Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 17. péntek, 9:24
Címkék:

Osztályfőnökök az interneten

A TTE kritikája honlapunkról

A Történelemtanárok Egylete új sorozatot indított weboldalán, melyben a közoktatás honlapjait mutatják be hétről hétre. Ennek első részében az OFŐ-oldalt értékelik.

Mit jelent ma osztályfőnöknek lenni – teszik fel a kérdést bemutatkozó rovatukban az oldalon az egyesület elnökének. Nos, szerinte az osztályfőnöki munka lényegesen többet jelent az osztályfőnöki órák megtartásánál. Az osztályfőnök hagyományosan az a pedagógus, aki állandóan az arcvonalban állva a legközvetlenebbül tapasztalja meg az osztályába járó gyerekeken és szüleiken keresztül a társadalom valamennyi feszültségét és problémáját. A problémák sokasodása ismét felhívta a figyelmet az iskolai nevelés fontosságára, s ezen belül az osztályfőnöki szerep általános nélkülözhetetlenségére. Az osztályfőnöki munka ellehetetlenüléséhez nagyban hozzájárult a pedagógusok általános egzisztenciális és szakmai elbizonytalanodása. A megélhetési gondokkal küszködő, állását féltő pedagógustól ugyanis nehezen várható a tanítványok felé való őszinte odafordulás, ami nélkül a hatékony működés nehezen képzelhető el. A helyzeten tovább ront, hogy e feladat ellátására egy méltatlanul alacsony pótlék ellenében az iskola bármelyik pedagógusa kötelezhető. Mindenképpen szükség van e feladatkör méltó elismerésére.

Az Egyesület célja az interaktív véleménycsere, és a tapasztalatok megosztása az oldalon keresztül. Ez sikeresen meg is valósul az Aula.info által működtetett honlapon, melynek diszkrét színvilága és szinte láthatatlanul finom menüje azonban néha egy kicsit zavaróan hat. Az egyesületet ismertető cikkek mellett külön főrovatot kapott az osztályfőnöki szerep, az osztályfőnöki óra, a konfliktuskezelés, az egészség, a jogtár és az aktuális pályázatokat is ismertető háttér.

Találunk az oldalon üzenőfalat, levelezőlistát, ami szintén a kommunkációt segíti, ám szerintünk nagyon hiányzik a Fórum az oldalról, mely összetettebb kommunikációt tenne lehetővé (persze kérdés, hogy a látogatószám mellett mennyire lenne indokolt ennek működtetése). Aki pedig szeretne naprakész lenni az osztályfőnökség mibenlétéről, az RSS-t is talál, ha nagyon keresi (jó lenne az oldalon egy hagományos xml- vagy rss-logo).

Jó az oldal, és tartalmas, de kicsit elveszhetünk rajta a túl sok menüpontban: esetleg a főoldal látványosabb tagolása segíthetne a könnyebb eligazodásban.

Tartalmilag és szakmailag azonban megkerülhetetlen egyesülettel és honlappal van dolgunk.

(Forrás: TTE)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep