Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 10. péntek, 17:35
Címkék:

Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért

Felhívás

Egyesületünk és partnerszervezete, az Edunet Alapítvány kiemelt feladatának tekinti, hogy a maga eszközeivel segítse a szociális készségek iskolai fejlesztését. Az osztályfőnöknek e téren többlet felelőssége van és hagyományos szerepéből eredően sajátos lehetőségekkel is rendelkezik. Az ő tevékenységének eredményességét is növeli, ha ezt a feladatot az osztályában, iskolájában működő más szaktanárokkal közösen végzi. Tudjuk, hogy számos jó kezdeményezés született e területen az egész országban. Sokkal több helyen folyik tehát olyan „jó gyakorlat”, amelynek megismerése mindenki számára ösztönző hatású lehet.
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és az EDUNET Alapítvány közös törekvéséhez kapcsolódóan most végre sikerült elnyernünk a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatását egy civil hálózat kiépítésére.

A Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatásával, és számos civil szervezettel közösen, megkezdjük a Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért elnevezésű szakmai szerveződés kialakítását. E hosszú távra tervezett munka során minden olyan szakemberrel együtt szeretnénk működni, aki fontosnak tartja a gyerekek szociális készségeinek iskolai fejlesztését, és képes a másokkal összehangolt, alkotó tevékenységre. Az egymásra találás és a közös gondolkodás kereteként áprilisban elindítjuk a tervezett hálózat levelezőlistáját.

Az NCA-tól kapott támogatás lehetővé teszi, hogy elkezdjük a témával kapcsolatos példa értékű iskolai gyakorlatok gyűjtését és közkinccsé tételét.

Ezért most keressük azokat a pedagógusokat,

  • akik tapasztalatokkal és eredményekkel rendelkeznek a szociális készségek iskolai fejlesztése terén,
  • vállalják, hogy az általunk megadott egységes szempontok szerint leírnak egy konkrét, és a gyakorlatban már eredményesnek bizonyult készségfejlesztő eljárást,
  • és hozzájárulnak ahhoz, hogy ezt a leírást az alapítvány honlapján ingyenesen elérhető formában közkinccsé tegyük.

A program szakmai vezetői által kiválasztott jó gyakorlatok leírását 2006. április végéig kellene elkészíteni. A munka elvégzésére az Alapítvány ösztöndíjas szerződést köt a szerzőkkel.

Célnak tekintjük továbbá, hogy a szociális készségek iskolai fejlesztésének fontosságát szemléletformáló hatással jelenítsük meg a pedagógiai szaksajtóban a következő évek során. Ugyanígy mindent el szeretnénk követni annak érdekében, hogy elősegítsük a téma iránt elkötelezett szakmai és civil szervezetek együttműködését, munkájuk egymást erősítő tartalmi összehangolását.

E-mailben várjuk

  • a jó gyakorlatok gyűjtésébe és leírásába szívesen bekapcsolódó közvetítő és/vagy alkotó kollégák,
  • valamint azon szervezetek képviselőinek a jelentkezését, amelyek elkötelezettek a fenti célok megvalósítása iránt, és készek a szakmai együttműködésre.

Gönczöl Enikő, a program szakmai vezetője

E-mail: eniko[pont]gonczol[kukac]edunet[pont]hu
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
E-mail: szekja[kukac]t-online[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep