Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. január 3. szerda, 15:25
Címkék:

TANÁRI LÉTkérdések, 2006. december

57. kiegészítő kötet

A RAABE Kiadó kiadványának új kiegészítő füzete számunkra azért is különösen kedves, mert megjelent benne honlapunk tanácsadó rovata szakértőjének, Baranyai Imrének az írása a rovat szerkesztése közben összegyűlt tapasztalatokról. Ezt az írást most honlapunkon is közreadjuk.

A kiegészítő füzet azonban számos egyéb olyan írást is tartalmaz, amely érdeklődésre számíthat a kollégák körében, hiszen a jelenlegi magyar valóság kérdéseivel történő szembesülésre ad lehetőséget.

„Az oktatáspolitikus tervez, a szülő végez” – olvasható Bagdi Erzsébet Hencida és Mezőpeterd, avagy… című esettanulmányában, amelyben két iskola példáján keresztül szemléltet jellegzetes oktatásügyi folyamatokat. Az egyik iskolába csak roma tanulók járnak annak ellenére, hogy a faluban van magyar gyerek is. A magyar gyerekeket azonban a szülők elvitték a faluból, s így jött létre egy szegregált intézmény. A másik intézmény tagiskolává alakulva egy kistérségi társulás részeként működik tovább.

Izgalmas tanulmány olvasható a Zöld Kakas Líceum mindennapjairól az iskola vezetője, Kerényi Mária tollából. Ez a 12 évfolyamos fővárosi iskola azokra a gyerekekre specializálta magát, akik egyetlen iskolának sem kellenek, akiket a hagyományos módszerekkel nem lehet eljuttatni az érettségiig, illetve egy szakma elsajátításáig.

Mátrix helyett címmel a Sulinet Digitális Tudásbázisának tartalmáról, illetve használatáról olvashatunk tájékoztatást (szerzők: Könczöl Tamás, Főző Attila, Kopplányi Emil, Nagy Regina).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.02.26.
Idén sincs érettségi közösségi szolgálat nélkül
Az utolsó középiskolai évfolyamotok végéig teljesítenetek kell a közösségi szolgálatra vonatkozó előírásokat. Ha előrehozott érettségi vizsgát tesztek, akkor rátok még nem vonatkozik...
(Forrás: eduline)
--
2021.02.26.
Több hun, több Mátyás - Vizsgakövetelmények az új történelem érettségire
A középkor témakörében első helyre kerül az „iszlám világ”, ahol már középszinten is ismerni kell Mohamed tanításait és a Koránt, az iszlám terjeszkedésének és „feltartóztat...
(Forrás: Népszava)
--
2021.02.26.
öbb Alaptörvény-sértést talált az Ab a 2019-es köznevelési törvénymódosításban
A köznevelési törvény 2019-es módosítása miatt 56 ellenzéki képviselő fordult az Ab-hoz. Általában is kifogásolták, hogy a törvény rövid felkészülési időt adott és tele van szerint...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.02.26.
... informatikai oktatással kezdődik, nem hazafias neveléssel
A Szovjetunióból szabadult Észtország sok áldozat és megszorítás árán integrálódott, és lassan felzárkózik a Nyugathoz, a világ egyik legjobban digitalizált országává vált. Magyarorsz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.02.26.
Vajon lesz-e végre modern a magyar oktatás?
\"Belátva, hogy a középiskolásoknak egy teljes tanéve volt abnormális, esélyünk lenne arra, hogy változtassunk akár a számonkérések és értékelések rendszerén, akár a tananyagszervez...
(Forrás: Klubrádió)
--
2021.02.22.
Több általános iskolában teljesen online oktatásra állnak át a héten
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt közölte, hogy február 22-én összesen 159 óvodában van rendkívüli szünet, illetve 250 iskolában van elrendelt tantermen kívüli, digitális munkarend...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep