Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. április 13. csütörtök, 13:32
Címkék:

Nem ördöngösség a szöveges értékelés

A Dinasztia Kiadó már 2004-ben, tehát nagyon időszerűen, a szöveges értékelés felmenő rendszerben való bevezetése előtt megjelentette Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetét, amely gazdag elméleti és módszertani anyagával hasznos segítséget nyújt a szöveges értékelés rendszerén dolgozó tantestületeknek. A kötet még sokáig nem fogja elveszíteni aktualitását, hiszen a szöveges értékelés egyre több kisdiákot és pedagógust érint, és a beválás, visszajelzések tükrében történő módosításokhoz, finomításokhoz, az igazán jó rendszer megtalálásához és stabilizálásához bizony elkél a szakmai segítség…

A Hunyadi Györgyné és M. Nádasi Mária által szerkesztett kötet bevezető része körbejárja, szélesebb összefüggésbe, elméleti keretbe helyezi a szöveges értékelés helyi rendszerének nagyon is gyakorlatias problémáját: hiszen cikkeivel európai kitekintést, hazai történeti távlatot és szélesebb pedagógiai kontextust is nyújt. Ez, a terjedelem mintegy ötödrészét képező, tehát messze nem uralkodó bevezető rész stabil alapot képez a további, gyakorlatias és ténylegesen a pedagógiai hétköznapokból vett módszerleírásokhoz.

A kötet második részében a Nat műveltségterületeihez kapcsolódóan mutatják be a szerzők – neves szakemberek – a szöveges értékelés tantárgyi rendszerének felépítését s az értékelés javasolt szempontjait. Hasznos táblázatok, áttekinthető szerkesztés segíti az eligazodást.

A harmadik részben a szöveges értékelést már korábban bevezető iskolai műhelyek gyakorlatával ismerkedhetünk meg. Az itt bemutatkozó szerzők arra is vállalkoznak, hogy saját iskolájuk gyakorlatából példákat mutassanak be, így szemléltetve a szöveges értékelés „működését”, hangulatát. A kötetnek ez a része épp olyan hasznos, mint a megelőző két fejezet, de amellett, hogy rendkívül tartalmas és informatív, ráadásul letehetetlen olvasmány…

Így tehát az Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetet nagy haszonnal forgathatják mindazok, akik tudatosabban, felkészültebben szeretnének dolgozni a saját értékelési gyakorlatukon. S a harmadik fejezet személyes szövegei révén a könyv a tanuláson túlmenően feltöltődésre, újabb energiák felszabadítására is alkalmas.

FP.

Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária: Osztályozás? Szöveges értékelés?
Dinasztia Kiadó, Budapest, 2004
312 oldal, ára: 2490,- Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.18.
A tankerületek akkor sem hajlandók bezárni az iskolát, ha egy pedagógus meghal
Egy általános iskola iskolapszichológusa megrendülten mesélt a 444-nek arról, hogyan veszítették el az egyik szeretett tanítójukat koronavírusban, aki az iskolában fertőződött meg több...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.18.
Gondolatok a tanárképzési reformról. A szükséges és a lehetséges. Gortva János hozzászólása Falus Iván írásához
Az életpályamodell ma nem ismeri el az egyéni teljesítményt, például az innovációt és a tudományos fokozat megszerzését, nem teszi lehetővé az egyes fokozatok közötti várakozási idő...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.01.17.
Van olyan óvoda, ahova közmunkások mennek be a gyerekekre vigyázni
Az egyébként sem rózsás helyzetet pedig még két kormányrendelet is nehezíti, amiknek súlyos következményei lehetnek a gyerekekre nézve. Az egyik, hogy a gyerekek a 6 éves kort elérve automatikusan...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.17.
A Z generáció is jócskán megsínyli a járványt
Az említett generáció – életkorából fakadóan – egészségügyi szempontból kevésbé kitett a koronavírusnak, mint az idősebb korosztályok, hiszen hordozóként vannak leginkább számon...
(Forrás: Infostart)
--
2021.01.17.
Mit tegyünk, ha túl sok időt tölt a gyerek internetezéssel?
Lehet őket félteni, sőt kell is, de egyvalamit nem tehetünk: nem zárhatjuk ki az internetet a gyerekeink életéből, hiszen ma már a neten keresztül tanulnak, szórakoznak, tartják a kapcsolatot...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.17.
„A kormány mindannyiunkat megrövidít” – Tiltakozik az egyetemek alapítványba szervezése ellen a PDSZ
Úgy vélik, a szakképzésben dolgozók kálváriája, majd az SZFE szétverése annak az előképe volt, ami a magyar egyetemekre vár most. „Az egyetemek alapítványba történő átszervezése...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep