Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. január 3. szerda, 15:25
Címkék:

TANÁRI LÉTkérdések, 2006. december

57. kiegészítő kötet

A RAABE Kiadó kiadványának új kiegészítő füzete számunkra azért is különösen kedves, mert megjelent benne honlapunk tanácsadó rovata szakértőjének, Baranyai Imrének az írása a rovat szerkesztése közben összegyűlt tapasztalatokról. Ezt az írást most honlapunkon is közreadjuk.

A kiegészítő füzet azonban számos egyéb olyan írást is tartalmaz, amely érdeklődésre számíthat a kollégák körében, hiszen a jelenlegi magyar valóság kérdéseivel történő szembesülésre ad lehetőséget.

„Az oktatáspolitikus tervez, a szülő végez” – olvasható Bagdi Erzsébet Hencida és Mezőpeterd, avagy… című esettanulmányában, amelyben két iskola példáján keresztül szemléltet jellegzetes oktatásügyi folyamatokat. Az egyik iskolába csak roma tanulók járnak annak ellenére, hogy a faluban van magyar gyerek is. A magyar gyerekeket azonban a szülők elvitték a faluból, s így jött létre egy szegregált intézmény. A másik intézmény tagiskolává alakulva egy kistérségi társulás részeként működik tovább.

Izgalmas tanulmány olvasható a Zöld Kakas Líceum mindennapjairól az iskola vezetője, Kerényi Mária tollából. Ez a 12 évfolyamos fővárosi iskola azokra a gyerekekre specializálta magát, akik egyetlen iskolának sem kellenek, akiket a hagyományos módszerekkel nem lehet eljuttatni az érettségiig, illetve egy szakma elsajátításáig.

Mátrix helyett címmel a Sulinet Digitális Tudásbázisának tartalmáról, illetve használatáról olvashatunk tájékoztatást (szerzők: Könczöl Tamás, Főző Attila, Kopplányi Emil, Nagy Regina).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Fenyő D. György: Nagyságrendekkel kevesebb tananyagot kellene megtanítani az iskolában
Amikor 2006-ban az Európai Unió – a tagállamok jogkörében hagyva az oktatást – megfogalmazta az egész életen át tartó tanulás követelményét, egyúttal meghatározta, melyek azok a kulcskompetenci...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Egy gödöllői elitgimnázium diákjai nem akarnak iskolába járni a tarthatatlan állapotok miatt
A gimnáziumban július óta felújítások zajlanak, amelyek csak az év végére fejeződhetnek be, így a tanítás úgy kezdődött el, hogy közben dolgoznak az intézményben. Korábban több sz...
(Forrás: 24.hu)
--
2022.09.29.
Berendelték a tankerülethez a gödöllői igazgatót, az iskola előtt tüntetnek a szülők, diákok
A tankerületvezető nem ment el az általa összehívott szülői fórumra, ehelyett berendelte a tető nélküli gimnázium igazgatóját. Az iskola előtt szülők, gyerekek tüntetnek, és várjá...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep