről azóta sok helyen olvastam.
Sajnos a realitás az, hogy sok dologban még a mi véleményünket (a pedagógusok véleményét) sem tudjuk kifejezésre juttatni, pedig sok kezdeményezésünk lenne nekünk is.

Ezt a könyvet valóban hasznos kiadványnak tartom én is, hiszen minden lányt és nőt érintenek/érinthetnek a benne szereplő dolgok. Bent az iskolában (középiskolában tanítok) röviden beszélgettünk róla néhány tanítványommal. Igazuk van, amikor azt mondták nekem, hogy miért nem órán beszélünk erről, és miért nem máshol is, vagyis a többi iskolában is?
Sok ötletet megfogadtam már, amit tanítványaimtól kaptam, és ebben most ismételten egyet értek velük.

Mi lenne a módja annak, hogy bekerüljön az iskolákba? – költői kérdés, de talán valahonnan érkezik rá válasz, addig azonban mást nem tehetünk, mint saját ismeretségi körünkben terjesztjük a hírét, hogy minél több lány és nő halljon róla. A szerzőnő fontosnak tartja az összefogást, sok-sok szakma képviselőjével. Ez a téma: vagyis a felvilágosítás témája sok esetben elvész sok bába között, sajnos ezt tapasztalom nap mint nap.

A könyvben szerepel két honlapcím:
http://www.nokosatkiado.ini.hu, http://www.eselyt.hu.

Hátha ezek az elérhetőségek előrébb viszik az oktatás hatékonyságát – ezen a területen.

Üdvözletemet küldöm:

Sulyokné, Éva
Egy nyitott pedagógus

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep