Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. április 13. csütörtök, 13:32
Címkék:

Nem ördöngösség a szöveges értékelés

A Dinasztia Kiadó már 2004-ben, tehát nagyon időszerűen, a szöveges értékelés felmenő rendszerben való bevezetése előtt megjelentette Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetét, amely gazdag elméleti és módszertani anyagával hasznos segítséget nyújt a szöveges értékelés rendszerén dolgozó tantestületeknek. A kötet még sokáig nem fogja elveszíteni aktualitását, hiszen a szöveges értékelés egyre több kisdiákot és pedagógust érint, és a beválás, visszajelzések tükrében történő módosításokhoz, finomításokhoz, az igazán jó rendszer megtalálásához és stabilizálásához bizony elkél a szakmai segítség…

A Hunyadi Györgyné és M. Nádasi Mária által szerkesztett kötet bevezető része körbejárja, szélesebb összefüggésbe, elméleti keretbe helyezi a szöveges értékelés helyi rendszerének nagyon is gyakorlatias problémáját: hiszen cikkeivel európai kitekintést, hazai történeti távlatot és szélesebb pedagógiai kontextust is nyújt. Ez, a terjedelem mintegy ötödrészét képező, tehát messze nem uralkodó bevezető rész stabil alapot képez a további, gyakorlatias és ténylegesen a pedagógiai hétköznapokból vett módszerleírásokhoz.

A kötet második részében a Nat műveltségterületeihez kapcsolódóan mutatják be a szerzők – neves szakemberek – a szöveges értékelés tantárgyi rendszerének felépítését s az értékelés javasolt szempontjait. Hasznos táblázatok, áttekinthető szerkesztés segíti az eligazodást.

A harmadik részben a szöveges értékelést már korábban bevezető iskolai műhelyek gyakorlatával ismerkedhetünk meg. Az itt bemutatkozó szerzők arra is vállalkoznak, hogy saját iskolájuk gyakorlatából példákat mutassanak be, így szemléltetve a szöveges értékelés „működését”, hangulatát. A kötetnek ez a része épp olyan hasznos, mint a megelőző két fejezet, de amellett, hogy rendkívül tartalmas és informatív, ráadásul letehetetlen olvasmány…

Így tehát az Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetet nagy haszonnal forgathatják mindazok, akik tudatosabban, felkészültebben szeretnének dolgozni a saját értékelési gyakorlatukon. S a harmadik fejezet személyes szövegei révén a könyv a tanuláson túlmenően feltöltődésre, újabb energiák felszabadítására is alkalmas.

FP.

Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária: Osztályozás? Szöveges értékelés?
Dinasztia Kiadó, Budapest, 2004
312 oldal, ára: 2490,- Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.17.
Az egyik legdrágább brit elitiskola csapatát is legyőzte két magyar diák az oxfordi vitaversenyen
Magyar gimnazisták nyerték meg a legnevesebb nemzetközi vitaverseny döntőjét – a tizedikes diákok „újonc” kategóriában indultak az oxfordi versenyen, és az egyik legrégebbi brit magá...
(Forrás: eduline)
--
2021.04.17.
Életveszély miatt nem engedik iskolába vezető orvosok és egészségügyi dolgozók a gyerekeiket
Egyre több egészségügyi dolgozó, orvos jelzi, hogy nem engedi iskolába a gyerekeit a jelenlegi járványügyi helyzetben – értesült a Portfolio. Döntésüket a vírus gyors terjedésével magyar...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.17.
Balla István: Tényleg belefér egy-egy pofon a nevelési folyamatba?
Szerencsére elmúlt a 18., a 19. század, azt is gondolhatnánk, hogy a 21. században már az ütéske, a legyintéske, továbbá a vessző nem épp a nevelési fősodorhoz tartozik. Ám időnként...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.17.
„Nincsenek külön szülők és külön munkavállalók” – öt nagy szakszervezet állt ki az iskolanyitás ellen
Közös nyilatkozatban állt ki öt nagy szakszervezeti konföderáció az iskolák hétfői nyitása ellen, miután múlt pénteken kiderült: bár a kormány visszakozott, így a középiskolásokat...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.17.
Palkovics László felel a Diákvárosért a Fudan Egyetem campusáért
A kabinet fenntartja szándékát a Budapest Diákváros megvalósítására, egyetért azzal, hogy a Budapest Diákváros mellett a Fudan Hungary Egyetem budapesti oktatási-kutatási és adminisztrat...
(Forrás: Infostart)
--
2021.04.17.
Orbán Viktor sincs meggyőződve arról, hogy kell-e iskolanyitás, szerinte a kormány a WHO javaslatát követi
A miniszterelnök saját elmondása alapján sincsen meggyőződve az iskolanyitás időszerűségéről. Szerinte a kormány a WHO (Egészségügyi Világszervezet) protokollja szerint jár el a kérd...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep