Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 10. péntek, 17:35
Címkék:

Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért

Felhívás

Egyesületünk és partnerszervezete, az Edunet Alapítvány kiemelt feladatának tekinti, hogy a maga eszközeivel segítse a szociális készségek iskolai fejlesztését. Az osztályfőnöknek e téren többlet felelőssége van és hagyományos szerepéből eredően sajátos lehetőségekkel is rendelkezik. Az ő tevékenységének eredményességét is növeli, ha ezt a feladatot az osztályában, iskolájában működő más szaktanárokkal közösen végzi. Tudjuk, hogy számos jó kezdeményezés született e területen az egész országban. Sokkal több helyen folyik tehát olyan „jó gyakorlat”, amelynek megismerése mindenki számára ösztönző hatású lehet.
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és az EDUNET Alapítvány közös törekvéséhez kapcsolódóan most végre sikerült elnyernünk a Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatását egy civil hálózat kiépítésére.

A Nemzeti Civil Alapprogram (NCA) támogatásával, és számos civil szervezettel közösen, megkezdjük a Civil hálózat a szociális készségek iskolai fejlesztéséért elnevezésű szakmai szerveződés kialakítását. E hosszú távra tervezett munka során minden olyan szakemberrel együtt szeretnénk működni, aki fontosnak tartja a gyerekek szociális készségeinek iskolai fejlesztését, és képes a másokkal összehangolt, alkotó tevékenységre. Az egymásra találás és a közös gondolkodás kereteként áprilisban elindítjuk a tervezett hálózat levelezőlistáját.

Az NCA-tól kapott támogatás lehetővé teszi, hogy elkezdjük a témával kapcsolatos példa értékű iskolai gyakorlatok gyűjtését és közkinccsé tételét.

Ezért most keressük azokat a pedagógusokat,

  • akik tapasztalatokkal és eredményekkel rendelkeznek a szociális készségek iskolai fejlesztése terén,
  • vállalják, hogy az általunk megadott egységes szempontok szerint leírnak egy konkrét, és a gyakorlatban már eredményesnek bizonyult készségfejlesztő eljárást,
  • és hozzájárulnak ahhoz, hogy ezt a leírást az alapítvány honlapján ingyenesen elérhető formában közkinccsé tegyük.

A program szakmai vezetői által kiválasztott jó gyakorlatok leírását 2006. április végéig kellene elkészíteni. A munka elvégzésére az Alapítvány ösztöndíjas szerződést köt a szerzőkkel.

Célnak tekintjük továbbá, hogy a szociális készségek iskolai fejlesztésének fontosságát szemléletformáló hatással jelenítsük meg a pedagógiai szaksajtóban a következő évek során. Ugyanígy mindent el szeretnénk követni annak érdekében, hogy elősegítsük a téma iránt elkötelezett szakmai és civil szervezetek együttműködését, munkájuk egymást erősítő tartalmi összehangolását.

E-mailben várjuk

  • a jó gyakorlatok gyűjtésébe és leírásába szívesen bekapcsolódó közvetítő és/vagy alkotó kollégák,
  • valamint azon szervezetek képviselőinek a jelentkezését, amelyek elkötelezettek a fenti célok megvalósítása iránt, és készek a szakmai együttműködésre.

Gönczöl Enikő, a program szakmai vezetője

E-mail: eniko[pont]gonczol[kukac]edunet[pont]hu
Szekszárdi Júlia, az OFOE elnöke
E-mail: szekja[kukac]t-online[pont]hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.23.
Kásler múlt héten teljes táppénzt ígért a tanároknak, nem lett belőle semmi
A miniszter szavaival szemben a valóság az, hogy csak abban az esetben kapják meg a tanárok a teljes összeget, ha a tankerület vagy intézményvezető is úgy akarja. A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Teljesen megbénítja a házi gyermekorvosok munkáját az iskolákban bevezetett járványügyi szabályozás
Két egyszerű mondat a köznevelési intézményekre vonatkozó járványügyi eljárásrendből, aminek következményeként lehetetlen helyzet alakult ki a háziorvosi rendszerben. A nevelési-oktat...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Tanítás nélküli munkanapok is lehetnek az őszi érettségi idején
A szokásosnál több lesz az emelt szintű érettségi, és most vizsgáznak azok is, akik előre hozott érettségit akartak tenni tavasszal, de akkor nem lehetett azokat megtartani. A nagy vizsgáz...
(Forrás: Infostart)
--
2020.09.23.
Az iskolai menzákon is változik a gyakorlat a járvány miatt MTI
A menza az iskola egyik legnagyobb közösségi tere, ahol fennáll a osztályok keveredésének és a vírus továbbadásának veszélye – mutatott rá a KDNP alelnöke. Hozzátette: az iskoláknak...
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.09.23.
Kockázatosnak minősítették a fogmosást a pécsi óvodákban
Szeptembertől felfüggesztették a fogmosást a pécsi óvodákban. Az óvodai vezetők közösen döntöttek így, azt gondolván, hogy az egymás mellett fogat mosó gyerekek fröcskölése, a fogkef...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.23.
77 szegedi egyetemi tanár írta alá a Színművészetit támogató nyilatkozatot
A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának 77 oktatója írta alá azt a dokumentumot, ami támogatásáról biztosítja a Színház- és Filmművészeti Egyetemet...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep