Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 10. péntek, 17:35
Címkék:

Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért

Felhívás

Egyesületünk és partnerszervezete, az Edunet Alapítvány kiemelt feladatának tekinti, hogy a maga eszközeivel segítse a szociális készségek iskolai fejlesztését. Az osztályfőnöknek e téren többlet felelőssége van és hagyományos szerepéből eredően sajátos lehetőségekkel is rendelkezik. Az ő tevékenységének eredményességét is növeli, ha ezt a feladatot az osztályában, iskolájában működő más szaktanárokkal közösen végzi. Tudjuk, hogy számos jó kezdeményezés született e területen az egész országban. Sokkal több helyen folyik tehát olyan „jó gyakorlat”, amelynek megismerése mindenki számára ösztönző hatású lehet.
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és az EDUNET Alapítvány közös törekvéséhez kapcsolódóan most végre sikerült elnyernünk a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatását egy civil hálózat kiépítésére.

A Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatásával, és számos civil szervezettel közösen, megkezdjük a Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért elnevezésű szakmai szerveződés kialakítását. E hosszú távra tervezett munka során minden olyan szakemberrel együtt szeretnénk működni, aki fontosnak tartja a gyerekek szociális készségeinek iskolai fejlesztését, és képes a másokkal összehangolt, alkotó tevékenységre. Az egymásra találás és a közös gondolkodás kereteként áprilisban elindítjuk a tervezett hálózat levelezőlistáját.

Az NCA-tól kapott támogatás lehetővé teszi, hogy elkezdjük a témával kapcsolatos példa értékű iskolai gyakorlatok gyűjtését és közkinccsé tételét.

Ezért most keressük azokat a pedagógusokat,

  • akik tapasztalatokkal és eredményekkel rendelkeznek a szociális készségek iskolai fejlesztése terén,
  • vállalják, hogy az általunk megadott egységes szempontok szerint leírnak egy konkrét, és a gyakorlatban már eredményesnek bizonyult készségfejlesztő eljárást,
  • és hozzájárulnak ahhoz, hogy ezt a leírást az alapítvány honlapján ingyenesen elérhető formában közkinccsé tegyük.

A program szakmai vezetői által kiválasztott jó gyakorlatok leírását 2006. április végéig kellene elkészíteni. A munka elvégzésére az Alapítvány ösztöndíjas szerződést köt a szerzőkkel.

Célnak tekintjük továbbá, hogy a szociális készségek iskolai fejlesztésének fontosságát szemléletformáló hatással jelenítsük meg a pedagógiai szaksajtóban a következő évek során. Ugyanígy mindent el szeretnénk követni annak érdekében, hogy elősegítsük a téma iránt elkötelezett szakmai és civil szervezetek együttműködését, munkájuk egymást erősítő tartalmi összehangolását.

E-mailben várjuk

  • a jó gyakorlatok gyűjtésébe és leírásába szívesen bekapcsolódó közvetítő és/vagy alkotó kollégák,
  • valamint azon szervezetek képviselőinek a jelentkezését, amelyek elkötelezettek a fenti célok megvalósítása iránt, és készek a szakmai együttműködésre.

Gönczöl Enikő, a program szakmai vezetője

E-mail: eniko[pont]gonczol[kukac]edunet[pont]hu
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
E-mail: szekja[kukac]t-online[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep