Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
?>
2006. március 10. péntek, 17:35
Címkék:

Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért

Felhívás

Egyesületünk és partnerszervezete, az Edunet Alapítvány kiemelt feladatának tekinti, hogy a maga eszközeivel segítse a szociális készségek iskolai fejlesztését. Az osztályfőnöknek e téren többlet felelőssége van és hagyományos szerepéből eredően sajátos lehetőségekkel is rendelkezik. Az ő tevékenységének eredményességét is növeli, ha ezt a feladatot az osztályában, iskolájában működő más szaktanárokkal közösen végzi. Tudjuk, hogy számos jó kezdeményezés született e területen az egész országban. Sokkal több helyen folyik tehát olyan „jó gyakorlat”, amelynek megismerése mindenki számára ösztönző hatású lehet.
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és az EDUNET Alapítvány közös törekvéséhez kapcsolódóan most végre sikerült elnyernünk a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatását egy civil hálózat kiépítésére.

A Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatásával, és számos civil szervezettel közösen, megkezdjük a Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért elnevezésű szakmai szerveződés kialakítását. E hosszú távra tervezett munka során minden olyan szakemberrel együtt szeretnénk működni, aki fontosnak tartja a gyerekek szociális készségeinek iskolai fejlesztését, és képes a másokkal összehangolt, alkotó tevékenységre. Az egymásra találás és a közös gondolkodás kereteként áprilisban elindítjuk a tervezett hálózat levelezőlistáját.

Az NCA-tól kapott támogatás lehetővé teszi, hogy elkezdjük a témával kapcsolatos példa értékű iskolai gyakorlatok gyűjtését és közkinccsé tételét.

Ezért most keressük azokat a pedagógusokat,

  • akik tapasztalatokkal és eredményekkel rendelkeznek a szociális készségek iskolai fejlesztése terén,
  • vállalják, hogy az általunk megadott egységes szempontok szerint leírnak egy konkrét, és a gyakorlatban már eredményesnek bizonyult készségfejlesztő eljárást,
  • és hozzájárulnak ahhoz, hogy ezt a leírást az alapítvány honlapján ingyenesen elérhető formában közkinccsé tegyük.

A program szakmai vezetői által kiválasztott jó gyakorlatok leírását 2006. április végéig kellene elkészíteni. A munka elvégzésére az Alapítvány ösztöndíjas szerződést köt a szerzőkkel.

Célnak tekintjük továbbá, hogy a szociális készségek iskolai fejlesztésének fontosságát szemléletformáló hatással jelenítsük meg a pedagógiai szaksajtóban a következő évek során. Ugyanígy mindent el szeretnénk követni annak érdekében, hogy elősegítsük a téma iránt elkötelezett szakmai és civil szervezetek együttműködését, munkájuk egymást erősítő tartalmi összehangolását.

E-mailben várjuk

  • a jó gyakorlatok gyűjtésébe és leírásába szívesen bekapcsolódó közvetítő és/vagy alkotó kollégák,
  • valamint azon szervezetek képviselőinek a jelentkezését, amelyek elkötelezettek a fenti célok megvalósítása iránt, és készek a szakmai együttműködésre.

Gönczöl Enikő, a program szakmai vezetője

E-mail: eniko[pont]gonczol[kukac]edunet[pont]hu
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
E-mail: szekja[kukac]t-online[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
--
2023.07.15.
A státusztörvény miatt elhagyja a tanári pályát Jocó bácsi, az ország kedvelt pedagógusa
Elhagyja a tanári pályát Balatoni József, vagy ahogy mindenki ismeri, Jocó bácsi. A közel százezer követővel bíró pedagógus úgy fogalmazott, „a lelkem egy darabja most kicsit belehal ebbe...
(Forrás: Index)
--
2023.07.09.
Kiválóan fejlesztő általános iskolák. Asztalos György írása
Egy intézmény akkor kerül fel a kiválóan teljesítők listájára, ha az elmúlt öt kompetenciamérésen legalább egyszer a „sárga pont” felette van a „kék vonalnak”. Vagyis a gyerekek...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.07.09.
Pedagógusoknak, rendőröknek ad havi 150 ezres albérlet-támogatást Terézváros
Három éven át havi bruttó 150 ezer forintos albérlet-támogatást nyújt 18 olyan munkavállalónak Terézváros, akik az állami szférában dolgoznak nehéz körülmények között, ezzel is pr...
(Forrás: Telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep