Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. június 4. szombat, 11:46
Címkék:

Fiatalok emberi jogi nevelése nemformális pedagógiai módszerekkel

Felhívás felsőoktatásban oktatók és ifjúságsegítők számára

Az emberi jogi nevelés minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében az Európa Tanács és az Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyenlőségi Minisztérium támogatásával a Mobilitás komplex egyéves folyamatot indít.

A folyamat céljai, hogy a különböző területeken fiatalokkal foglalkozó szakemberek megismerkedjenek az emberi jogi értékekkel, az emberi jogi nevelés elméletével és a nemformális pedagógiára épülő módszertannal, valamint hogy együttműködve, fiatalok bevonásával emberi jogi projekteket generáljanak és minden régióban kialakuljon egy olyan emberi jogokkal foglalkozó közösség, melynek tagjai egymásra építve, hosszú távon is multiplikáló hatással bírnak környezetükben.

A folyamat elemei:

  1. hatnapos bentlakásos képzés a Budapesti Európai Ifjúsági Központban 2006. szeptember 4. és 8. között;
  2. kétnapos tematikus napok a képzés résztvevői által kiválasztott témakörökben
  3. háromnapos bentlakásos képzés a Budapesti Európai Ifjúsági Központban 2006. december 11. és 13. között;
  4. emberi jogi projektek megvalósításának háromnapos tervező szemináriuma régiónként további 20 fiatal részvételével (2007. február-március);
  5. a fiatalok emberi jogi projektjeinek megvalósításában mentorként való közreműködés;
  6. az Országos Emberi Jogi Napon a megvalósult projektek bemutatása (2007. június);
  7. kétnapos záró szeminárium.

A folyamat szakmai és logisztikai hátterét biztosítják:

  • az Európa Tanács Emberi Jogi Képzők Képzésének magyar résztvevői;
  • a Kompasz – kézikönyv fiatalok emberi jogi neveléséhez könyv hazai és nemzetközi szakmai lektora;
  • a Mobilitás által szervezett első magyar Emberi Jogi Képzők Képzésének résztvevői;
  • a Mobilitás Regionális Ifjúsági Szolgáltató Irodák;
  • a Mobilitás Európai Képzési Irodája.

A résztvevők kiválasztásának szempontjai:
Olyan szakembereket keresünk, akik:

  • felsőoktatási intézményben oktatnak vagy legalább 3 éves ifjúságsegítői tapasztalattal rendelkeznek;
  • motiváltak és szakmailag érdeklődnek az emberi jogi nevelés ifjúsági vonatkozásai iránt;
  • vállalják, hogy a fent vázolt folyamat egészében részt vesznek;
  • nyitottak hosszú távú partnerség kialakítására és hálózati munkában való részvételre a témában;
  • készek hosszú távon együttműködni a Mobilitással;
  • vállalják, hogy a fentiek értelmében megállapodást kötnek a Mobilitással.

A beérkezett jelentkezési lapok alapján a Mobilitás Európai Képzési Irodája 2006. június 30-ig 30 résztvevőt választ ki, ügyelve az egyenletes regionális elosztásra és arra, hogy egyenlő arányban képviseljék a felsőoktatást és az ifjúságsegítői területet a résztvevők.
A jelentkezési lap letölthető a www.mobilitas.hu honlap képzési naptárából, vagy Szebenyi Mariannától igényelhető.

Pályázatok beadási határideje: 2006. június 15..

A pályázati anyagokat a szebenyi[pont]marianna[kukac]mobilitas[pont]hu email címre vagy a(06) 1/438-1055 faxszámra lehet beküldeni.

A képzési folyamatban való részvétel térítésmentes.

Jelentkezési lap és további információ kérhető Szebenyi Mariannánál a fenti email címen vagy a (06) 30/405-5326-os telefonszámon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.31.
Hibrid tanításra kell felkészülni szeptembertől az iskolákban
A műsorban felidézték, hogy Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár korábban azt mondta, remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
A család és a nemzet értékeire épít a tananyag
A család, a nemzet és a szülőföld fontosságáról tanulhatnak a diákok az új kerettantervhez igazodó kötelező olvasmányokon keresztül. Az ötödikesek számára előírt irodalmi művekben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
Újabb nemzetközi siker: most a kémia diákolimpián szereztek érmeket a magyar diákok
A koronavírus-járvány miatt idén online rendezték meg a versenyt, így elméletre szorítkozó dolgozat alapján hirdették ki a nyerteseket. A dolgozatot a diákok személyes tanári felügyelet...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.26.
A kormány elmagyarázza, miért nagyszerű hír, hogy 20 éve nem jelentkeztek ilyen kevesen egyetemre
A számok mögött súlyos tendencia van: mintegy 20 ezerrel kevesebben jelentkezett felsőoktatási intézménybe, ez 19 éve nem látott negatív rekord, ráadásul a felvettek száma is durván cs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.26.
Segítsen az állam a közös digitális oktatási platform kialakításában!
Azért kell közös platform, hogy minden tanár ugyanazzal dolgozzon – mondta Kunhalmi Ágnes, hozzátéve: „Legyen mindenhol eszköz, legyen mindenhol laptop, (…) ne a zsebből fizesse a pedag...
(Forrás: mszp.hu)
--
2020.07.26.
Kálmán László: Mi a fenét akarnak tőlünk az iskolában, amikor valamit elemezni kell?
Az irodalmi művekhez persze egészen másképpen kell közelítenünk, mint mondjuk természeti jelenségekhez (vegyük most ide a nyelvi mondatokat is) vagy a matematikai problémákhoz, ezért nyilv...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep