Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 20. hétfő, 6:41
Címkék:

Szabadság, tanulás, alternatívák

Pedagógiai napok a Millenárison

2006. április 30-án és május 1-jén a „Nyakunkon a Nyár” című programsorozat keretében pedagógiai napokat rendeznek a Millenárison, melyre szeretettel várnak minden leendő és aktív pedagógust, szülőt – és érdeklődő fiatalt.

A két nap alatt a legkisebbektől a felnőttekig mindenki jól érezheti magát a koncerteken, játszóházakban, báb- és egyéb színpadi előadásokon. A programokról részletesen a www.kretamagazin.hu webes diákmagazinból lehet tájékozódni.

A konferencia fővédnöke: Vekerdy Tamás
Támogatók: FÜPI/AME/SuliNova

Program

Megnyitó

Április 30. 10.00

Bevezető

Brezsnyánszky László: Alternatívok és alternatívák (Előadás)

A) Bevezető blokk

  • Ellen Key 20. század eleji svéd pedagógiaíró korszakalkotó könyvének bemutatása
  • Beszélgetés Ranschburg Jenővel
  • Beszélgetés vezető alternatív és nem-alternatív pedagógiai folyóiratok főszerkesztőivel
  • Beszélgetés Horváth H. Attila oktatáskutatóval

B) Alternatív tapasztalatok

  • Beszélgetés magyarországi alternatív/művészeti iskolák igazgatóival
  • Mihály Ildikó: „Az oktatás alkonya vagy a nevelés vége?” (Beszélgetés)
  • Czike Bernadett: „A tanárszerep megváltozása és a gyerek személyiségének figyelembe vétele” (Beszélgetés)

C) Demokratikus iskolák, demokratikus irányok

  • Az olaszországi Scuola di Barbiana demokratikus iskola (Langerné Buchwald Judit)
  • A Summerhill School bemutatása
  • A Collegium Martineum bemutatkozása

D) Speciális iskolák, speciális programok

  • Bemutatkozik a Belvárosi Tanoda és a Külvárosi Tankör
  • Bemutatkozik a HÓGU-program (beszélgetés Braun Józseffel és munkatársaival)
  • Az iskolakerülés problematikája Európában (beszélgetés Juhász Ildikóval és Papp Ágnessel)
  • Beszélgetés Alkér Orsolyával, az Aranyfa.hu gondozójával az alternatív olvasástanítási módszerekről

E) Az iskola-tematika az irodalomban és a filmben

  • Szabadság és kreativitás – szabadság vagy kreativitás? (Beszélgetőpartnerek keresés alatt)
  • Géher István előadása a 20. század meghatározó, az iskola-tematikát feldolgozó filmjeiről
  • Finy Petra fiatal költő-meseíró beszélget gyerekekkel (gyerekírókkal) a meseírás, a kreativitás és a tanulás viszonyáról
  • Beszélgetés Lóránd Zsófiával a populáris olvasás és az irodalomtanítás viszonyáról
  • Beszélgetés Beke Judittal és Arató Lászlóval a „laikus olvásról”
  • Beszélgetés az iskola, a nevelés és a lázadás témaköreit feldolgozó szépirodalmi művekről (Beszélgetőpartnerek keresés alatt)
  • Beszélgetés Török Ferenccel, a Moszkva tér rendezőjével

F) Fórum (vitatéma-javaslatok)

  • „Konzervatív” v. alternatív rendszerek
  • A modern pedagógia ismertsége
  • A szülők és a pedagógia
  • Kreativitás az iskolában
  • Agresszió az iskolában
  • Summerhill
  • Nyári táborok
  • Miért csak magániskolákban hódít az alternatív szellem?

A beszélgetések és előadások után az If…, a Moszkva tér és a 400 csapás című filmek vetítése.

A beszélgetések ideje alatt művészeti iskolák diákjai lépnek fel a nagyszínpadon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.29.
Válaszolt a Belügyminisztérium a tanároknak: kevesebb óra nem lesz, nagyobb fizetésemelés csak akkor, ha jól teljesít a gazdaság
A szakszervezetek a nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatott oktatási dolgozók béremelését is kérték, egész pontosan azt, hogy az ő garantált alapilletményük ne legyen kevesebb, mint a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.29.
Az Orbán-kormány sem a tanárok érdemi bérrendezésre, sem munkaterheik csökkentésére nem tett javaslatot a sztrájkbizottsági tárgyaláson
A kormány nevében tárgyaló Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár szerint 10 százaléknál nagyobb mértékű emelés is lehetséges, amennyiben “a gazdaság jól teljesít”. Szabó Zsuzsa...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.29.
Üres kézzel távoztak a tanárok a második sztrájkbizottsági egyeztetésről Botos Tamás OKTATÁS június 28., kedd 20:17 5
Az érdekvédelmi képviselet vitatja, hogy ez bérfejlesztés, szerintük ágazati-szakmai pótlék, amit be kellene építeni a tanárok bérébe. Szabó hozzátette: várják a kormány ezenfelüli...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.06.27.
A MAGYAR ISKOLARENDSZERBEN KUTYAVILÁG VÁR A KÜLFÖLDRŐL HAZATÉRŐ GYEREKEKRE
„A magyar oktatási rendszer merevsége nagyon erős gátja tud lenni a migrációs motivációnak. Egy magyar szülő tízszer meggondolja, hogy kitegye a gyerekét annak, hogy elmenjenek, aztán k...
(Forrás: Qubit)
--
2022.06.27.
Csendben több mint a duplájára emelik az egyik diákhitel kamatát
Július 1-től 1,99%-ról 4,99%-ra emelkedik a szabad felhasználású Diákhitel 1 kamata, derül ki annak hivatalos honlapjáról, erre olvasónk hívta fel a figyelmünket. A felsőoktatási önkö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.27.
Egyre több a felekezeti iskola, van már olyan tankerület, ahol több diák jár egyházi általánosba, mint államiba
Az egyházi oktatás-nevelés térnyerése nem a felekezeti oktatás iránti növekvő igények, és nem is szakmai szempontok alapján alakult ki: az a 2010 óta tartó “oktatáspolitika“ része,...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep