Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 9. csütörtök, 17:07

Megszüljelek vagy…

Egy osztályfőnök levele

Honlapunkon nemrégiben középiskolás lányok ajánlották az osztályfőnökök figyelmébe Novák-Kovács Ágnes „Megszüljelek vagy megöljelek” című könyvét azzal a szándékkal, hogy a kötetről minél több középiskolában essen szó, lehetőleg osztályfőnöki óra keretében. A diáklányok írására Sulyokné Éva osztályfőnök reagált.

Kedves Lányok!

Teljesen egyet tudok Veletek érteni, hogy erről a könyvről valóban nem ártana az iskolában beszélgetnünk.

Nőként és tanárként, na meg anyaként is fontosnak tartom az általatok említett könyv megtárgyalását az iskolában, leginkább az osztályfőnöki órák keretében.
A saját diákjaim is mutatták már nekem ezt a könyvet, amiről azóta sok helyen olvastam.
Sajnos a realitás az, hogy sok dologban még a mi véleményünket (a pedagógusok véleményét) sem tudjuk kifejezésre juttatni, pedig sok kezdeményezésünk lenne nekünk is.

Ezt a könyvet valóban hasznos kiadványnak tartom én is, hiszen minden lányt és nőt érintenek/érinthetnek a benne szereplő dolgok. Bent az iskolában (középiskolában tanítok) röviden beszélgettünk róla néhány tanítványommal. Igazuk van, amikor azt mondták nekem, hogy miért nem órán beszélünk erről, és miért nem máshol is, vagyis a többi iskolában is?
Sok ötletet megfogadtam már, amit tanítványaimtól kaptam, és ebben most ismételten egyet értek velük.

Mi lenne a módja annak, hogy bekerüljön az iskolákba? – költői kérdés, de talán valahonnan érkezik rá válasz, addig azonban mást nem tehetünk, mint saját ismeretségi körünkben terjesztjük a hírét, hogy minél több lány és nő halljon róla. A szerzőnő fontosnak tartja az összefogást, sok-sok szakma képviselőjével. Ez a téma: vagyis a felvilágosítás témája sok esetben elvész sok bába között, sajnos ezt tapasztalom nap mint nap.

A könyvben szerepel két honlapcím:
http://www.nokosatkiado.ini.hu, http://www.eselyt.hu.

Hátha ezek az elérhetőségek előrébb viszik az oktatás hatékonyságát – ezen a területen.

Üdvözletemet küldöm:

Sulyokné, Éva
Egy nyitott pedagógus

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep