Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 10. péntek, 17:35
Címkék:

Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért

Felhívás

Egyesületünk és partnerszervezete, az Edunet Alapítvány kiemelt feladatának tekinti, hogy a maga eszközeivel segítse a szociális készségek iskolai fejlesztését. Az osztályfőnöknek e téren többlet felelőssége van és hagyományos szerepéből eredően sajátos lehetőségekkel is rendelkezik. Az ő tevékenységének eredményességét is növeli, ha ezt a feladatot az osztályában, iskolájában működő más szaktanárokkal közösen végzi. Tudjuk, hogy számos jó kezdeményezés született e területen az egész országban. Sokkal több helyen folyik tehát olyan „jó gyakorlat”, amelynek megismerése mindenki számára ösztönző hatású lehet.
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és az EDUNET Alapítvány közös törekvéséhez kapcsolódóan most végre sikerült elnyernünk a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatását egy civil hálózat kiépítésére.

A Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatásával, és számos civil szervezettel közösen, megkezdjük a Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért elnevezésű szakmai szerveződés kialakítását. E hosszú távra tervezett munka során minden olyan szakemberrel együtt szeretnénk működni, aki fontosnak tartja a gyerekek szociális készségeinek iskolai fejlesztését, és képes a másokkal összehangolt, alkotó tevékenységre. Az egymásra találás és a közös gondolkodás kereteként áprilisban elindítjuk a tervezett hálózat levelezőlistáját.

Az NCA-tól kapott támogatás lehetővé teszi, hogy elkezdjük a témával kapcsolatos példa értékű iskolai gyakorlatok gyűjtését és közkinccsé tételét.

Ezért most keressük azokat a pedagógusokat,

  • akik tapasztalatokkal és eredményekkel rendelkeznek a szociális készségek iskolai fejlesztése terén,
  • vállalják, hogy az általunk megadott egységes szempontok szerint leírnak egy konkrét, és a gyakorlatban már eredményesnek bizonyult készségfejlesztő eljárást,
  • és hozzájárulnak ahhoz, hogy ezt a leírást az alapítvány honlapján ingyenesen elérhető formában közkinccsé tegyük.

A program szakmai vezetői által kiválasztott jó gyakorlatok leírását 2006. április végéig kellene elkészíteni. A munka elvégzésére az Alapítvány ösztöndíjas szerződést köt a szerzőkkel.

Célnak tekintjük továbbá, hogy a szociális készségek iskolai fejlesztésének fontosságát szemléletformáló hatással jelenítsük meg a pedagógiai szaksajtóban a következő évek során. Ugyanígy mindent el szeretnénk követni annak érdekében, hogy elősegítsük a téma iránt elkötelezett szakmai és civil szervezetek együttműködését, munkájuk egymást erősítő tartalmi összehangolását.

E-mailben várjuk

  • a jó gyakorlatok gyűjtésébe és leírásába szívesen bekapcsolódó közvetítő és/vagy alkotó kollégák,
  • valamint azon szervezetek képviselőinek a jelentkezését, amelyek elkötelezettek a fenti célok megvalósítása iránt, és készek a szakmai együttműködésre.

Gönczöl Enikő, a program szakmai vezetője

E-mail: eniko[pont]gonczol[kukac]edunet[pont]hu
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
E-mail: szekja[kukac]t-online[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep