Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2006. április 13. csütörtök, 13:32
Címkék:

Nem ördöngösség a szöveges értékelés

A Dinasztia Kiadó már 2004-ben, tehát nagyon időszerűen, a szöveges értékelés felmenő rendszerben való bevezetése előtt megjelentette Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetét, amely gazdag elméleti és módszertani anyagával hasznos segítséget nyújt a szöveges értékelés rendszerén dolgozó tantestületeknek. A kötet még sokáig nem fogja elveszíteni aktualitását, hiszen a szöveges értékelés egyre több kisdiákot és pedagógust érint, és a beválás, visszajelzések tükrében történő módosításokhoz, finomításokhoz, az igazán jó rendszer megtalálásához és stabilizálásához bizony elkél a szakmai segítség…

A Hunyadi Györgyné és M. Nádasi Mária által szerkesztett kötet bevezető része körbejárja, szélesebb összefüggésbe, elméleti keretbe helyezi a szöveges értékelés helyi rendszerének nagyon is gyakorlatias problémáját: hiszen cikkeivel európai kitekintést, hazai történeti távlatot és szélesebb pedagógiai kontextust is nyújt. Ez, a terjedelem mintegy ötödrészét képező, tehát messze nem uralkodó bevezető rész stabil alapot képez a további, gyakorlatias és ténylegesen a pedagógiai hétköznapokból vett módszerleírásokhoz.

A kötet második részében a Nat műveltségterületeihez kapcsolódóan mutatják be a szerzők – neves szakemberek – a szöveges értékelés tantárgyi rendszerének felépítését s az értékelés javasolt szempontjait. Hasznos táblázatok, áttekinthető szerkesztés segíti az eligazodást.

A harmadik részben a szöveges értékelést már korábban bevezető iskolai műhelyek gyakorlatával ismerkedhetünk meg. Az itt bemutatkozó szerzők arra is vállalkoznak, hogy saját iskolájuk gyakorlatából példákat mutassanak be, így szemléltetve a szöveges értékelés „működését”, hangulatát. A kötetnek ez a része épp olyan hasznos, mint a megelőző két fejezet, de amellett, hogy rendkívül tartalmas és informatív, ráadásul letehetetlen olvasmány…

Így tehát az Osztályozás? Szöveges értékelés? című kötetet nagy haszonnal forgathatják mindazok, akik tudatosabban, felkészültebben szeretnének dolgozni a saját értékelési gyakorlatukon. S a harmadik fejezet személyes szövegei révén a könyv a tanuláson túlmenően feltöltődésre, újabb energiák felszabadítására is alkalmas.

FP.

Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária: Osztályozás? Szöveges értékelés?
Dinasztia Kiadó, Budapest, 2004
312 oldal, ára: 2490,- Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep