Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 20. hétfő, 6:41
Címkék:

Szabadság, tanulás, alternatívák

Pedagógiai napok a Millenárison

2006. április 30-án és május 1-jén a „Nyakunkon a Nyár” című programsorozat keretében pedagógiai napokat rendeznek a Millenárison, melyre szeretettel várnak minden leendő és aktív pedagógust, szülőt – és érdeklődő fiatalt.

A két nap alatt a legkisebbektől a felnőttekig mindenki jól érezheti magát a koncerteken, játszóházakban, báb- és egyéb színpadi előadásokon. A programokról részletesen a www.kretamagazin.hu webes diákmagazinból lehet tájékozódni.

A konferencia fővédnöke: Vekerdy Tamás
Támogatók: FÜPI/AME/SuliNova

Program

Megnyitó

Április 30. 10.00

Bevezető

Brezsnyánszky László: Alternatívok és alternatívák (Előadás)

A) Bevezető blokk

  • Ellen Key 20. század eleji svéd pedagógiaíró korszakalkotó könyvének bemutatása
  • Beszélgetés Ranschburg Jenővel
  • Beszélgetés vezető alternatív és nem-alternatív pedagógiai folyóiratok főszerkesztőivel
  • Beszélgetés Horváth H. Attila oktatáskutatóval

B) Alternatív tapasztalatok

  • Beszélgetés magyarországi alternatív/művészeti iskolák igazgatóival
  • Mihály Ildikó: „Az oktatás alkonya vagy a nevelés vége?” (Beszélgetés)
  • Czike Bernadett: „A tanárszerep megváltozása és a gyerek személyiségének figyelembe vétele” (Beszélgetés)

C) Demokratikus iskolák, demokratikus irányok

  • Az olaszországi Scuola di Barbiana demokratikus iskola (Langerné Buchwald Judit)
  • A Summerhill School bemutatása
  • A Collegium Martineum bemutatkozása

D) Speciális iskolák, speciális programok

  • Bemutatkozik a Belvárosi Tanoda és a Külvárosi Tankör
  • Bemutatkozik a HÓGU-program (beszélgetés Braun Józseffel és munkatársaival)
  • Az iskolakerülés problematikája Európában (beszélgetés Juhász Ildikóval és Papp Ágnessel)
  • Beszélgetés Alkér Orsolyával, az Aranyfa.hu gondozójával az alternatív olvasástanítási módszerekről

E) Az iskola-tematika az irodalomban és a filmben

  • Szabadság és kreativitás – szabadság vagy kreativitás? (Beszélgetőpartnerek keresés alatt)
  • Géher István előadása a 20. század meghatározó, az iskola-tematikát feldolgozó filmjeiről
  • Finy Petra fiatal költő-meseíró beszélget gyerekekkel (gyerekírókkal) a meseírás, a kreativitás és a tanulás viszonyáról
  • Beszélgetés Lóránd Zsófiával a populáris olvasás és az irodalomtanítás viszonyáról
  • Beszélgetés Beke Judittal és Arató Lászlóval a „laikus olvásról”
  • Beszélgetés az iskola, a nevelés és a lázadás témaköreit feldolgozó szépirodalmi művekről (Beszélgetőpartnerek keresés alatt)
  • Beszélgetés Török Ferenccel, a Moszkva tér rendezőjével

F) Fórum (vitatéma-javaslatok)

  • „Konzervatív” v. alternatív rendszerek
  • A modern pedagógia ismertsége
  • A szülők és a pedagógia
  • Kreativitás az iskolában
  • Agresszió az iskolában
  • Summerhill
  • Nyári táborok
  • Miért csak magániskolákban hódít az alternatív szellem?

A beszélgetések és előadások után az If…, a Moszkva tér és a 400 csapás című filmek vetítése.

A beszélgetések ideje alatt művészeti iskolák diákjai lépnek fel a nagyszínpadon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep