Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. április 13. csütörtök, 13:32
Címkék:

Nem ördöngösség a szöveges értékelés

A Dinasztia Kiadó már 2004-ben, tehát nagyon időszerűen, a szöveges értékelés felmenő rendszerben való bevezetése előtt megjelentette Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetét, amely gazdag elméleti és módszertani anyagával hasznos segítséget nyújt a szöveges értékelés rendszerén dolgozó tantestületeknek. A kötet még sokáig nem fogja elveszíteni aktualitását, hiszen a szöveges értékelés egyre több kisdiákot és pedagógust érint, és a beválás, visszajelzések tükrében történő módosításokhoz, finomításokhoz, az igazán jó rendszer megtalálásához és stabilizálásához bizony elkél a szakmai segítség…

A Hunyadi Györgyné és M. Nádasi Mária által szerkesztett kötet bevezető része körbejárja, szélesebb összefüggésbe, elméleti keretbe helyezi a szöveges értékelés helyi rendszerének nagyon is gyakorlatias problémáját: hiszen cikkeivel európai kitekintést, hazai történeti távlatot és szélesebb pedagógiai kontextust is nyújt. Ez, a terjedelem mintegy ötödrészét képező, tehát messze nem uralkodó bevezető rész stabil alapot képez a további, gyakorlatias és ténylegesen a pedagógiai hétköznapokból vett módszerleírásokhoz.

A kötet második részében a Nat műveltségterületeihez kapcsolódóan mutatják be a szerzők – neves szakemberek – a szöveges értékelés tantárgyi rendszerének felépítését s az értékelés javasolt szempontjait. Hasznos táblázatok, áttekinthető szerkesztés segíti az eligazodást.

A harmadik részben a szöveges értékelést már korábban bevezető iskolai műhelyek gyakorlatával ismerkedhetünk meg. Az itt bemutatkozó szerzők arra is vállalkoznak, hogy saját iskolájuk gyakorlatából példákat mutassanak be, így szemléltetve a szöveges értékelés „működését”, hangulatát. A kötetnek ez a része épp olyan hasznos, mint a megelőző két fejezet, de amellett, hogy rendkívül tartalmas és informatív, ráadásul letehetetlen olvasmány…

Így tehát az Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetet nagy haszonnal forgathatják mindazok, akik tudatosabban, felkészültebben szeretnének dolgozni a saját értékelési gyakorlatukon. S a harmadik fejezet személyes szövegei révén a könyv a tanuláson túlmenően feltöltődésre, újabb energiák felszabadítására is alkalmas.

FP.

Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária: Osztályozás? Szöveges értékelés?
Dinasztia Kiadó, Budapest, 2004
312 oldal, ára: 2490,- Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.27.
Rétvári Bence a magyar oktatáspolitikáról dicsekedett, csak pár dolgot elfelejtett megemlíteni
Rétvári egy fontos dolgot elmulasztott megemlíteni: Magyarországon még így is igen keveset költ az állam az oktatásra. Ugyanebből az anyagból kiderül például, hogy az egy tanuló teljes (á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.26.
MIT TEHETSZ, HA A MUNKAHELYED NEM BIZTONSÁGOS?
Sajnos a kormány és a felelős minisztérium magukra hagyta a munkavállalóit. Csak abban bízhatunk, hogy a nagy focimeccs végeztével talán hajlandóak lesznek szembe nézni a valósággal, és...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.09.26.
Vajda Zsuzsanna: Az erő kultusza: gumibotos rendfenntartók az iskolában
Más országokban, ahol alacsonyabb a büntethetőségi korhatár (például Svájcban vagy Hollandiában) megfelelő infrastruktúra, a gyerekek és fiatalok korrekciós nevelését szolgáló intézetek...
(Forrás: mérce)
--
2020.09.26.
Ami az iskolákban történik, sokkal inkább emberkísérlet, mint a szuperkupadöntő
Mivel nem jelent meg egységes, minden iskolára kötelező előírás, zavaros helyzet alakult ki az oktatási intézményekben. Mindezt Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke egy...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.09.26.
Fellépnek a homoszexuális Hamupipőke ellen
Petíciót kezdeményezett a CitizenGO érdekvédelmi szervezet a Meseország mindenkié címmel a Labrisz Leszbikus Egyesület kiadásában megjelent mesekönyv terjesztése ellen. Alig két nap alatt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.09.26.
Meggyógyultak, mégsem engedik vissza őket az iskolába
Miközben a kormány, az operatív törzs, illetve a népegészségügyi központ is többször hivatkozott arra, hogy a járvány kezelésénél a WHO protokoll szerint járnak el, a lapunk által megismert...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep