Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. június 4. szombat, 11:46
Címkék:

Fiatalok emberi jogi nevelése nemformális pedagógiai módszerekkel

Felhívás felsőoktatásban oktatók és ifjúságsegítők számára

Az emberi jogi nevelés minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében az Európa Tanács és az Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyenlőségi Minisztérium támogatásával a Mobilitás komplex egyéves folyamatot indít.

A folyamat céljai, hogy a különböző területeken fiatalokkal foglalkozó szakemberek megismerkedjenek az emberi jogi értékekkel, az emberi jogi nevelés elméletével és a nemformális pedagógiára épülő módszertannal, valamint hogy együttműködve, fiatalok bevonásával emberi jogi projekteket generáljanak és minden régióban kialakuljon egy olyan emberi jogokkal foglalkozó közösség, melynek tagjai egymásra építve, hosszú távon is multiplikáló hatással bírnak környezetükben.

A folyamat elemei:

  1. hatnapos bentlakásos képzés a Budapesti Európai Ifjúsági Központban 2006. szeptember 4. és 8. között;
  2. kétnapos tematikus napok a képzés résztvevői által kiválasztott témakörökben
  3. háromnapos bentlakásos képzés a Budapesti Európai Ifjúsági Központban 2006. december 11. és 13. között;
  4. emberi jogi projektek megvalósításának háromnapos tervező szemináriuma régiónként további 20 fiatal részvételével (2007. február-március);
  5. a fiatalok emberi jogi projektjeinek megvalósításában mentorként való közreműködés;
  6. az Országos Emberi Jogi Napon a megvalósult projektek bemutatása (2007. június);
  7. kétnapos záró szeminárium.

A folyamat szakmai és logisztikai hátterét biztosítják:

  • az Európa Tanács Emberi Jogi Képzők Képzésének magyar résztvevői;
  • a Kompasz – kézikönyv fiatalok emberi jogi neveléséhez könyv hazai és nemzetközi szakmai lektora;
  • a Mobilitás által szervezett első magyar Emberi Jogi Képzők Képzésének résztvevői;
  • a Mobilitás Regionális Ifjúsági Szolgáltató Irodák;
  • a Mobilitás Európai Képzési Irodája.

A résztvevők kiválasztásának szempontjai:
Olyan szakembereket keresünk, akik:

  • felsőoktatási intézményben oktatnak vagy legalább 3 éves ifjúságsegítői tapasztalattal rendelkeznek;
  • motiváltak és szakmailag érdeklődnek az emberi jogi nevelés ifjúsági vonatkozásai iránt;
  • vállalják, hogy a fent vázolt folyamat egészében részt vesznek;
  • nyitottak hosszú távú partnerség kialakítására és hálózati munkában való részvételre a témában;
  • készek hosszú távon együttműködni a Mobilitással;
  • vállalják, hogy a fentiek értelmében megállapodást kötnek a Mobilitással.

A beérkezett jelentkezési lapok alapján a Mobilitás Európai Képzési Irodája 2006. június 30-ig 30 résztvevőt választ ki, ügyelve az egyenletes regionális elosztásra és arra, hogy egyenlő arányban képviseljék a felsőoktatást és az ifjúságsegítői területet a résztvevők.
A jelentkezési lap letölthető a www.mobilitas.hu honlap képzési naptárából, vagy Szebenyi Mariannától igényelhető.

Pályázatok beadási határideje: 2006. június 15..

A pályázati anyagokat a szebenyi[pont]marianna[kukac]mobilitas[pont]hu email címre vagy a(06) 1/438-1055 faxszámra lehet beküldeni.

A képzési folyamatban való részvétel térítésmentes.

Jelentkezési lap és további információ kérhető Szebenyi Mariannánál a fenti email címen vagy a (06) 30/405-5326-os telefonszámon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.07.
Nemzetközi normáknak sem felel meg a magyar tanárok sztrájkjogának csorbítása
A pedagógusok fizetése alacsony Magyarországon, ezt szinte mindenki tudja. De miért szerepel a tüntetések molinóin, hogy a sztrájk alapjog? Miért követelik vissza a sztrájklehetőségüket...
(Forrás: euronews)
--
2022.10.07.
A katolikus püspökök is tisztában vannak pedagógusaik „nehéz helyzetével”
„A katolikus egyházmegyei fenntartók minden esetben az Alaptörvénnyel, illetve a hatályos jogszabályokkal összhangban álló intézményi működés mellett elkötelezettek. A jelenlegi helyzetre...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.07.
Megelégelték a diákok, hogy velük zsarolják a tanáraikat Interjú a Diákok a Tanárokért mozgalom elnökségével
abár a teljes társadalmi szolidaritás vagy az általános sztrájk, sőt forradalom (?) még várat magára, és a tüntetés maga is inkább apolitikusnak tekinthető koncertezésbe fulladt, aki kint...
(Forrás: mérce)
--
2022.10.07.
A FINN CSODAISKOLÁKBAN SEMMI OLYAN NEM TÖRTÉNIK, AMIT NE LEHETNE BÁRHOL, AKÁR INGYEN IS MEGVALÓSÍTANI
Az iskola nyitott volt számunkra, amúgy is rendszeresen járnak oda a világ minden tájáról. Az első, ami feltűnt, a hihetetlen tisztaság. Sehol egy porszem, még a szekrények teteje is tükö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.10.07.
Tengernyi kockázatot hordoz, ha nem foglalkoznak eleget a médiaműveltséggel az iskolában
A digitális térrel kibővült valóság számos kockázatot hordoz a gyerekek egészséges személyiségfejlődésére. Az online térben túl könnyen férnek hozzá ártalmas tartalmakhoz (pl. pornogr...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.07.
A tanárok ma nyitott kapukat döngetnek
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter az elmúlt hónapokban többször is ismertette, hogy tervben van egy kiemelt pedagógus-bérfejlesztés. Azt a tényt viszont nem lehet mellőzni, hogy 2020-tól...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep