Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. március 20. hétfő, 6:41
Címkék:

Szabadság, tanulás, alternatívák

Pedagógiai napok a Millenárison

2006. április 30-án és május 1-jén a „Nyakunkon a Nyár” című programsorozat keretében pedagógiai napokat rendeznek a Millenárison, melyre szeretettel várnak minden leendő és aktív pedagógust, szülőt – és érdeklődő fiatalt.

A két nap alatt a legkisebbektől a felnőttekig mindenki jól érezheti magát a koncerteken, játszóházakban, báb- és egyéb színpadi előadásokon. A programokról részletesen a www.kretamagazin.hu webes diákmagazinból lehet tájékozódni.

A konferencia fővédnöke: Vekerdy Tamás
Támogatók: FÜPI/AME/SuliNova

Program

Megnyitó

Április 30. 10.00

Bevezető

Brezsnyánszky László: Alternatívok és alternatívák (Előadás)

A) Bevezető blokk

  • Ellen Key 20. század eleji svéd pedagógiaíró korszakalkotó könyvének bemutatása
  • Beszélgetés Ranschburg Jenővel
  • Beszélgetés vezető alternatív és nem-alternatív pedagógiai folyóiratok főszerkesztőivel
  • Beszélgetés Horváth H. Attila oktatáskutatóval

B) Alternatív tapasztalatok

  • Beszélgetés magyarországi alternatív/művészeti iskolák igazgatóival
  • Mihály Ildikó: „Az oktatás alkonya vagy a nevelés vége?” (Beszélgetés)
  • Czike Bernadett: „A tanárszerep megváltozása és a gyerek személyiségének figyelembe vétele” (Beszélgetés)

C) Demokratikus iskolák, demokratikus irányok

  • Az olaszországi Scuola di Barbiana demokratikus iskola (Langerné Buchwald Judit)
  • A Summerhill School bemutatása
  • A Collegium Martineum bemutatkozása

D) Speciális iskolák, speciális programok

  • Bemutatkozik a Belvárosi Tanoda és a Külvárosi Tankör
  • Bemutatkozik a HÓGU-program (beszélgetés Braun Józseffel és munkatársaival)
  • Az iskolakerülés problematikája Európában (beszélgetés Juhász Ildikóval és Papp Ágnessel)
  • Beszélgetés Alkér Orsolyával, az Aranyfa.hu gondozójával az alternatív olvasástanítási módszerekről

E) Az iskola-tematika az irodalomban és a filmben

  • Szabadság és kreativitás – szabadság vagy kreativitás? (Beszélgetőpartnerek keresés alatt)
  • Géher István előadása a 20. század meghatározó, az iskola-tematikát feldolgozó filmjeiről
  • Finy Petra fiatal költő-meseíró beszélget gyerekekkel (gyerekírókkal) a meseírás, a kreativitás és a tanulás viszonyáról
  • Beszélgetés Lóránd Zsófiával a populáris olvasás és az irodalomtanítás viszonyáról
  • Beszélgetés Beke Judittal és Arató Lászlóval a „laikus olvásról”
  • Beszélgetés az iskola, a nevelés és a lázadás témaköreit feldolgozó szépirodalmi művekről (Beszélgetőpartnerek keresés alatt)
  • Beszélgetés Török Ferenccel, a Moszkva tér rendezőjével

F) Fórum (vitatéma-javaslatok)

  • „Konzervatív” v. alternatív rendszerek
  • A modern pedagógia ismertsége
  • A szülők és a pedagógia
  • Kreativitás az iskolában
  • Agresszió az iskolában
  • Summerhill
  • Nyári táborok
  • Miért csak magániskolákban hódít az alternatív szellem?

A beszélgetések és előadások után az If…, a Moszkva tér és a 400 csapás című filmek vetítése.

A beszélgetések ideje alatt művészeti iskolák diákjai lépnek fel a nagyszínpadon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep