Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. január 3. szerda, 15:25
Címkék:

TANÁRI LÉTkérdések, 2006. december

57. kiegészítő kötet

A RAABE Kiadó kiadványának új kiegészítő füzete számunkra azért is különösen kedves, mert megjelent benne honlapunk tanácsadó rovata szakértőjének, Baranyai Imrének az írása a rovat szerkesztése közben összegyűlt tapasztalatokról. Ezt az írást most honlapunkon is közreadjuk.

A kiegészítő füzet azonban számos egyéb olyan írást is tartalmaz, amely érdeklődésre számíthat a kollégák körében, hiszen a jelenlegi magyar valóság kérdéseivel történő szembesülésre ad lehetőséget.

„Az oktatáspolitikus tervez, a szülő végez” – olvasható Bagdi Erzsébet Hencida és Mezőpeterd, avagy… című esettanulmányában, amelyben két iskola példáján keresztül szemléltet jellegzetes oktatásügyi folyamatokat. Az egyik iskolába csak roma tanulók járnak annak ellenére, hogy a faluban van magyar gyerek is. A magyar gyerekeket azonban a szülők elvitték a faluból, s így jött létre egy szegregált intézmény. A másik intézmény tagiskolává alakulva egy kistérségi társulás részeként működik tovább.

Izgalmas tanulmány olvasható a Zöld Kakas Líceum mindennapjairól az iskola vezetője, Kerényi Mária tollából. Ez a 12 évfolyamos fővárosi iskola azokra a gyerekekre specializálta magát, akik egyetlen iskolának sem kellenek, akiket a hagyományos módszerekkel nem lehet eljuttatni az érettségiig, illetve egy szakma elsajátításáig.

Mátrix helyett címmel a Sulinet Digitális Tudásbázisának tartalmáról, illetve használatáról olvashatunk tájékoztatást (szerzők: Könczöl Tamás, Főző Attila, Kopplányi Emil, Nagy Regina).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep