Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 17. péntek, 9:24
Címkék:

Osztályfőnökök az interneten

A TTE kritikája honlapunkról

A Történelemtanárok Egylete új sorozatot indított weboldalán, melyben a közoktatás honlapjait mutatják be hétről hétre. Ennek első részében az OFŐ-oldalt értékelik.

Mit jelent ma osztályfőnöknek lenni – teszik fel a kérdést bemutatkozó rovatukban az oldalon az egyesület elnökének. Nos, szerinte az osztályfőnöki munka lényegesen többet jelent az osztályfőnöki órák megtartásánál. Az osztályfőnök hagyományosan az a pedagógus, aki állandóan az arcvonalban állva a legközvetlenebbül tapasztalja meg az osztályába járó gyerekeken és szüleiken keresztül a társadalom valamennyi feszültségét és problémáját. A problémák sokasodása ismét felhívta a figyelmet az iskolai nevelés fontosságára, s ezen belül az osztályfőnöki szerep általános nélkülözhetetlenségére. Az osztályfőnöki munka ellehetetlenüléséhez nagyban hozzájárult a pedagógusok általános egzisztenciális és szakmai elbizonytalanodása. A megélhetési gondokkal küszködő, állását féltő pedagógustól ugyanis nehezen várható a tanítványok felé való őszinte odafordulás, ami nélkül a hatékony működés nehezen képzelhető el. A helyzeten tovább ront, hogy e feladat ellátására egy méltatlanul alacsony pótlék ellenében az iskola bármelyik pedagógusa kötelezhető. Mindenképpen szükség van e feladatkör méltó elismerésére.

Az Egyesület célja az interaktív véleménycsere, és a tapasztalatok megosztása az oldalon keresztül. Ez sikeresen meg is valósul az Aula.info által működtetett honlapon, melynek diszkrét színvilága és szinte láthatatlanul finom menüje azonban néha egy kicsit zavaróan hat. Az egyesületet ismertető cikkek mellett külön főrovatot kapott az osztályfőnöki szerep, az osztályfőnöki óra, a konfliktuskezelés, az egészség, a jogtár és az aktuális pályázatokat is ismertető háttér.

Találunk az oldalon üzenőfalat, levelezőlistát, ami szintén a kommunkációt segíti, ám szerintünk nagyon hiányzik a Fórum az oldalról, mely összetettebb kommunikációt tenne lehetővé (persze kérdés, hogy a látogatószám mellett mennyire lenne indokolt ennek működtetése). Aki pedig szeretne naprakész lenni az osztályfőnökség mibenlétéről, az RSS-t is talál, ha nagyon keresi (jó lenne az oldalon egy hagományos xml- vagy rss-logo).

Jó az oldal, és tartalmas, de kicsit elveszhetünk rajta a túl sok menüpontban: esetleg a főoldal látványosabb tagolása segíthetne a könnyebb eligazodásban.

Tartalmilag és szakmailag azonban megkerülhetetlen egyesülettel és honlappal van dolgunk.

(Forrás: TTE)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep