Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. április 13. csütörtök, 13:32
Címkék:

Nem ördöngösség a szöveges értékelés

A Dinasztia Kiadó már 2004-ben, tehát nagyon időszerűen, a szöveges értékelés felmenő rendszerben való bevezetése előtt megjelentette Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetét, amely gazdag elméleti és módszertani anyagával hasznos segítséget nyújt a szöveges értékelés rendszerén dolgozó tantestületeknek. A kötet még sokáig nem fogja elveszíteni aktualitását, hiszen a szöveges értékelés egyre több kisdiákot és pedagógust érint, és a beválás, visszajelzések tükrében történő módosításokhoz, finomításokhoz, az igazán jó rendszer megtalálásához és stabilizálásához bizony elkél a szakmai segítség…

A Hunyadi Györgyné és M. Nádasi Mária által szerkesztett kötet bevezető része körbejárja, szélesebb összefüggésbe, elméleti keretbe helyezi a szöveges értékelés helyi rendszerének nagyon is gyakorlatias problémáját: hiszen cikkeivel európai kitekintést, hazai történeti távlatot és szélesebb pedagógiai kontextust is nyújt. Ez, a terjedelem mintegy ötödrészét képező, tehát messze nem uralkodó bevezető rész stabil alapot képez a további, gyakorlatias és ténylegesen a pedagógiai hétköznapokból vett módszerleírásokhoz.

A kötet második részében a Nat műveltségterületeihez kapcsolódóan mutatják be a szerzők – neves szakemberek – a szöveges értékelés tantárgyi rendszerének felépítését s az értékelés javasolt szempontjait. Hasznos táblázatok, áttekinthető szerkesztés segíti az eligazodást.

A harmadik részben a szöveges értékelést már korábban bevezető iskolai műhelyek gyakorlatával ismerkedhetünk meg. Az itt bemutatkozó szerzők arra is vállalkoznak, hogy saját iskolájuk gyakorlatából példákat mutassanak be, így szemléltetve a szöveges értékelés „működését”, hangulatát. A kötetnek ez a része épp olyan hasznos, mint a megelőző két fejezet, de amellett, hogy rendkívül tartalmas és informatív, ráadásul letehetetlen olvasmány…

Így tehát az Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetet nagy haszonnal forgathatják mindazok, akik tudatosabban, felkészültebben szeretnének dolgozni a saját értékelési gyakorlatukon. S a harmadik fejezet személyes szövegei révén a könyv a tanuláson túlmenően feltöltődésre, újabb energiák felszabadítására is alkalmas.

FP.

Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária: Osztályozás? Szöveges értékelés?
Dinasztia Kiadó, Budapest, 2004
312 oldal, ára: 2490,- Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.03.
„Ha minden tanár feláll, felborul a rendszer. Álljatok fel, veletek vagyunk!” – ismét a kirúgott tanárokért tüntettek a Kölcseynél
Több százan öltöttek kockás ruhát, hogy szolidaritást vállaljanak a sztrájkjog ellehetetlenítése miatt polgári engedetlenséget választó pedagógusokkal.A korai időpont ellenére hétfő...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.10.02.
A fogyatékosság a középkorban. Csizmárné Gede Erika Judit írása
A középkori társadalom emberének képzeletét a „csoda” uralta. A „csodák” közé sorolódtak a különféle fogyatékossággal születetett gyermekek is. Jelenlétük az elképzelt lényekkel...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.10.02.
Diákonként havi nyolcezer forint segítséget vár a szülőktől egy budapesti iskola
A tanárok fizetése olyan alacsony, hogy több kollégájuknak megélhetési gondja van, ezért csak idén már a tanári gárdájuk 10 százaléka a hivatás elhagyására kényszerült. Ezzel elindult...
(Forrás: Infostart)
--
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep